Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Jedlik Ányos 1829 Villámdelejes forgony
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Thomas Parker : London 1884. Andreas Flocken: Coburg 1888. (Németország) Thomas Edison, Chicago , 1889 USA
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő USA XX. sz. első éveiben: 40 % gőzkocsi 38 % villamos hajtású kocsi (33 842 jármű) 22 % belső égésű motoros jármű Európában 1914-ben 3170 villamos autó
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Camille Jenatzy : 1899 április 29. 105,882 km/h, 1 km, kb. 67 LE-s elekrtomotor, 80 db. akkumulátor az 1,5 T-ás jármű tömegének a fele.
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Belsőégésű motoros jármű: Bonyolult szerkezeti felépítés Gyakori karbantartás Zajos, környezetszennyező Üzemi előkészületi idő „hosszú” Energia tárolás egyszerű Hatókör „korlátlan” Üzemanyagok korlátlan, olcsó elérhetősége Kiépített infrastruktúra Villamos hajtású jármű: Egyszerű felépítés Karbantartás minimális Csendes, használat helyén nem környezetszennyező Üzemi előkészületi idő rövid Energia tárolás nehézkes Hatókör korlátozott „Üzemanyag” korlátozott elérhetősége tárolás nehézsége Kiépítetlen infrastruktúra
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Lohner-Porsche, Bécs, 1901- első Hybrid autó?
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Budapest, 1915. március 1- Daimler akkumulátoros autóbusz
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Magyar Királyi Posta: gépkocsiállomány közel 20%-a villamos hajtású volt az 1960-as évekig üzemeltek
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Rába: 28 db villamos hajtású teherautó MÁG: 7 db villamos hajtású teherautó
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Második világháború után kísérleti járművek: Pavlics Ferenc irányítása GM Villamos hajtású járművek Kutatóközpontja: 1971-72 holdautók
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő 1968. Villamosipari Kutatóintézet városi használatú villamos hajtású járművek
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Cserny József Kossuth díjas designer 1970 TYNY Villamosipari Kutatóintézet 1984. saját kivitelezésű akkumobil 1986-95 Robix elektromos kisautó család.
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Puli magyar kisautó: 1986- dízelmotor kb. 400 db. 1990 villamos hajtás: kb. 150 db. Puli Caby egy példányban, 10 db. 6 V 240 Ah savas akkumulátor, 7,4 kW-os villanymotor 65 km/h sebességgel 100 km
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Reva (India) Villamos hajtású városi kisautó 2001-2012. 26 országban 4000 jármű Hatótávolság: 80 km
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Hybrid autók- Toyota Prius 1997–től Korlátlan hatótávolság
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Opel Ampera: Villamos hajtású autó, benzinmotor hatótáv növeléssel 500 km megtétele
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Solo-Duo hazai fejlesztésű, alternatív hajtású jármű, bemutatása 2008-ban
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Volvo 7900 A Hybrid. 2015. februárig 28 db áll forgalomba
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Villamos hajtású gépkocsik forgalomba állításának könnyítése: -teljes adómentesség Európai terv: 2020-ig 20%-os járműállomány Magyarországon : 0,7-1,2 % járműállomány 3,8 millió járműnél kb. 45 000 villanyautó. Infrastrukturális feltételek: töltőállomás hálózat kiépítés, -1 elektromos autó-1,5 töltőállomás (60 000 töltőállomás) Hálózat kiépítés 80 millió euro beruháztást igényel
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Sheikh Zaki Yamani Szaud-arábia volt olajminisztere: „A kőkorszaknak sem azért lett vége mert elfogyott a kő” Köszönöm a figyelmüket !