ÜZEMELTETÉST TÁMOGATÓ MŰSZAKI FEJLESZTÉSEK AZ AUTÓIPARBAN
DALOS ATTILA FORD KÖZÉP- ÉS KELET EU. KFT. FLOTTA ÉRTÉKESÍTÉSI IGAZGATÓ
Autópiac alakulása –Merre tovább? Ford piaci helyzete –Miért céges autó a Ford? Új megközelítés a beszerzésben –Mire figyeljünk? Témák
JÁRMŰPIAC ALAKULÁSA 2003-tól
Magánszféra Svájci frank alapú gk hitelek folyamatosan futnak ki Elérhető költségű forinthitelek Közületi vásárlások Haszonjárművek: 2,5% növekedési hitel Növekvő beruházási kedv a nagy cégeknél Az elhalasztott beszerzések megjelentek a piacon A fellendülés okai
Flotta-értékesítés részesedése – 2014/ hó 0,7% -0,4% 2,9%1,2% -1,0%-0,6% -0,3% 0,1%
MINEK KÖSZÖNHETŐ AZ ELSŐ HELY? 7
FOLYAMATOSAN MEGÚJULÓ TERMÉKPALETTA / ÚJ MODELLEK Február Új S-Max Február Új S-Max Március Új Mustang Március Új Mustang Április Új Galaxy Április Új Galaxy Október Új Edge Október Új Edge Május VIGNALE Business széria Új Mondeo motorok; 1,5 TDCi S6 210 LE diesel AWD Május VIGNALE Business széria Új Mondeo motorok; 1,5 TDCi S6 210 LE diesel AWD
ALAPMODELLEK - ERŐS, NAPRAKÉSZ KÍNÁLAT Page 9 Focus Mondeo Fiesta
Új Mondeo
RÉSMODELLEK – MINDEN IGÉNYHEZ Page 11 S-MAX C-MAXB-MAX Kuga Ranger
Page 12 HASZONJÁRMŰVEK – TELJES PALETTA Transit Courier Transit Connect Transit Custom Transit 2 t
ELISMERTEN JÓ TERMÉKEK Page 13
Mustang „Convertible” és „Fastback” 2 féle széria = 2 féle motor –2,3 Ecoboost 310 LE –5,0 V8 435 LE Edge 5 üléses SUV Trend, Titanium, Sport széria Csak 2,0 TDCi AWD –180 LE + M6 –210 LE + Powershift AZ AUTÓPIAC SAVA-BORSA…
RUGALMAS FLOTTA POLITIKA 15
Flotta kategóriáink Page 16 Flotta 11-5 Flotta Flotta MAX11-15 Egyedi flották16+
Flottaértékesítés – speciális ügyfelek Page 17
ORSZÁGOS LEFEDETTSÉGŰ ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS SZERVIZ HÁLÓZAT 18
19 Mindenhol ott vagyunk! Bercel Dunaújváros Komárom
ÚJ BESZERZÉSI MEGKÖZELÍTÉS A FLOTTA PIACON 20
KKV szektor Autóvásárlási szokásai Hagyományos járművásárlási szokások Elsődleges szempontok az elérhető legnagyobb kedvezmény és a legalacsonyabb beszerzési ár A vállalkozás fizikai terméket vásárol egyszeri tranzakció keretében A kapcsolat a kereskedővel jellemzően a beszerzés időszakára korlátozódik Hagyományos szemlélet hibái Beszerzési ár nem tükrözi a valós költségeket Drágítja a kapcsolódó szolgáltatásokat Teret ad a korrupciónak Kiszámíthatatlan, tervezhetetlen
Új trendek a vállalkozások járműbeszerzési szokásaiban –A döntés elsősorban a TCO (Total Cost of Ownership) számításokon alapul –A vállalkozás járműveket és a TCO-t befolyásoló, azt optimalizáló szolgáltatásokat (szerviz, egyéb) vásárol –A kapcsolat a márkakereskedővel a jármű élettartama alatt folyamatos KKV szektor Autóvásárlási szokásai
ÁLTALÁNOS AJÁNLATBEKÉRŐ TÁBLÁZAT
25 Köszönöm a figyelmet!