EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
IKT projektek a közoktatásban
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes.
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Informatikai Szakképzési Portál
e-Learning a tanárképzésben
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A KFDT és az elektronikus tananyagkiadás jövője Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Nedeczky Veronika Sulinet Digitális Tudásbázis.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Wordforce e-learning szerkesztő lehetőségei és korlátai
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
A digitális kompetencia fejlesztése
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Előadás másolata:

EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht. Sulinet Programiroda - NFT Programiroda E-LEARNING FEJLESZTÉSEK AZ NFT I.-BEN HEFOP 3.1.1 - HEFOP 3.2.1 Könczöl Tamás igazgató Sulinet Programiroda

HEFOP/2004 HEFOP/2004/3.1.1 (közoktatás) HEFOP/2004/3.2.1 (szakképzés) Konzorcium vezető Konzorciumi tag 3.1: Az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges készségek, képességek és kompetenciák fejlesztésének ösztönzése 1. komponens: Pedagógusok és oktatási szakértők felkészítése a kompetencia alapú képzés és oktatás feladataira 3.2. : A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése: 1. komponens: Új szakképzési szerkezet (HEFOP 3.2 intézkedés 1. komponens) Konzorciumok E-learning fejlesztők

HEFOP/2004 E-LEARNING FEJLESZTÉSEK E-LEARNING KERETRENDSZEREK 3.1.1 3.2.1 DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS 3.1.1 2 nagy tevékenység csoort Megvalósítók 3.2.1

KOMPLEX E-TANULÁS RENDSZER MENEDZSMENT RENDSZER TARTALOM MENEDZSMENT RENDSZER Felhasználók OKTATÁSI PORTÁLOK, ADATBÁZISOK pl. www.sulinet.hu A már meglévő és az új eszközök integrált rendszere „Régi elem” „Új elemek” – SDT LMS Kapcsolat a rendszerelemek között – interface Felhasználó – adott cél ismeretében VÁLASZTHAT Változott: konkrét tartalom

Sulinet Digitális Tudásbázis

Sulinet Digitális Tudásbázis története SDT 0.1 béta-tesztverzió (2004) Web-es lejátszó 2 (később 10) tananyag módszertani információk tesztelés SDT 1.0 éles rendszer (2006) közoktatási és szakképzési tartalmak teljes és kisebb tananyagok gyűjtemények kereszttantervi anyagok e-tartalmak az SDT kísérőjeként új pedagógiai tulajdonságok

Sulinet Digitális Tudásbázis továbbfejlesztése az NFT I programjaiban (3.1.1: EDUCATIO; 3.2.1: EDUCATIO; APERTUS) Továbbfejlesztés céljai: Programcsomagok és az SDT kapcsolatának megteremtése Szakképzési tananyagok tárolhatóságának megteremtése A szakképzési és közismereti tartalmak közötti átjárhatóság biztosítása Kompetencia alapú oktatás támogatása Modern tanítási módszertanok támogatása Új típusú objektumok Tananyagok szerkeszthetőségének megteremtése Apertus bizottság (Apertus-EDU SN-EDU NFT) – SDT Szakképzési Kézikönyv (Apertus Educatio közreműködésével) SZK KÉZIKÖNYV – Minden szoftverfejlesztési és tartalomfejlesztési eljárás alapdokumentuma EDU 3.1.1 -3.2.1 (EDU SN-EDU NFT) ebből: EDU 3.1.1 ; EDU 3.2.1(APERTUS)

Kifejlesztett eszközök - Tevékenység szerkesztő - Gráf szerkesztő - Gyűjtemény tematizáló - Kereső eszköz - Teszt szerkesztő - Tanári előadás szerkesztő - Téma szerkesztő - Offline lejátszó - Lap szerkesztő - Kulcsszavazó eszköz - Szöveg szerkesztő - Adminisztrációs felület - Meta-adat szerkesztő - Új kezelő felület

EDUCATIO - LMS

Tartalom-menedzsment EDUCATIO - LMS Szerzői környezet Tanárok Tartalom-menedzsment rendszer Felhasználók LMS OKTATÁSI PORTÁL Képzés-menedzsment rendszer Ügyfélszolgálat Új elemek – 2. Educatio – LMS Educatio-LMS és Ügyfélszolgálat Képzés menedzsment rendszer, Tartalom menedzsment rendszer, Szerzői környezet (CMS-hez) A szerzői környezet felhasználói – tananyagszerző tanárok Felhasználók – Oktatási portálon keresztül Forrás: UNITIS Rendszerház Rt.

