Esettanulmány - SQA Fogyasztói elektronika: alacsony árak Kína! ISO 9001:2000; ISO/TS 16949:2002: A vevőnek tevékenységet kell végeznie annak érdekében,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BPR – Business Process Reengeneering
Advertisements

KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN
ÜZLETI TERVEZŐ RENDSZER MÁRKAKERESKEDÉSEK RÉSZÉRE.
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
T RD -Trading Hungary Kft. Metrológia.
Versenyelemzés 8.fejezet.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Készítette: Unyatyinszki Csaba
Minőségköltségek.
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Értékesítési csatornák
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
Benchmarking.
HACCP-előírások, alapvető higiéniai követelmények a vendéglátó üzletekben. Szoboszlai Gyula.
Családi vállalkozás.
E-beszerzés Bravo csoport.
Tudásvezérelt újraiparosítás az EU-ban De mi lesz a hazai Kkv-kal?
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A kurzus szerepe és célja A minőségbiztosítás általános alapelveire történő folyamatos hivatkozással áttekinti a szoftverminőség.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Éves tervezés a magyar bankszektorban
Szoftvertechnológia Rendszertervezés.
A nemzeti és vállalati kultúra összefüggései
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Titokzatos vásárlók.
A LOGISZTIKAI RENDSZEREK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.

A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZER
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
Electricity network in Europe Berlin, március 21.
EURÓPAI ÜZEMI TANÁCSOK KONFERENCIÁJA 2009 Budapest, november 17. ÜZEMI TANÁCSOK TÁRSASÁGI SZINTŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSI FÓRUMA.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Mikrobiológiai kontroll a légtechnikai rendszerekben
Hazai vámhatósági tapasztalatok és legjobb gyakorlatok az AEO-kal való együtt működés terén Konopás András százados2014. június 24. NAV KAVIG Konopás András.
BMF BGK AGI GGYT1 Minőségbiztosítás NB-II. Előadás 6. (2008) Crosby: A minőség nem „melléknév”, hanem főnév. A minőség nem „jóságot” jelent, hanem azt,
A TÁVMUNKA Balázs Viktória Emberi erőforrások III. évfolyam.
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
Interkulturális mediáció bemutatása - ROMED2-ROMACT Interkulturális mediáció megvalósulása elméletben és gyakorlatban Jászfényszarun ROMED2-ROMACT programon.
Vállalkozásmenedzsment I.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
Gazellák Magyarországon A KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALATOK SZEREPE A FOGLALKOZTATÁSBAN Műhelykonferencia.
TRD.  Jelszóval védett tartalom  Több felhasználó név és jelszó  Egyedi jogosultságok  Mérőeszközök  Riportok  Biztonsági mentés  Felhasználók.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Készlet- és termelésoptimalizálás bevezetésének tapasztalatai egy dinamikusan fejlődő KKV vállalatnál Esettanulmány Dr. Lelkes Zoltán.
Indítás „Zöld mezős” vállalkozással 0-ról indított vállalkozás Előnyei: – Vállalkozó elképzelései szerint alakítható Hátrány: – Időigényes – Nehéz hitelezőt,
Készítette: Jakcsi Etelka Szöllősy Ervin Szegedi Tudományegyetem GMF Beszerzési Főosztály.
Beszerzések hatékonyság növelése
BPR – Business Process Reengeneering
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
Értékesítési képviselő – HoReCa
Fejlesztő mérnök A MOM Zrt. 140 éve működő magyar vállalkozás, több, mint 100 évnyi vízmérő gyártásban szerzett tapasztalattal. Cégünk piacvezető a vízmérés.
Értékesítési képviselő – HoReCa
Értékesítési képviselő – HoReCa Téged keresünk, ha rendelkezel:
Értékesítési képviselő – HoReCa
6 szigma.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Előadás másolata:

Esettanulmány - SQA Fogyasztói elektronika: alacsony árak Kína! ISO 9001:2000; ISO/TS 16949:2002: A vevőnek tevékenységet kell végeznie annak érdekében, hogy biztosítsa a beszállító által szállított termék megfelelőségét.

SQA (Supplier Quality Assurance) SQA: a beszállítóval együttműködve a beérkezett termék megfelelőségét az érvényes specifikáción belül, a megfelelő célérték alatt kell tartani. Hogyan? SQA eszköztára: audit, helyszíni látogatás, rendszeres minőségi megbeszélés, Havi értékelés, selejtvisszaküldés, rendkívüli probléma esetén reklamáció

Audit Kavalifikációs audit: a különböző területek képviselői az előre megadott kérdéslista alapján auditálják a reménybeli beszállítót. Vizsgált fő területek: Minőségügyi rendszer Gyártási tapasztalat és termékismeret Anyagi helyzet és jövőbeni üzlet Etikátlan juttatások ellen (tilos saját beszállítót kvalifikálni)

Helyszíni látogatás Célja: a gyártási folyamat szakértő, de „üzemi vakság” által nem érintett felülvizsgálata. Sorozatos problémák esetén (telefonon nem kezelhető) További előnye: a beszállító menedzsmentje jobban elfogadja a külső szemlélő által javasolt javításokat. Röviden: egyszerűsített audit

