A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT ÁLTAL KOORDINÁLT TANÁRKÉPZÉS FŐBB SAJÁTOSSÁGAI Debrecen, 2015. február 13. Dr. Szabó Antal Dr. Vallner.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Advertisements

Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A Pedagógusképzési Koordinációs Központ
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Együttműködés a szakmai gyakorlatban Salát Magdolna osztályvezető ELTE PK OTF Tanárképzési Osztály Az ELTE TAMOP /2/B/KMR :Pedagógusképzés.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Mentortanárképzés eLearning támogatása
Agria Media Eger, október
Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpont
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon Képek az egyéni összefüggő tanítási gyakorlatról Approximáció Jáki Gábor igazgatóhelyettes.
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Költségvetés tervezése
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
KETTŐ AZ EGYBEN: MÚZEUMPEDAGÓGIAI KÉPZÉS ÉS GYAKORLATI HELY KIALAKÍTÁSA A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM JUHÁSZ GYULA PEDAGÓGIAI KARÁN Dr. Viskolcz Noémi Szegedi.
A gyakorló intézmények feladatai a pedagógusképzésben
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A MENTOR(H)ÁLÓ KLUB szélesre tárja kapuit!
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
A tanárképzés szerkezete
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Tájékoztató az Angoltanári MA-ról
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
E 5. Együttműködések a humán szolgáltatásokban
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
„EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ ÉSZAK- MAGYARORSZÁGI PEDAGÓGUSKÉPZÉS MINŐSÉGI MEGÚJÍTÁSÁÉRT” TÁMOP B.2-13/ K/5 ALMODUL: PEDAGÓGUSKÉPZÉS TELJES VERTIKUMÁT.
TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban Dobos Zoltánné.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet térségi tevékenysége Budapest, november 30. Hálózatépítés - kapacitásbővítés – OFI-Pontok /távmunka/
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A Tanárképző Központ koordináló szerepe
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
A végzős tanulók döntési irányai a középiskolákban
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Család – és Gyermekjóléti Központ
Előadás másolata:

A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT ÁLTAL KOORDINÁLT TANÁRKÉPZÉS FŐBB SAJÁTOSSÁGAI Debrecen, február 13. Dr. Szabó Antal Dr. Vallner Judit TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban

A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT ALAPADATOK Fennállás Szeptember 1-től - … Munkatársak - tanárképzési főigazgató - 2 oktató (részmunkaidőben) - 2 igazgatási ügyintéző (többnyire…) Feladatok Minden, amit a évi CCIV törvény a nemzeti felsőoktatásról meghatároz a 103. §-ban Felügyelet, szakmai irányítás Rektor Tanárképzési Tanács

A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT TANRENDEK FAJTÁI gyak-naplótanrendjönjelen szakja(i) 1sima sárga TDmegf1-szakos2-féléves 2sima zöld TDmegf-megf2-szakos3-féléves 3pöttyös zöld tanítóinkl.1-szakos3-féléves 4csíkos zöld tanító v. szoc.pedcsalád-1-szakos3-féléves 5sima barna BScx - y2-szakos5-féléves 6pöttyös barna TDmegf+inkl2-szakos4-féléves pöttyös barna BScinkl-x2-szakos5-féléves 7csíkos barna TDmegf-család2-szakos4-féléves csíkos barna BSccsalád-x2-szakos5-féléves 8kockás barna Dmérnöktanár1-szakos4-féléves 9sima narancs TDeltérő1-szakos2-féléves 10pöttyös narancs TDinkl.1-szakos2-féléves 11csíkos narancs TDcsalád-1-szakos2-féléves 12kékosztatlanérettségix-y2-szakos10-féléves

