Digitalizált oktatási anyagok magyar nyelvből és irodalomból

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hogyan jutunk információkhoz az interneten
Advertisements

SZTE Klebelsberg Könyvtár
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
A dunakeszi Kölcsey Ferenc Városi Könyvtár szolgáltatás fejlesztése, képzési szerepének erősítése TÁMOP /1/KMR.
Digitális Irodalmi Akadémia –2008.
2003. november INFOtrend 2003 Váradi Tamás MTA Nyelvtudományi Intézet Korpusznyelvészeti Osztály Nyelvi technológiákkal az információs.
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP a mezőberényi Petőfi Sándor Gimnáziumban
A Magyar Nemzeti Szövegtár
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Könyvtári digitális tartalmak az oktatási multimédiák számára
Általános könyvtárismeret
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Hasznos internetes információforrások. Enciklopédiák, lexikonok Seres Judit SZTE Klebelsberg Könyvtár Tájékoztató Csoport
Hasznos internetes információforrások. Enciklopédiák, lexikonok
Könyvtárhasználat.
Barki Katalin Szombathely, május 4.
Műszaki tudományok az interneten
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
„A finnugor örökség digitalizálása és automatizált feltárása” szeptember 14. Hungarológia és a Magyar Elektronikus Könyvtár Moldován István Országos.
Az Országos Széchényi Könyvtár elektronikus szolgáltatásai.
A Magyar Elektronikus Könyvtár új szolgáltatásai és működése Moldován István OSZK MEK osztály Somogyi Károly Városi és Megyei Könyvtár.
Az elektronikus könyvtárak az olvasók szolgálatában avagy, mit nyújt az OSZK a hálózaton Moldován István OSZK MEK Osztály A könyvtáros.
”Babits Mihály a Net-en” Moldován István OSZK MEK osztály Irodalomtörténeti Szimpózium Babits Mihály születésnapján Szekszárd, november.
Újjászülető oktatási tartalmak a nemzeti könyvtárban Moldován István MultiMédia az oktatásban konferencia Zsigmond Király Főiskola,
Könyvtár egy kicsit másképp - a Magyar Elektronikus Könyvtárról és legújabb fejlesztéseiről Szombathely, Góczán Andrea OSZK, MEK osztály.
”A magyar Elektronikus Könyvtár megújulása, új szolgáltatásai” Moldován István OSZK MEK osztály Országos Széchényi Könyvtár Tudományos.
Ezúton is szeretnénk felhívni a figyelmeteket a legújabb, a pedagógiai munkátok során is felhasználható Internetes oldalakra és szolgáltatásokra! Ezúton.
A Magyar Nemzeti Szövegtár
Kommunikáció az egyetemen
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Készítette: Gocsál Ákos, Gocsál Klára, Fehér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Internet az oktatásban – taneszközök.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
Kompetensek lettünk? június 27..
A Magyar Elektronikus Könyvtár új szolgáltatásai és működése Moldován István OSZK MEK osztály Balassi Bálint Megyei Könyvtár Salgótarján,
Szakirodalomkeresési lehetőségek Sporttudomány és határterületei.
Eger, AgriaMédia Könyvtárak az elektronikus tanulás szolgálatában Moldován István OSZK
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A Nemzeti Könyvtár internetes szolgáltatásai benne a Magyar Elektronikus Könyvtárról bővebben Góczán Andrea augusztus 2.
A NEMZETI ALAPTANTERVHEZ ILLESZKEDŐ TANKÖNYV , TANESZKÖZ ÉS NEMZETI KÖZOKTATÁSI PORTÁL FEJLESZTÉSE TÁMop B/ Műhely
A MEK2.0 magyar digitális könyvtári alkalmazása - eleMEK Moldován István OSZK MEK osztály ”Networkshop” Pécs, április
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
SZTE OPAC, adatbázisok A szakirodalmi keresés kezdő lépései Aranyi Zoltán SZTE Klebelsberg Könyvtár
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
A Neumann-ház jelene és jövője március 17. Bíró Szabolcs osztályvezető h. informatikus- könyvtáros Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia.
Adatbázisok használata a tájékoztatási gyakorlatban Dr. Nagy Enikő Csomád,
Tanév előkészítő fórum szeptember Bedőné Fatér Tímea Szakmai blog: Magyartanítást.
Érettségi élő idegen nyelv
A könyvtári dokumentumok digitális átállása
Kísérleti magyar webarchiválási program A könyvtárak szerepe
Lente Tamás Méliusz Juhász Péter Könyvtár
Szent László Középiskola Szekszárd
Elérhető magyar irodalom – olvasás? digitalizálás?
A digitális kompetencia fejlesztése
Magyar és európai digitális könyvtári projektek
Digitális tankönyvtár
A digitálisan született tartalmak megőrzése
E-könyvek, e-book olvasók a könyvtárban
OVIDIUS Info-Service Co Ltd.
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Újjászülető oktatási tartalmak a nemzeti könyvtárban
Az internet minőségi információ halmazainak feltárásáról
Előadás másolata:

