„Európai Léptékkel a Tudásért” Minőség és teljesítmény Eötvös Loránd Tudományegyetem „Kutató- és kiváló egyetemek Magyarországon” Budapest, 2010. június.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Advertisements

A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Magyar Tudományos Akadémia Nyugati Magyar Tudományos Tanács teljesítményelemzés és javaslat.
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Műegyetem - Kutatóegyetem Bizalom-Minőség-Együttműködés 1 Hogyan tovább, Műegyetem? november 17.
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE” A TÁMOP 4.2.1/B-09/1/KMR projekt bemutatása Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE.
Fizika alapszak az ELTE-n
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar
A minőségügy a könyvtárügyért
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Informatika.
P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Nyílt nap január 19. Kozma László dékán Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatikai Kar 2006.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
A humánetológia szerepe a modern emberkép kialakulásában
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
A távmunka nem cél, hanem eszköz december 11.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Kutatóegyetemi stratégia - NNA NANOFIZIKA, NANOTECHNOLÓGIA és ANYAGTUDOMÁNY Dr. Mihály György Tanszékvezető egyetemi tanár Budapest november 17.
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
TÁMOP C-11/1/KONV Történet  Az Egyesület alapítása – 1998 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Eötvös Lóránd Tudományegyetem.
1 KÖNYVTÁROSOK NAPJA augusztus 31. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Kutató- és kiváló egyetemek Magyarországon - Konferencia a kutatási kiválóság jövőjéről ELTE, június 22. Prof. Dr. Patkó Gyula rektor MISKOLCI EGYETEM.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése.
a segítő kommunikáció (AAK) oktatásához
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
ELTE informatikus vegyész szak
Erasmus program az Eötvös Loránd Tudományegyetemen Orosz Magdolna tudományos rektorhelyettes Budapest, október 2.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
Informatikus - fizika 1 ÚJ SZAK AZ ELTE TTK-N az oktatás modernizálása keretében 2000-ben lett kidolgozva, 2002 júniusában engedélyezve, 2003 szeptemberében.
Eötvös Loránd Tudományegyetem A legősibb és legnagyobb magyar egyetem.
Dr. Husvéth Ferenc Tudományos ügyekért felelős rektorhelyettes június 22.
KMOP /B Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új.
Líceum a természettudományért TIOP A projekt célja Eszterházy hagyaték: a tudás elérhetőségéhez korszerű feltételek A természettudományos oktatás.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Meghívó ! Agykutatás Napjai Budapesten március 17-18
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
MIÉRT éppen a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar?
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Előadás másolata:

„Európai Léptékkel a Tudásért” Minőség és teljesítmény Eötvös Loránd Tudományegyetem „Kutató- és kiváló egyetemek Magyarországon” Budapest, június 22.

„Az ELTE a minőségi felsőoktatás és kutatás érdekeit szolgálja. Az ELTE küldetése - a nemzeti és egyetemes kultúra és műveltség megőrzése és gyarapítása, - a tudomány művelése, a tudományos ismeretek átadása, - a magyar társadalom, valamint az emberiség valós, hosszú távú igényeinek megfogalmazása és kielégítése. Az ELTE célja korszerű tudással rendelkező, sokoldalúan művelt értelmiségiek képzése.” (Küldetésnyilatkozat, 2009)

Három stratégiai megfontolás a)természettudomány/informatika: világszínvonalú műszerek beszerzése, vonzó kutatási központok kialakítása a hazai és külföldi kutatók számára, a tehetséges és külföldön is eredményes fiatalok visszatérése, b) a mobilitás támogatása: a mester/doktor hallgatók, fiatal oktatók, kutatók kiváló külföldi egyetemeken - szerezzenek kutatási tapasztalatot, - ismerjék meg a legújabb eredményeket, trendeket, - vegyenek részt nemzetközi projektekben, c) kiemelt kutatási területek: az Európai Bizottság ajánlásai, a nemzetközi prioritások alapján olyan területek, amelyek választ adhatnak korunk aktuális műszaki, társadalmi, kulturális kihívásaira.

