A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP-4.1.1.C-12/1/KONV-2012-0004 Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

Előadó: dr. Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács Felsőoktatási ügyekkel megbízott Tanácsos.
Információs és elektronikus szolgáltatások egy 3. generációs egyetemi modellhez: a coo-perencián innen és túl … Majó Zoltán fejlesztési igazgató Szegedi.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
Az EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
A diplomások jellemzőiről és előre- menetelükről készített felmérés Olaszországban prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia.
Szociális szervezetek információs társadalmi pozíciója – kutatási beszámoló – Székely Levente INFONIA Alapítvány
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
A fejlesztés hatása a szervezetre
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM Egyetemi Könyvtár és partnerei pályázata TÁMOP /1. CONTENTA "24 óra" - A minőségi oktatás és hozzáférés támogatása a szegedi.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Hallgatói mobilitás a Debreceni Egyetemen.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
Magyarországi diákok az erdélyi felsőoktatásban Készítette:Szilágy Enikő.
Hallgatói elégedettség mérésének előzetes eredményei Polgár J. Péter – Kovács Ernő.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
DPR és a Karrier Iroda kapcsolata Koreferátor: Bolgár Zsolt Június 10. Hallgat ó i é s int é zm é nyi szolg á ltat á sfejleszt é s a Szegedi Tudom.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Mit kell tennünk: - Célok, tények, tervek Rós László
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Hallgatói kiválóság és intézményválasztási motivációk a hazai felsőoktatási felvételiknél Budapest, Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem október 28.
Tanulási célú migráció a világban és itthon
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
Gábor Kálmán A fer hatása a felsőoktatásra Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia 2006 Felsőoktatási Kutatóintézet Institute for Higher.
Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről
Kutatási kiválóság egytemi-akadémiai együttműködésben: egyetemi perspektíva Szabó Gábor elnök, MRK Egyetemi Tagozat rektor, Szegedi Tudományegyetem
A kulturális turizmus trendjei és a
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
TÁRSADALMI VERSENYKÉPESSÉG ÉS SIKER A MAGYARORSZÁGI NAGYVÁROSI TÉRSÉGEKBEN BARÁTH GABRIELLA PHD TUDOMÁNYOS MUNKATÁRS KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA A MAGYAR.
Mentorrendszer ELTE Mi a mentorrendszer?dv Egyetemünk külföldi hallgatóit segítő önkéntes magyar hallgatókból álló szervezet Students helping students.
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
A SZÉLSŐJOBBOLDALI EGYETEMISTÁK MINT VIRTUÁLIS CSOPORT Sőrés Anett Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29., DAB Székház.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME BME TAPASZTALATOK, 2015 FELSŐOKTATÁSI NEMZETKÖZIESÍTÉSI.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
Kurtán Zsuzsa A felsőoktatásban folyó nyelvi és szaknyelvi képzések Helyzetkép és fejlesztési lehetőségek „A szaknyelvoktatás szerepe a foglalkoztathatóság.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
Hogyan viszonyulnak a hetedik osztályos diákok a klasszikus zenéhez és az ének-zeneórákhoz? Janurik Márta Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Kar
Informatikai terméktanúsítás - a minőségi szoftver Az Informatikai Terméktanúsító Szervezet szerepe a HTE jövőképében Nagy Péter április 25.
Dr. Nagy Katalin Magyarország EU melletti Állandó Képviseletének korábbi tanácsosa XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, november
A Szakiskola 2014 kutatás célja és tapasztalatai Székesfehérvár, március 24.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
D R. F ILEP B ÁLINT M ÁJER E SZTER P ETRA T ÖMBÖLY T EODÓRA W INKLER C SABA N OVEMBER 5. Rektori Titkárság K ÖZPONTI F ELVÉTELI KAMPÁNY.
ERASMUS ROADSHOW 1. nap február 14.. ERASMUS ROADSHOW 1. nap február 14.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
Nemzetközi hallgatók helyi értéke Révész Balázs – Kéri Anita SZTE GTK
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
ELÉGEDETTSÉGI FELMÉRÉS
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Nemzeti Pályainformációs Központ
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Általános iskolások pályaválasztása 2014
Előadás másolata:

