KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÖZPONTI AJTÓZÁRÁS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
ÚTÁTJÁRÓS BALESET Rákoshegy és Maglód, AS október 18
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
AZ SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
2010. Augusztus 16. és Augusztus 17. hajnala.
BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich sz. vonat siklása Hintergasse és.
KISVASÚT – NAGY BAJ - események keskenynyomközű vasutakon
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
BALESETVIZSGÁLÓ TANFOLYAM
ÜTKÖZÉS HÁRTÓKÚTON - egy esemény ismétlődése BGOK-KBSZ BIZTONSÁGI KONFERENCIA Budapest, október 25. Chikán Gábor balesetvizsgáló.
Fotók egy mexikói narkóvezér házából, miután letartóztatták.
AZ ELMÚLT IDŐSZAK TAPASZTALATAI - a KBSZ szemszögéből
BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -
BALESETI STATISZTIKA - a vasútbiztonsági irányelv változása KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 31. Gincsai János főosztályvezető.
Virtuális méréstechnika 12. Óra Karakterisztikák mérése November 21. Mingesz Róbert v
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat levelező 4. Óra Karakterisztikák mérése November 23. Kincses Zoltán, Mellár János v
Tűrések, illesztések Áll: 34 diából.
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, október 26. Gincsai János főosztályvezető KBSZ VASÚTI FŐOSZTÁLY BEMUTATÁSA.
2007. ÉV I. FÉLÉV TAPASZTALATAI Vasúti közlekedés KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Gincsai János főosztályvezető.
SÁRKÁNYREPÜLÉS VITORLÁZÓREPÜLÉS ULTRAKÖNNYŰ REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. dr. Ordódy Márton balesetvizsgáló.
2007. ÉV ÖSSZEFOGLALÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Gincsai János főosztályvezető.
A SZEPTEMBER 7-ÉN BP.KELETI PÁLYAUDVARON TÖRTÉNT KISIKLÁSOS BALESET VIZSGÁLATA Két hasonló kisiklás Európában KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, 2007.
A év áttekintése KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚTI KÖZLEKEDÉS Agárd, április 11. Gincsai János főosztályvezető.
VASÚTI KÖZLEKEDÉS 10 ÉVES A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZAKMAI VIZSGÁLAT
Buktatók a jogszabályi környezetben KBSZ Szakmai Fórum november 24. Monostory Miklós Vasútbiztonsági referens
Vonatok ütközése Tárnok, március 14. Rózsa János
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
BIZTOSÍTÓBERENDEZÉSI PROBLÉMA ELEMZÉSE
LÉGIKÖZLEKEDÉSI ESEMÉNYEK – Vitorlázó repülőgépek és UL légijárművek
Festményei 2 Michelangelo Buonarroti Zene: Gregorian Amazing Grace N.3
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
szakmérnök hallgatók számára
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú pályaszakaszon? 1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú.
Kirándulás, Apáthy-szikla – Árpád kilátó - Hüvösvölgy
var q = ( from c in dc.Customers where c.City == "London" where c.City == "London" select c).Including( c => c.Orders ); select c).Including(
Százhalombatta, november 24.
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
20).7-es szint Rákóczi 2. sz. barlang előtt
VILLAMOSOK KISIKLÁSA KBSZ SZAKMAI NAP Budapest, május 7.
2011. március 20. Fuvareszközök Zsibrita Mátyás –
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
1 Gyorsul a gazdaság növekedése. 2 Nő a beruházás.
Uraim és hölgyeim, itt az új 2011-es Pirelli Naptár A naptár első része a nők naptára, míg a második rész a férfiaké.
Minden nap egy (újabb) ajándék. Mit tennél? - 24 óra alatt - Mit bánnál a legjobban hogy nem tettél meg? - Lenne még időd rá?
VILLAMOS, VEZETŐ NÉLKÜL KBSZ SZAKMAI NAP november 18. Chikán Gábor balesetvizsgáló.
1 TORONY HAVÁRIA Budapest, dec. 7 – 8. KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, április 15. Háy György Balesetvizsgáló.
NAGYGÉPES ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
SIKLÓERNYŐS BALESET PILIS, január 04.
TÓCÓVÖLGY – BALMAZÚJVÁROS AS 41 VASÚTI BALESET KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Karosi Róbert balesetvizsgáló.
Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ.
Biztosítóberendezési ismeretek Szigetelések elhelyezése Rétlaki Győző TEB Technológiai Központ.
Vonatveszélyeztetés Sopron állomáson Dávid Béla üzembiztonsági szakért ő vasúti balesetvizsgáló GYSEV Zrt. KBSZ nap –
Jelzőmeghaladás Dunakeszi állomáson
PROGRAM MEGNYITÓ dr. Becske Loránd, KBSZ főigazgató
Előadás másolata:

