Objektumorientált alapjai ISZAM III.évf. részére Bunkóczi László.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Osztály leszármaztatás
Advertisements

1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Tervezési minták és a PHP 5
AZ OOP ALAPJAI.
C++ programozási nyelv Gyakorlat hét
Programozás III OOP ALAPOK.
Programozás III KOLLEKCIÓK 2..
Programozás III FACTORY, KOMPOZÍCIÓ és EGYEBEK.
3. A programozás eszközei, programozás-technikai alapismeretek
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Adatbányászati technikák (VISZM185)
Öröklődés 2..
© Kozsik Tamás Beágyazott osztályok A blokkstrukturáltság támogatása –Eddig: egymásba ágyazható blokk utasítások Osztálydefiníciók is egymásba.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Programozás alapjai.
Fájlkezelés, IO Kivételkezelés Belső osztályok
Osztályok Garbage collection.  általában minden osztálynak vannak adattagjai és/vagy metódusai ◦ adattagok megadása:  [láthatóság] [static] [final]
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 5. Gyakorlat Öröklődés, virtuális függvények,
Programozás II. 3. Gyakorlat C++ alapok.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 6. Gyakorlat const, static, dinamikus 2D.
Tömbök ismétlés Osztályok Java-ban Garbage collection
A Java programozási nyelvSoós Sándor 1/17 Java programozási nyelv 4. rész – Osztályok II. Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai.
A C++ programozási nyelvSoós Sándor 1/17 C++ programozási nyelv Gyakorlat - 7. hét Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
A C++ programozási nyelvSoós Sándor 1/14 C++ programozási nyelv Gyakorlat hét Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
Java programozási nyelv 3. rész – Osztályok I.
A C++ programozási nyelvSoós Sándor 1/10 C++ programozási nyelv Gyakorlat - 5. hét Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
A C++ programozási nyelvSoós Sándor 1/12 C++ programozási nyelv Gyakorlat - 8. hét Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
Java programozási nyelv 5. rész – Osztályok III.
C# tagfüggvények.
C# tagfüggvények.
© Kozsik Tamás Csomagok. © Kozsik Tamás A program tagolása Típusdefiníciók (osztályok, interfészek) Metódusok Blokk utasítások Csomagok.
OOP ÖRÖKLŐDÉS, INTERFÉSZ
ISZAM III.évf. részére Bunkóczi László
Objektumorientált tervezés és programozás II. 3. előadás
Szoftvertechnológia alapjai Java előadások Förhécz András, doktorandusz tárgy honlap:
A PHP 5 újdonságai Az OOP terén. Miről lesz szó? Osztályok kezelése – Új direktívák – Konstruktor – Destruktor Interfészek Kivételkezelés.
Objektum orientált programozás a gyakorlatban
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Javascript Microsoft által készített kiegészítése Statikus típusosság Nagy projektek Windows 8 fejlesztésénél WinRT egy részét ebben írták Nyílt forráskódú,
Objektumorientált programozás
V 1.0 Szabó Zsolt, Óbudai Egyetem, Programozási Paradigmák és Technikák Programozási eszközök Interfészek Generikus.
Java programozási nyelv Metódusok
Java programozási nyelv Adatbekérés konzolról
Programozás III KOLLEKCIÓK.
Programozás III UNIT TEST. És tényleg: Honnan lehet tudni, hogy működik-e vagy sem?
1 Objektum orientált programozás Struktúrák és objektumok gyakorlat Nagy Szilvia.
1 Objektum orientált programozás Öröklődés: többszörös öröklődés, konstruktorok, destruktorok, overloading Nagy Szilvia.
OOP ÖRÖKLŐDÉS, INTERFÉSZ
Programozás III OOP ALAPOK.
Programozás III OOP ÖRÖKLŐDÉS.
Programozás III KOLLEKCIÓK.
Ficsor Lajos CPP2 / 1 Származtatási mechanizmus a C++ nyelvben Ficsor Lajos Miskolci Egyetem Általános Informatikai Tanszék.
Ficsor Lajos A C++ programozási nyelv I. CPP1/ 1 Osztály és objektum fogalma.
Ficsor Lajos Objektumok inicializálása CPP4 / 1 Objektumok inicializálása Ficsor Lajos Miskolci Egyetem Általános Informatikai Tanszék.
Objektum orientált programozás 4. Mutatók, típusok és struktúrák Nagy Szilvia.
1Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai KarAntal Gábor Programozás I. 4. gyakorlat.
TÁMOP /1-2F JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam Osztályok, objektumok definiálása és alkalmazása. Saját.
Krizsán Zoltán, iit C# osztályok 2 Adattagok  Osztály hatáskörben definiált változó.  Formája: [attribútum] [módosító] típus azonosító [=kezdő érték][,
A szoftver mint komplex rendszer: objektumorientált megközelítés.
A C++ programozási nyelv
Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II.
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
Öröklődés Objektumok közötti speciális kapcsolat.
Konverziós operátorok
Előadás másolata:

Objektumorientált alapjai ISZAM III.évf. részére Bunkóczi László

Miért fontos? „ Bill Gates azt nyilatkozta a Borland Turbo Pascalról, hogy "Ha az objektum-orientált programozás tényleg olyan nagy durranás, akkor mégis miért van az, hogy az alkalmazásokat jórészt sima C-ben írják?" Azóta már vannak olyan programnyelvek, hogy osztályok nélkül (alakilag) semmit sem tudunk csinálni (pl.C#)

Esettanulmány „Sajnos nem ez a helyzet. Objektum- orientáltan is ugyanannyi kódot kell írnunk, mint anélkül, mint ahogyan struktúráltan programozva is ugyanannyi munkánk van, mintha mezítlábas tömbökkel dolgoznánk. Az előny nem abból ered, hogy valamit meg tudunk spórolni, hanem abból, hogy objektum-orientáltan programozva a kód struktúráltabb, magyarán ÁTTEKINTHETŐBB lesz.

Mi az objektum? Egy osztály (Class) egy példánya Mi az osztály? Összetartozó változók és azokat módosító metódusok gyűjteménye – ennek egy példánya az/egy objektum Egy osztály létrehozásával csak a kereteit teremtjük meg egy objektum létezésének és annak (azok) manipulálási lehetőségét

Egységbe zárás - Encapsulation Összetartozó változók és azokat módosító metódusok gyűjteménye (tag)Változók amelyekkel leírjuk az adott objektumot – C-ben Def struct-tal lehetett ilyet létrehozni (utána jött létre az OOP) Tagfüggvények (metódusok) amelyekkel megváltoztat(hat)juk a változók állapotát

Öröklődés Class négyszögek (a,b,c,d)-> inherits Class négyzetek (a) Class téglalapok (a,b) Class rombuszok (a,b) Stb A szűlő osztály nem módosítható, de a leszármazottak bővíthetik, módosíthatják önmagukon belül az eredetit

Objektum létrejötte A Class alapján egy ún.konstruktor fv. hoz létre egy példányt, de értékadás nem biztos hogy történik vagy default- ok Megszűnés: destruktor fv. Vagy C#-ben és Java-ban garbage collector – futás közben szabadít fel tárat

Nyílvánosság Az osztályok (objektumok) adattagjai vagy : Public (nyílvánosak) Private (csak a saját osztály vagy leszármazottak láthatják) Protected (csak osztályon belül)

Pattogó labdák esetén Class labda { // adattagok Var x, y, (r) Var dx, dy } { //metodusok Fv mozgas{…………………} Fv pattanas {…………………} Fv ütközés {…………………} } Labda1= new labda

Bővebben a web-en =objektumorient%C3%A1lt+programoz %C3%A1s&btnG=Google+keres%C3% A9s&meta=