ToyotaTermelési Rendszer (TPS)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6. előadás
Advertisements

A Lean stratégia gyakorlati megvalósítása
A.A. Stádium Kft. Péczely György
A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
Általános áruismeret Termékfelelősség
Készítették: Kerényi Éva Mogyorósi Mária Péterffy Réka
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
SPC/SQC valósidejű rendszerekben 2000 November /Magyar Batch Fórum 1 Hi-Spec Solutions SPC/SQC in Real Time Systems (Statisztikai és minőségi szabályzás.
Szakmai folyamatszervezés 2.ea.
Minőségmenedzsment 5. előadás
Lean rendszerek egységes bevezetési modellje
Képzések.
Stratégia és minőségügy KERESSÜK MEG A MINŐSÉG 3 LEGJOBB SZINONÍMÁJÁT!
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Minőségköltségek.
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Valószínűségszámítás
Dr. Kollár Gábor vezető auditor Det Norske Veritas Magyarország
Minőségmenedzsment 9.előadás
Minőségmenedzsment 6. előadás
Termelés és szolgáltatás 8.előadás. Termelés Termelés: a rendelkezésre álló erőforrások egy részének felhasználása arra, hogy más erőforrásokon tartós.
Minőségmenedzsment 7. előadás
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
Audi Hungaria – a jövőorientált vállalat Motorgyártás, mechanikus megmunkálás.
JIDOKA A minőség beépítése a gyártási rendszerbe,
Vizuális Management, szabványosítás
LEAN Manufacturing alapok
HACCP-előírások, alapvető higiéniai követelmények a vendéglátó üzletekben. Szoboszlai Gyula.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi adjunktus.
MŰSZAKI MEGHIBÁSODÁS? - Avagy mi okozhat műszaki meghibásodást
Ellenőrzés, visszacsatolás
A LOGISZTIKAI RENDSZEREK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA
P ROGRAMOZÁS C# - BAN Kivételkezelés. P ÉLDA I. Nullával való osztás miatt kapjuk a hibaüzenetet.
Lean management ... egy kulcs a sikerhez
Számítógéppel integrált gyártás (CIM)
Minőségköltségek. Minőségköltségek felmerülhetnek a tervezés, gyártás, értékesítés és felhasználás során a termék megfelelőségének elérése érdekében,
Hoshin Kaizen Workshop esettanulmány – a standardok igazi ereje
Hogyan valósíthatja meg a vállalat fő céljait a TPM segítségével? A.A. Stádium Kft. Péczely Csaba.
Kapacitás, átbocsátóképesség, időalapok, az erőforrás nagyság, átfutási idő, a termelő-berendezések térbeli elrendezése. Átfutási idő számítások.
1 Gazdasági változások a rendszerváltás után 1990-es évek: Első multinacionális cégek megjelenése Új management kultúra Keleti piac helyett nyugati piac.
Mérnökök szerepe a gazdaság fejlődésében AGTEDU tudományos konferencia Kecskemét Rónay István Elnök Bács-Kiskun Megyei Mérnöki Kamara.
SUPERBRANDS B2B ELŐADÁS
Rugalmas keretrendszer a minőségbiztosítási adatok kezeléséhez XII. abas Vevőfórum, Balatonlelle június 5-7.
Ellenőrzés, karbantartás, felülvizsgálat
Vinçotte Korszerű termelékenység- fejlesztési rendszerek
Problémamegoldás módszerei nagyvállalati környezetben
Készítette Kaponya Gergely 2014/2015 I félév Msc
Készítette: Trajer Péter
Megbízhatóság és biztonság tervezése
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
Minőségköltségek.
Ipari ökológia 3 Dr. Bezegh András. Ipari ökológia őszi f.é. BME … a probléma … Hulladék képződés Profit Víz felhasználás Energia.
Continuous delivery: cél a működő szoftver. Forráskód és értéke A műszaki adósság és a csődhelyzet „Kódjátszma”: irány a kiváló minőség A kód újraírásának.
Continuous delivery: cél a működő szoftver
Gyors átállás – SMED ₤ehel’s Management Karcsúsítási program™
Protean Process Monitoring System Rövid ismertető.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
Mi a logisztikai szimuláció? Egy logisztikai rendszer szereplői... Gyártás Raktározás Rendelés.
Kockázat és megbízhatóság Dr. Tóth Zsuzsanna Eszter.
Káoszból preferált beszállító Vevői elégedettség mindenek felett! (Minden mindennel összefügg)
Minőségmenedzsment alapjai Minőségmenedzsment alapjai November 27. Dénes Rita.
Lean manufacturing.
Operátor (betanított szerelő) munkatársakat.
6 szigma.
Kockázat és megbízhatóság
8. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
Termelés és folyamatmenedzsment Msc
Kapacitás, átbocsátóképesség, időalapok, az erőforrás nagyság, átfutási idő, a termelő-berendezések térbeli elrendezése. Átfutási idő számítások.
IRÁNYÍTÁS/ ELLENŐRZÉS
Előadás másolata:

JIDOKA A minőség beépítése a gyártási rendszerbe, az önszabályozás kialakítása

ToyotaTermelési Rendszer (TPS) „Mindent azért teszünk a gyártási folyamatainkban a vevői rendelés pillanatától fogva, hogy pénzt kapjunk a kész termékért. Ennek érdekében csökkentjük az előállításhoz szükséges időt azáltal, hogy eltávolítjuk az érték nem hozzáadó tevékenységeket, azaz a veszteségeket.” Lean menedzsment elméleteTaiichi Ohno

(Toyota Production System) A TOYOTA HÁZ TPS (Toyota Production System) What we (GE Rail) has done with “Pull” has not been “in sync” with manufacturing requirements/needs. Questions:

Mi a JIDOKA? Két fő része van! Megállít minden egyes abn. folyamatot Gépek, melyek emberi intelligenciával rendelkeznek,képesek megállítani egy abnormális folyamatot annak érdekében, hogy rossz minőségű termék kerülhessen át a következő termelési folyamathoz. Két fő része van! Megállít minden egyes abn. folyamatot Intelligens automatizálás Questions: What are Andonds and Pin-Pan-Pon?

