TÁMOP 2.2.3-07/1-2F-2008-0011 Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam Windows Forms alkalmazás készítése Czigléczky Gábor 2009.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szövegszerkesztés Összefoglalás.
Advertisements

Grafikus tervezőrendszerek programozása 10. előadás.
A Java programozási nyelvSoós Sándor 1/17 Java programozási nyelv 8. rész – Grafikus felhasználói felület Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki.
II. Grafikus felhasználói interfész
C++ programozási nyelv Gyakorlat hét
Programozás III OOP ALAPOK.
Csala Péter ANDN #4. 2 Tartalom  C# - ban előre definiált típusok  Változók  Változókkal műveletek  Elágazás  Ciklus.
Bevezetés a Java programozásba
Készítette: Rummel Szabolcs
Bekezdésformázás.
1. Akciógombok elhelyezése
A Java programozási nyelvSoós Sándor 1/17 Java programozási nyelv 4. rész – Osztályok II. Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai.
Java programozási nyelv 3. rész – Osztályok I.
WEB Technológiák Dr. Pance Miklós – Kolcza Gábor Miskolci Egyetem.
V 1.0 Szabó Zsolt, Óbudai Egyetem, Haladó Programozás Eseménykezelés ismétlés Névtelen metódusok (anonymous methods)
Web-grafika (VRML) 10. gyakorlat Kereszty Gábor. Script típusok Elemi típusok: szám: egész vagy lebegőpontos – int / float – 1 / 1.1 string: ‘Hello World!’
VFP Form programozás Form szerkesztő elemei vezérlő elemek
Microsoft Access Vezérlőelemek.
Objektumok. Az objektum információt tárol, és kérésre feladatokat hajt végre. Az objektum adatok (attribútumok) és metódusok (operációk,műveletek) összessége,
V 1.0 OE-NIK HP 1 Programozási Paradigmák és Technikák Eseménykezelés Névtelen metódusok (anonymous methods)
1Objektumorientált elemzés és tervezés - Alapfogalmak Gyurkó György Objektumorientált elemzés és tervezés Alapfogalmak.
Vizuális alkalmazások a FoxProban Páll Éva Boglárka.
Windows Forms Párbeszédablakok és vezérlők
Űrlapok és keretek.
Javascript Microsoft által készített kiegészítése Statikus típusosság Nagy projektek Windows 8 fejlesztésénél WinRT egy részét ebben írták Nyílt forráskódú,
Objektumorientált programozás
Delphi Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
Hyper Text Markup Language
Hyper Text Markup Language
Honlap készítés 4. óra.
Visual Basic 2008 Express Edition
Visual Basic 2008 Express Edition
Web-grafika II (SVG) 7. gyakorlat Kereszty Gábor.
Java programozási nyelv Metódusok
HTML 2. Űrlapok
Webprogramozó tanfolyam
Programozás III KOLLEKCIÓK.
Programozás III. Grafikus felület API-k és összehasonlításuk
Webprogramozó tanfolyam Űrlapok (form-ok). Űrlapok a HTML-ben Biztosan mindenki találkozott már vele – Űrlap példapélda Felhasználási lehetőségei – Regisztráció,
C Programozási alapok.
A Visual Basic és a programozás oktatása
Szebb és használhatóbb programok Vezérlőelemek dinamikus felhelyezése.
Objektum orientált programozás 4. Mutatók, típusok és struktúrák Nagy Szilvia.
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
TÁMOP /1-2F JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam Osztályok, objektumok definiálása és alkalmazása. Saját.
TÁMOP /1-2F JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam Utasítás és blokk. Elágazás típusai, alkalmazása Kovács.
V 1.0 Programozás III. Grafikus felület API-k és összehasonlításuk WPF Hello World Fontosabb UI-elemek UI-elemek tartalommodelljei UI-elemek öröklődési.
V 1.01 Szoftverfejlesztés párhuzamos és elosztott környezetben Generikus típusok Delegáltak Anonim függvények Lambda kifejezések GUI készítése.
TÁMOP /1-2F Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam Alapvető programozási tételek megvalósítása Czigléczky Gábor 2009.
LA C++ programozás Windows környezetben Alkalmazott Informatikai Tanszék MŰSZAKI INFORMATIKA dr.Dudás László 24./0. lA menü elkészítése lA programkód megírása.
Alkalmazásfejlesztés gyakorlat
A C++ programozás Windows környezetben szöveges vezérlők a programban
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Gépészeti informatika (BMEGEMIBXGI)
Neumann János Informatikai Kar
Programozás III. Felhasználóifelület-elemek fontosabb tulajdonságai, eseményei, metódusai Preview események.
ListBox CheckedListBox TextBox
A Panel, Scroll Bar és a Combo box tulajdonságai
ComboBox A listák nagy helyet foglalnak a formokon, és az általuk felkínált elemek nem bővíthetőek a felhasználó által. Ezen problémák megoldására használhatjuk.
Neumann János Informatikai Kar
Adatkötés Sablonokkal
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Szövegszerkesztés Összefoglalás.
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Folyamatok.
B M Java Programozás 5. Gy: Java alapok IT A N Adatkezelő 1.rész
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Előadás másolata:

TÁMOP /1-2F Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam Windows Forms alkalmazás készítése Czigléczky Gábor 2009

Objektumorientált programozás – alapfogalmak (1.) A mindennapi életben gyakran osztályokba soroljuk a dolgokat ◦ Pl.: emberek (azon belül fiúk, lányok), állatok (azon belül emlősök, hüllők), járművek (azon belül szárazföldi, vízi és légi járművek) Az osztály tagjait elsősorban a közös tulajdonságok és a közös viselkedés kapcsolja össze ◦ Közös tulajdonság: a szárazföldi járműveknek többnyire van kereke ◦ Közös viselkedés: a lányok többnyire sminkelik magukat

Objektumorientált programozás – alapfogalmak (2.) Osztály: azonos tulajdonságokkal (jellemzőkkel) és viselkedéssel rendelkező egyedeket zárja egységbe. A tulajdonságok értékét adatok tárolják. A viselkedéseket pedig metódusok írják le. Adatok (tulajdonságok értékei) Metódusok (viselkedések) Osztály

Objektumorientált programozás – alapfogalmak (3.) Objektum = az osztály egy példánya, egyede (osztály típusú változó) Példa: nyomógomb egy Windows Forms alkalmazásban FogalomPélda OsztályButton (nyomógomb) Objektum (Button típusú változó)button1 (típusa: Button) TulajdonságName (az objektum neve) Tulajdonság értékebutton1 EseményClick (kattintás) Eseménykezelő metódusbutton1_Click (a gombra kattintáskor fut le)

Objektumorientált programozás – alapfogalmak (4.) A Windowsban minden objektummal események történnek ◦ Pl.: gombra kattintás, Form betöltődése Az események bekövetkezésekor lefutó alprogramokat eseménykezelő metódusoknak hívjuk ◦ A metódusnak más programozási nyelvekben az eljárás vagy függvény felel meg ◦ Példa: gombra kattintáskor lefutó button1_Click metódus

Alapvető komponensek Nyomógomb (Button) Lista (ListBox) Szerkesztőmező (TextBox) Címke (Label) Alkalmazásablak (Form) Csoportosító (GroupBox) Rádiógomb (RadioButton) Kombinált lista (ComboBox) Jelölőnégyzet (CheckBox)

Komponensek alaptulajdonságai (1.) A tulajdonságok értéke beállítható tervezési időben (a fejlesztőkörnyezetben) és futási időben (programkódból) Name = az objektum neve ◦ Nem kezdődhet számmal, nem lehet benne szóköz és speciális karakter ◦ Olyan szerepet tölt be, mint a változónév ◦ Csak tervezési időben állítható be! Text = az objektum (gomb, címke, Form, csoport, jelölőnégyzet, rádiógomb) felirata

Komponensek alaptulajdonságai (2.) AutoSize = automatikus méretezés BackColor = háttérszín Width = szélesség Height = magasság Left = távolság az ablak (vagy képernyő) bal szélétől Top = távolság az ablak (vagy képernyő) tetejétől Enabled = engedélyezett (például egy gombra lehet kattintani) Visible = látható vagy nem látható

Tulajdonság értékének beállítása kódból Értékadás általános formája: ◦ objektumnév.tulajdonság = érték; Példák értékadásra: ◦ label1.Text = " Hello, világ! " ; ◦ label1.AutoSize = false; ◦ label1.BackColor = Color.Red; ◦ label1.Width = 50; ◦ label1.Height = 30; ◦ label1.Left = 100; ◦ label1.Top = 200; ◦ label1.Enabled = true; ◦ label1.Visible = false; Az értékadás formája a tulajdonság típusától függ!

Esemény, eseménykezelő metódus Leggyakoribb esemény: kattintás (Click) Példa: gombra kattintáskor változzon a címke felirata private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { label1.Text = "Hello, világ!"; } A metódus fejét a fejlesztőkörnyezet elkészíti, nekünk csak a törzsét kell megírni! Metódus feje Metódus törzse

Videók Objektumok, tulajdonságok, események Objektumok elhelyezése, igazítása Tulajdonságok értékének beállítása, eseménykezelők írása Tulajdonságok értékének beállítása, eseménykezelők írása