Tartalomszolgáltatás a tartalomszolgáltatáshoz Csendes Iván NAPI Online hírügynökségi üzletágvezető MIBE konferencia
NAPI Gazdaság /1991 NAPI CSOPORT NAPI Online / Árbevétel: 815 M Ft. 111 M Munkatársak: fő 3-10 Fő Hazai befektetők tulajdonában Nyereséges működés – Online 2003-tól MIBE konferencia
Információs bázisunk Szerkesztőségek: NAPI Gazdaság üzleti és pénzügyi hírlap NAPI Online üzleti, gazdasági portál Házépítők Kalauza építkezők magazinja Tallózó heti közéleti lapszemle Adatbázisok: Archívum1991 / től Csődfigyelőhetente – Cégközlöny CégradarCégbíróság Hoppenstedt Creditreform NAPI Online MIBE konferencia
Információk, hírek forrásai Hátránya: nem biztosít exkluzivitást, csak egyidejűséget, ezért az elhangzottakból csak ritkán, erős hírérték esetén születik első oldalas cikk. MIBE konferencia Primer hírforrás (sajtótájékoztató, közlemény 23%) : vállalati szféra kommunikációs eszköze, kezdeményezés a vállalati oldalon, kommunikációs, PR szakemberek közvetlenül tudják befolyásolni. A primer, autentikus hírforrások (sajtótájékoztatók, közlemények, saját nyomozati munka) aránya meghaladja az 50%-ot.
A szelekciót a kapuőrök végzik: a rendelkezésükre álló információkat szűrik és szakszerűen tálalva, technikai eszközökön keresztül eljuttatják a közönséghez. A szelekciós szempontok: 1) a befogadói igények, 2) az információért folyó konkurenciaharc, 3) a kulturális közeg igényei, 4) a politikai-társadalmi környezet elvárásai a szubjektum önérdeke által meghatározva. INFORMÁCIÓ végtelen számú esemény HÍR Szelektált információ, befogadhatóvá alakítva MIBE konferencia Infoszűrés - Kapuőrök
A hírértékkel bíró üzenet legfontosabb jellemzői a kapuőr szempontjából sok embert, vállalatot, stb. érint Bombasztikus üzenet (pl. Ft leértékelés) Aktualitás (erős időhöz kötöttség, gyors amortizáció) Erős sztori jelleg („etetős”, érdekes információ) Exkluzivitás (csak a Napi újságírója tud róla) Az exkluzivitás és a sztori jelleg Növeli a sajtóba kerülési esélyt Csökkenti más médiumokban való megjelenés esélyét Mérlegelendő MIBE konferencia Hírré válás szempontjai
A NOP hírszolgáltatásának folyamata Újságíró NAPI Online Szerkesztőség Infoszűrők Adatbázis szerver Tartalomvásárló (150 témakör kiválasztás,cégszűrés, visszacsatolás) Tartalomvásárlók (internetes honlapok) Tartalomvásárlók (intranett) Tartalomvásárlók (televízió, rádió, lapok) MIBE konferencia Újságíró NAPI Gazdaság
Technikai háttér MIBE konferencia Elérés módja:Formátum: Web (jelszóval védett URL) (csatolt állomány) FTP XML HTML TXT (Reuters)
Példák - MKB MIBE konferencia
Példák-Allianz MIBE konferencia
Példák-amindenit.hu MIBE konferencia
Példák-Prohardver MIBE konferencia
Példák-Brokernet MIBE konferencia
Példák MIBE konferencia
Példák MIBE konferencia
Ügyfélkör kiválasztás Miért? Média, kiadók emberi munka költségét takarítja meg Ágazati portálokszakmai hírek mellé ágazati-üzleti Pénzintézeteklátogató visszatérése Tanácsadókgyors, releváns hírek a döntésekhez Regionális portálokhitelesség alátámasztása (brand) Ágazati Tartalomszolgáltatóvá válás Mi motiválja ügyfeleinket? MIBE konferencia
I. Témakörök, rovatok rendszeres „ráncfelvarrása” II.Interaktív keresők fejlesztése III. TEN szövetség az üzleti tartalomszolgáltatásban (TeleDatacast Kft. – Econet Rt. – NAPI Online Kft.) A fejlesztés irányai MIBE konferencia
MIBE konferencia Köszönöm értő figyelmüket! Csendes Iván Források: Napi Gazdaság szerkesztőségében végzett felmérés NAPI Online adatbázisából készített saját elemzés és statisztika Szirmai Éva: A sajtóműfajok elmélete, jegyzet, 1997, Szeged