Variációk zászlók rajzolására

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements

A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
KELETKEZÉSE HÁROMSZÖG OLDALAI HÁROMSZÖGEK TÍPUSAI OLDALAIK SZERINT
Síkmértani szerkesztések

KÉSZÍTETTE: Takács Sándor
Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Készítette: Boros Erzsi
TOLL, SZÍN ÉS VASTAGSÁG.
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára

Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Csillagászati földrajzzal kapcsolatos feladatok
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
1. szabály: A játéktér Alapfokú játékvezetői tanfolyam 2013/14.
Humánkineziológia szak
FRAME-k (keretek). FRAME-k A frame-ek (keretek) segítségével a képernyőt felosztva egyszerre jeleníthetünk meg több webes dokumentumot a képernyőn. Fejlec.html.
Mellár János 5. óra Március 12. v
Műveletek logaritmussal
Elektromos mennyiségek mérése
Koordináta transzformációk
Koordináta transzformációk
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
Poliéderek térfogata 3. modul.
Alhálózat számítás Osztályok Kezdő Kezdete Vége Alapértelmezett CIDR bitek alhálózati maszk megfelelője A /8 B
Grafika a programban Készítette: Pető László. Bevezetés Valójában nem a célobjektumra rajzolunk, hanem annak festővászon területére (canvas). Csak olyan.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Műszaki ábrázolás alapjai
A háromszög nevezetes vonalai, pontjai
Védőgázas hegesztések
Web-grafika II (SVG) 2. gyakorlat Kereszty Gábor.
1. Szabály A játéktér. 1. Szabály – A játéktér A játéktér borítása A versenyszabályoknak megfelelően természetes és mesterséges borításon is lehet mérkőzéseket.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Darupályák tervezésének alapjai
Lineáris függvények.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Lineáris egyenletrendszerek (Az evolúciótól a megoldáshalmaz szerkezetéig) dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém /' /
Matematikai alapok és valószínűségszámítás
szakmérnök hallgatók számára
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
7. Házi feladat megoldása
VARIÁCIÓK ISMÉTLÉS NÉLKÜLI ESET DEFINÍCIÓ
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Web-grafika II (SVG) 1. gyakorlat
XVII. Hajnal Imre Matematika Tesztverseny
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Comenius Logo (teknőc).
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Virtuális Méréstechnika Sub-VI és grafikonok 1 Makan Gergely, Vadai Gergely v
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat - levelező Sub-VI és grafikonok 1 Mingesz Róbert V
Elektronikus tananyag
Szögek, háromszögek, négyszögek és egyéb sokszögek, kör és részei.
Logo feladatok – Optikai csalódások
Sokszögek fogalma és felosztásuk
Mikroökonómia gyakorlat
Táblázatok.
ISMÉTLÉS A LOGOBAN.
Szöveggel vezérelt rajzolás
Imagine Logo.
Geodézia BSC 1 Gyors ismertető
Ismétlés 6. osztály Image Logo
téma közlemény SmartArt-ábra piros hátterű képekkel (Haladó)
Előadás másolata:

Variációk zászlók rajzolására Abonyi-Tóth Andor     ELTE IK, Média- és Oktatásinformatikai Tanszék http://abonyita.inf.elte.hu/ Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Miért pont zászlók??? 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Miért pont zászló? Érdekes, változatos feladatok Zászlók gyűjteménye a Wikipédián: http://bit.ly/1uaVGyl Felépítésben, színvilágban, oldalarányokban jelentős eltérések. 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Miért pont zászló? A tanulók tudásának/képességének megfelelő nehézségi szintű feladatok kitűzése jól támogatható. 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Miért pont zászló? Egy minta feladathoz könnyen találhatóak kapcsolódó variációk. 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Miért pont zászló? Az egyszerűbb feladatoknak is több helyes megoldási módjuk van. A diákok megismerhetik a különböző rajzolási módszerek előnyeit/hátrányait. 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Miért pont zászló? A teknőcgrafika legkülönfélébb területeit lehet a lobogók rajzolásával bemutatni. 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Miért pont zászló? A komplex lobogók készítése remek alkalom a korábban tanultak felelevenítésére (körcikkek, sokszögek, csillagok), vagy önálló kísérletezésre. 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Miért pont zászló? Összekapcsolódik a földrajz és az informatika. Egy-egy érdekes zászló felkeltheti a kíváncsiságot az adott ország iránt. Malawi Marshall-szigetek 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Miért pont zászló? Összekapcsolódik a matematika és az informatika. A pozíciók, szögek, méretek meghatározásához egyszerű és mélyebb matematikai ismeretekre is szükség lehet. 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Miért pont zászló? A már megrajzolt komplex zászlók bizonyos esetekben felhasználhatók újabb zászlók készítése során. Cook-szigetek Tuvalu 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

