Pécs, november 27. Előadó: Micskey Tibor termelési igazgató Pannon Volán Zrt. A nagyvállalatok nehézségei: megoldási lehetőségek a perifériák közlekedésszervezésében
A társaság jelenlegi működési területe Baranya megye helyi agglomeráció elővárosi közlekedés kistérségi feladatellátás Magyarország távolsági közlekedés Külföld nemzetközi szállítás
Helyközi közlekedés átszervezése A 2130/2006 Kormányhatározat szerint a helyközi közlekedési reformot január 1-jéig végre kell hajtani.
Szubszidiaritás A megrendelő és működtetési forrást biztosító lehető legalacsonyabb, de még a rendszert átlátó szinten legyen: âOrszágos közlekedés GKM âRegionális helyközi régiós önkormányzatok âhelyi közlekedés önkormányzatok âKistérségi közlekedés kistérség
személygépkocsi autóbusz vasút repülő összesen Módozatok részaránya %-os növekedés I 2015 II 2015 III 2015 I 2015 II 2015 III I az utolsó 15 év tendenciájának extrapolálása II radikális változat feltételezi, hogy a környezetbarát közlekedési módok aránya jelentősen megnő III reális változat A közlekedési munkamegosztás változása (Európai Unió, Magyarország)
Társaságunk fő működési környezete Aprófalvas településszerkezet (301 település 31 %-a zsáktelepülés) Lakos szám fő Település db szám Megoszlás % Lakos szám összesen fő Megoszlás % , , , , , , , , , , , ,7
Ellátatlan települések Szabadnapokon 7 Szabad- és munkaszüneti napokon 12 Munkaszüneti napokon 32
Szigetvári kistérség menetrend szerinti közlekedéssel való kiszolgálása
Javaslat a közlekedés átszervezésére
Strukturális változások A törzsvonali közlekedést a társaság nagykapacitású eszközei látják el. A kisebb kapacitást igénylő részviszonylatokban a kistérség falugondnoki- és iskolabuszai végezhetik a tevékenységet. Menetrend szerinti közlekedés alapvetően csak a fővonalakon van. Részviszonylatokban a jelenlegi jogszabályi környezet megváltoztatása nélkül is lehetőség lesz a rugalmas közlekedési rend kialakítására.
A szolgáltatás változása SzigetvárKisdobsza Molvány Tótszentgyörgy Merenye Pettend Kistamási Nemeske A tevékenység egy része integrálható a kistérségi autóbuszok jelenlegi tevékenységébe A betérésekben csak utazási igény esetén közlekednek a járatok Az eljutási idő jelentősen csökken (az ábrán a fővonalon 51 perccel)
Köszönöm a figyelmüket! További információkkal állok szíves rendelkezésükre Micskey Tibor termelési igazgató