A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT TANRENDEK FAJTÁI

10. félév végezáróvizsga (mely áll: szakdolgozat és portfólió bemutatásából és védéséből) 10. félév végeped-pszich.zárószigorlat közösségi pedagógiai gyakorlat (TKO1114) anyanyelvi ismeretek (kritérium-követelmény) (2x1 óra kötelezően teljesítendő) Általános testnevelés (kritérium-követelmény) szakdolgozat (vagy egyik, vagy másik szakból) Portfólió 10. összefüggő gyak. (TKO9200) együtt teljesítendő vele: kísérő szemin. módszertan (**O9201, **O9201) és kísérő szemin. ped-pszich (TKO9116) 9. összefüggő gyak. (TKO9100) együtt teljesítendő vele: kísérő szemin. módszertan (**O9101, **O9101) és kísérő szemin. ped-pszich (TKO9115) 8.félév vége szakmai zárószig. ( **O4000) Szak- módsz.4 (**O8004) iskolai tan.gyak. 1-2 mindkét szakból ped.pszich. tárgyak (26 kredit) **O9002 Szak- módsz.4 (**O8004) szakmai zárószig. ( **O4000) 8. félév szakmai tárgyak (91 kredit) szabadon választható tárgyak (12 kredit összesen) 7. félév Szak- módsz.3 (**O8003) **O félév szakmódsz.2 (**O8002) 5. félév szakmódsz.1 (**O8001) 4. félév 3. félév 2. félév 1. félév egyik szak másik szak

A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT A MŰKÖDÉS EDDIGI EREDMÉNYEI ÉS TAPASZTALATAINK Együttműködés 10 intézet HSzK GMF, Kancellária Gyakorlóiskolák Partneriskolák Partnerintézmények (Kormányhivatal, Tankerületek)

A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT A MŰKÖDÉS EDDIGI EREDMÉNYEI ÉS TAPASZTALATAINK Együttműködés 10 intézet Együttműködés: szakmai, pragmatikus Eredmény: feladatmegosztás Tapasztalat: zökkenők HSzK GMF, Kancellária Gyakorlóiskolák Partneriskolák Partnerintézmények (Kormányhivatal, Tankerületek)

A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT A MŰKÖDÉS EDDIGI EREDMÉNYEI ÉS TAPASZTALATAINK Együttműködés 10 intézet HSzK Együttműködés: felvételi (…) szervezése, tanrendek Eredmény: hallgatói adattábla Tapasztalat: majdnem tökéletes együttműködés GMF, Kancellária Gyakorlóiskolák Partneriskolák Partnerintézmények (Kormányhivatal, Tankerületek)

A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT A MŰKÖDÉS EDDIGI EREDMÉNYEI ÉS TAPASZTALATAINK Együttműködés 10 intézet HSzK GMF, Kancellária Együttműködés: költségvetési terv Eredmény: terv egy- vagy több félévre Tapasztalat: kevésbé ideális verzió Gyakorlóiskolák Partneriskolák Partnerintézmények (Kormányhivatal, Tankerületek)

A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT A MŰKÖDÉS EDDIGI EREDMÉNYEI ÉS TAPASZTALATAINK Együttműködés 10 intézet HSzK GMF, Kancellária Gyakorlóiskolák Együttműködés: tanítási gyakorlat (N + L) Eredmény: többségnek megoldott Tapasztalat: szakvezetés beosztási problémái Partneriskolák Partnerintézmények (Kormányhivatal, Tankerületek)

A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT A MŰKÖDÉS EDDIGI EREDMÉNYEI ÉS TAPASZTALATAINK Együttműködés 10 intézet HSzK GMF, Kancellária Gyakorlóiskolák Partneriskolák Együttműködés: összefüggő gyakorlat Eredmény: stabil hálózat Tapasztalat: pozitív HEM pedagógus szakvizsga jan. 1-től …? Partnerintézmények (Kormányhivatal, Tankerületek)

A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT A MŰKÖDÉS EDDIGI EREDMÉNYEI ÉS TAPASZTALATAINK Együttműködés 10 intézet HSzK GMF, Kancellária Gyakorlóiskolák Partneriskolák Partnerintézmények (Kormányhivatal, Tankerületek) Együttműködés: kölcsönös tájékoztatás Eredmény: látogatások Tapasztalat: „egyedül nem megy”

A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT A MŰKÖDÉS EDDIGI EREDMÉNYEI ÉS TAPASZTALATAINK Együttműködés „egyedül nem megy”

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!