Csoportjellemzők szövegbányászati feltárása és vizualizációja Kruzslicz F., Kovács B., Hornyák M. TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012- 0005, I/4 - Jól-lét az.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements


FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
A beiskolázási életkor hatása az iskolai teljesítményre Magyarországon Hámori Szilvia, MTA KTI 1.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Felvételi jelentkezések I.
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Humánkineziológia szak
Mester szakok igényfelmérése, KJF 2012 február. A felmérésről  Felkeresett populáció: 5207 fő  Aktív hallgatók (2., 3., 4. évfolyam)  Végzettek ( )
Aktualitások a felsőoktatási felvételiben
Elektromos mennyiségek mérése
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
A tételek eljuttatása az iskolákba
Környezettechnika A 13. C osztály részére 2011/2012.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Anyagmérnöki Alapszak
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
PTE Természettudományi Kar
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Az építőipar fejlődése és válsága Dél-Dunántúlon.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Gyógyszerügyi szervezéstan február 3. Dr. Zelkó Romána.
Minőségügy és ellátási hibák csökkentése a Magyarországi kórházakban Makai Péter, Jacobsen Ákos, Péter Tünde, Szy Ildikó Gulácsi László
A SCOPUS adatbázis használata március Kmety Andrea, Scopus-tréner
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
szakmérnök hallgatók számára
A évi demográfiai adatok értékelése
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
A kerettantervek fejlesztése
TERMÉKAJÁNLÓ DOBOZOK Érvényes: február 8.. TERMÉKAJÁNLÓ DOBOZOK  Képes-szöveges termékajánló dobozok az Index, Velvet és Dívány cikkoldalain 
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
Példák I. Viszonyszám számítás.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
Felvételi eredmények Lovassy László Gimnázium1 Felvételi értékelés.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
EREDMÉNYEK TANULMÁNYI. Tanulmányi eredmények 2012 kompetenciamérés érettségi tanulmányi átlagok egyetemi továbbtanulás országos versenyeredmények.
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
Kétszintű érettségi.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
„Jogszerű? Legyen!- JOGPONT+ Mini Szakmai Konferencia”
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Felsőoktatási felvételi eredmény (2006/2007). Oszt. Létsz. (L) Jelentkezők száma (J) 1. helyen felvételt nyert További helyen felvételt nyert Összes felv.
Kvantitatív módszerek
TÁRSADALMI VERSENYKÉPESSÉG ÉS SIKER A MAGYARORSZÁGI NAGYVÁROSI TÉRSÉGEKBEN BARÁTH GABRIELLA PHD TUDOMÁNYOS MUNKATÁRS KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA A MAGYAR.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
A sorok tanításáról a gazdaságtudományi alapképzésben Klingné Takács Anna Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Matematika és Fizika Tanszék MAFIOK.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
A félévi tanulmányi munka bemutatása 2014/2015. Összeállította: Kovács Tibor.
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
VIZSGÁZÓK SZÁMA Tantárgy neve Közép- szinten Emelt szinten matematika magyar nyelv.
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
magyar nyelv és irodalom
Előadás másolata:

Csoportjellemzők szövegbányászati feltárása és vizualizációja Kruzslicz F., Kovács B., Hornyák M. TÁMOP C-11/1/KONV , I/4 - Jól-lét az információs PTE-KTK

Forrás: Practical Text Mining and Statistical Analysis for Non-Structured Text Data Apps, (Miner et al. 2012)

Szövegreprezentációk „To be, or not to be, that is the question…” to be or not question that is the WordFreq. BE 2 IS 1 NOT 1 OR 1 QUESTION 1 THAT 1 THE 1 TO 2

Szövegreprezentációk „To be, or not to be, that is the question…” → BEISNOTORQUEST.THATTHETO BE0001/20 00 IS NOT OR QUEST THAT THE TO to be or not the that question is 1 1/

VP – verb phrase NP – noun phrase DT – determiner VB – base form verb NN – singular noun S – sentence part CC – cord. conjuct. RB – adverb VBZ – verb 3rd pers. TO – toSzövegreprezentációk Item Wordtobeornottobethatisthequestion POSTOVBCCRBTOVBDTVBZDTNN „To be, or not to be, that is the question…” „ To/TO be/VB, or/CC not/RB to/TO be/VB, that/DT is/VBZ the/DT question/NN … ” tokenelés stopszavazás „ To be, or not to be, that is the question … ”

Szövegreprezentációk „To be, or not to be, that is the question…” to be or is notthat thequestion S SS VP CC RB VP TO VP VB TOVP VB NP VP DT VBZ NP DT NN VP – verb phrase NP – noun phrase DT – determiner VB – base form verb NN – singular noun S – sentence part CC – cord. conjuct. RB – adverb VBZ – verb 3rd pers. TO – to

