Ritkán látható történelmi fotók http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2014/10/20/napi_erdekes_magyarorszag KATTINTS !
1885. A Parlament építési munkáinak megkezdése. Az alapozás során 2 és 4.7 méter vastag beton lemezalapot készítettek.
1894. A magyar Parlament építési munkálatai 1894. A magyar Parlament építési munkálatai. Az épület a tervek szerint a Millenáris évére készült volna el, de addig csak a külső munkákat fejezték be.
1878. Liszt Ferenc weimari házában.
1890-es évek. Budapest, Andrássy út 83-85. Weinwurm Antal felvétele.
1896. A budapesti Állatkert régi főkapuja
1895. Épül a földalatti az Andrássy úton
1896. A Gizella, ma Vörösmarty téri földalatti lejárói.
1896. Az Andrássy úti földalatti lejárói.
1896. augusztus. A Vámháztéri híd, azaz Ferenc József híd (későbbi Szabadság híd) elkészült a Milleniumra.
1900. Nyugati Pályaudvar előtt
1900-1901. Dunai látkép a Gellért hegyről. Épül az Erzsébet híd
1901. Az első magyar bajnoki mérkőzés plakátja
1911. A kecskeméti földrengésben megrongálódott zsinagóga. Tetején éppen dolgoznak.
1915. körül. IV. Károly király Budapesten
1917. SMU 23 osztrák-magyar tengeralattjáró.
1923. Szabadság-híd és Junkers F-13 menetrend szerint közlekedő hidroplánok.
1929. Nagykörút és Rákóczi út kereszteződése
1929. Hódmezővásárhelyi álarcosbál 1929. Hódmezővásárhelyi álarcosbál. József Attila zulu nőnek öltözve(balról), Makai Ödön (sógora és gyámja), József Jolán és Etel (testvérei jobbról).
1933. Matuska Szilveszter kiadatása Ausztriából.
(akkori Horthy-) hídnál. 1936 körül. Haditengerészeti emlékmű a Petőfi- (akkori Horthy-) hídnál.
Az emlékművet 1937. október 10-én, ünnepélyes flottaparádé keretében avatták fel a Petőfi híd (akkor Horthy Miklós híd) budai parti pillérének északi oldalán. A 30 méter magas, vasból készült emlékmű a fiumei világítótorony kicsinyített mása volt, belül egy kis múzeummal, ahol az Osztrák-Magyar Monarchia haditengerészeti relikviáit őrizték. A kiálló hajó orrot Horthy nevezetes hajójáról, a Novaráról mintázták. A hajóorron 7 méteres bronz szoborcsoport állt. A híd felrobbantásakor az emlékmű súlyosan megsérült. A háború utáni új politikai helyzetben helyreállítása szóba sem jöhetett, hisz az emlékmű annyira egybe olvadt Horthy személyével, hogy a közbeszédben csak Horthy-emlékműként emlegették. Bronz töredékeit egy ideig tárolták, majd beolvasztották, a világítótornyot pedig lebontották.
1939. március 18. Magyar csapatok Huszton.
1941. Hitler búcsúztatja Horthy kormányzót a berlini pályaudvaron
11944 október. Budapesti zsidók transzportja indul Auschwitz felé
1944. Augusztus 9. Amerikai B-29 Liberátor bombázza Almásfüzítőt
1945. Ostrom után a Déli pályaudvar bejárata
1945. Ostrom utáni Széll Kálmán tér Golf
1946. március 12. Szálasi Ferenc nyilas nemzetvezető kivégzése
1947. október 23. Donáth György, a Magyar Közösség per fővádlottja, kivégzése előtt.
"A Magyar Közösség, teljes nevén Magyar Testvéri Közösség titkos hazafias társaság volt a 20. század első felében. Az irredenta szervezetekhez szokták sorolni őket, a két világháború közti, német támogatásra építő magyar hivatalos irredentizmust azonban elítélték, sőt a német megszállás alatt aktívan ellenálltak. A Közösség „leleplezése” lett az ürügye 1947-ben a legnagyobb kormánypárt, a Független Kisgazdapárt politikusai elleni hajszának, amelynek során Kovács Bélát február 25-én, az NKVD a mentelmi joga ellenére letartóztatta, a Szovjetunióba hurcolta, és kínzással terhelő vallomás tételére kényszerítette. Az események Nagy Ferenc miniszterelnök lemondásához és a kommunisták hatalomátvételéhez vezettek. Tagjai közül sokat két perben elítéltek, Donáth György képviselőt kivégezték."
1949. Az Államvédelmi Hatóság a munkásosztály ökle 1949. Az Államvédelmi Hatóság a munkásosztály ökle. Rajk László beszél, tőle balra Kádár János az akkori belügyminiszter.
1948. Rákosi Mátyás a Rákosi Mátyás Gyermekotthonban, Balatonaligán
1952. Az eredeti Népstadion metróállomás.
1956. A 49-es villamost összetörte egy szovjet tank
1956. november. Budapest. Szovjet tank maradványai.
1960.Kossuth-híd bontása
1963. Orbán Viktor csecsemő anyja Sipos Erzsébet karjaiban.
1965. Aluljáró épül a Blaha Lujza téren
11969. Staller Ilona, későbbi Cicciolina 18 évesen Budapesten
1970-es évek. Forgalomirányító rendőrnő Budapesten
1972. Astoria sarok az aluljárókkal
1972. A tatai edzőtáborban Kádár János kezet fog a későbbi Köztársasági elnökkel, Schmitt Pállal,aki a bal kezét nyújtotta.
1972. Ikarus busz reklámfotója a Tabánban.
1975. Budapest, Engels tér
1976. Lázár György, a Minisztertanács elnöke felavatja az új 3-as metróvonalat, Jobbról Szépvölgyi Zoltán, a Fővárosi Tanács elnöke, kettőjük között hátul Katona Imre, az MSZMP Budapesti Pártbizottságának első titkára.
1978. Ikarus 286 csuklós, San Francisco utcáin.
1980. Karambol a Blaha Lujza téren.
VÉGE VÉGE VÉGE Magyar fordítás: Sz.V.