Digitalizált oktatási anyagok magyar nyelvből és irodalomból Hajdicsné Dr. Varga Katalin PhD Kaposvári Egyetem Magyar Nyelvészeti és Irodalmi Tanszék

Intézményi felszereltség – Internet-kapcsolat, multimédiás gépek Munkaállomások száma 2003 2005 122 566 148 065 1 gépre jutó tanulók száma a középiskolában: 6,3 Európai Unió ajánlása: 10-12 tanuló/gép (Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Terv Iroda)

Realitás: csak 40 000 gép: alkalmas az új felhasználói programok futtatására rendelkezik Internet-kapcsolattal alkalmas multimédiás fájlok futtatására PEDIG ↓

IKT és hozzáadott érték a tanulási folyamatban A diákok motivációjának növekedése Az iskolán belüli, iskolák közötti, az iskola és általában a társadalom közötti kapcsolat javulása Bekapcsolódás egy azonos érdekeltségű világhálózatba és szakértői rendszerbe

A számítógép-használat előnyei az oktatás során Univerzalitás Magas motivációs szint Audiovizuális eszköz Sokszínű, izgalmas Interakcióra alkalmas Hatalmas mennyiségű adattárolásra képes Gyorsan aktivizálható az adathalmaz Oktatóprogramok (otthoni ismétlésre, gyakorlásra is)

A számítógép-használat előnyei az oktatás során 2. Modellezés, szimulálás Magas szellemi tevékenység Pontos, gyors visszajelzés Figyelemfejlesztő hatás Játszva TANÍT Önállóság fokozása Együttműködési készség fejlesztése Gyors és pontos reagálás iránti igény kialakulása

Digitalizált oktatási anyagok készítésének, használatának előnyei Megkönnyíti a tanárok munkáját Gazdagítja a tananyag választékát Gazdaságosabbá teszi a tananyagok előállítását és a tanulókhoz történő eljuttatását Növeli a felzárkóztatás lehetőségeit Emeli az oktatási segédanyagok színvonalát Lehetővé teszi új tanítási módszerek, eszközök kifejlesztését

A kutatásról Célja: digitális oktatási anyagok gyűjtése magyar nyelvből és irodalomból az Interneten Időpontja: 2007. január 16. 10.00-13.00 Módszere: google kereső, kulcsszavas keresés (a kezdők tapasztalatlanságát imitálva) Tapasztalat: TÜRELEM a kiadott találatok áttekintéséhez

A keresőbe beírt kulcsszavak: „digitalizált oktatás magyar nyelvből és irodalomból” „digitalizált oktatási anyagok magyar nyelvből és irodalomból” „magyar nyelv és irodalom CD-k” „középiskolai digitális tananyagok magyar nyelvből és irodalomból” „nyelvtan és irodalom adatbázisok”

