Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere ( ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös Önkormányzati Hivatalban”) Hajdúnánás, november 13.
A 100%-ban önkormányzati tulajdonú Hajdúnánási Holding Zrt-n keresztül irányított önkormányzati vállalatok Hajdúnánási Holding Zrt. HÉPSZOLG Kft. Közétkeztetési N- Kft. NPC Kft. Közvetlen, napi kapcsolat a társaságok között A Holding irányítási funkciói kiterjednek a pénzügyi, stratégiai, operatív és vagyongazdálkodási területekre Irányító testületek működése nem generál költséget A szolgáltatások központi szervezése, a belső kapacitások közös használata részben megoldott (pl. gazdasági adminisztráció)
3 A támogató területek központi szervezése az alábbiak szerint alakul A gazdasági adminisztráció központosított, a teljes vállalatcsoportra összesen 6 fő pénzügyes látja el a feladatokat. A könyvvizsgálói feladatokat ugyanaz a külső cég látja el valamennyi vállalat vonatkozásában. A pénzügyi szabályzatok teljes köre 2014 végére készül el. Az egységes integrált számviteli és vezetői információs rendszer kialakítása kiemelt prioritás, mely a tervek szerint 2014-ben megvalósul. A jogi szolgáltatások egységesítése megtörtént. Az informatikai terület központosítása jelenleg is folyik. Az eszközbeszerzések egy része központosítottan bonyolódik, így pl. az irodaszerek, irodatechnikai eszközök, számítógépek, tisztítószerek közös beszerzése megoldott. A további beszerzéseket jelenleg a társaságok egyedileg bonyolítják. A kapcsolódó vállalatcsoport szintű közbeszerzési szabályzat kidolgozása megtörtént. A cash pool rendszer kialakítása folyamatban van, a tagvállalatok közötti hitelezés rendszere már működik. Tervek szerint a teljes cash pool rendszer kialakítása 2015 végére valósulhat meg. Vállalatcsoport-szintű honlap, közös arculat tervezése megtörtént, jelenleg a gyártás folyik.
A Holdinggal és a külső partnerekkel kötött szerződéses kapcsolatok működésére vonatkozó javaslatok az alábbi területekre terjednek ki 1.A Holding irányítási struktúrájának fejlesztése 2.A vállalatcsoport működési hatékonyságának növelése 3.Az önkormányzati szerződéses kapcsolatok átalakítása
A Holding irányítási struktúrájának fejlesztése A Holding SZMSZ-ének elkészítése és abban a Holdingra és a tagvállalatokra vonatkozó irányítási feladatok definiálása. A tagvállalatok SZMSZ-ének bővítése a holding struktúrában való működésre utalással. Vállalatcsoport szintű controlling rendszer továbbfejlesztése a teljesítménymutatók rendszerének kialakításával. Hiányzó belső szabályzatok (egységes informatikai, pénzügyi, HR stratégia) elkészítése
A vállalatcsoport működési hatékonyságának növelése Központosított szolgáltatások kialakítása, továbbfejlesztése. Létesítményüzemeltetés és karbantartás közös szervezése, és ebbe az intézmények és a Hivatal bevonása. Központi ügyfélszolgálati iroda kialakítása.
Az önkormányzati feladatellátást szabályozó szerződések továbbfejlesztése Szolgáltatási szint megállapodások kialakítása. Szolgáltatók számának csökkentése. Kistérségi feladatellátás szélesítése.