Abonyi-Tóth Andor, ELTE Informatikai Kar 1.  A feladatok megoldása során mindig a szemantikailag megfelelő tagek és paraméterek használatára törekedj!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements


Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
A weboldalunkon regisztrált felhasználó neveddel és jelszavaddal tudsz belépni. Amennyiben még nem regisztráltál oldalunkon, abban az esetben kérjük,
Weblap szerkesztés HTML oldal felépítése Nyitó tag Záró tag Nyitó tag Záró tag oldalfej tözs.
Minőség elejétől a végéig Abranet ™. ABRANET  •ABRANET TM egy új típusú porelszívásos csiszolóanyag.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Bekezdésformázás Név: Szarvas Nóra 8/a Felkészítő tanár: Salamon Róza
Humánkineziológia szak
FRAME-k (keretek). FRAME-k A frame-ek (keretek) segítségével a képernyőt felosztva egyszerre jeleníthetünk meg több webes dokumentumot a képernyőn. Fejlec.html.
Mellár János 5. óra Március 12. v
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
Műveletek logaritmussal
Elektromos mennyiségek mérése
Koordináta transzformációk
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
Készítette: Szabó Zénó
CSS médiatípusok - példák
Abonyi-Tóth Andor, ELTE Informatikai Kar 1.  A feladatok megoldása során mindig a szemantikailag megfelelő tagek és paraméterek használatára törekedj!
A tételek eljuttatása az iskolákba
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Mérés és adatgyűjtés Kincses Zoltán, Mingesz Róbert, Vadai Gergely 10. Óra MA-DAQ – Műszer vezérlése November 12., 15. v
Virtuális méréstechnika MA-DAQ műszer vezérlése 1 Mingesz Róbert V
Multimédiás technikák 1. kérdés Melyik diszkrét médium? a)hang b)videó c)animáció d)kép.
Ember László XUBUNTU Linux (ami majdnem UBUNTU) Ötödik nekifutás 192 MB RAM és 3 GB HDD erőforrásokkal.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Műszaki ábrázolás alapjai
Webdesign I - Oldaltervezés alapelvek. I. Tartalom-elhelyezés az oldalon ALAPELVEK 1.Mindig értékes és érdekes tartalom jelenjen meg az oldalon! 2.A tartalom.
Védőgázas hegesztések
WebStarter ECDL W e b k e z d ő ECDL Webkezdő mintafeladat.
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
VILÁGÍTÁSTECHNIKAI TÁRSASÁG LEDek alkalmazása a világítástechnikában
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Webszerkesztés Stíluslapok (CSS).
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Lineáris egyenletrendszerek (Az evolúciótól a megoldáshalmaz szerkezetéig) dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém /' /
szakmérnök hallgatók számára
Exponenciális egyenletek
Kerékpártároló átadás
Apró falatok a templom egereinek
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
var q = ( from c in dc.Customers where c.City == "London" where c.City == "London" select c).Including( c => c.Orders ); select c).Including(
Feladatlap stílusokra
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
HÍDÉPÍTÉS Acélszerkezetek
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
2006. május 15P2P hálózatok 1 Fóliák a vizsgára: 1. előadás  Bevezető: 11-16, 21,  Usenet: előadás:  Bevezető: 3-8  Napster: 
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
MUNKA- ÉS TŰZVÉDELEMI JELEK ÉS JELZÉSEK
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Virtuális Méréstechnika Sub-VI és grafikonok 1 Makan Gergely, Vadai Gergely v
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat - levelező Sub-VI és grafikonok 1 Mingesz Róbert V
1 TANULÁSI TÍPUS TESZT.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
Licensz vizsga Újvidék, Kandidátus: FARKAS ANDOR
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Előadás másolata:

Abonyi-Tóth Andor, ELTE Informatikai Kar 1

 A feladatok megoldása során mindig a szemantikailag megfelelő tagek és paraméterek használatára törekedj! 2

3

 A feladatban szereplő link:  A feladat szövege: 4

 A feladat szövege: 5

6

 A feladat szövege: balra középre jobbra sorkizárt

 A feladat szövege: serif sans-serif cursive fantasy

 A oldalon keress Neked tetsző betűcsaládot, amely támogatja a magyar ékezeteket is. Írd ki ezzel a verset!  A feladat szövege: 9

