Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Magyar CIVINET 5. találkozója Zalaegerszeg 2015. Szeptember 17-18. Köszönti.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Magyar CIVINET 5. találkozója Zalaegerszeg 2015. Szeptember 17-18. Köszönti."— Előadás másolata:

1 Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Magyar CIVINET 5. találkozója Zalaegerszeg 2015. Szeptember 17-18. Köszönti Önöket Szabó Zoltán, a DAKK Zrt. Műszaki igazgatóságáról

2 Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai 2013. december hónapban megérkeznek az első hibrid autóbuszok a Mercedes szervizhez.

3 Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Soros hibrid autóbusz fő jellemzői ―Diesel motor nem vesz részt a hajtásban, csak áramot fejleszt. ―Az autóbuszt csak villanymotorok hajtják. ―Meghajtó villanymotorok (4 db) a hátsó tengelyeken. ―Meghajtó akkumulátor és a segédberendezések a tetőszerkezeten.

4 Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Méretezett jellegrajz üléselrendezéssel.

5 Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Műszaki adatok Diesel motor Teljesítménye: 160 kW (2.200 1/min) Maximális nyomaték: 810 Nm (1.600 1/min) Hengerűrtartalom: 4,8 liter Generátor Állandó szinkronhajtás Teljesítmény: 160 kW (2.200 1/min) Kerékagy motorok Háromfázisú váltakozó áramú aszinkron motorok Tartós teljesítmény: 60 kW Óránkénti teljesítmény: 80 kW Percenkénti teljesítmény: 120 kW Vízhűtés

6 Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Műszaki adatok Akkumulátor Líthium-Ion akkumulátor Kapacitás: 26 kWh Teljesítmény hirtelen terhelésnél (10 sec): max. 258 kW 416 cella (6 Modul) Minden egyes modul egyenként cserélhető Névleges feszültség: 650 V Önálló folyadékhűtés saját klíma berendezéssel Tömeg : 340 kg

7 Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai 2014. január 27-én átvettük az első 5 db-ot.

8 Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Az oktatás kiemelt szerepe Az EVOBUS Hungária Kft. oktatásai: ―4 napos üzemeltetői tanfolyam, ―1 napos tanfolyam a városi tűzoltóknak, ―2 napos autóbuszvezetői tanfolyam. Társaságon belüli típusvizsgáztatás.

9 Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai 2014. február 17. hajnali 4:30-kor indulnak az első próbajáratok.

10 Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai 2014. március 22. ünnepélyes átadás. A teljes flotta 2014. március 24-én hétfőn állt üzembe.

11 Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Zéró emissziós zóna: „Nagykörúton” belüli terület.

12 Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Zéró emissziós közlekedés Üzemmód választó kapcsoló: ―Automata üzemmód, ―Zéró emissziós üzemmód, ―Akkumulátor töltés (motor folyamatos járatása). Maximum 10 km-es hatótáv. Maximum 30 km/órás járműsebesség. Zéró emisszió alatt a kályhák sem működnek: ―Motor hőntartását biztosító kályha, ―Utastér fűtését biztosító kályha.

13 Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Karbantartás, javítás

14 Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Karbantartás, javítás Az EVOBUS Hungária Kft. a kecskeméti Hovány Kft.-ét bízta meg az autóbuszok szervizelésével és javításával. ―Teljes körű garancia kiterjed a karbantartásra is, mely 3 évig érvényes. ―Szemleciklus 30.000 km.

15 Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Végrehajtott szemle műveletek 2015.08.31-ig

16 Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Km óra állások 2015. augusztus 31-én

17 Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid, Volvo B9LA/7700A és Ikarus 280.06 összehasonlítása

18 Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai

19

20 Üzemanyag fogyasztás összehasonlítása 2014.04.01 – 2015.08.31. Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid, Volvo B9LA/7700A, Ikarus 280.06

21 Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Magyar CIVINET 5. találkozója Zalaegerszeg 2015. Szeptember 17-18. Köszönti."

Hasonló előadás


Google Hirdetések