Fónai Mihály – Márton Sándor A tehetséggondozó program hallgatóinak professzió-képe – egy sokváltozós modell- magyarázat lehetséges elemei – 2010. május.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Advertisements


A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
Az időjárás és éghajlat
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Havonta új katalógussal jelentkezünk!
Humánkineziológia szak
Pályakezdők munkával való elégedettsége Kiss Paszkál ELTE PPK Társadalom- és Neveléspszichológiai Tasznék.
A TÁMOP / projekt költségei. A projekt támogatási összegei Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola.
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
Gáncs Júlia Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
A tételek eljuttatása az iskolákba
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata
Európa népessége (egyéb elemek). A., Népsűrűség I. Meghatározó tényezők 1. természeti környezet a., domborzat b., éghajlat 2. gazdasági tényezők II.
A DEBRECENI EGYETEM TUDOMÁNYEGYETEMI KAROK ÉVI BELSŐ GAZDÁLKODÁSI KÖLTSÉGVETÉSE Debrecen, március
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Védőgázas hegesztések
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
1 OKTATÁSOKTATÁS Szociológia előadás Február 26. Keszthely.
Hallgatói elégedettség mérésének előzetes eredményei Polgár J. Péter – Kovács Ernő.
A GYERMEKVÁLLALÁS HATÁSA A CSALÁDI JÖVEDELEMRE MAGYARORSZÁGON Reizer Balázs Béla és Seres Gyula Szociális munka, szociálpolitika szekció április.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Kvantitatív módszerek
Merre tovább? Tapasztalatok a kétszintű latin nyelvi érettségiről.
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
szakmérnök hallgatók számára
A évi demográfiai adatok értékelése
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
A szemcsehatárok tulajdonságainak tudatos módosítása Szabó Péter János BME Anyagtudomány és Technológia Tanszék Anyagvizsgálat a gyakorlatban (AGY 4) 2008.
A szemcsehatárok tulajdonságainak tudatos módosítása
Érettségi vizsgák eredményei május-június. - országos tapasztalatok - iskolai tapasztalatok: - érettségi adatok (szintek, vizsgatípusok) - összevetések.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
Magatartástudományi Intézet
7. Házi feladat megoldása
Tőzsdeklub RICHTER március 31. Bogsch Erik vezérigazgató Vágó Attila vezető elemző (Concorde)
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.

Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Felnőttoktatási tájékoztatója
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Érettségi eredmények Vizsgázók száma: 114 fő Rendes vizsga: 82 fő Előrehozott vizsga: 32 fő (30+2) Összes értékelt tantárgyi vizsga: 495 Összes.
Baróczi Lóránt BSc gépészmérnök jelölt GÖRDÜLŐCSAPÁGYAK REMANENS ÉLETTARTAMÁNAK VIZSGÁLATA Tervezésvezető: Dr. Szilágyi Attila egyetemi docens Konzulens:
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
Kvantitatív módszerek
2011/2012 tanév félévi statisztikai adatai. Hiányzások, mulasztások a tanév során (az első 20) Osztály Egy főre eső igazolt órák száma Egy főre eső.
2014.május-június érettségi vizsga eredményei 2014.augusztus 29.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
A félévi tanulmányi munka bemutatása 2014/2015. Összeállította: Kovács Tibor.
Előadás másolata:

Fónai Mihály – Márton Sándor A tehetséggondozó program hallgatóinak professzió-képe – egy sokváltozós modell- magyarázat lehetséges elemei – május 14., TERD

2 Mi a DETEP? Tehetséggondozó program 2001 óta működik Nappali tagozatos II. évfolyamok felső ötödéből választ, három lépcsőben Egy évfolyam 1-2 százaléka kerül be Fő elemei: tutori támogatás, szakmai és tudományos programok, ösztöndíj Konferenciák és kiadványok Eddig: 3600 hallgató kapott lehetőséget Eddig: mintegy 700 hallgatót válogattak be a karok

3 A DETEP első kiválasztási lépcsőjébe került hallgatók megoszlása karok szerint KarFőSzázalék Agrárgazdasági-és Vidékfejlesztési Kar2397,5 Állam-és Jogtudományi Kar1956,1 Általános Orvoskar2748,6 Bölcsészettudományi Kar51116,1 Egészségügyi Főiskolai Kar2537,9 Fogorvostudományi Kar391,2 Gyermeknevelési-és Felnőttképzési Kar1334,2 Gyógyszerészettudományi Kar481,5 Informatikai Kar1103,5 Közgazdaságtudományi Kar1725,4 Mezőgazdaságtudományi Kar2838,9 Műszaki Főiskolai Kar2206,9 Népegészségügyi Kar130,4 Természettudományi Kar68921,37 Összes ,0

4 Szignifikáns különbségek a karok hallgatóinak rekrutációjában Apa iskolai végzettsége, p< 0,01 Anya iskolai végzettsége, p< 0,01 Nemek szerint, p< 0,01 Megyék szerint, p< 0,01 Tagozatos iskolába járt-e, p< 0,05 Szakmunkásképzőbe járt-e, p< 0,01 Szakközépiskolába járt-e, p< 0,01 Négyosztályos gimnáziumba, p< 0,05 Hatosztályos gimnáziumba, p< 0,01 Nyolcosztályos gimnáziumba, p< 0,01