EDUCATIO - LMS EDUCATIO – LMS rendszer pilot (HEFOP 3.1.1: EDUCATIO; HEFOP 3.2.1: EDUCATIO) Megvalósítás: Unitis Rt. – SAP – Eduweb Rt. – MTA SZTAKI Célcsoport: TIOK, TISZK intézmények (250 intézmény) 50.000 felhasználói licensz 4.000 szerzői licensz (Szerzői környezet) SDT SCORM Publikációs modul (15.000 foglalkozás) Ügyfélszolgálat Educatio-LMS verseny Üzemeltetés átadás Mérföldkő:Tesztkörnyezet: SAP LSO tesztkörnyezet (hardver és szoftver) kialakítása: SAP rendszer hw/sw infrastruktúra kialakítása fázis Fejlesztői rendszer infrastruktúra rendelkezésre állása Fejlesztői rendszer infrastruktúra összeszerelése Fejlesztői rendszer infrastruktúra operációs rendszer telepítése Operációs rendszerek telepítése, storage beállítása MS Windows domain + AD implementáció Cluster-ek kialakítása Mentési rendszer installálása SAP LSO alkalmazói rendszer kialakítása Tartalom-menedzsment rendszer MS Windows domain + AD integráció a produktív CMS rendszeren CMS telepítése CMS konfigurálása my SAP ERP 2004 telepítése mySAP ERP 2004 (ABAP) központi instancia telepítés mySAP ERP 2004 LSOFE 3.00 add-on rendszerbe illesztése További ABAP dialóg instanciák telepítése Web dispatcher telepítése, beállítása Web dispatcher certificate megléte mySAP ERP 2004 patch-ek alkalmazása Oktatási portál SAP WebAS Java 6.40 telepítés Portál Platform 6.0 telepítés Knowledge Manamegent and Collaboration telepítése LSOCP 3.00 (Content Player) telepítés További WASJ instanciák telepítése LSO technikai beállítások WASJ és Portál összetevők patch-elése Load balancing konfigurálása Single Sign-on, SSL beállítása BP for Learning Solution importálása, beállítása Portál szerepek összeállítása II. Mérföldkő: Az SDT jelenlegi tartalmának LMS publikációja zajlik le III.-IV. Mérföldkő: Az elkészülő tartalmak folyamatos LMS publikációja – összesen II-III.-IV során 15.000 foglalkozásnyi tananyag kerül át az LMS-be is.

DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS

DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS 3.1.1 3.2.1 X X X Hazai és külföldi jó gyakorlatok adaptálása IKT alap és középfokon X IKT alapú közismereti és idegen-nyelvi tartalomfejlesztés X 17 szakmacsoport alapozó érettségi tárgyak közös moduljai X 2 kiemelt szakmacsoport közös moduljai X Interaktív szakképzési szimulációs adatbázis X IKT alapú moduláris szakképzési pedagógus továbbképző rendszer X

DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS Hazai és külföldi jó gyakorlatok adaptálása-I. Földtani adatbázisok Felfedezők, expedíciók, a világ és Magyarország városai 329 db foglalkozás Fizika, kémia, biológia szimuláció gyűjtemény 1 000 db szimuláció http://sdt.sulinet.hu/ sunflower/SMS/start.htm Imagine LOGO szoftver Imagiine LOGO szoftver Felhasználói kézikönyv (magyar) Ország-licensz http://logo.sulinet.hu/ Sulinet Digitális Képtár (MTI) 10 000 kép

DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS Hazai és külföldi jó gyakorlatok adaptálása II. Interaktív növényhatározó szoftver Jogi és ügyviteli ismeretek teljes internetes tananyag http://sdt.sulinet.hu/interaktiv/gazdasagi/ Interaktív hegesztés http://sdt.sulinet.hu/ interaktiv/hegesztes/ Egészségnevelés 300 foglalkozás Szakképzési munkafüzet 300 db tevékenység Sulinet Digitális Mozgóképtár 15 db mozgókép gyűjtemény

DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS Hazai és külföldi jó gyakorlatok adaptálása III. Sulinet Digitális Kiskönyvtár História folyóirat (20 évf.) + 5 db könyv http://www.hik.hu/ index.asp?r=261 Mindentudás Egyeteme 500 db video állomány (első 100 ea. darabolva) Módszertani és pedagógiai információk, külső és belső hivatkozások az SDT-ben 4 600 (átdolgozott) foglalkozás Interaktív emberi test szoftver

DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS IKT alap és középfokon Digitális tananyagok készítése Informatika műveltség területre alap ás középfokon 700 db foglalkozás 300 db tevékenység IKT „A” NAT követelményeinek megfelelő Informatika műveltségi terület oktatási program csomagjának elkészítése az SDT sémának megfelelően (1-12 évf.) IKT „B” A közismereti tantárgyak minden évfolyamára elkészült az IKT alapú: pedagógiai koncepció, programterv (tanterv),modulleírás (tanmenet), a taneszköz foglalkozás szintű témalistája mérési és értékelési rendszer a pedagógus felkészülését segítő rendszerek és eszközök 1 Téma 2 Mennyiség 3 Hely (színe: elérhető; ff: nem elérhető)

DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS IKT közismereti és idegen nyelvi tartalomfejlesztés Magyar nyelv és irodalom 1-6. 300 db foglalkozás Matematika 1-8. 250 db foglalkozás Ember a természetben 1-6. 200 db foglalkozás Angol

DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS Tartalomfejlesztés a szakképzésben Szakmacsoportok alapozó érettségi tárgyainak közös moduljai (17 szakmacsoport) 5 000 foglalkozás Két kiemelt szakmacsoport közös moduljai 1 200 foglalkozás Digitális tartalomfejlesztés 17 szakmacsoportban (szakmacsoportok alapozó érettségi tárgyainak közös moduljai) Digitális tartalomfejlesztés két szakmacsoportban (szakmacsoportok közös moduljai)

DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS Interaktív szakképzési szimulációs adatbázis Szimulációk egységes adatbázisban 2 000 db szimuláció IKT alapú moduláris pedagógus továbbképző rendszer (szakképzés) IKT felhasználása a szakképzésben (17 szakmacsoport) 17 db akkreditált tematika 1530 foglalkozás

DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS ÖSSZEFOGLALÁS 9 800 foglalkozásnyi új tananyagtartalom 3 000 db szimuláció (animáció) 600 db tevékenység 2 db (interaktív) szoftver 2 db teljes adaptált interaktív tananyag 10 000 db fénykép 510 db mozgókép 4 600 db az új SDT követelményeinek megfelelő átdolgozott foglalkozás Elérhetővé válik digitális formában a História folyóirat 20 évfolyama, 5 db szakkönyv, az Imagine LOGO szoftver

TIOK IKT – összefoglaló Educatio-LMS képzés 2006. május – július (regionális képzések) Pedagógusok felkészítése az Educatio-LMS tanulásmenedzsment rendszer használatára Résztvevők száma: közel 250 fő Educatio LMS rendszerben regisztráltak száma: cca. 30 000 fő Próbatesztelés TIOK 2006. március-május Szabadon választott, az SDT-ben meglévő tananyagok kipróbálása, tanórai körülmények között Résztvevők száma: 56 fő Választott tantárgyak: informatika, matematika, magyar nyelv és irodalom, ének-zene, fizika, történelem, biológia, földrajz

TIOK IKT – összefoglaló 2. fázis: Az SDT tananyagainak tesztelése Szakmai nap 2006. augusztus 29. A tesztelésben résztvevő pedagógusok tájékoztatása és felkészítése a tesztelésre Szekciók: humán tárgyak és tanítók, matematika, reál tárgyak, informatika Tesztelés 2006. szeptember 15. A tesztelés szeptember 15-től 6 héten át tartott Pedagógiai és technikai helpdesk Online beszámolók

TIOK IKT – összefoglaló A tesztelés 2006. november 10-én befejeződött. Regisztrált felhasználó: 185 fő (programfelelősökkel, igazgatókkal együtt) Záróértékeléssel befejezte a tesztelést: 102 fő Intézmények száma ahonnan regisztráltak: 97 A pedagógusok jellemzően 15-20 fős csoportokkal dolgoztak Korcsoportok: 8-10; 14-18 Általánosan használt eszközök: számítógép, projektor

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! http://sdt.sulinet.hu https://lms.sulinet.hu KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!