Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján
Műfaja, szerepe: jogszabályokhoz kapcsolódó elemzés szakmai feladatok feltárása ajánlások a gyakorlati megvalósításhoz a szakmai vita egyik dokumentuma
Kinek szól? Pedagógusképzés –intézmények –hallgatók –oktatók Közoktatás Oktatásirányítás
Általános célok a bolognai képzésben: kutatásra, tudományos eredményekre épített képzés felkészítés a tantermi gyakorlatra a munkaerőpiac és a képzés kapcsolatának erősítése
tudományos eredményekre alapozottan kompetenciák kialakítása –pedagógiában –pszichológiában –módszertanban –gyakorlóiskolákban együttműködés oktatók, tanárok között módszertani paradigmaváltás –képzésben –gyakorlatokban Előfeltételek a gyakorlathoz:
A féléves gyakorlat célja: az iskolai munka egész rendszerének megismerése a tanári szerepkörökhöz kapcsolódó kompetenciák elsajátítása
Tartalmi elemek: (A) a szaktárgy tanításával kapcsolatos tevékenységek (B) a szaktárgy tanításán kívüli pedagógiai, nevelési alaptevékenységek (C) iskola, mint szervezet és támogató rendszereinek megismerése (D) reflektív szeminárium, portfólió
Szereplők I.: hallgatók gyakorlatvezető tanár (mentor) gyakorlatvezető oktató gyakorlatok szervezője
Szereplők II.: képzőhely partneriskola – fenntartó (irányító szerv) regionális pedagógiai szolgáltató és kutatóközpont
Kulcskérdések: mentorok kiválasztása, felkészítése, finanszírozása partneriskolák kiválasztása, hálózat működtetése együttműködés portfólió, szeminárium regionális pedagógiai szolgáltató és kutatóközpontok működése
Melyek az anyag problémái Mit ajánlunk
„Nyissunk be a tanterembe!” (Thomas L. Good - Jere E. Brophy) Elérhetőség: –minden jó iskolában –
Elérhetőségek: Dr. Iker János NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 9700 Szombathely Károlyi Gáspár tér 4. (94)