7. Bajai Gabona Partnerség Baja, Június 04.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Advertisements

A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - az NYDOP
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
LEADER Közösségek határon átnyúló együttműködésének lehetőségei Bodnár János Munkaszervezet vezető szeptember 10.
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a DDOP
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP)
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
NELI-projekt bemutatása
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Galovicz Mihály, IH vezető
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
Gazdaságfejlesztési politika – II. NFT ( ) Eszes Gábor GKM Miniszteri Kabinet Nyíregyháza, december 14.
Előadó: Rigó Zoltán logisztikai szakértő Záhony Kereskedelem-logisztikai központ SWOT elemzés.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
A Szövetség szerepe 1 Capt. Szalma Béla Elnök Constantzai Kikötő Napja Budapest, 2013.Február 28.
Logisztikai hálózat és folyosók
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
A Duna-régió fejlesztése Dávid János. Vízlépcsők a Dunán.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Közlekedésfejlesztés a as uniós finanszírozási ciklusban
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
Veszélyes áruk vízi szállítása
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Mitől innovatív egy vállalkozás?
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA AZ ÉSZAK-DUNÁNTÚLI VÍZÜGYI IGAZGATÓSÁG MŰKÖDÉSI TERÜLETÉN TERÜLETI FÓRUM VÍZTESTEKRE VONATKOZÓ INTÉZKEDÉSEK.
ELENA Program – energetikai beruházások előkészítésének finanszírozási lehetősége Szabó Valéria Nemzetközi projektmenedzser.
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
Az EU Duna Régió Stratégia elfogadása, hazai és európai uniós prioritásai Nádasi György Külügyminisztérium Győr, október 11.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A határmenti programok aktuális állása
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
A határtérség.
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Előadás másolata:

7. Bajai Gabona Partnerség Baja, 2015. Június 04. Capt. Szalma Béla Elnök

Közlekedésfejlesztés 2014-2016-2020 Elkülönítve 334 milliárd Forint (1,08 milliárd EUR) EU + 15% Önrész = 400 milliárd Forint (2016 végéig le kell kötni, vagy más kohéziós ország viszi el!) Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (Connecting Europe Facility, CEF) A CEF célja a közös európai érdekű projektek támogatása az energia, a közlekedés és a szélessávú hálózatok területén. Támogatott tevékenységek a közlekedési infrastruktúrába való befektetés tekintetében: ○ a szűk keresztmetszetek felszámolása és a hiányzó kapcsolódási pontok kiépítése, ○ fenntartható és hatékony közlekedés biztosítása, ○ a közlekedési módok integrációja és összekapcsolása, valamint a közlekedési szolgáltatások átjárhatóságának biztosítása. Hálózatfinanszírozásra (CEF) 17 magyar beruházás pályázik, (150 milliárd Forint összköltséggel) Vízi út információs rendszer (RIS) biztonság és jobb kihasználtság 4,83 milliárd Ft Ten-T belvízi út fejlesztése, gázlók megszüntetése 1,97 milliárd Ft Hajóút fenntartás, rehabilitáció tanulmány 0,42 milliárd Ft A Dunai hajózóút kitűzési rendszerének fejlesztése, illesztés DMR-hez 2,85 milliárd Ft Összesen: 10,1 milliárd Ft / 7%

INTEGRÁLT KÖZLEKEDÉS-FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM (IKOP) Az IKOP elsődleges célja a közlekedés hálózatának és infrastruktúrájának fejlesztése, a transzeurópai közlekedési hálózaton keresztül a városi közlekedésen át, egészen a környezetbarát megoldásokig. Prioritási tengelyek Alap összes finanszírozása (EUR) Nemzetközi (TEN-T) közúti elérhetőség javítása KA 1 015 438 119 2. Nemzetközi (TEN-T) vasúti és vízi úti elérhetőség javítása KA 1 481 217 836 3. Fenntartható városi közlekedés fejlesztése, elővárosi vasúti elérhetőség javítása KA 680 648 693 ERFA 385 441 671 4. A TEN-T hálózat közúti elérhetőségének javítása ERFA 357 028 069

KÖZOP 4.1.0 - 9 Közlekedési módok összekapcsolása,gazdasági központok intermodalitásának és közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése 3 TÁMOGATÁST ELNYERT PROJEKT 489 028 508 FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS TÁMOGATOTT KIKÖTŐ FEJLESZTÉSÉRE IRÁNYULÓ PROJEKT: 1. KIKÖTŐFEJLESZTÉS BOGYISZLÓN 128 474 315 FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS (Bogyiszlói Kereskedő-Szolgáltató Zrt.) 2. A DUNAVECSE KIKÖTŐ KFT. 2. SZ. HAJÓÁLLÁS MŰKÖDÉSÉHEZ SZÜKSÉGES INFRASTRUKTURÁLIS FELTÉTELEK MEGTEREMTÉSE 174 750 000 FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS (Dunavecse Kikötő Szállítmányozási Kft.) 3. A BAJAI ORSZÁGOS KÖZFORGALMÚ KIKÖTŐ ELÉRHETŐSÉGÉNEK ÉS KÖZLEKEDÉSI INFRASTRUKTÚRÁJÁNAK FEJLESZTÉSE 185 804 193 FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS (Bajai Országos Közforgalmú Kikötőműködtető Kft.)