Kulcsszavas keresések és találatok „digitalizált oktatás magyar nyelvből és irodalomból” kb. 643 találat – 130 találatot mutatott meg Használható találatok száma: 3 21. Gila Krisztina informatikatanár „Ha szeretnél egy jó órát/projektet – IKT eszközök a közoktatásban” (pályázat – Neumann Számítógép-tudományi Társaság)

Kulcsszavas keresések, találatok 2. 26. Világ – Nyelv Anyanyelvi beszédkultúra a nyelvi előkészítő tanfolyamon – tanterv (36 óra) és tananyagok CD-n (2004. március 19. OKM honlapján) Csak ismertető. „Igény alapján a tananyagokat teljes terjedelemben elküldjük az érdeklődő középiskoláknak.” VAJON HÁNY ISKOLA KÉRHETTE?

Kulcsszavas keresések, találatok 3. 96. ARCANUM CD-k (megrendelhetők) Ady Endre összes művei Irodalmi arcképcsarnok Jókai Mór összes művei A magyar irodalom története Mikszáth Kálmán összes művei Németh László összes művei Verstár

Kulcsszavas keresések, találatok 4. „digitalizált oktatási anyagok magyar nyelvből és irodalomból” kb. 9 találat Használható találatok száma: 0 „magyar nyelv és irodalom CD-k” kb. 10600 találat Használható találatok száma 1-100-ban: 2 13. találat: Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete: a) Multimédia-kalauz; Magyar nyelv és irodalom 1-8. évfolyamnak b) Tantárgyi feladatbankok: Nyelvtan feladatlapok 5-8. osztály

Kulcsszavas keresések, találatok 5. 26. találat: Neumann-ház (Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ Kht.) Magyar CD-ROM diszkográfia – benne irodalom és nyelvtan is Rövid ismertetés olvasható. Megrendelhető. „középiskolai digitális tananyagok magyar nyelvből és irodalomból” kb. 320 találat Találatok száma 1-100-ból: 1 2. találat: Világ – Nyelv ← ugyanaz, mint az első keresésnél

Kulcsszavas keresések, találatok 6. „nyelvtan és irodalom adatbázisok” kb. 84000 találat Használható találatok száma 1-100-ból: 4 1. ugyanaz, mint a 3. keresésnél: Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete (Multimédia-kalauz; Feladatbankok) 2. ugyanaz, mint az 1. keresésnél: ARCANUM 6. Kempelen Farkas Hallgatói Információs Központ Digitális Tankönyvtára: a helyszínen használható anyagokat sorolja fel 15. Sulinet Digitális Adatbázis - Közismereti tananyagok – Magyar nyelv és irodalom - LETÖLTHETŐK - TÖBB AUDIOVIZUÁLIS (szöveg, kép, hang)

Általam ismert honlapokon talált anyagok Magyartanárként mivel is kezdődhetne a lista ?

www.magyartanarok.freeweb.hu WEB-HELYEK IRODALOM Digitális Irodalmi Akadémia - 61 kortárs magyar író mûvei Magyar Elektronikus KönyvtárLitera – irodalmi portál (mai magyar irodalom) Alkotói portrék a magyar irodalomból (Sulinet) A régi magyar vers repertóriuma, ELTE Biblia - a Károli-Biblia teljes szövege, keresőkkel DOKK, Irodalmi Kikötő – mai magyar költészet Énekelt versek – Kosbor EgyüttesHálózati kritikai kiadások, ELTE (Balassi, Rimay, Zrínyi, József Attila mûvei, stb…)KIA - Kortárs Irodalmi Adattár Kontextus.hu – Kortárs Irodalmi Adattár és Portál Kortárs magyar irodalom (Sztaki) KÖNYVAJÁNLÓ (Drámajáték, retorika, költészet ) Mai magyar irodalom az interneten (Debreceni Irodalmi Lapok) A Nyugat (a folyóirat számainak teljes szövege) Pánsíp – Balla D. Károly iratfolyama Vajdasági magyar irodalmi oktató CD internetes változat  NYELVÉSZET Magyar Történeti Szövegtár (MTA Nyelvtudományi Intézet) A Magyar Nyelvtudományi Tanszék kiadványai (Debreceni Egyetem) Édes Anyanyelvünk Magyar Nyelv Magyar Nyelvőr Magyar szleng (Debreceni Egyetem) Nyelvtudomány a MEK-en Számítógépes Nyelvtörténeti Adattár Szótárak a MEK-en 

