Helyi közösségi közlekedés szervezése és tapasztalatai Debrecenben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Advertisements

M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Kedvezményes MFB források hitelképeseknek Sebők Orsolya főszerkesztő.
GIGARING Mozgásban a város….
PÁLYÁZATI BESZÁMOLÓ Matolcsiné dr. Szimon Ildikó Mogyoród Nagyközség Önkormányzata Pályázati referens KÖZMEGHALLGATÁS június 1.
a Nyugat-dunántúli Operatív Program
„ Tiszaalpár Nagyközség szennyvízelvezetése és tisztítása a település vonzó természeti környezetének, felszíni és felszín alatti vizeinek megóvásáért”
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Új bölcsőde építése Kartalon – passzívház közeli energiatakarékos formában KMOP
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Budaörs Kistérség Többcélú Társulása november 24.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
A Regionális Operatív Programok keretében zajló pályázati lehetőségek ismertetése Stefán László ROP Irányító Hatóság június 17., Budapest.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
BAKS KÖZSÉG SZENNYVÍZCSATORNÁZÁSA ÉS SZENNYVÍZTISZTÍTÁSA
Városi tömegközlekedés
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Tájékoztatás az Európai Gazdaságélnkítő Csomagról ÚMVP MB Budapest, június 29. ÚMVP MB
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
JEREMIE Programok módosulásai
1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal.
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
FUTÁR projekt – célok és eszközök
Folyamatban lévő-és tervezett fejlesztések
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
A CIVAQUA program jelentősége, megvalósításának feltételei Nagyerdő Konferencia szeptember 16. Előadó: Orbán Ernő osztályvezető TIKÖVIZIG.
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Biztos Kezdet Gyerekházak
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
KAPOSVÁR.
Székesfehérvár helyi közösségi közlekedési hálózata
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
Pályaismeret 1-es viszonylat. 1.) Az 1-es vonalon hol találunk közúti fedezőjelzővel ellátott útkereszteződést? A Salétrom utcai kivonuláskor. Az Aquaticum.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
Pályaismeret 2-es viszonylat. 1.) Az 2-es viszonylaton hol találunk közúti fedezőjelzővel ellátott útkereszteződést? A Salétrom utcai kivonuláskor. A.
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Előadás másolata:

Helyi közösségi közlekedés szervezése és tapasztalatai Debrecenben Dr. Gábor Zsombor osztályvezető DMJV Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Osztály

Helyi közösségi közlekedés 2005. január 1. napjától a villamos és trolibusz szolgáltatást a DKV Zrt. látja el közszolgáltatási szerződés alapján. A szolgáltató pályáztatás nélkül került kiválasztásra. 2005. január 01. napjától pályázati eljárás lefolytatása nélkül az autóbusszal végzett helyi személyszállítási szolgáltatást a Hajdú Volán Zrt. látta el 2009. június 30. napjáig.

Helyi közösségi közlekedés 2008. évben az autóbusz szolgáltatás végzésére nyilvános pályázat kiírására került sor, melyet a CÍVISBUSZ Konzorcium nyert meg, így 2009. július 01. napjától 2021. június 30. napjáig a helyi autóbuszos személyszállítási szolgáltatást a Konzorcium látja el.

Helyi közösségi közlekedés A pályázati kiírásra legfeljebb 3 éves környezetbarát motorral ellátott alacsony padlós, részben légkondicionált autóbuszokkal rendelkező pályázók jelentkezhettek, akik vállalták a pályázat évében (2008. év) alkalmazott forgalomtechnika magasabb színvonalon történő biztosítását. A szolgáltató kiválasztásánál a bírálati szempontok a következők voltak: Egységes városi szintű, autóbuszos vonalhálózati GPS alapú, vagy azzal egyenértékű forgalomirányítási rendszer kiépítése. (év/hónap/nap) Matricás utastájékoztatásnál magasabb színvonalú elektronikus utastájékoztató rendszer kialakítása az alábbi helyszíneken: Nagyállomás, Segner tér, Doberdó, Kossuth utca, Klinika. (év/hónap/nap ) Járműveken belüli GPS alapú elektronikus vezérlésű akusztikus és vizuális utastájékoztatás bevezetése. (év/hónap/nap) Egységes gyártmányú járműállomány aránya az össz járműállományból.(%) Járműállomány átlagéletkora a szolgáltatás kezdésének időpontjában. (hónapban) Utastéri légkondicionáló berendezéssel ellátott járművek aránya. (%) ISO 14001 szabványnak megfelelő környezetirányítási rendszer megléte. A szolgáltatás gazdaságossági számításain alapuló tarifaemelés mértéke. (%)