További támogatott beruházások 2 392 895 246 FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS TÁMOGATOTT KIKÖTŐ FEJLESZTÉSÉRE IRÁNYULÓ PROJEKT: INTERMODÁLIS LOGISZTIKAI KÖZPONT INFRASTRUKTÚRÁJÁNAK FEJLESZTÉSE A GABONATÁROLÓ ÉS LOGISZTIKAI KFT. TELEPHELYÉHEZ FOKTŐ KAPCSOLÓDÓ IPARVÁGÁNYOK LÉTESÍTÉSÉVEL 768 461 000 FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS (Gabonatároló és Logisztikai Kft.) PARTFALÉPÍTÉS PAKS KIKÖTŐBEN 863 021 586 FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS, (Sygnus Kereskedelmi Kft.) INTERMODÁLIS KAPACITÁS NÖVELÉSÉT ELŐSEGÍTŐ FEJLESZTÉSEK MEGVALÓSÍTÁSA A KOMÁROMI KIKÖTŐBEN 761 412 660 FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS, (Port Danube Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.)

Kiemelt beruházások 9 024 588 600 FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS, TÁMOGATOTT KIKÖTŐ FEJLESZTÉSÉRE IRÁNYULÓ PROJEKT: A CSEPELI SZABADKIKÖTŐ INTERMODÁLIS ÉS KAPACITÁSBŐVÍTŐ FEJLESZTÉSE 1. ÜTEMÉNEK KIVITELEZÉS 3 180 886 450 FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS 2. GYŐR–GÖNYŰ ORSZÁGOS KÖZFORGALMÚ KIKÖTŐ INFRASTRUKTURÁLIS TOVÁBBFEJLESZTÉSE, 5 843 702 150 FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS

KözOP-2014-4.6 - Kikötői alapinfrastruktúra fejlesztése, korszerűsítése (Deminimis 1) 25 DEMINIMIS TÁMOGATÁST ELNYERT PROJEKT, 1,36 MILLIÁRD FT MEGÍTÉLT TÁMOGATÁS KOMÁROM BUDAPEST DUNAÚJVÁROS DUNAVECSE HARTA PAKS FOKTŐ FADD FAJSZ BAJA SZEGED

25 deminimis támogatást elnyert projekt, 1,36 milliárd Ft megítélt támogatás

A Magyar Dunai Kikötők teljesítménye

„A kalászt is sejted, hogyha a pelyvát nézed”Homérosz

A szűk keresztmetszetek Belvízi hajózóút Szabad folyású szakasz ECMT osztály (< IV) Híd alatti magasságok (< 5.25 m) Straubing - Vilshofen Wien - Devin Sap - Szob Melk-Krems Sap – Mohacs port / Batina Batina - Beograd Sava Portil de fier II - Sulina A szabályozatlan szakaszokon 2.5 m merüléssel nem lehet folyamatosan hajózni, 240 napon keresztül valahol mindig akad navigációs bomba. Where do we stand now? Map shows sections which do not comply with regulation Draught of 2.5  free flowing sections is challenging, significant portion. Impound sections considerd as stable. Free flowing: transport of sediments lead to continuous changes in riverbed (sedimentation, erosion) ECMT class below IV: Sava  47% class III, especially from slavonski brod to sisak 5 bridges lower than 5.25m  means the lowest point of the bridge over the whole fairway, in cas of a arch brigde no obstacle to navigation. [other bridges not comply with the respective waterway classification (mentioned in the report – Schwabelweiß bridge 5.95 m  7m for 3 layer container transport, Máté Gelencsér)] 11

Komplex vízkészlet gazdálkodás kell !! Pan-European 14 ország érintett, nem csak Magyarország, nem csak a kikötők Ivóvíz, ipari víz (Paks) Öntözés, talajvíz, árvíz Energiatermelés Sport, turizmus Környezetvédelem Hajózás, kikötők, hajóépítés, logisztika

Melyik jobb?

Port Performance Indicator System for the inland waterway ports” POPEI (START / 01 PA1a-C1) c. projekt. A POPEI projekt célja a dunai kikötők versenyképességének javítása, hatékonyabb működésének elősegítése olyan teljesítménymutatók és ezekre épülő értékelési rendszer meghatározásával, amelyek a legtöbb kikötőre jól alkalmazhatók. A teljesítménymutatók hasznos információkat adnak a kikötők ügyfeleinek a szolgáltatási színvonalról, és az értékelési rendszer segítségével az egyes kikötők a saját folyamataikat, szolgáltatásukat mérni és fejleszteni tudják. A projekt célcsoportját a dunai kikötők, illetve a kikötők szolgáltatásait igénybe vevők köre alkotja. Helyszín: Bácskai Kultúrpalota (H – 6500 Baja, Szentháromság tér 3.) – Konferencia terem Időpont: 2015. június 4., csütörtök, 11:40

Ahogy a Bencések, „Imádkozzunk és Dolgozzunk”