1. Bor-világpiaci trendek 2. A magyar bor világhírű Magyarországon 3

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Erdővagyon-gazdálkodás
Advertisements

Az I. világháború
1 groupement national interprofessionnel des semences et plants Vetőmagpiac forgalom az Európai Unióban Az EU vetőmag súlya a világ vetőmag termesztésében.
Energia – történelem - társadalom
Fenntartható energiagazdálkodással az éghajlatváltozással szemben: retorika vagy realitás? Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Környezetgazdaságtan.
A magyar bormarketing lehetőségei
Dél Amerika Dél-Amerika területe 17 840 000 km² a Föld felszínének kb. 3,5%-a ös adat szerint népessége több mint 371 000 000. Területe alapján a.
A válság és ami utána következik….
Az indiai gazdaság kilátásai a 21. század elején
A köles kül- és belpiaca
Üdvözöljük Waldviertelben. következetesség kézimunka tapasztalat bölcsesség megbecsülés.
A nemzetközi üzleti élet etikája
EU alapismeretek E-Learning.
EURÓPA ÉS AZ EURÓPÁN KÍVÜLI VILÁG A SZÁZADBAN
Az Egyesült Államok etnikai és demográfiai jövője
D- vitamin és időskor.
Campus Hungary A magyar felsőoktatás külföldi népszerűsítését elősegítő program június 15.
Az adórendszerek változásai az elmúlt évtizedekben Halmosi Péter.
Készítette: Molnár Richárd, I. Geográfus MSc
Urbanizáció a fejlődő országokban
KÍNA ÉS INDIA.
A Közel-Kelet és Afrika a világgazdaságban
Dr. Mikulás Ildikó november 3. A borpiaci helyzet és a borpiaci rendtartás várható reformja.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
FÖLDRÉSZEK.
Radóczné Kocsis Teréz tudományos munkatárs
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Magyarország nemzetközi szemszögből Monarchia borok az USA-ban.
Készítette: Werner Gábor
… egy magyar gazdasági szereplő tapasztalatai a ’80-as évektől napjainkig Segíts magadon, az állam is megsegít. (?) Jancsó Péter Graboplast zRt. Nyíregyháza.
Latin-Amerika – egy (újra)felfedezendő terület
EU II..
Jelkép-ország Jakab Sándor Kálmán
A NŐK FÖLDRAJZA.
TRANZITOLÓGIA IV. ELŐADÁS
Agrárgazdaság és a mai vidék viszonya és mai konfliktusai Dr. Buday-Sántha Attila egyetemi tanár.
Ipari forradalom Angliában és a kontinensen
Összehasonlító gazdaságtan
Észak Korea Dél Korea 조선민주주의인민공화국 대한 민국.
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Gazdaságprognózis Dr. Vértes András elnök
Politikai és szociálgeográfia I.
Kormányszóvivői tájékoztató. Tájékoztató a gazdaságról Dr. Veres János pénzügyminiszter szeptember 14.
Online aukciók Internet Marketing Klub Balogh Attila Balázs Prim Online
Az atomenergia helyzete a világon Helyzetkép, okok és következmények Energia Klub december.
A nyomdaipar évi teljesítménye a papírkereskedelem tükrében.
A Föld és Magyarország erdőgaz-dálkodása, ill. fagazdálkodása
GENERALI Alapkezelő Zrt. Nyugdíjpénztári megtakarítás a többi befektetés mellett Schuszter Péter vezérigazgató Generali Alapkezelő 2008/../.. Pénztárkonferencia.
Barangolás a borok birodalmában. A pince előtt panoráma teraszt alakítottunk ki, ahol nyáron rosé kóstolót, fröccs kóstolót tartottunk.
Táplálkozási szokások és annak hatása az egészségügyi állapotra
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Szabó Márton Kopint –Tárki Zrt. ELÁRASZTJA A MAGYAR PIACOT AZ IMPORT ÉLELMISZER ?
C.E.P.M. - Bruxelles, 12 janvier 2005 C.E.P.M. - Bruxelles, 12 janvier 2005 A GM növények termelésének helyzete a világon és az EU-ban...
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
A népesség összetétele, eloszlása és sűrűsége
Villány, május 7. Mester Zoltán
A népességnövekedés tényezői és következményei
Európa regionális földrajza
K OVÁCS ANDRÁS, Ph D. E GYETEMI ADJUNKTUS S ELYE J ÁNOS E GYETEM november 25. IX. MRTT Vándorgyűlés, Révkomárom Selye János Egyetem Gazdaságtudományi.
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
ben Európában telepítették a világ napelemes rendszereinek 70%-át, 2013-ban ez az arány már csak 28% volt, - az új PV (photovoltaic - fotovillamos.
Agrárgazdaságtan előadás április 7.
Cukor, napraforgó és burgonya
A magyar szőlő- és borágazat helyzete
A nemzetközi migráció globalizálódása Történeti áttekintés 1945-ig
A nemzetközi migráció globalizálódása
40. GLOBALIZÁCIÓ ÉS GLOBÁLIS FOLYAMATOK.
A gyarmatosítás folyamata
Előadás másolata:

1. Bor-világpiaci trendek 2. A magyar bor világhírű Magyarországon 3 1. Bor-világpiaci trendek 2. A magyar bor világhírű Magyarországon 3. A bor univerzum lényege 4. Vylyan sztori

[ BORPIAC ]

A VILÁGPIAC

Szőlőtermelés 8 millió ha Európa: 62%!, 4,3 millió ha 10 % FELETT: Spanyolo. Fro., Olaszo., Újvilág: dinamikus szőlőtelepítés; EU 90-es évek óta csökken Össz: az egész világon lassan csökken

Bortermelés Világ bortermelése: ~ 285 millió hl 1. Európa: 67 %, 166 millió hl Fro., Ol., Sp., USA Argentína Ausztrália Dél-Afrika Chile Ázsia Bortermelés > borfogyasztás Pár éve 40-50 millió hl borfelesleg, ennek 2/3-a Európában Megoldás: KELET belépése?