A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság

SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM Online kérdőíves kutatás Célcsoport: SZTE külföldi hallgatók Minta nagyság: 112 fő (67 férfi, 45 nő) Adatfelvétel ideje: 2015 tavasz

SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM Külföldi hallgatók információforrásai

SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM Miért választottad a külföldi tanulást?Átlagszórás Szélesíteni szeretném a tudásomat. 4,33021,14411 Más kultúrákat szeretnék megismerni. 4,20371,25124 A külföldi egyetemen való tanulás magasabb értéket képvisel a számomra. 4,18351,09007 Több vonzó utazási lehetőséget kínál. 4,14681,08718 Jobb tanulási környezetet kínál. 3,84261,09512 Segítségével jobb munkát találhatok majd. 3,83651,16678 A tanáraim/barátaim/csaláldom/ismerőseim javasolták. 3,76701,19807 Javítja a karrier kiláításaimat. 3,71561,17923 Segít, hogy könnyebben találjak munkát. 3,57141,15767 Magasabb társadalmi státuszhoz segít hozzá. 3,54721,30298 Megjegyzés: ötfokozatú skálán mérve. Forrás: SZTE NKI 2015

SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM Mi befolyásolta a magyarországi továbbtanulás választását?Átlagszórás Megélhetési költségek szintje. 3,63641,16310 Biztonság. 3,55961,25780 Országimázs 3,38181,31318 A magyar felsőoktatás elismert minősége. 3,29911,15917 Magyar kultúra és nyelv. 3,16671,37059 Földrajzi elhelyezkedés. 3,16671,37739 Infrastrukturális fejlettség. 2,96081,21803 A bevándorlási hivatal eljárása hallgatóbarát, kevésbé komplex. 2,89721,41378 Tandíj mértéke. 2,83331,41480 A magyar tudósok (pl. Szent-Györgyi Albert) jó híre. 2,71721,32511 Étel 2,61821,34083 A magyar gazdaság fejlettségi szintje. 2,59261,18430 Barátok/rokonok, akik itt élnek. 2,56481,59598 Korábbi látogatás tapasztalatai. 2,03961,50280 Megjegyzés: ötfokozatú skálán mérve. Forrás: SZTE NKI 2015

SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM Mennyiben befolyásolták az alábbi tényezők a Szegedi Tudományegyetem választását?Átlagszórás Az egyetem akadémiai színvonala 3,67291,27956 Barátságos helyi közösség 3,55141,23038 Szeged mint város vonzereje 3,52831,25134 Az intézmény atmoszférája 3,52381,24109 Alacsony megélhetési költségek 3,44041,27969 Az intézmény megítélése, imázsa 3,43401,25750 Magas szintű biztonság 3,37141,31747 A választott képzési program magas színvonala 3,34621,30547 Az intézmény oktatási felszereltsége 3,32081,31328 Külföldi hallgatók száma 3,30771,33712 Egyetemi együttműködések 3,28161,33150 Az egyetem kutatási minősége 3,14561,35334 Az intézmény általános infrastrukturális ellátottsága 3,00001,28202 A korábbi tanulmányi eredmények elfogadása 2,97941,37674 A tanáraim/családom/barátaim stb. véleménye 2,89321,37849 Kikapcsolódási lehetőségek 2,88461,30947 Tandíj mértéke 2,83001,36371 Az itt tanuló ismerősök ajánlása 2,79611,43048 A tanárok hírneve 2,75001,25831 Munkaerő-piaci kilátások 2,57891,18123 Megjegyzés: ötfokozatú skálán mérve. Forrás: SZTE NKI 2015

SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM Megjegyzés: ötfokozatú skálán mérve. Forrás: SZTE NKI 2015 Elégedettség mértékeÁtlagszórás Tanár-diák viszony. 4,14551,12386 Tömegközlekedés 4,11431,06802 Könyvtári szolgáltatások. 3,92791,23371 Kulturális programok. 3,91591,01052 Oktatás színvonala. 3,8545,95626 Tanárok felkészültsége. 3,83641,04510 Infrastrukturális háttér. 3,62961,01016 Adminisztratív szolgáltatások színvonala. 3,49091,30451 Tandíj mértéke. 3,48481,35046 A magyar diákok nyitottsága. 3,44951,32278 Sportolási lehetőségek. 3,36361,35115

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!