FMEA – Folyamat hibakód és hatáselemzés Miért tűnik mindig úgy, hogy tengernyi időnk van a hibák kijavításához, de sosincs elég időnk a hibák megelőzéséhez, úgy hogy egyből jól csináljuk a dolgunk? Egy olyan eszköz, amely elősegíti a hibák felderítésének, súlyosságának és előfordulásainak felmérését, továbbá azok kijavításához szükséges intézkedések lehetőségeit, a folyamatok fejlesztését és a kockázat csökkentési tervek kidolgozását.

A JIDOKA megvalósítása 0 hiba elérése a cél Problémák esetén azonnali megállás Automatikus megállás / meghatározott állapotok esetén történő megállás Problémák feltárása ANDON, kijelző táblák, standard munkatábla Ember és gép szétválasztása Ismétlődő hibák kiküszöbölése Poka-yoke A minőség beépítése Auto-matiz-musok kialakí-tása A személyzet kialakítása

Nulla hiba elérésének módszertana. A hiba megakasztja a gyártási folyamatot, a vevő nem kap darabot (csak szükségletre gyártunk!). Poka Yoke - módszer a hiba megelőzésére A hiba keletkezésének kizárása (valószínűségének jelentős csökkentése) Poka-Yoke koncepcióját Shigeo Shingo, a Toyota Motor Corporation mérnöke fejlesztette ki, 1961-ben Zero Quality Control programként vezették be először. A Poka-Yoke alkalmazásának célja a termékhibák, a selejtek teljes körű megelőzése, az ellenőrzési ráfordítások minimalizálása, a hibamentes munkakörnyezet kialakítása. One Piece Flow és Andon - módszerek a hiba eszkalációja ellen 5S, TPM – a diagnosztizálás elősegítése és a stabil műszaki háttér kialakítása

Lean, kaizen 2007. november 23. A hibák emberi okai „Az ember nem gép: elfelejt dolgokat, hibákat követ el.” Meglepetés, váratlan hiba Sietség, kapkodás Felügyelet hiánya Figyelmetlenség, gondatlanság, nem követi a standard előírásokat Felejtés Szándékosság Gondatlanság Félreértés, tudattalan hiba Tévedés Tapasztalatlanság Fáradtság, lassúság Készítette: Toldi Sándor, Pannon-Quality

A hibák műszaki okai Műszaki hibák: Hiányzó folyamat Folyamathiba Lean, kaizen 2007. november 23. A hibák műszaki okai Műszaki hibák: Hiányzó folyamat Folyamathiba A munkadarab rossz elhelyezése Hiányzó darab Más darab Más munkadarab megmunkálása Rossz művelet végrehajtás Rossz pozicionálás A berendezés rossz működése Szerszámok és készülékek nem megfelelő állapota, működése Készítette: Toldi Sándor, Pannon-Quality

Lean, kaizen 2007. november 23. Poka Yoke technikák A „Hard”, a műszaki megoldásokra és „soft”, az emberi megoldásokra alapozott Poka Yoke rendszereket alkalmazunk a gyakorlatban: Alakkal történő hibamegelőzés Vezérlések (fényszóró kikapcsolás, számítógépes algoritmusok) Szervezési intézkedések, figyelmeztetések (pl. vészjelzés) Vizualizálás (pl. határminták, munkautasítások) Színjelölések (pl. tiltás/engedés, területek kijelölése) Hang, fényjelzések (pl. vészjelzések, Andon) Az 5S megfelelő körülményeket teremt a hibamentes gyártás számára. A TPM saját célja a hibamentes gyártás és ennek szolgálatába állítja a dolgozókat is. Készítette: Toldi Sándor, Pannon-Quality

NE FOGADJ EL CSINÁLJ TOVÁBBITS HIBÁT ! Lean, kaizen 2007. november 23. Hiba kezelés a „On Piece Flow” rendszerben Háromszoros ellenőrzés: Mit kaptam a sorban előttem lévőtől? Mit csinálok? Mit adok át a sorban utánam következőnek? NE FOGADJ EL CSINÁLJ TOVÁBBITS HIBÁT ! A 3 „Ne” Ne fogadj el hibát az előző folyamatból! Ne felejtsd el az ellenőrzést! Ne engedj hibát a következő folyamatba! Készítette: Toldi Sándor, Pannon-Quality

Önmegállító folyamat Ez egy olyan rendszer, amely gyártósor probléma, például a berendezés üzemzavara, vagy minőségi problémák esetén leállíthatja a gyártósort. Cél: Megakadályozni a hiba továbbjutását az állomásról. Jelzőrendszer bármilyen zavar esetére: Hibás termék Zavar a gyártóeszközöknél Emberi problémák Szokásos jelzések: Zöld: OK Sárga: várakozás, működési rendellenesség Piros: gépleállás, selejt

Mert? Mi a dolgozó feladata? Kulcsfontosságú, hogy a dolgozó A munkájára figyel Hatékonyan figyel a problémára. Azonnali akciót indít, Segítséget kér, ha hibát talál. Támogatja a probléma megoldást. Mert?