Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ált3 gyakorlat, KRE Katonai Rózsa 2013 ősz.  Time lapse videó egy lányról, aki 3 éven át minden nap készített egy fotót magáról

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ált3 gyakorlat, KRE Katonai Rózsa 2013 ősz.  Time lapse videó egy lányról, aki 3 éven át minden nap készített egy fotót magáról"— Előadás másolata:

1 Ált3 gyakorlat, KRE Katonai Rózsa 2013 ősz

2  Time lapse videó egy lányról, aki 3 éven át minden nap készített egy fotót magáról http://www.youtube.com/watch?v=vGdc_qcmFF0 http://www.youtube.com/watch?v=vGdc_qcmFF0  Mit (nem) látunk, milyen „furcsaságot” vettetek észre? www.socialtimes.com

3  Miért lehet még ez? Egy kommentelő véleménye:

4  individualista vs kollektivista kultúrák (kulturális összehasonlító pszichológia)  Gondolkodás a világról – egyedi arckifejezés  Arckifejezés ‚szabadsága’ evoanproud.blogspot.com

5  Érzelem-kialakulási elméletek (ld. ea.)  Ha nincs is miért mosolyogni/örülni… akkor is mosolyogj - jobb hangulatod lesz!  Melyik elmélet ez?  Melyik kultúrában van a legerősebb gyökere? www.fanpop.com

6  Eredeti: faciális feedback hip. (Tomkins)  Jó kísérleti/kutatási ötlet (érzelem- és hangulatkiváltó) – mi is a különbség???  egyszerű, és sok mindennel kombinálható manmed.org Most is!

7  kifejlett arc és érzelmi arckifejezések széles skálája a terhesség 3. trimeszterében http://www.pocaklako.hu/terhessegi- ultrahang/uh_kepek/uh-kepek/?album=7&gallery=16  „Arcunk titkai” (filmrészlet) mindentaszemnek.com

8  Videó volt

9  36-54 órás újszülöttek  Szemtől szemben interakcióban egyszerű arckifejezések (pl. nyelvnyújtás)  Baba utánozza (kinyújtja a nyelvét)  Sőt! Kezdeményezi is az interakciót a korábbi viselkedés újrakezdésével  ikrek gyakran fejlesztenek ki „belső nyelvet”, amit csak ők értenek http://www.youtube.com/watch?v=_JmA2Cl UvUY http://www.youtube.com/watch?v=_JmA2Cl UvUY Remenyklubja.blogspot.hu

10  Videó volt

11  Teszt!!! (Ekman)  Első vizsgálatok:  Érzelmi állapotokat ábrázoló képeket mutattak a K.Sz.-nek. A helyes felismerés gyakoriságán mérték, hogy:  Kifejeződött-e érzelem, vagy  Felismerhető-e a kifejezett érzelem  Ma: filmek inkább, mint képek, mert ez természetesebb (DE: ez nehezíti a megítélés pontos alapjának azonosítását - sok minden más info is van)

12

13  Kulturális különbségek vannak a következő területeken:  Különböző érzelmek kiváltódásának ingerrepertoárja és ingerküszöbe (másnak örülünk, más miatt szomorkodunk)  Mimikai érzelemkifejezés tartalma, mértéke  Szabályozottsága (mit mennyire szabad kimutatni)  Kommunikatív szerepe (mennyire befolyásolja a másikat a kommunikáció folyamatában)

14 encyclopedia.com Japán fogalom, ami nem létezik más nyelvben. http://www.answers.com/topic/ amae-concept-of A pszichoanalízisbe Bálint Mihály vezette be a fogalmat. (elsődleges szeretet/ passzív objekt-szeretet)

15  Érzelmekre való érzékenység, beleélő-képesség  Mérése: ET kérdőív (Deutsh és Madle, 1975)  Töltsétek ki, értékeljétek ki! Tapasztalatok?  Internetes, azonnali eredménnyel: http://www.pszichologus-maganrendeles-online- is.hu/blog/wp-content/uploads/empatiateszt.swf http://www.pszichologus-maganrendeles-online- is.hu/blog/wp-content/uploads/empatiateszt.swf  Sírás, nevetés, mosoly, ásítás - „érzelmi ragály” Az empátia a pszichológus eszköztárának legfontosabb darabja.

16  Természetes folyamat  Ha a körülmények engedik, semmiképp sem érdemes visszatartani, mert önmagában is megküzdés értékű, katarzissal jár.  Mérés: Sírás kérdőív  Mely tételei gondolkoztattak el?  Mit gondolsz a hasznosságáról (előny és hátrány)?  Mire lehet használni?  Sírás napló a sírási szokásokat méri, gyakoriságot, érzelmekre gyakorolt hatást  Fontos: egyikben sem váltottunk ki negatív érzelmet, „csak” rákérdeztünk!

17  „Félelem a fájdalomtól”  Elolvasása után vessetek fel ETIKAI természetű kérdéseket a használatával kapcsolatban!  Kultúrafüggő  Kiváltódásának okai lehetnek meglepőek, nem evidensek (pl. félelem a fájdalomCSILLAPÍTÁStól)

18  Boldogságkutatás (Csikszentmihalyi)  Pozitív pszichológia (Seligman) – szemléletváltás a negatív érzelmekről és a problémafókuszról a pozitív érzelmek és erőforrások irányába  http://www.ted.com/talks/martin_seligman_on _the_state_of_psychology.html http://www.ted.com/talks/martin_seligman_on _the_state_of_psychology.html  Pozitív érzelmeket vizsgáló kérdőívek:  http://www.authentichappiness.sas.upenn.edu/ questionnaires.aspx http://www.authentichappiness.sas.upenn.edu/ questionnaires.aspx  Játékfilm a témához otthonra:  http://www.youtube.com/watch?v=Cbk980jV7Ao http://www.youtube.com/watch?v=Cbk980jV7Ao

19  Videó

20  videó

21 http://www.youtube.com/watch?v=IvceXLlijAs elegantinnerguidance.com


Letölteni ppt "Ált3 gyakorlat, KRE Katonai Rózsa 2013 ősz.  Time lapse videó egy lányról, aki 3 éven át minden nap készített egy fotót magáról"

Hasonló előadás


Google Hirdetések