Bemutatkozik a GE Life Skills for Employability Program Az élet iskolája program GE Consumer & Industrial Zalaegerszeg – Nagykanizsa 2006. október 16-17.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
1 Vállalkozónők lehetőségei a civil szférában Előadó: Elekes Zsuzsa Civil Szervezetek Regionális Szövetség, elnök.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Várakozások az eredmények tükrében,
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Széchenyi István Egyetem, Győr
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
NŐ az ESÉLY! Esélyegyenlőségi program Zala megyében A projekt az Európai Unió és a Magyar Köztársaság támogatásával valósul meg.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Zalai alternatív munkaerő-piaci szolgáltatások bemutatása.
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Barcsák Marianna - KPSZTI
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Tervezési folyamat.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
Együtt a változásokért
Előadás másolata:

Bemutatkozik a GE Life Skills for Employability Program Az élet iskolája program GE Consumer & Industrial Zalaegerszeg – Nagykanizsa október Készítette: Bártfai Edit programvezető, DIA

GE társadalmi felelősségvállalás (CSR - Social Corporate Responsibility) „Programjainkkal változást szeretnénk elérni. Hatalmas érték a közösség és a magánerő összefogása. Fontos számunkra, hogy megtaláljuk és rangsoroljuk azokat az ügyeket, amelyekre érdemes odafigyelnünk, hogy segíthessünk a közösségeknek. Mi elkötelezettek vagyunk az oktatás fejlesztése mellett, és olyan partnerekkel dolgozunk, akik a maximumot közvetítik a gyerekek felé.” A GE Foundation által támogatott közérdekű ügyek: oktatás környezeti ügyek fenntartható fejlődés gyermekek fejlődése munkavállalói problémák helyi közösségi szervezetek

GE Life Skills for Employability (LSE) program általános céljai: India, Mexikó a társadalmi beilleszkedést, felzárkózást szolgáló programok a leszakadás veszélyét enyhítő képzési lehetőségek Lengyelország, Magyarország középiskolás tanulók felkészítése készségfejlesztéssel a munka világába való minél eredményesebb bekapcsolódásra oktatás fejlesztése a tanulók hozzásegítése minél jobb eredmények eléréséhez a tanárok továbbképzésének támogatása a fiatalok felkészítése az életre és a munkába állásra

GE LSE Hungary - Az élet iskolája A program általános célja a fiatalok ismereteinek, életviteli és szociális kompetenciáinak fejlesztése (a tárgyi tudás kiegészítése) a fiatalok felkészítése saját jövőjük tudatos és aktív tervezésére felkészítés a munka világában, a globális munkaerőpiacon való eredményes eligazodásra, helytállásra, az iskolából a munkába való átmenet megkönnyítése a fiatalok felkészítése arra, hogy aktív, felelős állampolgárként képesek legyenek problémamegoldó szereplőkként együttműködni helyi közösségeikben

GE LSE Hungary - Az élet iskolája A program futamideje: , több ütem A program helyszíne: Zala megye / Nagykanizsa, Zalaegerszeg A program közvetlen célcsoportja: általános és középiskolák évfolyamai kollégiumok éves diákjai tanárok - iskolák

Az élet iskolája program elemei zömében osztályfőnöki órák keretében szociális, életviteli, munkavállalói kompetenciákat fejlesztő tréning + önkéntes közösségi projekt megvalósítása a programot megvalósító tanárok felkészítése: speciális 30 órás (akkreditált) szakmai továbbképzés keretében tanári kézikönyv négy témakörben összesen 34 kidolgozott foglalkozástervvel, módszertani útmutatóval, háttértanulmányokkal rugalmas együttműködés a munka világát képviselő helyi GE szakemberekkel és önkéntesekkel, egyéb intézményekkel, civil szervezetekkel

A program elvárt eredményei a különböző célcsoportoknál TANÁROK készségfejlesztés oktatási segédanyagok, óravázlatok egyéb felhasználási lehetőség partnerek a pályaválasztási orientációban ISKOLÁK alternatív megoldások régi és új nevelési feladatokra, problémákra az iskola demokratikus jellegének erősítése új pozitív szemlélet a tanárokban a diákok jobb felkészítése a sikeres munkaerő-piaci helytállásra az iskolai helyi tanterv érdekei DIÁKOK személyes, szociális és életviteli készségek jelentős, mérhető fejlődése önismeret, kommunikáció, tervezés, együttműködés, problémamegoldás, konfliktuskezelés jövőtervezés képességének fejlődése projekttervezés, -megvalósítás, aktivitás kreativitás, felelősségérzet fejlődése munkavállalói alkalmasság fejlődése

Együttműködő partnerek Nemzetközi szinten szakmai programgazda és program-menedzser: International Youth Foundation (IYF) Magyarországi programgazda: Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) További partnerek: illetékes települési önkormányzatok polgármesteri hivatalai térségi pedagógiai intézet - városi könyvtár pályaválasztási tanácsadó szolgálat - civil szervezetek egyéb intézmények, szervezetek

International Youth Foundation tevékenységi terület 1990 óta o oktatási, képzési fejlesztési programok kidolgozása, elterjesztése, megvalósítása o jelenleg 60 nemzetközi program együttműködés partnerei: több száz vállalat, alapítvány és non-profit szervezet magasan kvalifikált fejlesztő és értékelési szakemberek hálózata megbízható non-profit szervezetek nemzetközi hálózata

