A bányászat iparági környezete

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Advertisements

Megújulók: mekkora támogatást érdemelnek? Dr. Gács Iván egy. docens Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék.
Energetikai projektek előkészítése, finanszírozása M27 ABSOLVO Consulting.
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
2013. év végéig kitermelt: •~ 500 felfedezett mezőből •Földgáz:229,8 milliárd m 3 •Kőolaj: 98,6 millió tonna Jelenlegi termelés a hazai földgázigények.
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
Változások a Számvitelben
Fenntartható energiagazdálkodással az éghajlatváltozással szemben: retorika vagy realitás? Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Környezetgazdaságtan.
Az Észak-Alföldi régió energiastratégiája
MEDDŐ SZÉNHIDROGÉN KUTAK HASZNOSÍTÁSI LEHETŐSÉGEI
1. 2 Az RFH cégcsoport • Az RFH csoport: 7 regionális társaság és megyei hálózat • 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és.
Várpalota elkerülő építése
1 PV helyzetkép Az NCsT felülvizsgálata a napelemes trendek tükrében Horváth Attila Imre helyettes államtitkár Zöldgazdaság Fejlesztéséért, Klímapolitikáért.
FSZK Nonprofit Kft. ügyvezető
II. Országos Környezet- és Természetvédelmi Filmfesztivál és Konferencia 2. szekció Környezetvédelmi tudatformálás szerepe az oktatási nevelési intézményekben.
Elkülönített állami pénzalapok
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
Európai Uniós pályázatok Unio Tender Europa Kft..
A szénhidrogén bányászat magyar gazdaságban betöltött szerepe
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
EKOP Elektronikus levéltár
Európai Uniós pályázatok
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése GOP konstrukció és KMOP tükörkonstrukció.
„Geotermia a XXI. században” Kistelek február 26. Geotermia hasznosítás a bányatörvény módosításának tükrében Szabados Gábor elnök Magyar Bányászati.
Európai Uniós pályázatok
óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH küldetése, hogy KKV-k és Önkormányzatok számára biztosított.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
) 27/07/2014 A befektetői tőke szerepe a távhőszolgáltatás fejlesztésében Fernezelyi Ferenc Kereskedelmi igazgató Dalkia Energia Zrt. MaTáSzSz konferencia.
A hasznosítást koordináló szervezet által elérhető eredmények a lakossági szelektív gyűjtésben Viszkei György ügyvezető igazgató Budapest, február.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
29. Feladat 6-7-es Termelő Kft..
JEREMIE Programok módosulásai
Lorem ipsum. KEOP-OS ENERGETIKAI PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK Horváth Péter július 11. Fórum - Hosszúhetény.
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Környezetvédelmi pályázatok a GOP-ban PÁTOSZ workshop április 21. Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
? Államadósság Jól állunk-e vagy sem? Nagy a jólét, vagy éppen ellenkezőleg, romlik az élet minősége? Dübörög-e a gazdaság, vagy éppen ellenkezőleg, válság.
Az OHÜ évi tapasztalatairól és az idei feladatairól dr. Wégner Krisztina Főosztályvezető, Koordinációs főosztály január 24. Szombathely.
ORSZÁGOS ATOMENERGIA HIVATAL
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
A kiváltás stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
„Megújuló energia-megújuló vidék” Az agrárgazálkodás lehetőségei a zöld energia előállításában Kovács Kálmán államtitkár Tájékoztató Fórum, Nagykanizsa.
A 21. század energiapolitikai kérdései és hazai válaszai: a „Magyarország energiapolitikája ” című stratégia és a lezajlott társadalmi-szakmai.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
1095 Budapest, Mester u. 4. HUNGARY Érdemes-e szénhidrogént kutatni Magyarországon? - szénhidrogén-bányászati, vállalkozási szemszögből Dr. Tóth Tamás.
Államadósság és állampapírpiac
Aktuális jogszabályváltozások a szénhidrogén kutatás és termelés vonatkozásában Utasiné dr. Győri Andrea Közigazgatási tanácsadó Utasiné dr. Győri Andrea.
Dr. Tóth Anikó PhD Kőolaj és Földgáz Intézet Geotermikus mérnöktovábbképzés a Miskolci Egyetemen MMK Geotermikus Szakmai Szimpózium Miskolc, május.
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
BME Közösségi sportlétesítmények non- profit üzemeltetésének új iránya Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem november 5. Andor György –
Az innováció, mint a versenyképes gazdasági növekedés alapja
Dr. Nagy József elnök Bükk-Térségi LEADER Egyesület Tibolddaróc, január 30.
Globális változások-környezeti hatások és válaszok
Mérlegen a koordináló szervezetek Hartay Mihály ÖKO-Pack Kft.
Dr. Bárány Gábor erdőgazdálkodási osztályvezető
Tóth György Zilahi-Sebess László Gyuricza György
Piac & Profit Konferenciasorozat Start Garancia Zrt. Egy gonddal kevesebb! Pályázati garancia fedezet nélkül a Start Zrt-től Az értékteremtő befektetés.
Miskolc város energetikai fejlesztései Geotermikus alapú hőtermelés Kókai Péter projektmenedzser.
Vidékfejlesztési Program Baromfitartó telepek korszerűsítése dr. Mezei Dávid agrár-vidékfejlesztési stratégiai ügyekért felelős helyettes államtitkár Miniszterelnökség.
II. Országos Állatvédelmi- és Állatjóléti Konferencia
Előadás másolata:

A bányászat iparági környezete Horváth Zoltán Főosztályvezető, Energiagazdálkodási Főosztály Budapest, 2015. március 19.

Tartalom Energiaügyért Felelős Államtitkárság feladatai Nyersanyagbányászat Magyarországon Nemzetközi nyersanyagár alakulás A bányászat költségvetési kapcsolata A bányászat gazdaságossága Nem konvencionális szénhidrogének Koncesszió

Energiaügyért Felelős Államtitkárság feladatai Az Államtitkárság gondoskodik: a fenntartható energiagazdálkodás stratégiai feltételeinek megteremtéséről, a fenntartható energiaellátásról, az energiaellátás biztonságáról, az ásványvagyon nemzetgazdasági érdekeket szolgáló hasznosításával, a fenntartható energiaellátással és az energia-ellátásbiztonsággal, a behozott kőolaj es kőolajtermékek biztonsági készletezésével, az atomenergia békés célú alkalmazásával kapcsolatos állami feladatok ellátásáról. Miniszter Fejlesztés- és klímapolitikáért valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkár Energiaügyért felelős államtitkár Energetikáért felelős helyettes államtitkár Energiagazdálkodási Főosztály Energiaszabályozási Főosztály Stratégia és Energiapolitikai Főosztály Atomenergetikai Főosztály Magyar Bányászati és Földtani Hivatal tevékenységének irányítása Országos Atomenergia Hivatal tevékenységének szakmai felügyelete Magyar Földtani és Geofizikai Intézet tevékenységének irányítása Nukleáris Energia Kormánybizottság titkársági feladatai

A magyar széntermelés a 60-as évek közepére érte el csúcsát 30 millió tonna feletti éves kitermeléssel A feketeszénből a 70-es évektől kezdve egyre kevesebbet termeltünk, a 2000-res évek közepétől kezdve megszűnt a hazai termelése A barnaszén évtizedekig a legnagyobb mennyiségben bányászott szén volt, de a korábbi 20 millió tonna feletti rekordkitermelés napjainkra 1 millió tonna alá csökkent A lignit kitermelése az elmúlt évtizedekben emelkedő tendenciát mutat, ebből közel 9 millió tonnát termelünk napjainkban külfejtéses bányászattal

A bauxitbányászat Magyarországon a 70-es évek közepétől a 80-as évek végéig élte virágkorát, ekkor jellemző volt a 3 millió tonnás éves kitermelés Az uránérc bányászatot a 60-as, 70-es és a 80-as években kb. 500 ezer tonnás kitermelés jellemezte A rendszerváltáskor hanyatlásnak indult a bányászat, mára gyakorlatilag megszűnt a bauxit és az uránérc bányászata

A szénhidrogének hazai kitermelése a 70-es évek végére és a 80-as években érte el csúcspontját, ekkor földgázból 6-7 millió tonna, míg kőolajból 2 millió tonna körüli termelés volt a jellemző A 90-es évek közepétől a szénhidrogének termelése meredeken zuhant A tendencia az elmúlt években is folytatódott

Nemzetközi nyersanyagár alakulás A nyersanyagárak 90-es évekbeli stabilitását 2005 táján gyors áremelkedés követte A 2008-as válságot követő gyors korrekció ideiglenesnek bizonyult A réz ára 2011-es csúcsa után fokozatosan, míg a kőolaj ára 2014-ben drasztikusan esni kezdett

A nemzetközi világválság után a nemzetközi szénárak ollója kinyílt, és elkülönültek a kontinensek árai. Az amerikai szén alacsony ára a palagáz forradalomnak tudható be. 2011-óta különböző mértékű, de folyamatos az árcsökkenés

BEVÉTELEK Mrd Ft Mrd Ft A bányajáradék bevételének 96,5%-a a szénhidrogén kitermeléséből származik. A koncessziós eljárásokból 2014 óta származik bevétel.

