TERVEZET. R ÁKOSMENTE, A KERÉKPÁROSBARÁT TELEPÜLÉS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kerékpáros fejlesztések között Mitől lesz kerékpárosbarát egy település? Dr. Kukely György cégvezető Terra Studio Kft április 24.
Advertisements

KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Projekt általános bemutatása
„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
Norvég Alap Zöld ipari innováció. Célok – Zöld ipari innováció Zöld vállalkozások versenyképességének erősítése, meglévő iparágak zöldebbé tétele, zöld.
Aktuális pályázati lehetőségek
LEADER Szeged LEADER pályázatok
MHT Országos Vándorgyűlés
Vác turisztikai attrakciók összefogása a TDM szervezet keretében
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
Fenyő utcai és Béketelepi játszóterek építése
Mi kell a biciklisnek? Tóth Judit Magyar Kerékpárosklub alelnök Solt,
Kerékpáros Magyarország Program Bringázz a Munkába Kerékpárosbarát Település szeptember 16.
Előadó: Mihály Mariann TDM menedzser TDM szervezetünk működéséről, eddigi munkájáról.
Az OFA szerepe a foglalkoztatás elősegítésében
A kerékpáros közlekedésfejlesztés aktuális feladatai
Tatabánya Megyei Jogú Város évi költségvetése
Dr. Cser-Palkovics András polgármester Megújul városunk egyik főútja, a Mártírok útja.
Gyalogtúra útvonalak hálózata a Marosháton Azonosító: DAOP-2.1.1/E Kedvezményezett: Marosháti Kistérség Turizmusáért Egyesület.
Szemléletformálás a kerékpáros közlekedés támogatásában
„ Tiszaalpár Nagyközség szennyvízelvezetése és tisztítása a település vonzó természeti környezetének, felszíni és felszín alatti vizeinek megóvásáért”
ELSZÁRMAZOTTAK TALÁLKOZÓJA VIII. MADZAGFALVI NAPOK SZEPTEMBER 9.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Dr. Dömötör Tamás Magyar Tájépítészek Szövetsége.
III. Magyarországi Klímacsúcs Szakmai Konferencia
Kerékpáros_hálózat_kutatás Bartus Tamás Mészáros Márton Tanszéki_Terv_
Piller Rudolf SzélerőVép Kht.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Tóth Judit Kerékpáros Magyarország Szövetség évi pályázatok.
Európai Autómentes Nap és Mobilitási Hét Tatabányán Oláh András
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
Folyamatban lévő-és tervezett fejlesztések
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Csengersimáért Közhasznú Egyesület Asociaţia fără scop Csengersimáért Comuna Dorolt Pusztadaróc Önkormányzat „Két keréken Szatmárban“ „On two wheels in.
Kerékpárutak építésének engedélyezése
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Mozduljunk meg! Let’s move! HU-12-E R3 Projekt indító rendezvény Általános ismertető.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Kerékpáros turizmus a szlovák-magyar határ mentén
Önkormányzati választási fórum. Diósd az otthonunk.
vidékfejlesztési szakmai igazgató Bükk-Térségi LEADER Egyesület
A VÁROSREHABILITÁCIÓS KERET FELHASZNÁLÁSA ÉPÜLET KÖZTÉR 2013 előtt 2013 évben kifizetés: 12 milliárd Ft 8 támogatott kerület; 3 nyereséges. keret: 5 milliárd.
KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
Közlekedjünk kerékpárral a Balaton körül
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉS BUDAPESTEN XD csapat Készítette: Márta Zsolt Gyűjtötte: Mészáros Valentin Előadja: Rimóczi András.
Fotó-összeállítás: Susánszky Ferenc Szöveg: Dékányné Szalai Katalin Dévaványa Felemelkedéséért Közhasznú Alapítvány, Somodi Mária Magyar Közlekedési Klub.
Pályázatok 2011 Vas Megye és Szombathely Város Regionális Vállalkozásfejlesztési Alapítványa Babós Csaba, ügyvezető igazgató.
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
KERÉKPÁRRAL A BÜKKÖN ÁT – KERÉKPÁRRAL A VÁROSON ÁT
ZÖLDEK Klaszter Nemzetközi Konferencia A megújuló energia jövője a Közép-dunántúli régióban Edutus Főiskola,
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Helyi Fejlesztési Stratégia intézkedéseinek bemutatása
TOP vas megyei aktualitásai
Gerje-Körút „A közös program”
Megújul városunk egyik főútja, a Mártírok útja
A TÉR_KÖZ pályázat számokban
Kerékpáros fejlesztések Zala megyében
FRAGMENTS of NATURE / TERMÉSZETI TÖREDÉKEK
Közösségi Szinten Irányított Városi Helyi Fejlesztések (CLLD )
Együtt a természetben Révész Máriusz
Zárórendezvény.
Előadás másolata:

TERVEZET

R ÁKOSMENTE, A KERÉKPÁROSBARÁT TELEPÜLÉS

R ÁKOSMENTE ELHELYEZKEDÉSE, KERÉKPÁROS ADOTTSÁGAI Földrajzi adottságok: Budapest legnagyobb területű és legkisebb népsűrűségű kerülete → sok beépítetlen, rekreációra alkalmas zöld felület Domborzatilag viszonylag sík terület, kerékpárral könnyen leküzdhető szintkülönbségekkel Történelmi, társadalmi adottságok: Rákosmente múltja okán (több község összevonásával alakult) a klasszikus célállomás orientált kerékpározásnak máig érezhető hagyományai vannak A kerület folyamatos népességgyarapodása során számos fiatal beköltöző jelenet meg Rákosmentén, akik a kerékpározásra már szabadidős tevékenységként, sportként tekintenek

R ÁKOSMENTE KERÉKPÁROS HELYZETE KORÁBBAN Kialakított kerékpáros hálózat teljes hiánya Néhány igen rövid, „semmiből-semmibe” vezető kerékpárút szakasz Egyre súlyosodó konfliktus a kerékpáros közlekedés és az egyéb közlekedési módok között a közös felülethasználat okán Balesetveszély Megfelelő kerékpáros tárolási lehetőségek hiánya

R ÁKOSMENTE KERÉKPÁROS CÉLKITŰZÉSEI, A TUDATOS TERVEZÉS IDŐSZAKA Rákosmente Önkormányzata 2006-ban kötelezte el magát a helyi kerékpáros lehetőségek bővítése iránt, az alábbi célkitűzések megfogalmazásával: Összefüggő kerékpáros útinfrastruktúra megteremtése Kiegészítő kerékpáros létesítmények telepítése (ügyességi pályák, pihenők, tárolók) Szemléletformálás kerékpáros akciók és rendezvények útján

K ERÉKPÁROS ÚTINFRASTRUKTÚRA KIALAKÍTÁSA Hivatásforgalmi kerékpárút és gyalogos sétány kialakítása a kerületi zöldfolyosó, a Rákos-patak mentén 3,6 km hosszúságban, uniós társfinanszírozású pályázat segítségével Kerékpárút tervezése GKM forrásból a legforgalmasabb kerületi útvonal, a Pesti út mellett 6,7 km hosszúságban (Rákosmente az általa készített terveket ingyenesen átadta a Fővárosi Önkormányzatnak, mint a Pesti út tulajdonosának részére megvalósítás végett)

R ÁKOS - PATAK MENTI KERÉKPÁRÚT R ÁKOSMENTE Ö NKORMÁNYZATÁNAK PÁLYÁZATA „Hivatásforgalmi gyalog- és kerékpárút kialakítása a Rákos-patak mentén a XVII. kerületben” elnyert támogatási összeg: Ft önrész: Ft beruházás teljes összege: Ft elkészített kerékpárút hossza: 3,6 km elkészített kerékpárút szélessége 2,75 m 8 db kerékpártároló 45 db jelzőtábla 5 db pihenőhely Átadás: október

R ÁKOS - PATAK MENTI KERÉKPÁRÚT A PÁLYÁZAT KIEGÉSZÍTÉSE SAJÁT FORRÁSBÓL Saját forrás a pályázaton kívül Ft: megállóhelyek, padok (13 pihenőhely) közvilágítás (132 db lámpa) zöldfelület-fejlesztés, faültetés