A feladat kitűzésénél mire figyeljünk? 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Zászlók fontos tulajdonságai Amennyire csak lehet, tartsuk meg az eredeti lobogók… Oldalarányait, Színeit, a rajta szereplő elemek Pozícióit, Arányait, Méreteit, Elrendezési módját. Ebben segít minket: Zászlók gyűjtemény a Wikipedian: http://bit.ly/1uaVGyl GIMP (vagy más) képszerkesztő program 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Színkódok meghatározása Nem jó, ha kizárólag a logó alapszíneket használjuk! Az RGB színkoordináta-rendszer szerinti színmegadás lenne a jó. Pl. Töltőszín! [0 135 81] (Imagine Logo) 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Méretek megadása Ahhoz, hogy a zászlót különböző méretekben ki lehessen rajzolni, az egyes elemek méretét érdemes százalékban megadni! Tipp: Méretezzük át a képet méretaránytartóan úgy, hogy 100 (vagy 1000) képpont széles legyen, és lessük le a koordinátákat, vagy használjuk a GIMP segédvonalait és mérőeszközeit. Függőleges pozíció meghatározása esetén hasonlóan… 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

A témakör lehetséges bemutatása 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

A téma egy lehetséges feldolgozása Vízszintes csíkok alkalmazásával állítunk elő zászlókat Kombináljuk a vízszintes csíkokat a függőleges csíkokkal A függőleges és vízszintes csíkok alkalmazásának speciális esetét is áttekintjük, amikor keresztet kell rajzolnunk. Készítünk olyan lobogókat, amelyeken a kör, mint síkidom kap fő szerepet Olyan zászlókat készítünk, amelyeken – a korábbi elemek mellett - csillag motívum látható Végül komplex, a korábban bemutatott példáktól különböző, egyedi rajzolási feladatokat igénylő példákat mutatunk be 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Vízszintes csíkokból álló zászlók 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Alapfeladat Készítsünk olyan logó eljárást, amely képes kirajzolni Bolívia zászlaját, amely azonos magasságú, színezett téglalapokból áll és fekete szegéllyel rendelkezik! A lobogó magasságának és szélességének aránya: 15:22, vagyis a szélesség a magasság 1,467-szorosa. 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Alapfeladat Érdemes a téglalap rajzoló eljárást és a szegély eljárást elkészíteni! eljárás téglalap :magas :széles :szín tollszín! :szín tollatle ismétlés 2 [előre :magas jobbra 90 előre :széles jobbra 90] jobbra 45 tollatfel előre 5 töltőszín! :szín tölt hátra 5 tollatle balra 45 vége eljárás szegély :magas :széles :szín :vastagság tollszín! :szín tollatle tollvastagság! :vastagság ismétlés 2 [előre :magas jobbra 90 előre :széles jobbra 90] tollvastagság! 1 vége 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Módszerbeli különbségek Hogy rajzolom meg a zászlót? Azonos méretű téglalapokat rajzolok és előrelépek? Egy helyben marad a teknőc, és különböző méretű, egymás takaró téglalapokat rajzolok? 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Alapfeladat eljárás bolívia :széles ;zöld téglalap téglalap :széles*15/22/3 :széles [0 121 52] tollatfel előre :széles*15/22/3 tollatle ;sárga téglalap téglalap :széles*15/22/3 :széles [249 227 0] tollatfel előre :széles*15/22/3 tollatle ;piros téglalap téglalap :széles*15/22/3 :széles [213 43 30] ;alaphelyzet tollatfel hátra 2*:magas/3 tollatle ;szegély megrajzolása szegély :széles*15/22 :széles "fekete 4 vége 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Alapfeladat eljárás bolívia :széles ;piros téglalap téglalap :széles*15/22 :széles [213 43 30] ;sárga téglalap téglalap :széles*15/22*2/3 :széles [249 227 0] ;zöld téglalap téglalap :széles*15/22/3 :széles [0 121 52] ;szegély megrajzolása szegély :széles*15/22 :széles "fekete 4 vége 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Elemi feladatvariációk 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Módszerbeli különbségek Ez a zászló hány vízszintes csíkból (téglalapból) áll? 5 (piros, fehér, kék, fehér, piros) 3 (piros, amelyet takar egy fehér, amelyet takar egy kék) 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Benin zászlaja (problémafelvetés) Rajzoljuk meg Benin zászlaját úgy, hogy a teknőc nem mozdul el a bal alsó sarokból. A színkódok: piros [232 17 45], sárga [252 209 22], zöld [0 135 81]. 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Benin zászlaja (problémafelvetés) eljárás benin1 :széles ;sárga téglalap téglalap :széles*2/3 :széles [252 209 22] ;piros téglalap téglalap :széles*2/3/2 :széles [232 17 45] ;zöld téglalap téglalap :széles*2/3 :széles*40/100 [0 135 81] vége Eredmény Mi az eltérés oka? Elvárás 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