 A feladat szövege: % 12px 150% 12pt

 A feladat szövege: dőlt vastag kiskapitális Ritkított betűköz

 A feladat szövege: Szavak közti távolság Sortávolság Csupa nagybetű

 Árnyékold a szöveget az itt látható módokon! 13

 A feladat szövege:

 A feladat szövege:

16

 A feladat szövege:

18  A vers elérhető itt:

19  A szöveg elérhető itt:  

20  A szöveg elérhető itt:

21  A szöveg elérhető itt:

22

 Helyezzük el az oldalon a címen elérhető képet.  Töltsük ki hozzá az alt attribútumot is és írjuk le a hosszú leírást is (longdesc). 23

 A korábbi oldalt fejlesszük tovább úgy, hogy a kép tagek közé kerüljön és a paraméterrel adjuk meg a képaláírást is.  Alapból a kép 50%-os kicsinyítésben legyen látható, és ha rákattintunk, akkor jelenjen meg a kép új ablakban! 24

 A címen elérhető képet illesszük be egy oldalra és készítsük el hozzá a kliens oldali térképet!  A koordinátákat határozzuk meg egy képszerkesztő alkalmazás segítségével (pl. GIMP). 25

 A oldalon válasszunk ki egy mp3 állományt és töltsük le.  Alakítsuk át wav és ogg formátumra a oldalon.  Ezek után ágyazzuk be az audio állományokat az oldalunkra úgy, hogy a hangállomány lejátszása automatikusan elinduljon és látszódjon a vezérlő eszköztár is. 26

 A címen található csomagot töltsd le és a benne lévő videókat ágyazd be az oldalra.  Az eszköztár legyen megjelenítve a video alatt! 27

 Az előbbi példákban szereplő videó- és audió állományt illeszd be úgy, hogy a videó legyen elnémítva, és a hangállománnyal szinkronizált módon legyen lejátszva. 28

 Készíts egy olyan oldalt, amelyben beágyazott keretben helyezed el a oldalt!  A keret mérete 800x600 legyen! 29

 Készíts egy olyan oldalt, amelyben egy olyan beágyazott keretet használsz, amelynek tartalma az srcdoc paraméterrel van megadva.  A keret tartalma egy link legyen, ami a webfejlesztes.elte.hu oldalra mutat.  Állítsd be, hogy a link ne a keretbe, hanem a szülő ablakba nyíljon meg! 30

 Készíts olyan oldalt, amelybe a címen elérhető SVG állomány van beágyazva!  A méret 300x200-as legyen! 31

 Készíts olyan oldalt, amelybe a címen elérhető Youtube videó van beágyazva!  A méret 240x180 legyen! 32

 Hozz létre egy vászon objektumot és rajzolj rá egy számítógépet monitorral! 33

34

Valósítsd meg az itt látható oldalt a megfelelő oldal- szerkezet elemek használatával! (Main, article, section, aside, nav, header, footer, address) 35

36

 Készítsd el az alábbi táblázatot! Használd a scope paramétert is a fejlécek megadásánál! 37

 Fejleszd tovább az oldat úgy, hogy a elemeket is felhasználod.  A láblécbe beírhatod, hogy Forrás: Wikipedia 38

 Készítsd el az alábbi táblázatot! 39

 Alakítsd át a táblázatot stíluslappal, hogy így nézzen ki: 40

41

 Készítsd el az alábbi űrlapot! A címkét a taggel add meg és a szövegterület kitöltése kötelező legyen!  Az űrlap post metódussal a saját címedre továbbítódjon! 42

 Fejleszd tovább a példát úgy, hogy a és tageket is használod! 43

 Fejleszd tovább a példát úgy, hogy egyszerű szöveges mezőben a Neptun kódot is meg kelljen adni. Ez a mező 10 karakter széles legyen, de csak 6 karaktert lehessen begépelni! 44

 Fejleszd tovább a példát úgy, hogy a Neptun kód mező csak alfanumerikus karakterekből álló, 6 karakter hosszú stringet fogadjon el, speciális karaktereket ne!  Ehhez a pattern paramétert kell használnod a megfelelően megfogalmazott reguláris kifejezéssel. 45

46 A szöveg itt elérhető:

 Illeszd be a ( ) címen található stíluslapot

 Készítsd el az alábbi űrlapot! A melyik étterembe étkezzünk kérdésnél az alábbi szövegek legyenek választási lehetőségként felajánlva (datalist):Vén diófa, Borostyán, Szegedi, Grillterasz  A szöveg itt elérhető:  A korábbi stíluslapot helyenként módosítanod kell… 48

49