A P ESTI ÚT MENTI KERÉKPÁRÚT – A F ŐVÁROSI Ö NKORMÁNYZAT PÁLYÁZATAI A Fővárosi Önkormányzat a Pesti út menti kerékpárutat két részletben, két uniós társfinanszírozású pályázat segítségével valósította meg Pesti út menti kerékpárút az 501. utca és a Ferihegyi út között támogatási összeg: Ft önrész: Ft összköltség: Ft épített kerékpárút hossza: 1,5 km kijelölt kerékpárút hossza:1,4 km 6 db kerékpártároló (összesen 46 férőhely) Átadás: ősz Pesti út menti kerékpárút a Ferihegyi út és a Hegyalatti utca között támogatási összeg: Ft önrész: Ft összköltség: Ft épített kerékpárút hossza: 2,5 km kijelölt kerékpárút hossza:1,3 km 1 db kerékpártároló (összesen 20 férőhely) Átadás: ősz A Pesti út mentén a két beruházással összesen 6,7 km hosszúságú kerékpáros felület jött létre

A P ESTI ÚT MENTI KERÉKPÁRÚT

R ÁKOSMENTE KIEGÉSZÍTŐ KERÉKPÁROS INFRASTRUKTURÁLIS BERUHÁZÁSAI B+R kerékpártárolók kialakítása a helyi vasúti megállóhelyeken konzorciumi pályázati forrás felhasználásával A pályázat keretében 4 kerületi vasúti megállóhelyen (Rákoshegyen, Rákoscsabán, Rákoskerten és Rákoscsaba-Újtelepen) került kialakításra (P+R parkolók mellett) helyszínenként 20 férőhelyes, fedett, kamerarendszerrel védett B+R kerékpártároló Az 5,4 milló Ft értékű beruházás átadására őszén került sor

R ÁKOSMENTE KIEGÉSZÍTŐ KERÉKPÁROS INFRASTRUKTURÁLIS BERUHÁZÁSAI Kerékpáros (BMX) park kialakítása a „Szociális célú városrehabilitáció Rákosmentén” című projekt keretében A 34,1 millió Ft értékű beruházás átadására nyarán került sor

R ÁKOSMENTE KIEGÉSZÍTŐ KERÉKPÁROS INFRASTRUKTURÁLIS BERUHÁZÁSAI Kerékpáros oktatópálya létesítése pályázati támogatás igénybevételével A mintegy 6 millió Ft értékű beruházás átadására novemberében került sor

S ZEMLÉLETFORMÁLÁS - P ÉLDÁK BMX földpálya építés civil pályázat keretében (2013) Kerékpáros ügyességi verseny (minden évben) Autómentes nap (minden évben) Bringázz a munkába-bringás reggeli (2014) A Föld Órája – kerékpáros felvonulás (évente) Extrém kerékpáros bemutató (2014)

M ÉRLEG Az elmúlt 7 évben a kerületi kerékpárutak hossza megtízszereződött kerékpáros célokra több mint 500 millió forintot fordítottunk többszáz kerékpártároló hely jött létre kiépültek a kerület első kerékpáros pihenőhelyei évente minimum 4-5 kerékpáros rendezvény került megszervezésre Rákosmente kerékpáros célú civil pályázatokat írt ki a helyi önkormányzat számos bringás rendezvényt támogatott 4 alkalommal lett Rákosmente „Kerékpárosbarát település”

J ÖVŐBELI TERVEINK Kerékpárút hálózat észak-dél irányú bővítése, budapesti kerékpárhálózatba való bekapcsolása Kerékpáros infrastrukturális kiegészítő elemek számának növelése (pihenők, kerékpártárolók, stb.) Kerékpározást népszerűsítő, szemléletformáló akciók folytatása Rákos-patak menti kerékpárút meghosszabbítása a kerülethatárokig (Rákosmente kezdeményezője és szorgalmazója annak az elképzelésnek, hogy a Rákos patak teljes hosszában kerékpárút épüljön ki, mely több, mint 40 km hosszúságával Budapest és a keleti agglomeráció legjelentősebb kerékpáros útvonala lenne.)

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!