BizTalk alapú SAP integráció a Dreher Sörgyáraknál

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Kreitl Péter Gemini-IT Magyarország Kft.
KENYI fejlesztés és országos adatfelvétel
Önkormányzati információs rendszer
SZOFTVER MINT SZOLGÁLTATÁS: ÜZLETI HATÉKONYSÁG A FELHŐBEN Nagy Levente Üzletágvezető Microsoft Office.
Az SAP Standard és Enterprise Support szolgáltatások ismertetése
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
IBM Software Group © 2006 IBM Corporation Hatékonyság és üzleti intelligencia Egységesített felület meglévő alkalmazásainkhoz Szabó János Technikai szakértő.
„Egy hálóban webezünk!” - a reformok informatikai kihívásai
Önkormányzati informatika ASP alapokon
A vevői igényekre formált informatikai innováció
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
Felszámolók Országos Egyesülete Balatonalmádi Szeptember 14.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Minőségmenedzsment alapelvek
Czeglédi László Integrált tartalomszolgáltatás megújult környezetben
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Csoportmunka szolgáltatások megvalósítása a T-Mobile-ban Keresztúri Éva T-Mobile Magyarország.
Informatikai megoldások egy kézből
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
First Line e-Számlacentrum Integráció Vállalatirányítási rendszerekkel
A „TRUEFOOD” projektről  Az Integrált projekt teljes címe: Hagyományos európai élelmiszerek fejlesztése innovatív módszerekkel  Tematikus prioritás:
Közigazgatási technológia
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat A Microsoft nagyvállalati projektmenedzsment megoldása Előadó:Kőnig Tibor
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Microsoft Project Server 2003 Egyedi projekt alkalmazások: pályázatok, beruházások kezelése a.
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
Dokumentumkezelés GTM szeminárium sorozat Kontor 2004 ügyviteli keretrendszer Előadók: Szalontai Zoltán (T-Systems) Albert István (MSDN Kompetencia Központ)
Látványos vektrorgrafikus és deklaratív prezentációs réteg 3D támogatássalLátványos vektrorgrafikus és deklaratív prezentációs réteg 3D támogatással Egységesített.
RENDSZER ELŐTT RENDSZER UTÁN
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Kisiklott projektek sínre tétele Sipos Ferenc Ágazat igazgató Móra Krisztina Projektvezető HTE Projektmenedzsment a gazdaságban,
Magyar Turisztikai Tartalomtár. Célok 1. olyan teljes körű turisztikai adatbázis és a belőle táplálkozó portálrendszer megteremtése, amely tartalmazza.
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat (EKG) – a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer alapinfrastruktúrája
ELevéltár architektúra. Előzmények Informatikai koncepció (Terv) Szakmai követelmények OAIS megfelelőség Költséghatékonyság Jogszabályi megfelelőség Nemzetközi.
ICR technológia és alkalmazási területei DoqSys Business Solutions
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
Dokumentumkezelés Magyarországon
? ? ? ? ? Molnár Ferenc Milyen a jó informatikai háttér az ügyfélkezeléshez, ügyfél- információhoz? A jó CRM nélkülözhetetlen.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
Információs rendszer fejlesztése 4. előadás
WORKFLOW MENEDZSMENT MUNKAFOLYAMAT KEZELÉS
Modern megtakarítási formák kezelése e-banking felületeken
Csoportmunka megoldás a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumában
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Integrált gazdálkodásirányítási informatikai rendszer fejlesztése és funkcióbővítése Stratégiai eszközrendszerek fejlesztése, működési hatékonyság javítása.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Egységes tartalomkezelés - Adatharmonizálás ECM filozófiával -
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Elektronikus dokumentumkezelés
EDI alapú számlázás - magyarországi bevezetési lehetőségek
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Országos nagykereskedelmi menedzser
HunTéka – több mint könyvtári rendszer
Közgyűjteményi megoldások
Kire milyen szerep vár egy mobil projekt során
Elektronikus számlázás Kiút a paradicsomból
Tarcsi Ádám, egyetemi tanársegéd ELTE Informatikai Kar
Előadás másolata:

BizTalk alapú SAP integráció a Dreher Sörgyáraknál Holczinger Tamás, Dreher Balog Csaba, HP Nagy Bálint, Microsoft

A Dreher Sörgyárak Rt. A Dreher 2003-ban: Több, mint 800 dolgozó 50+ mrd forint árbevétel Sikeres, elismert hazai és import márkák Dreher, Arany Ászok, Kőbányai Sör Pilsner Urquell, Miller, Tuborg, Hofbrau, Guinness, Kilkenny, Országos disztribúciós hálózat Saját, országos képviselőhálózat (140 képviselő) Mintegy 500 hálózati és 280 SAP felhasználó …és erősen versenyző piac

Stratégia, üzleti elvárások az IT felé A vevői kapcsolatok menedzsmentjének fejlesztése (CRM) stratégiai üzleti cél Erősen versenyző, csekély mértékben növekvő piacon, 3 nagy vetélytárssal kell küzdeni a nagyobb piaci részesedésért A mobilitás megteremtése az értékesítési területen a vállalat részére egy többszörösen kiaknázható lehetőség Az IT felé egyértelmű követelményként jelentkezett egy Mobil Stratégia megvalósításának támogatása, amely része a vállalat későbbi Ügyfél Stratégiájának Alapvető igény, hogy a megvalósított megoldás illeszkedjen szervesen a vállalat informatikai környezetébe és legyen annak integráns része és ne legyen „technológiai zsákutca”