Prioritások a témaválasztásban 1982/2006/EK 3. Információs és Kommunikációs technológiák, 4. Nanotudományok, nanotechnológiák, anyagtudomány… 8. Társadalmi-, gazdasági és humán tudományok

1. Szubmikroszkópos anyag- és élettudományi kutatások Cél: 1. Anyagszerkezet vizsgálati laboratóriumi hálózatot kialakítása. 2. Új nagy-érzékenységű és nagy-felbontó képességű módszerek kutatása és alkalmazása. Például: -régészeti kő/kerámia eszközök, geológiai minták elemzése, -szubcelluláris szerkezetek, génfunkciók azonositása, -szén nanoszerkezetek, nanoporok és nanohuzalok kutatása, -bioaktiv vegyületek hatása sejtmembránra, sejtbejutás. ELTE Természettudományi Kar Vezető: Dr. Lendvai János, intézetigazgató egyetemi tanár, TTK Fizikai Intézet

2. Nagy rendszerek a természettudományokban és számítógépes szimulációjuk Cél: olyan nagy számítógépes kapacitás kialakítása, amely lehetővé teszi nagyszámítás-igényű tudományos problémák megoldását Például: -regionális éghajlatszimulációk -gyógyszermechanizmusok számítógépes vizsgálata, -hálózatok viselkedésének elemzése, -extra-galaktikus asztrofizikai elemzések, -a határ, mint komplex rendszer (migrációs kutatások) ELTE Természettudományi Kar, Társadalomtudományi Kar Vezető: Dr. Lovász László, Wolf-díjas akadémikus, intézetigazgató egyetemi tanár, TTK Matematikai Intézet

3. Elosztott és sokmagos rendszerek szoftvertechnológiai kérdései ELTE Informatikai Kar Vezető: Dr. Kozsik Tamás, egyetemi docens, IK Programozási Nyelvek és Fordítóprogramok Tanszék Cél: Elosztott, sokmagos hardver eszközökön alkalmazható szoftverek kutatása, fejlesztése. - programozási nyelvek, programfejlesztési eszközök, módszerek, - számítás- és adatintenzív feladatmegoldó speciális algoritmusok. Például: - programanalizis és szintézis, párhuzamositás, - adatbázis kezelés, számitógépes hálózatok technológiái, - tematikus kartográfia informatikája.

4. A kultúrák közötti párbeszédet megalapozó kutatások Cél: A kultúrák közti interakciók történeti és térbeli sokféleségnek kutatása, a gondolati, mentális, jogi és szociális változatások elemzésétől a nyelvi fordítás kultúraközi teljesítményéig. Például: - a kultúrák párbeszédének meghatározottsága, keretei, - a kultúrák közötti kommunikáció elméleti/filozófiai háttere, - összehasonlitó alkotmányjogi/közigazgatási kutatások, - interkulturalitás a művészetekben. ELTE Bölcsészettudományi Kar, Állam- és Jogtudományi Kar Vezető: Dr. Kulcsár Szabó Ernő, akadémikus, intézetigazgató egyetemi tanár, BTK Magyar Irodalom- és Kultúratudományi Intézet

5. Az élethosszig tartó tanulás társadalmi folyamatai és biopszichoszociális háttere Cél: 1. A tanulás biológiai, pszichológiai és társadalmi feltételrendszerének multidiszciplináris kutatása. 2. Oktatásra és egészségfejlesztésre fókuszáló, hálózatos felépítésű nemzeti kutatási centrum kiépítése. Például: - kognitív, kommunikációs és idegrendszeri mintázatok és változások az élethosszig tartó fejlődésben, - életmód- és egészségfejlesztés élettudományi és társadalomtudományi vonatkozásai, - a tanulás és tanítás tudományközi vizsgálata ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Tanító- és Óvóképző Kar, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Vezető: Dr. Hunyady György, akadémikus, egyetemi tanár, PPK Pszichológiai Intézet

A pályázat szakmai előkészítője: Dr. Erdei Anna, akadémikus, tanszékvezető egyetemi tanár, TTK Biológiai Intézet A projekt szakmai vezetője: Dr. Patkós András, akadémikus, tanszékvezető egyetemi tanár, TTK Fizikai Intézet

„Az ELTE közel négy évszázados hagyományaival összhangban arra törekszik, hogy - világszínvonalú, - a komplex társadalmi kihívásokra válaszolni képes, - a megoldandó társadalmi/technológiai problémákra fókuszáló, - kutatási, fejlesztési, innovációs tevékenységet folytasson, - az európai mezőnyben versenyképes kutatóegyetem legyen.” (Küldetésnyilatkozat, 2009)

Köszönöm a figyelmet!