www.magyartanarok.freeweb.hu MŰVÉSZET A világ szépművészeti múzeumai Képzőművészet Magyarországon Web Gallery of Art  OKTATÁS Cikkek a magyartanításról Oktatás - a KFKI ajánlója Pedagógus állásbörze, szakmai oldal  FOLYÓIRATOK Alföld Élet és Irodalom Iskolakultúra Liget Nyugat (a folyóirat számainak teljes szövege, keresőkkel)  INTÉZMÉNYEK Budapesti Városházi Lapok (A Főváros web-lapja) Fővárosi Pedagógiai Intézet Jelenkor Kiadó Kossuth Klub Könyvtárostanárok Egyesülete OKI – Országos Közoktatási Intézet Oktatási Minisztérium Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete Pont Kiadó Sulinet Történelemtanárok Egylete  LINKGYŰJTEMÉNYEK Irodalmi, nyelvészeti, művészeti stb. linkek gyűjteménye (wahoo) Kulturális folyóiratok Magyar Kulturális Honlap Rendkívül gazdag linkgyûjtemény mindenféle témában (lap.hu)

További „honlapjaim” www.sulinet.hu/Kossuth/nyelvtan Interaktív magyar nyelvtan nem található (sajnos, már több hónapja) http://magyarirodalom.lap.hu Szövegek - Képek - Hangzó anyagok www.emir.hu Elektronikus magyar irodalom – online szövegek 40 mai alkotó

További „honlapjaim” 2. www.kiad.hu Digitális Klasszika – A 18-19. sz. magyar irod. adatbázisa (Szegedi Tudományegyetem) www.irodalmiakademia.hu A kortárs magyar irodalom alkotóinak elektronikus szövegei, életrajzzal, bibliográfiával, szakirodalommal http://e-konyvtar.lap.hu Magyar nyelv és irodalom; e-könyvek

További honlapjaim 3. www.neumann-haz.hu Magyar Szövegtár Kritikai kiadások; Népszerű kiadások; Magyar klasszikusok költeményei; Kortársaink művei; Szakirodalom; A XIX. századi magyar drámák történetéből Képek a magyar irodalomból kép- és diafilmgyűjtemény Balassi Bálint Virtuális Kiállítás Jeles napok oktatási segédanyag

Ajánlás – beszerezhető anyagok Bondor Erika összeállításából: A hazai digitális taneszközök annotált oktatási ajánlása a 14-18 éves korosztály számára Irodalom: 1. Kapcsolatok: Kommunikációs nevelés 7 CD nyomtatott füzettel 2. Világirodalom az ókortól napjainkig 10-16 éveseknek CD-ROM Video- és hangtár; fogalmak; alkotások; elemzések; filmrészletek színházi előadásokról; tesztbank 3. Irodalom CD-ROM kronologikus irodalomtörténet; művészettörténeti korszakok; 50 íróportré; műelemzések; versek; színészi tolmácsolás audio-, illetve videofelvételeken; fogalomtár 4. Verstár – a magyar líra klasszikusai 49 költő verse és versfordítása; 5 órányi hanganyag jeles versmondók tolmácsolásában 5. Madách: Az ember tragédiája 20 nyelven (nincs kereskedelmi forgalomban de másolni ingyen lehet – Magyar Irodalmi Társaság 1999. Frankfurti Könyvvásárra készült)