KIADÁSOK Bányakárelhárítás MFt KIADÁSOK Bányakárelhárítás A finanszírozás forrása a központi költségvetés. A támogatás forrása a szénipari szerkezetátalakítási díj (2014-ig 0,17 Ft/kWh, jelenleg 0,21 Ft/kWh). A tervezett támogatás maximuma 42,3 milliárd Ft. Recsk I. környezetvédelmi kárelhárítási programjának keretösszege 17 Mrd Ft MFt tény terv

TOVÁBBI KÖLTSÉGVETÉSI IGÉNYEK Karolina külfejtés rekultivációja Meddő CH kutak kezelése Kötelezettek: Pannon Hőerőmű Zrt., társfinanszírozó a Magyar Állam a Bányavagyon-hasznosító NKft-n (BVH NKft.) keresztül. Jogszabályi kötelezés: 2027-ig évente a kötelezettségek 1/13-ának tájrendezése. Kötelezettek: BVH NKft. és MOL Nyrt. BVH NKft. finanszírozási kötelezettsége BVH NKft. tájrendezési kötelezettsége Mrd Ft Mrd Ft A BVH NKft. éves finanszírozása max. 0,5 Mrd Ft-ot tartalmaz. További évi több mint 1,0 Mrd Ft költségnek nincs jelenleg fedezete.

A bányászat gazdaságossága Földtani adottságok Gazdasági, piaci folyamatok, áralakulás Műszaki és bányászati technológiák Szabályozási környezet, társadalmi felelősségvállalás Piaci elhelyezhetőség Hosszú távú nyersanyag áralakulás Reálisan kitermelhető vagyon Méret-hatékonyság Korszerű, környezetbarát technológiák Versenyképesség Fenntarthatóság Megvalósíthatóság A bányászati tevékenység megvalósíthatóságát a műszaki és a természeti kockázati elemek együttesen határozzák meg, ezek függvényében becsülhető meg a reálisan kitermelhető vagyon. További fontos szempont a gazdaságosság kérdése, amit a már korábban említett természeti és műszaki feltételek mellett a gazdasági, a piaci és a társadalmi folyamatok, valamint a bányászati technológiák és a szénfelhasználás céljai határoznak meg. A gazdasági, piaci és társadalmi folyamatok a szénbányászat esetében rendkívül nagy jelentőséggel bírnak. A szén kitermelésének fajlagos költségét sok tényező befolyásolja (kitermelés módja, milyen mélyen és egybefüggően helyezkedik el a nyersanyag, a kitermelés mennyire gépesített stb.), így általános összeg nem adható meg, mértéke bányánkét jelentősen eltérhet. A Magyar Földtani és Geofizikai Intézet becslései alapján a hazai mélyművelésű szénbányából kitermelt szén ára átlagosan 4,3 €/GJ1 (fűtőanyag költsége 38,7 €/MWh), míg a hazai külfejtéses lignit ára 1,5-2,0 €/GJ2-re tehető (így a fűtőanyag költség 18 €/MWh). A gazdaságos működés, illetve a beruházások megtérülése érdekében a Kormány a mélyművelési bányák esetében 0%-os a bányajáradékot állapított meg. A beruházás megtérülése, illetve a gazdaságos működés csak akkor lehetséges, ha a bánya az ismert gépesített módszerekre alapozott, nagy kapacitású, évi legalább egymillió tonnás széntermelésre alkalmas. A szén kitermelésének jövőbeli fejlődésének egyik új iránya lehet a tisztaszén technológia (magában foglalja a földalatti szénelgázosítás, azaz az UCG technológiát is), amely alacsony- vagy zéró széndioxid kibocsátású - alacsony környezeti terhelésű - energetikai, illetve vegyipari szén- és lignithasznosítást eredményezhet. Az eljárás környezetkímélő, megtérülése a jelenlegi technikai szinten kétséges. Az UCG folyamat lehetővé teszi egyrészt az energia kivonását és kitermelését a mélyen fekvő hazai szénkészletekből, másrészt a szén helyben történő átalakítását szintézisgázzá. A mélyen fekvő hazai szénkészletek egy részének hagyományos bányászattal való művelésének alternatíváját jelentheti a korszerű UCG technológia akár ott is, ahol a földtani viszonyok miatt a hagyományos bányászat gazdaságosan nem végezhető. A kitermelt szén az erőművi felhasználás mellett a vegyipar is alkalmazhatja. A kitermelt szén lakossági felhasználása nem támogatandó, mivel csak 20-30% kerülhet a lakossághoz, a maradék szén alapvetően por formában, kizárólag erőművi hasznosításra alkalmas. További probléma a lakossági szénfelhasználásnál, hogy számukra nem áll rendelkezésre a megfelelő környezetkímélő technológia, ezért a szén égetése során növekszik a CO2 kibocsátás, továbbá egyéb, légszennyező anyagok kerülnek a levegőbe (szállópor koncentrációjának növekedése). 1 1333 Ft/GJ 2 465-620 Ft/GJ

Energetikai szenek önköltségeinek - és azok összetevőinek - alakulása 2009-2012 között 60 USD/t (Márkush.)