Rendszeres minőségi megbeszélés Az eszkötár talán legunalmasabb eleme. Rendszeres időközönként a szállító és a vevő képviselői formális keretek között végignézik az elmúlt időszak eredményeit. Programja: –Előző megbeszélés akciólistájának áttekintése –Elmúlt időszak minőségi mutatószámainak értékelése –Fő pontokra akciólista meghatározása

Havi értékelés, selejtvisszaküldés, reklamáció Eszköztár leggyakrabban használt eleme A felhasználó által nem megfelelőnek minősített termékek zárolása, ill. innen selejtezés, visszaszállítás, reklamáció (súlyos hiba esetén) Reklamáció beleszámít a beszállító havi értékelésébe Gyártás folyamatosságának érdekében: –Készletcsere –Készletválogatás –Készlet átmunkálás –Készlet selejtezés

Kulturális különbségek I. MagyarKínai kommunikációJó angol, egyeztetett időben érkező válasz Rossz angol, ritkán van válasz Szakmai ismeretKépzett, kreatív mérnök, ktg-ek kevésbé érdeklik Átlag alatti szakmai ismeret, ktg érzékeny konfliktuskezelésGyors érzelmi bevonódás Konfliktus kizárt, nincs nyílt ellentmondás Tárgyalás alatti viselkedés Leírthoz nem ragasz- kodik, egyedül van Leírtakhoz ragaszkodik, Hierarchikus küldöttség

Kulturális különbségek II. Kínai vállalati kultúra 3 fő pillérre épül: Guanxi: kapcsolatok hálózata „rugalmasan értelmezett” igazmondás Többszintű, előre megtervezett stratégia Trompenaars Univerzalizmus-partikularizmus Mo: 85% (erős univ.), Kína: 47% Specifikus-diffúz Mo: 89% (erősen spec.), Kína: 32% Átalakítható-e a hagyományos SQA eszköztár a fentiek ismeretében?

Audit Földrajzi elhelyezkedésre való tekintet nélkül lezajlik Általában nem a valós vevő végzi (legközelebbi nemzeti szervezet képviselői) Problémák, ha kijut a valós vevő: Kommunikációs akadályok Európai tapasztalatokhoz mér Ritkán van lehetőség visszatérni, látni a fejlődést

Helyszíni látogatás Rezidens mérnök alkalmazása –Saját alkalmazott –A beszállító telephelyén a vevő képviseletében jár el –Fontos a kiválasztás: önállóan, kontroll nélkül tevékenykedik Videofelvétel a folyamatról, majd telefonos egyeztetés –Esetleg más üzem? Fényképes illusztrációk adott folyamatokról

Rendszeres minőségi megbeszélés Rendszeresség: 1 év Beszállítók első emberei (hierarchikus kísérettel) végiglátogatják európai vevőiket A valódi rendszeres kommunikáció: telefonkonferencia –Rendszeres késés (10-20 perc) –Népes küldöttség –Hosszas értekezés, rövid összegzést kapunk a végén –Előre megadott kérdéslista!!! – különben veszett ügy

Havi értékelés, selejtvisszaküldés, reklamáció A szerződésben le kell fektetni a költséghatékony selejtkezelés feltételeit –A megengedett szint alatti hibás darabok a vevő költségén selejtezendők, javítandók –A megengedett darabszám feletti hibás darabok a beszállító költségére selejtezendő, visszaszállítandó –Visszaszállítás mindig számlával történjen Készletcsere: gyakorlatilag lehetetlen (min. 1 hét légi úton is) Készletválogatás: klasszikus felfogás szerint a beszállító feladata (nem járható: vízum, távolság, idő) Készlet átmunkálás: u.a. SQA mérnök: több tízezres átmunkálandó készlet, nullához közeli esély, hogy a beszállító megérkezik

Szatellitcégek „minden piszkos munkát” elvállaló rugalmas kisvállalkozások A beszállító helyett és költségére rövid idő alatt elvégzik a szükséges munkát Általában családi vállalkozások Kritikus pont: árajánlat konfirmálása –Az egy darabra vetített átmunkálási költség elérheti az alkatrész árának 50-70%-át (kínai anyagból, bérekkel) –DVD loader (DVD lemezműködtető mechanika a lézerolvasó fejjel) 0,5 Euro átmunkálás, 0,9 Euro: gyári ár

Kínai beszállítóval történő kommunikáció általános modellje Kezdetben: személyes találkozó („fontos emberek” megismerése, apróbb ajándékok cseréje, vendéglátó kedvenc éttermébe elmenni, gyártóhely megtekintése Saját folyamat bemutatása (nem előre gyártott slide-okon, hanem élőben: mindent lefotóznak) Nagyon alapos minőségi szerződés (bár a leírt megállapodás nem szentírás a számukra) Első szállítmány ellenőrzése: érdemes a behajózás előtt a beszállító telephelyén Működési fázis: heti riportokban folyamatosan tájékoztatni őket az általuk szállított termékek minőségi adatairól Vevői értékelést: nagyon komolyan veszik: érdemes a saját cégünknek kárt nem okozó kozmetikázásba belemenni Heti-kétheti telefonkonferencia: legalább a kapcsolat fenntartása miatt Évente egyszer látogassunk el a beszállítóhoz