Helyi közösségi közlekedés 2014. évi járműállomány 18 db CAF URBOS 3 típusú villamos. Utastérben egyterű. 100 %-ban alacsony padlós. Normál nyomtávolságú. Légkondicionált járművek. Egységes gyártmányú járműállomány – VOLVO típusú 40 db csuklós és 85 db szóló autóbuszok. A járművek átlag életkora 5,084 év. Légkondicionált járművek. Euró – 5 motorral ellátottak. Járműveken belül GPS alapú elektronikus vezérlésű akusztikus és vizuális utastájékoztató. 100 %-ban alacsony padlós.

Helyi közösségi közlekedés 2014. évi járműállomány 5 db GANZ Solaris Trollino 12 5 db GANZ Solaris Trollino 12D 11 db GANZ Škoda Trollino 12D-2 4 db IKARUS Obus 280 T9.90 2 db ZIU-9 1 db MAZ 103 T A CAF járművek mellett az 1-es villamos vonalon továbbra is közlekedik a 11 db KCSV 6-1S típusú villamos jármű is.

Debrecen vonalhálózati térképe 59 autóbusz viszonylat 5 trolibusz viszonylat 2 villamos viszonylat

Helyi közösségi közlekedés támogatása 2010-2014 Támogatási forma 2010 eFt/év 2011 2012 2013 2014 Önkormányzati 400.000 738.270 480.000 311.424 140.000 Állami 408.750 500.000 526.381 350.921 384.887 A szolgáltatók helyi közösségi közlekedésből származó díjbevétele, szociálpolitikai menetdíj támogatása, bevételekkel nem fedezett indokolt költsége 2010-2014 2010 eFt/év 2011 2012 2013 2014 I. félév eFt Tényleges díjbevétel 3.059.337 3.064.399 3.078.661 3.104.307 1.664.050 Szociálpolitikai menetdíj támogatás 1.440.836 1.424.338 1.339.150 1.276.010 637.820 Bevételekkel nem fedezett indokolt költség 1.453.352 1.269.313 1.176.128 2.455.899 1.260.116

Debrecen város villamoshálózatának fejlesztése - 2-es vonal A Péterfia utcától a Doberdó utcai végállomásig. A burkolt és a nyitott vágányok hossza 8 kilométer. Bekerülési költség 18 db járműbeszerzéssel 20,262 milliárd Ft. A támogatás mértéke: (89,7% ebből 80%EU)

Debrecen város villamoshálózatának fejlesztése - 2-es vonal Az 1-es vonallal közös szakaszon a megállóhelyek átépítése (10 db), és 12 db új megállóhely építése az alacsony padlós járművek részére. Elvégzendő feladat volt a Petőfi téri végállomás átépítése is, így közvetlen átszállási kapcsolatot tudtunk biztosítani az utasok számára.

Az egyes eszközök részesedése a napi utasforgalomban a 2-es villamos beindulása előtt Az egyes eszközök részesedése a napi utasforgalomban a 2-es villamos beindulása után

Közösségi közlekedés előnyben részesítése forgalomszabályozási megoldásokkal Lehetőségek: Buszsávok kialakítása Buszzsilip kialakítása Közösségi közlekedési jármű bejelentkezése jelzőlámpás forgalom irányítású csomópontban

Intermodális Közösségi Közlekedési Logisztikai Központ 50 ezer négyzetméteres intermodális közösségi közlekedési csomópont, 100 ezer négyzetméteres kereskedelmi központ helyi autóbusz közlekedés , helyközi autóbusz közlekedés villamos közlekedés, trolibusz közlekedés, MÁV elővárosi közlekedés 300 személygépkocsi-parkoló Becsült költség 30 milliárd Ft

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Debrecen