Dinamikus borpiac BOREXPORT Franciao. Olaszország Spanyolo. (Portugália) Chile Ausztrália USA BORIMPORT UK Németo. USA Franciao. KÍNA! Oroszo. É-Eu. (Hollandia, Belgium, Svédország, Dánia)

Borfogyasztás ’90-es évek: mélypont Stabil / lassú növekvés Teljes borfogyasztás: 240 millió hl Egy fő éves átlagfogyasztása 35 l (10-60l) Fro., Lux. 60 l; Svájc 40 l; UK: 7-8 l, de növekszik Első 10: hagyományos eu. bor-országok USA beelőz!

Borfogyasztás hagyományos bortermő országokban stagnál ↓ USA: dinamikus növekedés ↑ Ázsia! Borboom? Kína beelőzi UK-t India (Kína legnagyobb vetélytársa népesedésben) Pl. USA 7-8 l / fő, Japán 2,5 l; Kína 0,26 l, India, dinamikus növekedés! ↑ Észak-Európában ↑

- Óvilág - hagyományos a "borászat bölcsője" évezredekre visszanyúló európai gyökerek eredetvédelem Bordeaux, „az örök túlélő” Célcsoport: tájékozott fogyasztói réteg (helyi klasszifikációs rendszer) Marketingüzenet: tradíció Stratégia: oktató jellegű; egyedi; termékcentrikus

- Óvilág - Imázs: klasszikus óvilági francia jelleg, chateau Pompa, elegancia nem kell(ett) a divatirányzatokat követniük

- Újvilág – Marketing üzenet: a tradíciót marketing üzenettel pótolják tradícióra hivatkozás, de más módon: bukolikus, farmer romantika nincs történelmem a márka mögött → "életsílus" Imázs: színes, trendi - messziről kiabál a polcról Fiatalok felé nyitás Stratégia: hatalmas birtokok, hatalmas pénzek márkák tömegesítése, fogyasztói testreszabása világmárkák!

Pl. Ausztrália

→ közelednek egymáshoz Trendek → közelednek egymáshoz Globalizáció Kelet felé tolódás

MAGYARORSZÁG „A magyar bor világhírű, Magyarországon…”

Szőlőtermelés Folyamatos csökkenés ’80-as évek: 150.000 ha XX. sz. /1.világháború; 1945; 1949; rendszerváltás/ ’80-as évek: 150.000 ha ’90-es évek: 136.000 ha ma: 83,500 ha, ebből termő: 69.000 ha Szőlőterület 90% egyéni gazdaságok Sokszínű fajtaszerkezet Szőlőültetvény rekonstrukció

Bortermelés ’80-as évektől csökkenés ’96-2000: 4,1 millió hl 70% fehér bor: 1. az olaszrizling legfehérebb: Tokaj, Mór, Somló 28% vörösbor: 1. a kékfrankos legvörösebbek: Sopron, Szekszárd 2% rosé ’80-as évektől csökkenés ’96-2000: 4,1 millió hl ma: 3,5 - 2,7 millió hl/év átlag hozam: 45 hl/ha Szőlőtermés 90% → BOR A világon a 11. hely (2001)

Borexport Export mennyisége: 640 000 hl Exportunk visszaesése után Távol-Keleti aranybánya? Basic wine > Ikon szegmens Célországok Távol-Kelet Németország szomszédok Retro keleti-piacok UK Észak-Európa Észak-Amerika

Borimport, belső piac 2006, 2007 megugrás Importvámok eltörlése (hamis helyett olcsó lédig, pl. olasz) Import: 460 000 hl Kiskereskedelem átalakulása nemzetközi láncok Nagykereskedések a fennmaradó rész pedig szakboltokban; a pincészetekben (Internet marginális)

Borfogyasztás Borfogyasztásunk 2,7 millió hl 2006: 30-32 l / fő – ma: 24 l / fő / év (tea:25) 2/3 folyó bor; 1/3 palackos Önfogyasztás (27%) Preferencia: vörös > fehér > > > rosé (8%) édes > félédes > száraz

BOR Természet Nemzeti ital változatos örök átalakulás hagyomány művészet közösségalkotó Kikapcsolódás beszélgetés Misztikus Krisztus vére Noé egészséges gasztronómia nem szezonális divat presztízs ajándék hobby tudás

Mindennek az alapja: A JÓ bor

De…

Bormarketing lényege 90 % 10 % Élmény/érzelem Márka érintettség immateriális értékek hozzáadott érték story - amellyel a vásárló „tudatalattiját” érjük el! szőlő technológia Márka A fogyasztóból e tudattalan, implicit vásárlói döntéseket - és élményeket hívja elő. 25

Vylyan történet (1992-2012) 1992-1997 1998-1999 1999-2004 2004-2012

Vince-nap 39

ÖRDÖGszántotta hegy legendája Classicus címkék kötet Túra Farsangi játék ÖRDÖGkatlan Fesztivál 40

ÖRDÖGKATLAN 41

Vylyan terasz! Jazz és Irodalom

43

http://villanyiborvidek.hu/