EURÓPAI PARTNERSÉG A BEFOGADÓ ÉS ÖKOTUDATOS VENDÉGLÁTÓ-IPARI ÉS IDEGENFORGALMI SZAKKÉPZÉS JÓ GYAKORLATAINAK CSERÉJÉRE Együd János Lászlóné nemzetközi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

Az Európai Képesítési Keretrendszer és a Nemzeti Képesítési Keretrendszer megjelenése a Krúdy Gyula Tagintézmény szakképzési kínálatában.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Szegedi Ipari, Szolgáltató Szakképző és Általános Iskola
Hámoriné Váczy Zsuzsa. •Története: 1936-tól szakképzés, flexibilis szakmacsoportos oktatás, a gazdaság, mint megrendelő.
KÖZGAZDASÁGI-KERESKEDELMI ISKOLA ÓBECSE
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Medvéné Dr. Szabad Katalin Dr. Zimányi Krisztina
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Gábor Dénes Tehetségpont
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
A Keszthelyi Kistérség Szakközépiskoláinak a megújuló energiával foglalkozó szakemberképzésre irányuló igényfelmérése május.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
A NEMZETKÖZI MUNKACSOPORT. PEDAGÓGIAI INTÉZETEK NEMZETKÖZI HÁLÓZATA PEDAGÓGIAI INTÉZETEK NEMZETKÖZI HÁLÓZATA VAS MEGYEI PEDAGÓGIAI INTÉZET, SZOMBATHELY.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
HUMÁN TISZK TÁMOP 07/1-2F SZÁMÚ PROJEKT Szolgáltatásszervezési csoport beszámolója 2009 október 02. „Mércénk az ember”
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Funkciói, feladatai és területei
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Dr. Roóz József TÍZ ÉVES A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS VITAINDÍTÓ.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
„Talpraállástól az intézményesülésig” Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése (TÁMOP / )
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Szakmai munkánk a pályázatban
1 A szegedi Hansági a nemzetközi együttműködésért.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
Szlovénia-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Az NKE RTK min ő ségbiztosításának jelene és jöv ő je Prof. Dr. Valcsicsák Imre.
Takács Erika Zádori Zoltán
Tehetséggondozás informatika. Útravaló – Út a tudományhoz Microsoft Certified Professional Hálózatépítés Diák rendszergazda Iskola honlapja Villanynapló.
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, március 19.
A Mozgásjavító „nemzetköziesedési” folyamata november 26.
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok.
Megváltozott munkaképességűek és fogyatékkal élők foglalkoztatását elősegítő támogatások és módszerek Tatosné Takács Andrea december 18.
NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK I. Kereskedelmi Vámkedvezmények Szabadkereskedelmi övezet Vámunió Közös piac II. Gazdasági Közös gazdaságpolitika III. Oktatás.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Középiskolás éveim Fekete Eszter
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
A tükrözött vagy fordított osztályterem
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
III BÉLA SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
„Knowing You Knowing Me”
„Együtt, eredményesen”
Szakiskolai Fejlesztési Program I
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
Hallássérültek a könyvtárban
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
Erasmus+ mobilitási program
Előadás másolata:

EURÓPAI PARTNERSÉG A BEFOGADÓ ÉS ÖKOTUDATOS VENDÉGLÁTÓ-IPARI ÉS IDEGENFORGALMI SZAKKÉPZÉS JÓ GYAKORLATAINAK CSERÉJÉRE Együd János Lászlóné nemzetközi kapcsolati vezető Szegedi Kőrösy József Gazdasági Szakképző Iskola

az intézmény Típus: bokorintézmény vegyes profillal (EKK 1-5. szint) Szerkezet: 3 tagintézmény (2009 óta) Diákok száma: 1753 fő Tantestület létszáma: 141 fő Képzési szektorok: vendéglátás, idegenforgalom, kereskedelem, IKT (szoftverfejlesztés, üzleti informatika), üzleti és közgazdasági képzések, üzleti adminisztráció A partnerségi projekt megvalósítója a Krúdy Gyula Tagintézmény.

KÜLDETÉS, JÖVŐKÉP KIALAKÍTÁSA (2009) Kontextus: 3 korábban önálló szakképző intézmény nagyon különböző képzési profillal, értékekkel és startégiákkal Radikális, felülről jövő átalakítás az oktatási és szakképzési rendszerben SZÜKSÉGLET: Erős és rugalmas intézményi kohézió, melyben a korábbi értékekre építve új, egyedi értékeket hozunk létre.

A HU-2010-Leo-PA-6018 partnerségi projekt Előzmények: Több, mint 30 sikeres Leonardo mobilitási projekt Tanulói, tanári csereprogramok, AEHT aktivitás Mobilitási nívódíj 2004 Mobilitási Tanúsítvány 2009 (hosszú távú elkötelezettség, stratégiai szemlélet a mobilitások szervezeti beépítésére)

A HU-2010-Leo-PA-6018 partnerségi projekt 2010: az EU ranglistán (1-461) 4. helyezett partnerség Nemzetközi projektkoordinátori szerep Témák: - öko-tudatos szakképzés - EKK harmonizáció (1-5. szintek) - integráció, befogadó szakképzés Projekttermékek: nemzetközi konferencia és szakmai verseny 2012 áprilisában Szegeden

A HU-2010-Leo-PA-6018 partnerségi projekt Projektpartnerek: A göteborgi Burgårdens utbildningscentrum‚ Svédországból A devoni Petroc főiskola az Egyesült Királyságból Magyarország képviseletében a szegedi Szegedi Krúdy Gyula Tagintézmény (koordinátori szerepben)

