Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
intézmények száma
hallgatói létszám
oktatók létszáma
Létrejött a felsőoktatási ipar. tulajdonosi szerkezet állami intézmények: 87% egyházi intézmények:5% magán intézmények:8% összefoglalva változatlan infrastruktúra szervezeti struktúra finanszírozási struktúra teljesítmény értékelés
gazdálkodás tanulmányi nyilvántartás oktatás, kutatás pénzügy humán erőforrás kontrolling … tantervek kurzusfelvétel vizsgák kezelése h. pénzügyek … tudásmenedzsment épület gazd. könyvtári rendszerek kooperációs rendszerek portál rendszerek VIR és mutatószám rendszerek alumni és pályakövetési rendszerek.
Technológia Funkcionalitás 3. Generáció (ARION) 1. generáció 2. Generáció (ToSoft) 4. Generáció (ETR) Mindenki Egységesség Szükséges Igény Együttműködés 5. generáció 2005 CooSpace.etr Portál 3. Generáció - Kliens-szerver - terminálszerver 2. Generáció DOS, Dbase 1.Generáció Táblázat kezelők, szövegszerkesztők 4. Generáció 1. Három rétegű technológia (COM) 2. Címtár alapú autentikáció (ADS) 3. Algoritmikus paraméterezhetőség (EPS)
Bázis HivatalPortál CooSpace Szolgáltatás 5. generáció
kurzusfelvételek
összeg tétel
tanulmányi adminisztráció hallgatói pénzügyek és szolgáltatások tapasztalatok paraméterezés kreditrendszer tapasztalatai új funkciók új technológia eredmény vezetői információk, stratégiai mutatószámrendszer minőségbiztosítás új kihívások csökkenő források (hallgatói létszám) növekvő működési költségek (Bologna) élesedő verseny (szolgáltatások) erőforrás gazdálkodás működés megtervezése, lebonyolítása, elemzése és értékelése Tanulmányi adminisztráció - oktatásszervezés
belépések száma
vizsgajelentkezés
Kooperációs rendszer Követelmény támogasson minden képzési formát építkezzék a meglévő adatvagyonra egyszerű, közismert eszközök alkalmazása többszintű használat A tanulási tevékenység alapját képező kommunikációs folyamatok támogatása, az együttműködés virtuális terének megteremtése. CooSpace EDUCATION Adminisztráció Előkészítés Kurzusfelvétel Szorgalmi időszak Vizsgaidőszak Előkészítés
Szolgáltatások üzenetküldés (intézményen átívelő) SAP LSO ingeráció autentikáció dolgozatbeadás és értékelés jelenléti ív kezelés RSS hírcsatorna támogatás fórum kezelés tematika közzététele személyes profil szerkesztés belső üzenet küldés és SMS értesítés dokumentumok megosztása névsorok jelentkezés és regisztráció különbözö naptárnézetek jogosultság kezelés tetszőleges szerepkörök támogatása egyéni és csoportos feladatok kezelése súgó felhasználói oktatóanyagok automatikus ETR szinkronizáció hirdetőtáblák kezelése videó lejátszás és elő közvetítés M-Learning támogatás önellenőrző tesztsor vizsgatesztek (vizsgáztatás) elektronikus tananyag lejátszás nyelvi támogatás (8)
Mutatószámok használat (belépések száma, aktív színterek száma) intenzitás (eltöltött idő, tartalom mennyisége, interakciók száma) hozzáférés (hallgatók és oktatók száma) elégedettség
jövőkép szolgáltatási struktúra átalakítása szabályozott, dokumentált működés feladat és teljesítmény arányos finanszírozás teljesítmény értékelés
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!