Nem konvencionális szénhidrogén (földtani vagyon) Az elmúlt félév kőolaj ár alakulása negatív hatást gyakorolt a nem konvencionális kitermelésre Az Európai Unió nagyságrendekkel lemaradt az USA palagáz és palaolaj termelése mögött Nagy-Britannia, Lengyelország támogató, korlátozott sikerekkel A hazai nem konvencionális kitermelés a teljes szénhidrogén kitermelésnek csupán 0,8%-át adja (kőolaj: 0,0003%, földgáz 0,1%) Magyarország jelenleg kb. 930 milliárd m3 megkutatott nem-konvencionális földtani földgázvagyonnal rendelkezik, ebből – becslések szerint – a jelenleg technológiai szint mellett ténylegesen 123 milliárd m3 termelhető ki. A nem-konvencionális földgáz kitermelése a legmodernebb repesztéses technológiák és azokhoz kapcsolódó szervizek alkalmazását követelik meg, amelyek igen költségesek. Ezen kitermelési technológiák lényeges jellemzője, hogy folyamatos és intenzív mezőfejlesztést valamint kútberuházást igényelnek, mivel egy kút átlagosan csak 5-7 évig képes megfelelő kapacitással termelni, így a megcélzott kapacitás fenntartása érdekében egyrészt egyszerre sok kutat kell üzemben tartani, másrészt folyamatosan újakat kell létesíteni. A létesítési és üzemeltetési költségek mindvégig magas szintet mutatnak, amely ellentétes a hagyományos technológiák alkalmazásakor tapasztaltakkal, ahol a kitermelési költségek túlnyomó része a beruházás elején jelentkezik. A kitermelési technológiák és a megtérülési idő különbözősége ellenére a hatályos jogszabályok nem tesznek különbséget a hagyományos és a nem-konvencionális szénhidrogének között a bányajáradék tekintetében, ezért a nem-konvencionális szénhidrogén kitermelése nem gazdaságos. További kormányzati intézkedések szükségesek a nem konvencionális kitermelés gazdaságossá tételére annak érdekében, hogy a hazai kitermelés növekedése hozzájáruljon az ország ellátásbiztonságának fokozásához. Forrás: MBFH

Koncesszió

A koncessziós eljárás folyamata Pályázati felhívás Koncessziós szerződések megkötése A pályázatok értékelése Adatszolgáltatás (data room, Q&A) Min.90 nap Koncessziós társaság létrehozása Komplex érzékenységi és terhelhetőségi vizsgálatok Tender dokumentumok előkészítése Pályázati felhívás Terület kijelölés Vizsgálatok lezárása ~ 4 - 6 hónap ~ 2 hónap Beadási határidő Eredményhirdetés Max. 90 nap Szerződéses tárgyalások Eredményhirdetés 60 + 60 nap Max. 90 nap

Bányászati koncesszió – első és második kör Tenderen győztes társaságok: Vermilion Exploration B.V. (Battonya-Pusztaföldvár dél, Ebes), MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. (Szegedi-medence nyugat, Okány kelet), CEGE Közép-európai Geotermikus Energia Termelő Zrt. (Jászberény), O&GD Central Kft. (Nádudvar, Újléta), HHE GROUP Kft. (Nagylengyel), EU-FIRE EGS Hungary Kft. (Battonya)

