15-25 évesek a Nemzeti Médiaanalízis tükrében „Minden mérhető” szeptember 24.FISZ Konferencia
2 Miről lesz szó? Az adatok forrása: Nemzeti Médiaanalízis Alapvető szocio-demográfiai jellemzők Érdeklődési irányok Médiafogyasztás:Sajtó Rádió Televízió Internet Mozi Reklámattitűd
szeptember 24.FISZ Konferencia Nemzeti Médiaanalízis
szeptember 24.FISZ Konferencia Nemzeti Médiaanalízis Indulás: 1992 (1995 óta GfK-val közösen) Évente , 14 éven felüli személy megkérdezése Országos reprezentatív minta (nem panel) nem korcsoport településtípus Személyes interjú a megkérdezett otthonában Mintaszemélyek: ‘KÖNYV’ Kiképzett kérdezőbiztosok júliustól CAPI
szeptember 24.FISZ Konferencia Nemzeti Médiaanalízis Felhasználók: teljes média- és ügynökségi piac Tematika: alapdemográfia életstílus, szabadidő, érdeklődés vagyoni helyzet mintegy 150 sajtótermék olvasottsága rádió és televízió Internet-használat Adatbázis nagysága: fő (féléves aggregátum) Negyedéves, rotált adatszolgáltatás: MédiaNavigátor
szeptember 24.FISZ Konferencia Szocio-demográfia, életmód
szeptember 24.FISZ Konferencia A célcsoport Célcsoportképző ismérvek: ● Korcsoport:15-18, ill évesek ● Foglalkozás: tanuló ● Iskolai végzettség: általános, ill. középiskola Vizsgált alcsoportok: ● Középiskolások (5%) ● Egyetemre/főiskolára járók (3%)
szeptember 24.FISZ Konferencia A lakóhely típusa (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Megyék szerinti megoszlás (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Milyen lakásban lakik (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Háztartásnagyság (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Vagyoni helyzet (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Vagyoni ellátottság (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia ESOMAR társadalmi státusmutató (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia 5 napnál hosszabb üdülés elmúlt évben (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Érdeklődési területek (‘nagyon érdekli’ válaszok aránya, %) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Nyelvet jól beszélők aránya (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Előnyös-e hazánk számára az EU-csatlakozás? (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Mennyit szeretne hallani az EU-ról? (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Médiafogyasztás
szeptember 24.FISZ Konferencia A médiatípusok használatának intenzitása
szeptember 24.FISZ Konferencia Intenzitás - SAJTÓ (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Intenzitás - RÁDIÓ (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Intenzitás - TELEVÍZIÓ (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Intenzitás - Internet (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Mozi - intenzitás (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia A médiatípusok használatának intenzitása (index) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I. SAJTÓRÁDIÓTV MOZI INTERNET
szeptember 24.FISZ Konferencia SAJTÓ
szeptember 24.FISZ Konferencia A lapcsoportok hatóköre (rendszeres + alkalmi olvasók) (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia A rendszeres olvasók aránya lapcsoportonként (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Lapok olvasottsága – RPI TOP 10 KÖZÉPISKOLÁSOK Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I. ReachNReach% Story Bravo Popcorn Blikk Tvr-Hét Színes Rtv Bravo Girl Kiskegyed Nők Lapja xszép ReachNReach%Affinitás Popcorn Bravo Girl GameStar Bravo xszép PC Guru Motor Revü Motorsport Joy Sport Autó
szeptember 24.FISZ Konferencia Lapok olvasottsága – TOP 10 EGYETEMISTÁK/FŐISKOLÁSOK Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I. ReachNReach% Story Nők Lapja Tvr-Hét Hvg Pesti Est Metro Blikk Kiskegyed Színes Rtv Best ReachN Reach %Affinitás Shape Pesti Est Cinema Wellness CW Számítástechnika Joy Cosmopolitan Pesti Est Súgó Világgazdaság FHM
szeptember 24.FISZ Konferencia RÁDIÓ
szeptember 24.FISZ Konferencia Országos rádiók napi hatóköre (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Az országos rádiók hallgatásának intenzitása (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Budapesti rádióadók napi hatóköre (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia TELEVÍZIÓ
szeptember 24.FISZ Konferencia Tévécsatornák napi hatóköre (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Tévécsatornák nézési intenzitása (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia INTERNET
szeptember 24.FISZ Konferencia Internet-hozzáférés (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Az Internet használat célja (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Az Internet használat gyakorisága (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Honlapok látogatottsága (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Mozi
szeptember 24.FISZ Konferencia Moziba járás gyakorisága (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Reklámattitűd
szeptember 24.FISZ Konferencia A reklám befolyásol vásárláskor (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia A reklám hasznos információkat ad (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia A reklám szórakoztat (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
szeptember 24.FISZ Konferencia Hol zavarja nagyon a reklám? (%) Forrás: Nemzeti Médiaanalízis – 2004.I.
Köszönöm a figyelmet !