beszerezhető anyagok 2. Nyelvtan 1. Interaktív magyar nyelvtan. A magyar nyelv és helyesírás szabályai önálló gyakorlási lehetőség: 400 nyelvtani feladatlap; 2000 lediktált gyakorló mondat (tollbamondás); 56 példaszöveg helyesírási hibáinak javítása és megoldása; teljesítményértékelés 2. Pannon enciklopédia szöveg- és képanyag 3. Anyanyelvi könyvespolc: Idegen szavak és kifejezések kéziszótára; Helyesírási kéziszótár; 14 ezer szavas értelmező szótár; A magyar helyesírás szabályai; Szinonima szó- és kifejezésgyűjtemény; Rontott szavak gyűjteménye 4. Nyelvészet és társadalom Nyelvek, rétegnyelvek kialakulása; Szleng; Kommunikációs típusok; Nyelvészeti szótár 5. Magyar nyelvtan 1., 7-16 éveseknek képességfejlesztő CD-ROM További válogatási lehetőség: www.oki.hu/cikk.php?kod=informatika-Bondor-Hazai.html

Egy konkrét digitalizált tananyag: Barangolások Jókai Mórral (www Egy konkrét digitalizált tananyag: Barangolások Jókai Mórral (www.sulinet.hu) A tanóra tárgya: Jókai Mór alkotásai, pályaképe A tanítási módszer: - frontális osztálymunka (előadás) és foglalkoztató óra (csoportmunka) Eszközigény: PC + projektor, internetes elérés A tanítás helye a tanmenetben: 11. évfolyam: Jókai Mór pályaképe és regényei 12. évfolyam: Jókai Mór – tételóra A tanóra menete: 1. óravázlat 2. óravázlat 3. óravázlat

Óravázlatok 1. Bevezető óra Elemzés tárgya: Jókai Mór élete és pályaképe Segédeszközök az elemzéshez: SDT videoanyagai (projektor) SDT írásos anyagai (projektor)

Óravázlat Az óra menete: Lépések SDT Idő (perc) 1. Jókai helye a magyar irodalomban 4 2. Jókai életrajza 8 3. Jókai tanulóévei 5 4. Jókai és Petőfi 5 5. Jókai és a forradalom video 1. 5 6. Jókai a forradalom után video 1., 2. 8 7. A regényíró Jókai 10

folytatás SDT tartalom: SDT Irodalom / Hungaria Litterata – Műemlék (SDT) SDT Tartalomjegyzék: A Hungaria Litterata – Műemlék tananyag megfelelő elemei és rövid leírásuk TARTALOM Hasznos linkek

SDT TARTALOMJEGYZÉK Jókai és a forradalom – video 1. Jókai gondolatai a márciusi forradalomról és a szabadságharc bukásáról Jókai szerepe a forradalomban, házassága, sikerei és bujdosása A Tardonára bujdosó Jókai Jókai: Az arany ember – video 4. Komárom, a kereskedőváros A kicsi „Bábel”, a gyermekkori élmények hatása a regényre Jókai világa, írói módszere Egy gazdag komáromi polgár legendája A Senki szigete

Hasznos linkek Jókai Mór élete és művészete Jókai Mór a Wikipédián Jókai Mór: Az arany ember (teljes regény) Mikszáth Kálmán: Jókai Mór élete és kora Jókai-emlékhelyek Magyarországon

Jókai emlékhelyek Magyarországon www.vendegvaro.hu/50-163 Jókai arcképe, rövid életpálya, főbb művei Kapcsolódó objektumok Jókai-villa, Balatonfüred Jókai Múzeum, Balatonfüred Jókai Mór szobra, Balatonfüred