A projekttevékenységekben mindhárom intézmény menedzsmentje,tantestülete és diákjai és sok esetben együttműködő partnerei is részt vettek

A nemzetközi partnerek Szeged Város Polgármesteri Hivatalában

A projekt során tanulmányoztuk egymás szakképzési rendszerét és inklúzív jó gyakorlatait. Projekttermékek: NEMZETKÖZI ÖKO-TUDATOS PARTNERSÉGI SZAKKÉPZÉSI KONFERENCIA ÉS SZAKMAI VERSENYEK: TURISZTIKAI DESZTINÁCIÓ CSAPATVERSENY CSAPATVERSENY GRILL KATEGÓRIÁBAN SZENDVICSBÁR KATEGÓRIA SZAKMAI KÍSÉRŐPROGRAM: DÉL-ALFÖLDI BOROK ÉS SAJTOK SZEMINÁRIUMA

Konferencia: A Tempus Közalapítvány képviselőjének előadása

Nemzetközi turisztikai desztináció csapatverseny angol, olasz, svéd és magyar résztvevőkkel

A nemzetközi grill csapatok ismerkednek az alapanyagokkal

Angol-svéd-magyar vegyes csapat az elkészült grill ételsorral

Fogyatékkal élők és SNI-s versenyzők a szendvicsbár kategóriában KORTÁRS SEGÍTŐKKEL!

Dél-alföldi borok és sajtok szemináriuma

Nemzetközi projektmenedzsment működtetése „Ha összetartunk, semi sem lehetetlen. Ha széthúzunk, mindannyian elbukunk.” (Winston Churchill) Nemzetközi projektmenedzsment működtetése egyenletes munkamegosztás időarányos feladatteljesítés projekttevékenységek megszervezése, irányítása mobilitások nyomon követése projektdokumentálás monitorozása disszemináció biztosítása folyamatos kapcsolattartás segítségnyújtás konfliktusok kezelése a partnerek között, mediátori szerep vészhelyzetek megoldása úgy, hogy a szakmai tartalom ne sérüljön

Az intézményi menedzsment szervezeti fejlődése a projekt hatására Intézményvezető Intézményvezető-helyettes, Nemzetközi kapcs. vezető, Tagintézményvezetők Szakmai vezetők Diák mobilitások Oktatók, szakértők, képzési partnerek mobilitása Partnerségek Egyéb nemzetközi tevékenységek Projekt koordinátorok, munkacsoport vezetők, kísérők, projektadminisztrátorok, PR szakemberek, IKT szakértők, minőségbiztosítási szakértő, iskolapszichológus, gyermekvédelmi felelős, pénzügyi vezető, stb. (jelenleg kb. 25 kolléga) Standardizált projektciklus-menedzsment, standard algoritmusok, folyamatos operatív kommunikáció az éppen folyó projektek között, folyamatos minőség-ellenőrzés és minőségbiztosítás. A PROJEKTEK SZAKMAI TARTALMA AZ INTÉZMÉNYI CÉLOKAT SZOLGÁLJA, BEÉPÜL!

Hatás, valorizáció: Nemzetközi hálózatépítés A HU-2010-Leo-PA-6018 partnerségi projekt

AEHT Európai Karácsony Zágráb, Horvátország, 2011. 12.01-07.

Mobilitási aktivitás a Krúdyban 2010-2012 41diák mobilitás 737 mobilitási nap 34 tanári/szakértői mobilitás 167 mobilitási nap

46 tanár és szakképzési szakértő Szakmai programok a Krúdy szervezésében 2012-2012 (400 Szegeden eltöltött nap) 46 tanár és szakképzési szakértő 33 diák

EGYÉB HATÁSOK állandó partnerek 10 országból sikeres LEO kb. 40 diák és 15 partnerség, Erasmus+ felnőtt mobilitás évente országosan regisztrált aktív AEHT tagság jó gyakorlatok dominóhatás a a hálózatépítésben előminősített (hazai és nemzetközi referenciaiskola, partnerek) mentoráló iskola Internalisation Strategies in VET Helsinki, 15-18/06/2014

A 2010. évi lisszaboni szakmai Európa Bajnokság „A pozitív megerősítések ismétlése az, ami a hithez vezet. Amint a hit meggyőződéssé érik, álmaink elkezdenek megvalósulni…” (Claude M. Bristol) A 2010. évi lisszaboni szakmai Európa Bajnokság A turisztikai desztináció zsűrijébe felkérték a projekt szakmai vezetőjét. - Vendéglátó szakmenedzser diákunk bronzérmet nyert nemzetközi csapatban.

A 2011. novemberi hágai Turizmus Menedzsment Európa Bajnokságon Rácz Erika szakmenedzser diákunk svéd és svájci csapattársával Európa bajnoki ezüstérmet és a legjobb versenyprezentáció díját nyerte. Versenyfeladatuk komparatív üzleti terv készítése és prezentálása volt angol nyelven két létező hágai szálloda öko-tudatos felújításáról.

2013. május 23. OKTATÁS A FENNTARTHATÓSÁG SZOLGÁLATÁBAN KONFERENCIA NÍVÓDÍJ ÁTADÁSI ÜNNEPSÉG

5. Európai Szakképzési Kerekasztal Konferencia Saint Michel Mont Mercure (FR) 2014.11.17-21. 27 ország 50 szakképző intézménye Iskolánk diákjai, tanárai és külső képzőhelyei