5 A hallgatók megoszlása az apák iskolai végzettsége szerint, százalékban Kar Befejezetlen ált. iskola Befejezett ált. iskola Szakmunká sképző ÉrettségiFőiskolaEgyetem AVK -5,831,832,314,215,9 ÁJK 0,53,229,931,011,823,5 ÁOK -2,326,030,214,027,5 BTK 0,23,734,429,215,716,4 EK 0,22,540,427,911,317,1 FOK -2,620,530,817,928,2 GYFK -3,142,026,012,216,8 GYOK -6,530,423,921,717,4 IK -9,723,342,75,818,4 KTK 0,63,031,126,816,522,0 MTK -3,036,134,214,711,7 MK -5,236,035,511,811,4 NK -8,316,750,016,78,3 TTK 0,55,129,934,511,019,0 Összes 0,34,133,531,813,218,1

6 A hallgatók megoszlása az anyák iskolai végzettsége szerint, százalékban KarBefejezetlen ált. iskola Befejezett ált. iskola Szakmun- kásképző ÉrettségiFőiskolaEgyetem AVK0,46,724,733,525,511,3 ÁJK0,57,220,129,918,620,6 ÁOK-5,514,231,423,423,0 BTK-5,521,436,221,112,3 EK-7,121,736,817,811,5 FOK-2,615,433,323,1 GYFK-4,521,045,118,09,8 GYOK-10,414,620,829,222,9 IK-2,712,742,720,916,4 KTK0,63,516,936,621,518,0 MTK0,45,022,040,420,97,1 MK-7,323,440,417,97,3 NK-7,715,430,815,423,1 TTK0,15,716,637,622,213,5 Összes0,25,719,036,521,213,7

7 A hallgatók megoszlása a középiskola típusa szerint, százalékban KarNégy osztályos gimnázium Hatosztályos gimnázium Nyolcosztályos gimnázium Szakközép-iskolaIfjúsági tagozat AVK38,831,89,318,70,5 ÁJK48,535,58,34,11,2 ÁOK46,436,512,90,4- BTK44,436,58,86,80,9 EK54,017,45,424,13,1 FOK51,429,78,1-- GYFK41,924,82,923,81,9 GYOK54,531,811,44,5- IK45,517,32,731,8- KTK44,326,49,317,13,6 MTK39,536,34,914,40,8 MK33,18,42,852,22,2 NK76,9--15,47,7 TTK41,736,79,28,00,9 Összes43,830,67,814,41,2

8 Megfelel-e a szak választása… az apák iskolai végzettsége szerint A képességeinek – p< 0,01 Tudásának – p< 0,01 Érdeklődésének – p > 0,05 Korábbi elvárásainak – p > 0,05 További életpályájának – p > 0,05 Eltérés: a feltételezett képességekben és tudásban A többi összetevő viszonylag biztos pályaválasztást és pályaképet jelent

9 Megfelel-e a szak választása a képességeinek és a tudásának – az apák iskolai végzettsége szerint (tízfokozatú skálán)

10 Megfelel-e a szak választása a képességeinek és tudásának – szignifikáns különbségek az apák iskolai végzettsége alapján Az egyetemi végzettségű apákhoz képest: befejezett általános iskola – p< 0,01 szakmunkás – p< 0,01 főiskola – p< 0,01 Tudásban: egyetemi – szakmunkás végzettségű apa – p< 0,01 Eltérés: az önértékelésben? (társadalmi státusz)

11 Megfelel-e a szak választása… az anyák iskolai végzettsége szerint A képességeinek – p< 0,01 Tudásának – p< 0,05 Érdeklődésének – p > 0,05 Korábbi elvárásainak – p > 0,05 További életpályájának – p > 0,05 Eltérés: a feltételezett képességekben és tudásban A többi összetevő viszonylag biztos pályaválasztást és pályaképet jelent Az anyák iskolai végzettsége kevésbé hat, mint az apáké?

12 Megfelel-e a szak választása a képességeinek és a tudásának – az anyák iskolai végzettsége szerint (tízfokozatú skálán)

13 Megfelel-e a szak választása a képességeinek és tudásának – szignifikáns különbségek az anyák iskolai végzettsége alapján A szakmunkás végzettségű anyákhoz képest: főiskola végzettség – p< 0,01 egyetemi végzettség – p< 0,01 Az érettségizett anyákhoz képest: egyetemet végzettek – p< 0,01 főiskolát végzettek – p< 0,01 Tudás szakmunkás végzettségű – egyetemi végzettségű – p< 0,05 „Érzékelhető” és „lebontható” különbségek: társadalmi státusz, kulturális tőke, énkép

14 Megfelel-e a szak választása - karok szerint Képességeinek – p< 0,01 Tudásának – p< 0,01 Érdeklődésének – p< 0,01 Elvárásainak – p< 0,01 Életcéljainak – p< 0,01 (elemzés: csak a képességek és tudás alapján)

15 Megfelel-e a szak választása a képességeinek – karok szerint (tízfokozatú skálán)

16 Megfelel-e a szak választása a tudásának – karok szerint (tízfokozatú skálán)

17 Megfelel-e a szak választása az érdeklődésének – karok szerint (tízfokozatú skálán)

18 Megfelel-e a szak választása a korábbi elvárásának – karok szerint (tízfokozatú skálán)

19 Megfelel-e a szak választása a távolabbi életcéljának – karok szerint (tízfokozatú skálán)

20 Következtetések A társadalmi háttér alapján a hallgatók szakválasztását a „képességek” és a „tudás” alakítja szignifikánsan – kulturális tőke? A karok között más területeken, így pl. a jövőképben, érdeklődésben és jövőképben is vannak különbségek – ezeket részben a professziókról kialakult sztereotípiák és az elvárások alakítják? A különbségeket a karok között a karok és szakok presztízse, a szakmák/hivatások kongruens helyzete, és a szakokról, szakmákról kialakult sztereotípiák alakítják A szakok „énképe” jelentős mértékben alakíthatja a szakmai identitást – az eredmények a képzés szempontjából ezért fontosak

21 Köszönjük megtisztelő figyelmüket!