Demokratikus Ifjúságért Alapítvány közhasznú non-profit szervezet működés: 1999 óta DIA küldetése, célja: a demokratikus értékek, készségek, magatartásformák elsajátításának előmozdítása módszere: közösségi tanulás saját tapasztalatszerzés tevékenységi köre: kutatás iskolai programok helyi hálózatfejlesztés döntéshozók bevonása felsőoktatási programok munkaerőpiaci programok nemzetközi kapcsolatépítés partnerkapcsolatok generálása közösségi tanulás módszertanának továbbfejlesztése

A DIA eredményei 2 akkreditált tanár-továbbképzés 2 konferencia 3 Országos DIA Önkéntes Nap 3 kitakarított erdős terület 4 kutatás 4 felépült játszótér 4 szakmai kiadvány 7 regionális koordinátor 16 hazai/nemzetközi nyári tábor 31 nemzetközi partner 37 képzés 54 önszerveződő csoport 210 szakember képzése 1200 fiatal önkéntes civil perc önkéntes munkaóra

Hol tart Az élet iskolája program 1. AMIT ELVÉGEZTÜNK: -háttérkutatások, szakmai kommunikáció a stakeholderekkel -menedzsment és szakmai közreműködők biztosítása -az I. ütemben résztvevők rekrutálása, az iskolai program- implementáció előkészítése kapcsolatépítés- 7 intézményből 35 tanár -Tanári kézikönyv magyar változata tananyag fordítása, fejlesztés, adaptáció - tanárképzés - Bázakerettyén aug tanár egyéni ütemterv alapján megkezdte a program megvalósítását kedvező iskolai feltételek - nagy variabilitás - érdekes ötletek - programhatékonyság mérése képzés értékelése + diákok belépő kérdőíves vizsgálata - szakmai követés, mentorálás

Programmegvalósító intézmények Zalaegerszeg Kölcsey Ferenc Gimnázium 3 fő tanár Apáczai Csere János ÁMK 3 fő tanár Csány L. Közg. Szakközépiskola 3 fő tanár Városi Középiskolai Kollégium 7 fő nevelőtanár Nagykanizsa Dr. Mező Ferenc Gimnázium és Közgazd. Szakközépiskola 8 fő tanár Cserháti Sándor Műszaki Szakképző Iskola és Kollégium 2 fő tanár Rozgonyi úti Általános Iskola 8 fő tanár

A foglalkozások témakörei, témái SZEMÉLYES KOMPETENCIÁK Érzelmek a mindennapi kommunikációban - Hogyan kezeljük az erős érzelmeket? - A figyelem az emberi kapcsolatok kulcsa - A pozitív attitűd ereje - A pozitív első benyomás kialakítása - Az önbizalom és a mások iránti bizalom - Önmagunk és mások tisztelete – Asszertivitás: a közvetlen, őszinte és tiszteletteljes kommunikáció - Az építő kritika - Stresszkezelés PROBLÉMAMEGOLDÁS ÉS KONFLIKTUSKEZELÉS A problémamegoldás készségei - Konfliktuskezelés - Hogyan viszonyuljunk a zaklatáshoz és a megfélemlítéshez? A HATÉKONY MUNKAVÉGZÉS KÉSZSÉGEI A pályaválasztás - A felvételi elbeszélgetés - A jó csapatjátékos – Pénzgazdálkodás – Időgazdálkodás - A munkavállaló jogai és kötelességei - Munkahelyi zaklatás és bántalmazás - A tekintély - A teljesítmény értékelése A KÖZÖSSÉGI TANULÁS KÉSZSÉGEI Személyes kapcsolatok és felkészülés a közösségi tanulásra - A titkos barátod - A közösség igényeinek felmérése - Hogyan válasszunk projektet? - Hogyan tervezzük meg a projektet? - Hogyan kezeljük a közös munkavégzéssel járó problémákat? - A projekt zárása - Miért legyünk önkéntesek?

Hol tart Az élet iskolája program 2. AMI ELŐTTÜNK ÁLL: - Programmegvalósítás I. ütemének folytatása az iskolákban őszi félév: tréningtavaszi félév: közösségi projekt GE – tanárok találkozótavaszi fesztivál (díjak, bemutatás) Szakmai segítségnyújtás, követés Hatékonyság mérésének további lépései - Partnerkapcsolatok fejlesztése - PR, széles körű társadalmi kommunikáció elindítása - II. ütem előkészítése résztvevők rekrutálása tanárképzésimplementáció

A GE szerepe A GE CSR politikája „A GE önkéntesek nagy segítséget nyújtanak a partnereknek, mert olyan területeken tudnak segíteni, melyeknek ők a szakértői, például a munkavállaló készségek fejlesztésében. Közreműködésükkel emelni lehet a non-profit tevékenység színvonalát.” Együttműködési formák November: személyes kapcsolatfelvétel a tanárokkal, gyárlátogatás, oklevélátadás, konzultáció Közös média-megjelenés Foglalkozásokon műhelybeszélgetés a gyerekekkel (pályaválasztás, karriertervezés, munkahelyi elvárások, munkavállalói jogok) Közösségi projektekben: tanácsadás, network, segítségnyújtás Közös részvétel a zárófesztiválon

Köszönöm a figyelmet !