Hejőkeresztúr – Tehetséggondozás K. Nagy Emese k. nagy.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Palánczné Németh Zsuzsanna igazgató Újbudai Speciális Szakiskola
Komplex Instrukciós Program
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
Iskolánkról.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Minőségi oktatás létrehozása – Hátránykompenzáció közoktatási és kulturális szolgáltatások fejlesztésével és tartalmi modernizációjával Magyarhomorogon.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„Az esztétikai aktivitás az, ami életben tart bennünket” Antal- Lundström Ilona Mälardalen University Sweden.
H2O Projekt Projektszponzor: Dr. Kürti Sándor, PhD Kürt Zrt. Projektvezető: Rácz Tünde Fatima Kulturális antropológus Tudományos.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Kompetensek lettünk? június 27..
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
A szaktanácsadó segítő szerepe
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Miért nem fejlődnek a kompetenciák?
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az országos mérések megújult rendszere
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Dr. Illésné Dr. Kovács Mária Borbás Emese
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Hejőkeresztúr nyomán IPR Műhely 2012.március 12. Vendégünk: Bandiné dr. Liszt Amália, a galgamácsai Fekete István Körzeti Általános Iskola vezetője Élménybeszámolók.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Hejőkeresztúr Község.  Komplex Instrukciós Program  Táblajáték Program  Generációk Közötti Párbeszéd Program  Tehetséggondozás (képzőművészet, zene,
Reflexiók az,,Ország közepe” TAMOP program szociális munkás képzésre gyakorolt hatásáról A szociális szolgáltatások és humán erőforrások fejlesztésének.
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Katolikus óvodák létszámának alakulása a katolikus köznevelés rendszerében a 2016/2017-es nevelési évben Készítette:Grolyóné Szabó Éva és Schillingerné.
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
3. osztályban.
Közösségi szolgálat a közgázban
Előadás másolata:

Hejőkeresztúr – Tehetséggondozás K. Nagy Emese k. nagy. emese@t-online Hejőkeresztúr – Tehetséggondozás K. Nagy Emese k.nagy.emese@t-online.hu

Tanulói sokszínűség

Intézmény Komplex Instrukciós Program vezető intézménye (www.komplexinstrukcio.hu) Miskolci Egyetem bázisiskolája Géniusz Tehetségpont

Tanulói összetételünk 68% hátrányos helyzetű 63% halmozottan hátrányos helyzetű 10% sajátos nevelési igényű 16% BTM-es 5% állami gondozott 65% bejáró 100% továbbtanulás 70% érettségizik

Tehetségek

Heterogenitás előnye

Programjaink Komplex Instrukciós Program Differenciált Tanulásszervezés Program Logikai Táblajáték Program Generációk Közötti Párbeszéd Program Együttolvasás

Komplex Instrukciós Program jellemzői A státuszproblémának a kompetenciaelvárások megváltozásán keresztül történő kezelése, az osztály szociális közegének a megváltoztatása.

Mennyit tanulunk abból, hogy….. 10% elolvasunk valamit, 20% meghallgatunk valamit, 30% megfigyelünk valamit, 50% megfigyeljük és meghallgatjuk, 70% beszélgetünk róla másokkal, 80% a tapasztalatainkból, 95% elmagyarázzuk másoknak. Forrás: Szabó Mária OFI

A tanulók beszédgyakorisága a különböző A tanulók beszédgyakorisága a különböző osztálymunka-szervezési technikák alatt technikák alatt

Az alacsony és a magas státuszú tanulók tevékenységének gyakorisága és százalékos megoszlása a csoportmunka alatt

Az alacsony és a magas státuszú tanulók tevékenységének gyakorisága és százalékos megoszlása a frontális osztálymunka alatt

Dáma Európa Bajnokság 2010 Varsó, 2011 Tallin, 2012 Amszterdam, 2013 Budapest, 2014 Fehéroroszország

Művészeti képzés

Tánc

Sport

Diákjaink: Az ország egyik legjobb géplakatosa

Diákjaink: Európa ezüstérmes villanyszerelője

TITOK: A pedagógus

Akkor jó az iskola, ha az ott dolgozók olthatatlan vágyat éreznek az iskola sikeressé tételéért

Használjuk ki tanulóink sokszínűségét és tehetségét!