Előzmények - SFA Az első igények az értékesítés területén jelentkeztek: A képviselők részéről naponta több órát töltenek irodai adminisztrációval lassan „vándorol” az információ Az értékesítés vezetői részéről nagy időveszteséggel jutnak döntési helyzetbe nehéz hatékony kontrollt gyakorolni az értékesítés felett napi dilemma - mennyire pontosak a kapott adatok, információk? Az igényeket összegezve láthatóvá vált, hogy a helyhez kötöttség = időveszteség = üzleti kockázat a naprakészség = megnövelt hatékonyság és megbízhatóbb döntés Az integrálhatóság az SAP R/3 felé kiemelt üzleti kritérium volt Egyedi, speciális üzleti igények – rugalmas keretrendszer

A korábbi SFA fejlesztés révén... a képviselők kezébe PDA került a papírok helyett az adatgyűjtés automatizált tetszőleges új űrlapok készíthetők új adatgyűjtési igényekre az adatgyűjtés önálló, nyitott, rugalmas, integrációra előkészített

De mi történjen az űrlapok adataival? Decision Maker De mi történjen az űrlapok adataival? Minden egyes űrlap üzleti folyamatot indít A folyamatoknak gyorsan le kell futniuk Kerüljük el az újragépelést A jóváhagyásokat elektronikus úton kell tudni megadni Olyan eszköz kell, ami megőrzi az SFA adta rugalmasságot tetszőleges folyamatot megvalósíthat a gépkocsi elszámolástól a megrendelésekig képes az SAP kapcsolat kialakítására az eredményéről értesítheti a kezdeményezőt

Automatizált folyamatok SAP-hoz kapcsolása Miért fontos? Az SFA adatainak jó részét tovább kell adni az ERP rendszernek A projekt első fázisa után pontos, naprakész adataink vannak DE ugyanúgy manuálisan kell rögzíteni az SAP-ban, mint eddig Lehetőség maradt gépelési hibára Fölöslegesen terheli a munkatársakat Miért BizTalk, mint middleware, és nem egyedi interface?  Standard, szabványos kapcsolatot ad az SAP (iDoc) és az SFA (XML) közötti adatcserére Triviálissá egyszerűsíti az adat-transzformációt Kétirányú adatforgalmat biztosít A szabályozott adatáramlás naplózott tranzakcionális blokkokba csoportosítható üzleti folyamatok mentén közvetlen módon szervezhető Nem elkerülhető bizonyos adatok (pl. megrendelések) jóváhagyása A BizTalk-ban humán-munkafolyamatokat kezelhetünk Az SAP-tól való adatkérés után, ill. adatküldés előtt jóváhagyási folyamatok definiálhatók Közvetlen lehetőséget nyújt intranetes, mail-es kommunikáció kezdeményezésére

Projekt tapasztalatok: BizTalk alapú fejlesztés előnyei a hagyományossal szemben Nem kell interfészeket írni, tesztelni, és reménykedni, hogy nem vesznek, vagy csorbulnak adatok a rajtuk való áthaladás során Az interfészek rendelkezésre állnak, csak példányaikat kell definiálni Nem kell adatkonvertereket programozni, amelyeket bármely formátum-változás esetén újra kellene írni Az adat- és formátum konverziót csak definiálni kell a keretrendszerben Nem kell folyamatvezérlő rendszert készíteni (keretrendszer, vagy "bedrótozott" logika?) Keretrendszer van, a folyamatot üzleti logika szintjén kell definiálni Nem kell verzió-kontrollt kidolgozni a használandó modulokra Adatformátum, -folyam, vagy logika módosításakor az újabb verzió részletesen definiálható módszerrel, automatikusan "gördíthető ki"

Projekt tapasztalatok: BizTalk alapú fejlesztés előnyei a hagyományossal szemben A projekt során A fejlesztéshez képest pontosabban becsülhető ráfordítások Csökkent rizikó-tartalom Csökkent időtartam A technológiai munkálatok helyett az üzleti folyamatok definiálása (és normálása) kerül előtérbe A projekt után Újabb, vagy módosult igényekre hatékonyan lehet reagálni Újabb rendszerek bekapcsolása váratlanul rövid ideig tart A BizTalk, mint middleware rendszer - a rajta átáramló információt "tudásbázisba" gyűjtheti  Az ügyfél megtapasztalja az EAI kézenfekvő végrehajthatóságát

Projekt tapasztalatok - BizTalk Sikeres pilot projekt egy kiválasztott – megrendelés igénylés – üzleti folyamat megvalósítására, melyen keresztül sikeresen demonstrálható lett Az SFA és az SAP integrálásának technológiája A BizTalk megoldás adminisztrációs igénye A BizTalk-kal megvalósítható rugalmas middleware lehetősége A fejlesztés megosztható az IT és az üzleti oldal között – tényleges üzleti részvétel az IT fejlesztésekben Standard, integrált megoldás, amely biztosítja a rugalmasságot Elfelejthetők a „misztikus” interfész fejlesztések, a háttér rendszerek jelentős fejlesztése nélkül lehet integrálni azokat egymással Csökkenthető üzleti kockázat – nincsenek fejlesztett „fekete lyukak” az informatikai rendszerben

További tervek – EAI Az EAI (Enterprise Application Integration) jelenleg az egyik legnagyobb kihívás a vállalatok informatikai vezetői részére – ez a Dreherre is igaz Az „Egy Rendszer” valamilyen szinten mindig utópisztikus elvárás marad, így az integráció a különböző alkalmazások között kritikus kérdés az IT hatékonyság értékelésekor 4 rétegű modell a cél: Háttér rendszerek Middleware Prezentációs réteg (pl. portál) Kliens réteg A rendszerintegráción túl a prezentációs réteg felé történő egységes információ továbbítás is kulcskérdés – a „megosztott IT erőforrások, integrált információs felület” stratégia kis befektetéssel jelentős üzleti előnyhöz juttathatja a vállalatot

Köszönjük a figyelmét!