A probléma oka A tölt eljárás alapesetben csak az azonos színű területeket képes kitölteni a teknőc tollszínével megrajzolt határon belül. Módosíthatjuk a terület kitöltési szabályt úgy, hogy a teknőc tollszínével megrajzolt határig történjen a kitöltés. Ehhez a töltőmód! 1 parancsot kell kiadni. Az alapértelmezett mód visszaállítása: töltőmód! 0 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Dánia (alapfeladat) 4 piros téglalap fehér háttéren? 1 piros téglalap és két fehér csík? 1 piros téglalap és három fehér csík? 1 piros téglalap és egy fehérrel kitöltött sokszögvonal? Ha a feladatot nem önállóan nézzük, hanem egy feladatsor részeként, akkor egyszerűbbé válhat a módszerek közti választás → Kereszt rajzoló eljárás 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

eljárás kereszt_téglalap :magas :széles :csíkmagas :csíkszéles :szín   ;kiszámítjuk az oldal hosszát és beállítjuk a színt lokálisérték "oldalx (:széles-:csíkszéles)/2 lokálisérték "oldaly (:magas-:csíkmagas)/2 tollszín! :szín tollatle ;a keresztet alkotó függőleges téglalap bal alsó sarkába lépünk tollatfel jobbra 90 előre :oldalx balra 90 tollatle ;megrajzoljuk a kereszt alakzatot ismétlés 2 [ előre :oldaly balra 90 előre :oldalx jobbra 90 előre :csíkmagas jobbra 90 előre :oldalx balra 90 előre :oldaly jobbra 90 előre :csíkszéles jobbra 90 ] ;kitöltjük a keresztet a megadott színnel tollatfel jobbra 45 előre 10 töltőszín! :szín tölt ;alaphelyzet hátra 10 balra 45 balra 90 előre :oldalx jobbra 90 vége 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Anglia zászlaja eljárás anglia :széles ;fehér téglalap megrajzolása téglalap :széles*3/5 :széles "fehér ;a piros kereszt megrajzolása kereszt_téglalap :széles*3/5 :széles :széles*12/100 :széles*12/100 [207 20 43]  vége 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Csillagok és téglalapok 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Kitekintés a csillagsokszögekre Csillagsokszögnek azon síkbeli zárt töröttvonal alakzatot nevezzük, ami metszi saját magát. A csillagsokszögeken belül is megkülönböztetjük a szabályos csillagsokszögeket, ahol a csúcsokban mért szögek megegyeznek. Csillagsokszöget kapunk, ha egy szabályos sokszög csúcsait összekötjük a nem szomszédos csúcsokkal, akár úgy, hogy bizonyos szabály szerint nem az összes nem-szomszédjával kötjük össze. 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Kitekintés a csillagsokszögekre A csillagsokszögek jelölésére a következő szimbólumot használjuk:{n/k} , ahol n jelöli, hogy hány csúcsa van a szabályos sokszögnek, k pedig azt jelöli, hogy hányadik szomszédjával van összekötve egy csúcs. 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Kitekintés a csillagsokszögekre A Teljes Teknőc Tétel kimondja, hogy a zárt síkbeli alakzatok rajzolásakor, amennyiben a teknőc visszatér kiindulási állapotába, akkor a fordulatok összege 360° vagy annak többszöröse. Ha ezt a szöget elosztjuk a csúcsok számával, akkor megkapjuk, hogy mennyit kell elfordulnia a teknőcnek a csillag rajzolásakor. Persze ki kell kísérleteznünk, hogy az adott ábra rajzolásakor a 360 fok melyik többszörösét kell leosztanunk a csúcsok számával. 