Mikszáth Kálmán: Jókai Mór élete és kora http://mek. oszk Mikszáth Kálmán Jókai Mór élete és kora Szépirodalom, népköltészet/Klasszikus magyar irodalom (magyar irodalom, Jókai Mór (1825-1904)) SZERZŐI JOGOK "Kétség se fér hozzá, hogy egy csodás, jó és ártatlan ember volt, finom lelkű, tele gyöngédséggel és érzékenységgel - az előbbit sokszor mutatta meg és szerette ezt csattanós jelenetekben tenni, mintegy a külső hatásra is számítva, de az utóbbit gondosan rejtegette." FÜLSZÖVEG KATALÓGUS- CÉDULA MEGTEKINTHETŐ VERZIÓK: HTML *Word 840 kbyteRTF 1060 kbytePDF 1571 kbyteLIT 603 kbyteJPEG  OLVASÓI VÉLEMÉNYEKKERESÉS A MEK-BEN        ZIP-PEL CSOMAGOLT VERZIÓK: HTML 363 kbyteWord 371 kbyteRTF 387 kbytePDF 1495 kbyteXML  Egyéb  KAPCSOLÓDÓ OLDALAK KÖNYVKERESÉS INFORMÁCIÓ2003-07-23 FORRÁS SZÁMLÁLÓ: 20571http://mek.oszk.hu/00900/00945/#http://mek.oszk.hu/00900/00945 URN: http://nbn.urn.hu/N2L?urn:nbn:hu-2944

Anyanyelvi beszédkultúra digitális tananyag www.om.hu/letolt/retorika/index.htm Készítette: a budapesti Toldy Ferenc Gimnázium magyar munkaközössége A digitális tananyag tartalomjegyzéke Általános bevezető Tanterv Tananyag Beszédképzés, kommunikációs ismeretek, viselkedéskultúra Bevezetés a szövegértés és -alkotás folyamatához Stilisztika Disputa Adatbázisok Segítség

Anyanyelvi beszédkultúra Beszédképzés, kommunikációs ismeretek, viselkedéskultúra Beszédtechnika Feladatok Kiejtés – 2. feladat: Olvassátok soronként a verset, figyelve a tiszta szóvég-ejtésre! NYÍL - rá kattintva olvasható az egész vers

A tananyag hanganyagai Pl. Mensáros László: Radnóti Miklós: Hetedik ecloga Színdarabrészletek – Bulla Elma, Sulyok Mária: Örkény István: Macskajáték Híres emberek beszéde: Interjúrészletek Kertész Imrével Szent-Györgyi Alberttel Gábor Dénessel

Képgyűjtemény Fotók diákokról (arcjáték+gesztus=kommunikáció) Portrék (festmények) Fotók ülő diákokról Rajzok embercsoportokról Hamlet – szereplőháló Commedia dell’arte maszkok

Tapasztalat A magyar az interaktív megjelenítés szempontjából a(z egyik) legnehezebben szemléltethető tantárgy - jelenleg kevés az elkészített anyagok animációtartalma - tovább kell gazdagítani képanyagát filmrészleteit kreatív interaktív tesztanyagát

Mi legyen a cél? „Azt akarom, hogy az énektanár muzsikáljon és komponáljon, az angoltanár írjon, a történelemtanár szeressen kastélyokban, régi helyeken kóborolni. Olyan embereket akarok, akik megértik, hogy a feladatuk az, hogy minél gazdagabbá tegyék az általuk tanított gyerekek tapasztalatát és szemléletét.” (angol iskolaigazgató – Fehér Péter: Konstruktív pedagógiai kísérletek számítógéppel. www.oki.hu) A magyartanár fokozatosan igazodjon a változó világ követelményeihez a számítógéppel segített tanulás és az újszerű tanulási környezetek alkalmazásával „játssza le” – alkalmazza az elkészített anyagokat dolgozzon ki – tapasztalataira, ismereteire építve, a felhasznált anyagok segítségével, majd önállóan – saját anyagokat

Köszönöm a figyelmet!