Elsőkörös bányászati koncesszió (2013) Szénhidrogén területen kettő, a geotermiában egy pályázat bizonyult érvényesnek és eredményesnek. Minden ajánlat növelt koncessziós díjat tartalmazott. A mindenkori bányajáradék felett került egy fizetendő többlet bányajáradék kulcs meghatározásra. 35 év  Geotermikus területek* (km2) Koncessziós díj legkisebb nettó összege (Ft) Bányajáradék mértéke (%) Pályázók Nyertes pályázó Nyertes pályázó vállalt nettó koncessziós díja (Ft) 1. Jászberény (395) 38.500.000 J + 3% CEGE Közép-Európai Geotermikus Energia Termelő Zrt. 50.000.000 JÁSZ-PLASZTIK Kft. 2. Ferencszállás (100)  49.000.000 - 3. Kecskemét (525)   20 év  Szénhidrogén területek (km2) Nyertes pályázó vállalt nettó díja (Ft) Battonya-Pusztaföldvár É (390) 297.000.000 J + 6,9% MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. 305.000.000 ** VERMILION EXPLORATION B.V. Battonya-Pusztaföldvár D (470) 293.000.000 J + 6,8% 310.580.000  Szegedi-medence DK (280) 413.000.000 J + 10% 4- Szegedi-medence NY (350) 300.000.000 J + 7% 1.505.000.000 *: Geotermikus területekre koncessziós pályázatra csak a 2500m alatti fúrás esetén van szükség. **:Battonya-Pusztaföldvár Észak területen a MOL került nyertesként kihirdetésre, de elállt a szerződéskötéstől, így a koncessziós pályázat nem volt eredményes.

Második körös bányászati koncesszió (2014) 35 év  Geotermikus területek* (km2) Koncessziós díj legkisebb összege (Ft) Legkisebb bányajáradék Nyertes pályázó 1. Battonya-Pusztaföldvár (360)  27.500.000  2 % EU-FIRE EGS Hungary Kft.   20 év  Szénhidrogén területek (km2) Legkisebb nettó összege (Ft) Ebes (830) 231.000.000 19 % Vermilion Exploration B.V. 2. Nádudvar (805) 204.000.000 O&GD Central Kft. 3. Nagylengyel-Nyugat (910) 192.000.000 HHE GROUP Kft. 4. Okány-Kelet (400) 288.000.000 MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. 5. Okány-Nyugat (485) 393.000.000 6. Újléta (880) 300.000.000 Okány-Nyugat kivételével minden területre érkezett ajánlat, növekvő befektetői diverzifikáció A szerződés minden nyertesnek minősített pályázóval megkötésre került A 3. körös kiírások elkészültek, előreláthatólag 2015. április végén, május elején jelennek meg az Európai Unió hivatalos honlapján (http://europa.eu/index_hu.htm) A kiírások a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (www.kormany.hu/hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium), valamint a Magyar Bányászati és Földtani Hivatal (www.mbfh.hu) oldalain is megtekinthetők

Fő pályázati feltételek Jogi feltételek: A jelentkező hazai vagy külföldi természetes személy vagy átlátható szervezet lehet. A koncesszió időtartama CH esetében legfeljebb 20 év, míg geotermia és szén tekintetében 35 év lehet, mely egyszer meghosszabbítható A koncessziós szerződés nem mentesít a hatósági engedély megszerzése alól A szénhidrogén területek pénzügyi feltételei: Minimális koncessziós díj Átlagosan 300 millió forint + áfa Minimális bányajáradék 19% Pályázati biztosíték 50 millió forint + áfa Részvételi díj 10 millió forint + áfa A részletes pályázati dokumentáció ára 100.000 forint + áfa A szén és geotermikus projektek kedvezőbb pénzügyi feltételek mellett kerülnek kiírásra

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!

Második körös bányászati koncesszió (2014) 35 év  Geotermikus területek* (km2) Koncessziós díj legkisebb összege (Ft) Legkisebb bányajáradék Nyertes pályázó Nyertes pályázó által vállal bányajáradék Nyertes pályázó által vállalt koncessziós díj (nettó) 1. Battonya (360)  27.500.000  2 % EU-FIRE EGS Hungary Kft. 2,1% 32.000.000   20 év  Szénhidrogén területek (km2) Legkisebb nettó összege (Ft) Ebes (830) 231.000.000 19 % Vermilion Exploration B.V. 20,1% 237.930.000 2. Nádudvar (805) 204.000.000 O&GD Central Kft. 22% 376.650.000 3. Nagylengyel-Nyugat (910) 192.000.000 HHE GROUP Kft. 19% 4. Okány-Kelet (400) 288.000.000 MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. 21% 305.000.000 5. Okány-Nyugat (485) 393.000.000 6. Újléta (880) 300.000.000 498.150.000 Okány-Nyugat kivételével minden területre érkezett ajánlat, növekvő befektetői diverzifikáció A szerződés minden nyertesnek minősített pályázóval megkötésre került A 3. körös kiírások elkészültek, előreláthatólag 2015. április végén, május elején jelennek meg az Európai Unió hivatalos honlapján (http://europa.eu/index_hu.htm) A kiírások a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (www.kormany.hu/hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium), valamint a Magyar Bányászati és Földtani Hivatal (www.mbfh.hu) oldalain is megtekinthetők