Mennyire modern a hazai elit?
2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
3 Kik tartoznak az „elit” célcsoportba? 1.Akár tulajdonosi mivoltuknál, akár pedig beosztásuknál fogva a cégek és egyéb intézmények vásárlásaira, beszerzéseire, beruházásaira jelentős befolyással bírnak, azaz a vállalatok, közületek piaci kiadásait tekintve döntési joguk van 2.Ezek az „üzleti döntéshozók” jövedelmi helyzetüket és ezáltal személyes fogyasztásukat tekintve is kiemelkedő – „elit” – réteget alkotnak, akik sok termék vagy szolgáltatás esetében a teljes célcsoport döntő többségét alkotják évesek aktívak és/vagy cégtulajdonosok jelentős beszerzési összeg felett döntenek (min. 50 millió Ft/ év) beosztottjaiknak száma legalább 6 fő
4 A kutatásról röviden… Mintanagyság: 2000 fő Adatfelvétel: 2011 évvége A minta reprezentálja a vizsgált célcsoportot: Ágazat Régió Árbevétel Vállalat-típusnál található üzleti döntéshozók száma Üzleti szféra / közigazgatás üzleti döntéshozói létszámarányok szerint Adatfelvétel: Az adatfelvétel módja: CAPI (személyes, laptoppal) Kérdőív: kb. 30 perc Üzleti Döntéshozók Médiaanalízise 4. * * Az Ipsos és a GfK közös kutatása
5 A tipikus üzleti döntéshozó…. Összesen 143ezer fő 28%-a cégtulajdonos 62%-a férfi 45%-a 50 év feletti (2007-ben 38%) 76%-a diplomás (2007-ben 68%) 2,3%-a tudományos fokozattal is rendelkezik 65%-a házastárssal él 52%-nak nincs gyermeke (2007-ben 63%) 27%-a két autót is használ Érdeklődési terület: utazás, autók, filmek, egészséges életmód
6 Informálódás egy átlagos hétköznapon…
7 A legfontosabb csatornák platformonként…
8 Okostelefon és tablet 33%: van 13%: tervezi 52%: nem tervezi Telefonálás Naptár Teendők Fényképezés Navigáció Naptár Kereső- oldalak Címlista Térképek Hírek 32%: naponta netezik 39%: ritkábban 22%: soha
9 Az információforrások megítélése Könnyen hozzáférhető, gyors Megbízhatósági rangsor
10 Életmód