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Kitekintés a csillagsokszögekre eljárás csillag :n :szög :hossz ismétlés :n [előre :hossz jobbra :szög/:n] vége eljárás uresszabcsillag :n :k :hossz ismétlés :n [előre :hossz balra ((360*:k)-360)/:n előre :hossz jobbra 360*:k/:n] vége 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Körök megjelenése a lobogókon Japán eljárás körrajzol :r :szín tollszín! :szín tollatfel előre :r balra 90 tollatle ismétlés 360 [előre :r*3.14159/180 balra 1] tollatfel jobbra 90 hátra :r töltőszín! :szín tölt tollatle vége 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Grönland zászlaja A megvalósítás többféle lehet, első ránézésre akár félkörök színezésével is meg lehetne oldani a feladatot, ehhez azonban szükség lenne a félkör eljárásra is. Hogyan oldhatnánk meg a feladatot a körrajzol eljárással? eljárás körrajzol :r :szín tollszín! :szín tollatfel előre :r balra 90 tollatle ismétlés 360 [előre :r*3.14159/180 balra 1] tollatfel jobbra 90 hátra :r töltőszín! :szín tölt tollatle vége 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Grönland zászlaja 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Háromszögek megjelenése 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Seychelle-szigetek Érdemes szakaszokkal felosztani a lobogót Szögeket, oldalhosszakat hogyan számítunk? Bonyolult… Helyette inkább koordinátákat adjunk meg, az könnyen leleshető az ábráról. Az xypoz! paranccsal pozícionáljuk a teknőcöt, és a megrajzol területeket kitöltjük az adott színnel. 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Seychelle-szigetek A lobogó oldalaránya: 1:2. A színkódok: ;kék terület tollszín! [0 63 135] töltőszín! [0 63 135] xypoz! :széles/3 :magas xypoz! 0 :magas xypoz! 0 0 tollatfel xypoz! :széles/3/2 :magas*2/3 tölt xypoz! 0 0 tollatle A lobogó oldalaránya: 1:2. A színkódok: kék [0 63 135], sárga [252 216 86], piros [214 40 40], zöld [0 122 61]. ;sárga terület tollszín! [249 227 0] töltőszín! [249 227 0] xypoz! :széles*2/3 :magas xypoz! :széles/3 :magas xypoz! 0 0 tollatfel xypoz! :széles/3 :magas*2/3 tölt xypoz! 0 0 tollatle 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Seychelle-szigetek A lobogó oldalaránya: 1:2. A színkódok: ;piros terület tollszín! [214 40 40] töltőszín! [214 40 40] xypoz! :széles*2/3 :magas xypoz! :széles :magas xypoz! :széles :magas*2/3 xypoz! 0 0 tollatfel xypoz! :széles-1 :magas-1 tölt xypoz! 0 0 tollatle A lobogó oldalaránya: 1:2. A színkódok: kék [0 63 135], sárga [252 216 86], piros [214 40 40], zöld [0 122 61]. ;zöld terület tollszín! [0 122 61] töltőszín! [0 122 61] xypoz! :széles :magas/3 xypoz! :széles 0 xypoz! 0 0 tollatfel xypoz! :széles-1 1 tölt xypoz! 0 0 tollatle vége 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Bahrein Ki kell számítanunk a szögeket. cikk-cakk vonal megrajzolása ismétlés 5 [ előre :c balra 180-2*:alfa jobbra 180-2*:alfa ] tg α = 6/15= 0,4 α = arctan 0,4 β =90-α c = 15/cos α 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Folytatás… Az elkészült elektronikus tananyagban a megoldások gondolatmenete, a forráskód, és a kipróbálható alkalmazás is publikusan elérhető lesz. 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

Köszönöm a figyelmet! 2017.04.08. Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében