Az elektromos autó, mint múlt és a jövő

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlott telepítési verziók
Advertisements

Adó és illeték változások 2012-ben
1 Adó és illeték változások 2012-ben. MERIVA LPG Termékismertető Opel Hungary 2.
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Nemszőtt textíliák felhasználási lehetőségei
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Műszaki Értelmiség Napja 2013 Alternatív járműhajtás koncepciók értékelése, az elektromos járművek alkalmazásának távlatai prof. Dr. Palkovics László.
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
A papír hulladékként is érték
Depóniagáz, mint üzemanyag
Energia – történelem - társadalom
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
Energia és (levegő)környezet
2004. április 29.1 A földfelszíni digitális televíziózás (DVB-T) frekvenciagazdálkodási kérdései A digitális televíziózás dr. Kissné Akli Mária Okleveles.
Készítette: Birghoffer Péter
TOYOTA HIBRIDEK – a fenntartható mobilitás alternatívái
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
Hybrid autók A projektünk témája az autók és a környezetvédelem, közelebbről a hibrid autók.
 Hibrid rendszernek azt a megoldást nevezzük, melynek során a meghajtáshoz szükséges energiát két vagy több, különböző elven működő erőforrásból nyerik.
Energetikai folyamatok és berendezések
Városi járművek A egyéni rövid távú közlekedés eszközei.
A KONTAKT-Elektro Kft. tüzelőanyag-cellás fejlesztései
Út a napenergia hasznosítás felé, avagy sikerek és nehézségek az önkormányzatokkal való együttműködésben.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Budapest, Előadó: Dr. Mihalik József
A győztesek felelőssége – Tájkép csata után
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
© ABB Group July 11, 2014 | Slide 1 Az ABB Magyarországon 2012.
A jövő és az energia Mi lesz velem negyven év múlva ? Mivel fogok közlekedni ? Fázni fogok otthon vagy melegem lesz ?
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Világunk egyik globális környezeti problémája a levegőszennyezésből adódó üvegházhatás és felmelegedés. A személygépkocsikból áradó gázok is felelősek.
Luxemburg, Málta,Hollandia
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
SIKLÓERNYŐ-EJTŐERNYŐ-SÁRKÁNY statisztika és összehasonlítás
Közlekedés – energia – jövő - kihívások és megoldások - Dr. Fónagy János államtitkár, NFM Válságkezelés és váltóállítás A Magyar Közgazdasági Társaság.
) 27/07/2014 A befektetői tőke szerepe a távhőszolgáltatás fejlesztésében Fernezelyi Ferenc Kereskedelmi igazgató Dalkia Energia Zrt. MaTáSzSz konferencia.
Csáki Zoltán Országos Széchényi Könyvtár Digitális folyóiratok tartalomjegyzékeinek feldolgozása az OSZK-ban (EPAX projekt) NETWORKSHOP 2008.
szakmérnök hallgatók számára
DIÁKKONFERENCIA 10.A Miskolc, június 5.
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj 4. A bringa közösség, és gazdaságfejlesztő szerepe 5. A bringázás kisteljesítményű.
START mintaprogram és a Térfigyelő rendszer kapcsolata Szarvason Hodálik Pál Szarvas Város alpolgármestere.
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Éghajlatváltozásról MSZOSZ Elnökség március 2.
1 Konjunktúrajelentés 2009  Az üzleti helyzet és várakozások  A befektői környezet A DUIHK 15. konjunktúrafelmérése Dirk Wölfer április 21.
Megújuló energiaforrások – Lehetőségek és problémák
EGYEBEK : Hibridhajtás : Erőforrás: kombinált Általában belsőégésű motor+elektromos hajtás.
Civin Vilmos MVM Zrt. „Klímacsúcs” Budapest, február 27. Klímaváltozás és egy állami tulajdonú villamos társaság.
Alkohollal a csúcsra Kaszab István Szuro-Trade cégcsoport Környezettudatos közlekedés roadshow 2012.
HÁLÓZATRA VISSZATÁPLÁLÓ NAPELEMES RENDSZEREK MAGYARORSZÁGON
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
A napelemes (PV) hálózatra termelő villamos erőművek helyzete a világban, és Magyarországon.
Az Eötvös József Alapítvány évi beszámolója Rendes évi közgyűlés február 10.
2011. március 20. Fuvareszközök Zsibrita Mátyás –
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
8 sz. főút Márkó – Herend közötti szakasz fejlesztésének megvalósítása
Az elektromos autó, jövő a jelenben
Stratégiai kérdések az energetikában Kecskeméten, a TERMOSTAR Kft. szemszögéből.
A hibrid autók jelene és jövője Magyar Tudomány Ünnepe, 2014
Energia és (levegő)környezet
Vezető nélküli autók az utakon 2015-től? Számítógépes alapismeretek, első beadandó feladat.
1 Dr. Emőd István, BME Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék Alternatív hajtóanyagok Alternatív járműhajtások Magyar CIVINET, szeptember 28, Zalaegerszeg.
Járművillamosság-elektronika
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
„A közlekedés jövője” HKIK KÜLDÖTTGYŰLÉS
Előadás másolata:

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Jedlik Ányos 1829 Villámdelejes forgony

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Thomas Parker : London 1884. Andreas Flocken: Coburg 1888. (Németország) Thomas Edison, Chicago , 1889 USA

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő USA XX. sz. első éveiben: 40 % gőzkocsi 38 % villamos hajtású kocsi (33 842 jármű) 22 % belső égésű motoros jármű Európában 1914-ben 3170 villamos autó

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Camille Jenatzy : 1899 április 29. 105,882 km/h, 1 km, kb. 67 LE-s elekrtomotor, 80 db. akkumulátor az 1,5 T-ás jármű tömegének a fele.

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Belsőégésű motoros jármű: Bonyolult szerkezeti felépítés Gyakori karbantartás Zajos, környezetszennyező Üzemi előkészületi idő „hosszú” Energia tárolás egyszerű Hatókör „korlátlan” Üzemanyagok korlátlan, olcsó elérhetősége Kiépített infrastruktúra Villamos hajtású jármű: Egyszerű felépítés Karbantartás minimális Csendes, használat helyén nem környezetszennyező Üzemi előkészületi idő rövid Energia tárolás nehézkes Hatókör korlátozott „Üzemanyag” korlátozott elérhetősége tárolás nehézsége Kiépítetlen infrastruktúra

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Lohner-Porsche, Bécs, 1901- első Hybrid autó?

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Budapest, 1915. március 1- Daimler akkumulátoros autóbusz

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Magyar Királyi Posta: gépkocsiállomány közel 20%-a villamos hajtású volt az 1960-as évekig üzemeltek

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Rába: 28 db villamos hajtású teherautó MÁG: 7 db villamos hajtású teherautó

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Második világháború után kísérleti járművek: Pavlics Ferenc irányítása GM Villamos hajtású járművek Kutatóközpontja: 1971-72 holdautók

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő 1968. Villamosipari Kutatóintézet városi használatú villamos hajtású járművek

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Cserny József Kossuth díjas designer 1970 TYNY Villamosipari Kutatóintézet 1984. saját kivitelezésű akkumobil 1986-95 Robix elektromos kisautó család.

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Puli magyar kisautó: 1986- dízelmotor kb. 400 db. 1990 villamos hajtás: kb. 150 db. Puli Caby egy példányban, 10 db. 6 V 240 Ah savas akkumulátor, 7,4 kW-os villanymotor 65 km/h sebességgel 100 km

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Reva (India) Villamos hajtású városi kisautó 2001-2012. 26 országban 4000 jármű Hatótávolság: 80 km

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Hybrid autók- Toyota Prius 1997–től Korlátlan hatótávolság

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Opel Ampera: Villamos hajtású autó, benzinmotor hatótáv növeléssel 500 km megtétele

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Solo-Duo hazai fejlesztésű, alternatív hajtású jármű, bemutatása 2008-ban

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Volvo 7900 A Hybrid. 2015. februárig 28 db áll forgalomba

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Villamos hajtású gépkocsik forgalomba állításának könnyítése: -teljes adómentesség Európai terv: 2020-ig 20%-os járműállomány Magyarországon : 0,7-1,2 % járműállomány 3,8 millió járműnél kb. 45 000 villanyautó. Infrastrukturális feltételek: töltőállomás hálózat kiépítés, -1 elektromos autó-1,5 töltőállomás (60 000 töltőállomás) Hálózat kiépítés 80 millió euro beruháztást igényel

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Sheikh Zaki Yamani Szaud-arábia volt olajminisztere: „A kőkorszaknak sem azért lett vége mert elfogyott a kő” Köszönöm a figyelmüket !