Egy helyszíni szemle tapasztalatai Személyvonat kisiklása Ostffyasszonyfa állomáson KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, 2014. november 18. dr. Gincsai János főosztályvezető

Előzmények

2014. október 21-én (kedd) 20 óra 8 perc Bejelentés 2014. október 21-én (kedd) 20 óra 8 perc „Ostffyasszonyfa állomás 1 sz. váltóján a behaladó 9021 sz. vonat 4 kocsija kisiklott, ebből 2 kocsi keresztbe fordult. Személyi sérülés nem történt.”

Ostffyasszonyfa Az egyvágányú 20 sz. ([Bp.] – Székesfehérvár – Szombathely) középállomása 3 fővágánnyal rendelkezik, az állomáson D55 típusú biztosítóberendezés üzemel

A vonat mozdonya oda járt be. A helyszín – elsődleges megállapítások A baleset az I. vágányra vezető lezárt vágányúton történt, a bejárati jelző továbbhaladást engedélyezett. A vonat mozdonya oda járt be. A helyszínen voltak: MÁV BFI Katasztrófavédelem Rendőrség Biztber. szakszolg.

Az első két kocsi az első vágányon volt siklottan, A helyszín – elsődleges megállapítások Az első két kocsi az első vágányon volt siklottan, a harmadik kocsi keresztbe fordult, a többi kocsi a II-III. vágányokon

A kisiklott kocsik kábeleket szakítottak el, jelzőket döntöttek ki. A helyszín – elsődleges megállapítások A kisiklott kocsik kábeleket szakítottak el, jelzőket döntöttek ki.

Első siklási nyom: 13-14. aljnál A pálya vizsgálata Az 1 sz. váltó kitérő állásban, de nincs végállásban, a csúcssín hegyén ütésnyom Első siklási nyom: 13-14. aljnál Az első siklási nyom a feles állású közéesés nyoma (~13-14. alj)

A váltók vályúaljának takarólemeze hiányzik, A pálya vizsgálata A váltók vályúaljának takarólemeze hiányzik, a 3, és 5 sz. váltók előtt az aljak sérültek

A takarólemezek különböző helyeken voltak fellelhetők. A pálya vizsgálata A takarólemezek különböző helyeken voltak fellelhetők. Olyan nyom nincs rajta, ami a jármű „kivezetésére” utalna. Nem volt rajtuk olyan nyom, hogy ez siklasztotta volna a járművet

Elszóródott roncsok

A helyszín – elsődleges megállapítások A járműveket vizsgálva, a mozdony alá bújva látszott, hogy a menetirány szerinti első motorfedél hiányzik… Itt lett jelentősége annak, hogy az elszórt roncsok között volt a motorfedél is

A tartókengyel függesztéke is hiányzik A járművek vizsgálata A tartókengyel függesztéke is hiányzik

A járművek vizsgálata

Csatárláncban kerestük, mindenki részt vett benne. A hiányzó motorfedél igen, de a függeszték nem található a roncsok között

A motorfedél és a vályúaljak takarólemezei

Új információ! A mozdonyvezető korábban elmondta, hogy az állomás előtt kb. 2 km-rel őzet gázolt. A KBSZ balesetvizsgálói elindulnak a tetem és a hiányzó függeszték keresésére.

A sötétben a tetem keresése nem járt eredménnyel. Nem volt pontos hely! A megadotton 300 m-rel tovább mentünk, de nem lett meg – még 200 kellett volna (délután derült ki). Eső, hideg, ív,

A mozdonyhoz visszatérve

A mozdonyhoz visszatérve

Következő nappal – az Őz…

az Őz elütésének helye

Ütésnyomok a vasúti pályán

Ütésnyomok a vasúti pályán

A teljes helyszín

A váltók vizsgálata – A VÁLYÚALJAK FEDELÉNEK RÖGZÍTÉSE

A VÁLYÚALJAK FEDELÉNEK RÖGZÍTÉSE A váltók vizsgálata – A VÁLYÚALJAK FEDELÉNEK RÖGZÍTÉSE Néhol volt, néhol nem.

A VÁLYÚALJAK FEDELÉNEK RÖGZÍTÉSE – az állomás túloldalán A váltók vizsgálata – A VÁLYÚALJAK FEDELÉNEK RÖGZÍTÉSE – az állomás túloldalán Csak egy sasszeg…

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! gincsai.janos@kbsz.hu www.kbsz.hu