Numerikus elemzéssel Kredit kitöltöttség (6. blokk) Képzés közös: 51,2% Szakirányú: 68,7% Gyakorlati (min): 97,7% Szabadon választható: 100% Szakdolgozat: 100% Teljes gyak.átlag: 37,9% kredit Szöveges elemzéssel Feldolgozási lépések (8. blokk) Tokenelés Stopszavazás (spec. is!) Összetett szavak felbontása Szótövezés Szinonimák (pl. labor) Gyakorlat aránya: 39,2% említés KKK szövegelemzés KKK szövegelemzés Gyakorlati6 félév7 félév8 félév BA szint 38,62% (61 db) 46,43% (8 db) 24,30% (3 db) BSc szint 37,88% (16 db) 36,44% (38 db) 35,50% (5 db) SzógyakoriságEmlítés (db) gyakorlat 158 elmélet oldal, 14+7 képzési terület, 154 alapszak, 10 szempont

 Emlékszik : bemutat, áttekint, felsorol, ismétel, felismer  Megért : kifejt, azonosít, meghatároz, megmagyaráz  Alkalmaz : használ, eldönt, tervez, felfedez, kitűz  Elemez : definiál, megvitat, megkülönböztet  Alkot : megtervez, kifejleszt, vonatkoztat  Értékel : visszajelzést ad, minősít, véleményez Bloom-féle taxonómia igéi KKK szövegelemzés KKK szövegelemzés

Szöveg alapú szaktávolságok h=33% vágással 38 db egyke szak Kirajzolódnak a képzési területek Érdekességek: 15. élelmiszermérnök, 168. jármű-mérnök, 58. közszolgálati Informatika szak: h(31.GI; 63.PTI) = 44%, h(31.GI; 84.MI) = 43% és h(63.PTI; 84.MI) = 35% KKK szövegelemzés KKK szövegelemzés

HasonlóságAlapszak1Alapszak2 0, bűnügyi igazgatási87. rendészeti igazgatási 0, vegyészmérnöki9. biomérnöki 0, kerámiatervezés116. üvegtervezés 0,7171. alkalmazott közgazdaságtan29. gazdaságelemzés 0, mezőgazdasági mérnöki76. növénytermesztő mérnöki 0, kereskedelem és marketing82. pénzügy és számvitel 0, kereskedelem és marketing72. nemzetközi gazdálkodási 0, szociális munka94. szociálpedagógia 0, turizmus-vendéglátás49. kereskedelem és marketing 0, gazdálkodási és menedzsment82. pénzügy és számvitel 0, turizmus-vendéglátás82. pénzügy és számvitel 0, fémművesség118. formatervezés 0, turizmus-vendéglátás28. gazdálkodási és menedzsment 0,5633. állattenyésztő mérnöki65. mezőgazdasági mérnöki 0, gazdálkodási és menedzsment72. nemzetközi gazdálkodási 0, gazdálkodási és menedzsment49. kereskedelem és marketing 0, kameraman127. gyártásszervező 0, táncművész134. táncos és próbavezető 0,5271. alkalmazott közgazdaságtan58. közszolgálati 0, nemzetközi gazdálkodási82. pénzügy és számvitel 0, munkaügyi és társ.bizt. igazgatási73. nemzetközi igazgatási 0, gazdaságelemzés58. közszolgálati 0, turizmus-vendéglátás72. nemzetközi gazdálkodási Egymástól 50%-ban nem eltérő szakpárok

Polaritás vizsgálatok Sentiment Orientation +1 pozitív, 0 semleges, -1 negatív Gyakorlat (+1) vs. Elmélet (-1)Tudomány (+1) vs. Művészet (-1) kémia pedagógia zene irodalom társadalom fizika menedzsment informatika  statisztika matematika gazdaság matematika gazdaság kémia statisztika fizika informatika  menedzsment társadalom irodalom pedagógia zene KKK szövegelemzés KKK szövegelemzés

KE Nógrád BAZ Fejér Jellemzően negatív Jellemzően pozitív HirIX értékek százalékos megoszlása megyénként PozitívNegatív Fejér: 328,11KE: 13,49 BAZ: 325,28Nógrád: 7,4 Támogat, Kér, Szeret, Jog, Szerez, Tiszta Vég, Fél, Rossz, Sért, Súlyos, Kár

KE Nógrád Jellemzően jövő FOI2012 értékek százalékos megoszlása megyénként Jellemzően múlt Preis et. al (2012)

Szófelhők fejlődése Mental Map of Paris Milgram (1976) Zeitgeist Flanagan (1997)

Szófelhők fejlődése Fortune (2001)

Szófelhők fejlődése Prefix szófelhő Burch et al. (2013) Sziluett szófelhő Tagxedo (2006)

Szófelhők fejlődése Sparklines by Microsoft Research Lee et al. (2010)

Szófelhők fejlődése

Scopus Neuro Science Agykutatás Magyarország Co-Citation Időszak: szakújság szerző/kutató publikáció

Scopus Neuro Science

Forrás:

Conway szófelhők CikkSzaklap Brain Research Neuro Science Letters J. of Neuroscience J. of Neurochemistry Neuroscience J. of Neurophysiology Percept. & Motor Skills Haplotípus : a fenotípusnak az a része, amelyet egy kromoszómán elhelyezkedő, szorosan kapcsolt gének határoznak meg. (lásd HapMap 2010)

Conway szófelhők

Brain Research EMBO Journal VOS mappings