Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁrpád Zsigmond Szőke Megváltozta több, mint 8 éve
1
Barabás Katalin 2014. november 5.
3
Mentor-rendszer Egyetemi életvezetési tanácsadó (Szenes Márta) Egyetemen kívüli lehetőségek: egyetemi lelkészségek, közösségek Kortárs segítés (Mediwell) E-mail és internet támogatás Családi támogatás
4
HALLGATÓMENTOR Egyetemi Karrier tanácsadás Hivatásbeli Személyes Adminisztratív
5
Az az oktató, aki belső motivációból, lelkesedésből segít és a hallgatókat elfogadó attitűddel bír Érzékeny Képes odafigyelni és meghallgatni, sokszor ezt igénylik leginkább a hallgatók Megbízható, diszkrét A hallgatók szerepmodellként tekintenek rá, lelkiismeretes, barátságos és az érdekeiket képviseli
6
Nem tudhat mindent a kurzusok specialitásairól Nem lehet első kézből tapasztalata a tréningek sajátosságait illetően Nem lehet sem egészségügyi, sem gazdasági, sem házassági tanácsadó Nem kell, hogy képzett pszichoterapeuta legyen Nem érthet meg minden egyetemi adminisztratív részletet
7
A mentornak meg kell értenie, hogy a Kar miért alakítja ki a hallgatói támogató rendszert, és számára milyen szerepet szán. A kapcsolattartás nem csak a problémák megoldására korlátozódik Ismernie kell, milyen területeken számítanak a segítségére – ÖT SPECIÁLIS TERÜLET
8
1.Az egyetemi élettel kapcsolatos problémák megoldásában – Tanulástechnikák, tananyag, vizsgáztatási módszerek 2.Karrierproblémák segítésekor – Pályaválasztás, posztgraduális képzés 3.Hivatásból adódódó problémák megoldásában – Orvosi viselkedéssel kapcsolatos kérdések, tanácsok 4.Személyes jellegű problémák kezelésében – Aktív hallgatás, empatikus megértés (anyagi, lakhatási nehézségek, családi tragédiák) 5.Adminisztratív nehézségek megkönnyítésekor – A kurrikulum ismerete, a kulcsemberek nevei, a tanulmányi osztály, ügyintézők nevei
9
A mindenkori dékán és a kari vezetés támogatására szükség van, hogy a mentor- rendszer jól működjön. A hallgatói érdekképviselet nyitottságára hasonlóan szükség van (közös találkozások szervezésére, megbeszélésekre, visszajelzésekre)
10
A hallgatók különbözőképpen viszonyulnak a szupport-rendszerhez, ezt figyelembe kell venni, flexibilitásra van szükség. A találkozások sokszor akár informálisak is lehetnek (egy kávézóban, kerthelységben, igény szerint).
11
Közeli Szerződésszerű Kényszerű
12
A mentorok számára készüljön egy indító információs, támogató csomag. Szerencsésnek tartják egy indító összejövetel szervezését Egy meghatározott webes felület az aktualitások, információk közvetítésére
13
Dunn LB, Iglewicz A, Moutier C 2008 A conceptual model of medical student well-being: promoting resilience and preventing burnout. Academic Psychiatry 32:44-53 Malik S 2000 Students, tutors and relationships: the ingredients of a successful student support scheme. Medical Education 34:635-641 Schmitter M, Liedl M, Beck J, Rammelsbeerg P 2008 Chronic stress in medical and dental education. Medical Teacher 30:97-99
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.