Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, 2007. április 14.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Lengvárszky Attila oktatási igazgató ETR konferencia Pécsi Tudományegyetem Oktatási Igazgatóság „Csupán egyetlen siker létezik, hogy képesek vagyunk.
Bakonyi László, elnök (Oktatási Hivatal) ETR Konferencia november 26.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Az „Y generáció” egyeteme
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
Taletovics Márk DEXTER Ricomnet 2011 EGYETEMI SVÁJCIBICSKA.
A DEXTER FELNŐTTKÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓT ÉS TUDÁSÁTADÁST TÁMOGATÓ MEGOLDÁSAI.
Intranet portál bemutató
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Tanügyi tapasztalatok és jövőkép IV. ETR konferencia Viszket Anita Budapest, január
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
Az ETR technológia DEXTER Informatikai kft..
Murin Emese magyar-angol-magyar mint idegen nyelv szak
oktatás- és kutatástámogatás a felsőoktatásban
Kommunikáció az egyetemen Konferencia április 17. Gellér Zsuzsanna Szabad bölcsész szakos hallgató, II. évfolyam Az elektronikus kommunikáció és.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Tudástranszfer egyetemi városokban
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
Ügyfélszolgálatok minőségi fejlesztése Hallgatói és Oktatói „BAT” ügyfélszolgálat a Nyíregyházi Főiskolán Márföldi Józsefné alprojekt vezető.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Széchenyi István Egyetem, Győr
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
ETR kapcsolat a Felsőoktatási Információs Rendszerrel (FIR) Molnár István Budapest, január
IV. ETR konferencia fejlesztés – bevezetés - támogatás Rós László Budapest, január
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Paraméterezési Gyakorlatok fejlesztés – bevezetés - támogatás Somfai Gergely Budapest, január
Mit kell tennünk: - Célok, tények, tervek Rós László
ETR konferencia, 2008 április 10-11, Szeged Dr. Zimányi Krisztina Az oktatásmenedzselés tapasztalatai.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 26.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés helyzete Magyarországon
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Járt utat a járatlanért… A Moodle bevezetésének és alkalmazásának sajátosságai nagyvállalati környezetben Németh Károly Gödöllő, június 24.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Kooperáció a felsőoktatásban
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
ELŐADÁS CÍME Duális képzés a Kecskeméti Főiskola tapasztalatai alapján Kovács Zsuzsanna Duális Képzés és Módszertani Központ 2016.február 26.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Előadás másolata:

Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.

intézmények száma

hallgatói létszám

oktatók létszáma

Létrejött a felsőoktatási ipar. tulajdonosi szerkezet  állami intézmények: 87%  egyházi intézmények:5%  magán intézmények:8% összefoglalva változatlan  infrastruktúra  szervezeti struktúra  finanszírozási struktúra  teljesítmény értékelés

gazdálkodás tanulmányi nyilvántartás oktatás, kutatás pénzügy humán erőforrás kontrolling … tantervek kurzusfelvétel vizsgák kezelése h. pénzügyek … tudásmenedzsment épület gazd.  könyvtári rendszerek  kooperációs rendszerek  portál rendszerek  VIR és mutatószám rendszerek  alumni és pályakövetési rendszerek.

Technológia Funkcionalitás 3. Generáció (ARION) 1. generáció 2. Generáció (ToSoft) 4. Generáció (ETR) Mindenki Egységesség Szükséges Igény Együttműködés 5. generáció 2005 CooSpace.etr Portál 3. Generáció - Kliens-szerver - terminálszerver 2. Generáció DOS, Dbase 1.Generáció Táblázat kezelők, szövegszerkesztők 4. Generáció 1. Három rétegű technológia (COM) 2. Címtár alapú autentikáció (ADS) 3. Algoritmikus paraméterezhetőség (EPS)

Bázis HivatalPortál CooSpace Szolgáltatás 5. generáció

kurzusfelvételek

összeg tétel

tanulmányi adminisztráció hallgatói pénzügyek és szolgáltatások tapasztalatok  paraméterezés  kreditrendszer tapasztalatai  új funkciók  új technológia eredmény  vezetői információk,  stratégiai mutatószámrendszer  minőségbiztosítás új kihívások  csökkenő források (hallgatói létszám)  növekvő működési költségek (Bologna)  élesedő verseny (szolgáltatások) erőforrás gazdálkodás  működés megtervezése,  lebonyolítása,  elemzése és értékelése Tanulmányi adminisztráció - oktatásszervezés

belépések száma

vizsgajelentkezés

Kooperációs rendszer Követelmény  támogasson minden képzési formát  építkezzék a meglévő adatvagyonra  egyszerű, közismert eszközök alkalmazása  többszintű használat A tanulási tevékenység alapját képező kommunikációs folyamatok támogatása, az együttműködés virtuális terének megteremtése. CooSpace EDUCATION Adminisztráció Előkészítés Kurzusfelvétel Szorgalmi időszak Vizsgaidőszak Előkészítés

Szolgáltatások  üzenetküldés (intézményen átívelő)  SAP LSO ingeráció  autentikáció  dolgozatbeadás és értékelés  jelenléti ív kezelés  RSS hírcsatorna támogatás  fórum kezelés  tematika közzététele  személyes profil szerkesztés  belső üzenet küldés  és SMS értesítés  dokumentumok megosztása  névsorok  jelentkezés és regisztráció  különbözö naptárnézetek  jogosultság kezelés  tetszőleges szerepkörök támogatása  egyéni és csoportos feladatok kezelése  súgó  felhasználói oktatóanyagok  automatikus ETR szinkronizáció  hirdetőtáblák kezelése  videó lejátszás és elő közvetítés  M-Learning támogatás  önellenőrző tesztsor  vizsgatesztek (vizsgáztatás)  elektronikus tananyag lejátszás  nyelvi támogatás (8)

Mutatószámok  használat (belépések száma, aktív színterek száma)  intenzitás (eltöltött idő, tartalom mennyisége, interakciók száma)  hozzáférés (hallgatók és oktatók száma)  elégedettség

jövőkép  szolgáltatási struktúra átalakítása  szabályozott, dokumentált működés  feladat és teljesítmény arányos finanszírozás  teljesítmény értékelés

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!