1 IKP-V7SZGS / IPM-08irSZGE Számítógépes Grafika II. dr. Antal György, Klár Gergely, Magdics Milán

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Advertisements

PPKE ITK 2009/10 tanév 8. félév (tavaszi) Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás
Digitális képanalízis Félévi megbeszélnivalók. A tárgy •címe: Digitális képanalízis •szakirányos tárgy •neptun-kód: BMEEOFTASJ5 (BSc) •előadó és gyakorlatvezető:
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
OpenGL 2. gyakorlat Hapák József
4 Moodle portál tapasztalatai - konnektivista szemmel
TransMotion1 TransMotion Projekt BMF-NIK, IAR szakirány Kertész Tamás Rieger Péter Szolyka Sándor Konzulens: Vámossy Zoltán.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Piacképes programozói tudás a középiskolában
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Adminisztratív teendők Kacsuk Péter Egyetemi tanár
Adminisztratív kérdések
Farkas Bálint Az előadásban... Pár szó a játékok világáról Fejlesztés játékosan Elméleti alapok gyorstalpalója Fejlesztés.
Számítógépes grafika és képfeldolgozás
Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László
Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László
Bevezetés.  A számítógépes grafika inkrementális képszintézis algoritmusának hardver realizációja  Teljesítménykövetelmények:  Animáció: néhány nsec.
Energetika II. energetikai BSc szak (energetikai mérnök szak)
Kincses Zoltán, Mingesz Róbert, Vadai Gergely
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás 2. óra szeptember 9., 10. v
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
Tájékoztató- levelező képzés LGM_AK002 LGM_AK004.
EISZ Elektronikus Információszolgáltatás melléklet a Bevezetés a pedagógiai tájékozódásba című ELTE jegyzethez.
Számítógépes képelemzés 2007/08 I. félév Előadó:Dr. Gácsi Zoltán Gyakorlatvezető:Póliska Csaba Koncz-Horváth Dániel.
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, 2010 Geometriai modellezés 2. előadás.
Microsoft szoftverek a szakképzésben
Számítógépes grafika OpenGL 1. gyakorlat.
Programozási technológia 1
A 4D stúdió valós idejű GPU-s implementálása Hapák József ELTE-IK MSC 2012.
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
4.7. Textúra A felület anyagszerűsége Sík-képek ráborítása a felületre
Bevezetés a Számítógépi grafikába - előadás
Számítógépes grafika 5. gyakorlat. Előző órán Textúrázási módok Pixel shader használata.
2008/2009 tavasz Klár Gergely  Gyakorlatok időpontjai: ◦ Szerda 10:05–11:35 ◦ Csütörtök 10:00+ε –11:30+ε  Gyakvez: ◦ Klár Gergely ◦
Az ASP.NET programozási modell Ez az előadó neve beosztása vállalata.
Budapest, november 8. 1 Szakadatbázisok és elektronikus források Orbán Éva igazgatóhelyettes Szent István Egyetem Állatorvos-tudományi Könyvtár,
A legolcsóbb szuperszámitógép
MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306
Felvételi tudnivalók Pályaválasztás a es tanévben.
Számítógépes grafika Bevezetés
3D képszintézis fizikai alapmodellje Szirmay-Kalos László Science is either physics or stamp collecting. Rutherford.
Bevezetés a szoftver-ergonómiába
Számítógépes grafika DirectX 5. gyakorlat. Emlékeztető Háromdimenziós alapok befejezése Textúrázás.
GPU ELTE IK Számítógépes Grafika II. Jeni László Attila
Jeni László Attila Klár Gergely
EGEE-II INFSO-RI Enabling Grids for E-sciencE A HunGrid infrastruktúra és alkalmazásfejlesztő környezete Gergely Sipos
László Gyula1 Szakmai gyakorlat Szakdolgozat Záróvizsga Tájékoztató a BA III.-IV. évfolyamnak.
Számítógépes grafika gyakorlat DirectX segítség A következő dolgokra van szükség: CG Toolkit: 
Fotorealisztikus képszintézis valós időben Szirmay-Kalos László, Csébfalvi Balázs BME IIT.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Tudománykommunikáció: helyzetkép Magyarországon 2006/2007 Dr. Fábri György PhD kommunikációs igazgató MTA.
Optika és Relativitáselmélet II. BsC fizikus hallgatóknak
Tanévnyitó szeptember 5. Felnőttoktatási tagozat Budapest IX
Digitális képanalízis Félévi megbeszélnivalók. A tárgy címe: Digitális képanalízis szakirányos tárgy neptun-kód: BMEEOFTASJ5 (BSc) előadó és gyakorlatvezető:
Informatikai eszközök a virtuális valóság szolgálatában Hapák József ELTE-IK X. Eötvös Konferencia.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
SAP Tanfolyam 2015 Sóskuthy Zalán március 3.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke MIKROELEKTRONIKA, VIEEA /2009 I. félév Követlemények.
A programtervező informatikus, a tanár
Bemutatkozás Magdics Milán Született: Budapest, augusztus 30.
Tájékoztató NGB_ak073 Környezetmenedzsment. Dr. Szigeti Cecília IG 604 Fogadóóra csütörtök ig
SZÁMÍTÓGÉPES GRAFIKA 1. gyakorlat. Elérhetőségek Honlap: lunyi.web.elte.hu Egyéb lehetőségek: – Megkeresés.
OVIDIUS Info-Service Co Ltd.
OVIDIUS Info-Service Co Ltd.
OVIDIUS Info-Service Co Ltd.
OVIDIUS Info-Service Co Ltd.
Az internet minőségi információ halmazainak feltárásáról
Előadás másolata:

1 IKP-V7SZGS / IPM-08irSZGE Számítógépes Grafika II. dr. Antal György, Klár Gergely, Magdics Milán

2 Tartalom  Kurzusról  Előadás  Gyakorlat  Az óra weblapja:

3 A kurzus céljai  MSc-s és régi rendszerű programtervező-matematikus hallgatóknak  A 3D fotorealisztikus képszintézis megfelelő mélységű tárgyalása  Kedvcsinálónak szánjuk azoknak, akik 3D számítógépi grafikából szeretnének szakdolgozatot írni (hobby)  Bár nálunk és külföldön is az adatbázis-kezelés és mobiltelefon programozás a jellemző programozó álláslehetőség, van igény 3D grafikához értő emberekre is (játék- és rendering szoftvereket fejlesztő cégeknél, valamint animációs stúdióknál) (állás)  A terület már most is óriási tudással bír, de még rengeteg lehetőséget tartogat kutató beállítottságú hallgatóknak (kutatás)

Jegyszerzés  A gyakorlat előfeltétele az előadásnak  A vizsgaidőszakban szóbeli vizsgán lehet majd jegyet szerezni  Az utolsó órán írásbeli elővizsga lesz, ami 3+ esetén megajánlott jegyet jelent 4

A kurzus tematikája 1. Bevezetés ismerkedés, kedvcsináló a számítógépes grafika alkalmazása (története) illusztrációkkal 5

A kurzus tematikája 2. Növekményes képszintézis, árnyalás alapjai, modellépítés, textúrázás növekményes képszintézis 3 dimenziós szerelőszalag z puffer, triviális hátsólap eldobás 6

A kurzus tematikája 3. Grafikus hardver működése és terminológiája VGA kártyák felépítése, GPU, PCI-E többszálúság Csúcspont- Fragmens- És geometria árnyalók 7

A kurzus tematikája 4. Optika a fény fizikai jellemzői, a visszaverődés és a fénytörés törvényei 8

A kurzus tematikája 5. Árnyalás BRDF, albedo árnyalási (rendering) egyenlet egyszerűsített alakja diffúz visszaverődési modell ideális (tükörszerű) visszaverődési modell ideális törési modell, a vektorok számítása 9

A kurzus tematikája 6. Textúrák és textúrázás textúrák kezelése és fajtái ~ leképezések ~ szűrési módok 10

A kurzus tematikája 7. Mapping -ek Környezeti leképezések ( environment mapping ) Bucka leképezés ( bump mapping ) Procedurális textúrák 11

A kurzus tematikája 8. Valósidejű árnyékszámítási technikák Árnyéktestek (shadow volumes) Árnyék térképek (shadow mapping) 12

A kurzus tematikája 9. Térfelosztó adatszerkezetek kd-fák Nyolcasfák BSP-fák Portálok 13

A kurzus tematikája 10. Animáció Newtoni dinamika deformálható testek szimulációja ütközésvizsgálat karakterek előremenő ( forward ) és inverz kinematikája karakterek bőrözése mozgáskövető animáció, ( motion capture ) 14

A kurzus tematikája 11. A GPU általános célú felhasználása CUDA OpenCL Compute Shaders 15

Gyakorlatok  A gyakorlati jegy megszerzése a vizsga előfeltétele  A gyakorlatok első fele: DirectX 10 OpenGL 3 gyorstalpaló tanfolyam  A gyakorlatok második fele: Haladó problémák vizsgálata és megoldása DirectX alatt 16

Gyakorlati követelmények  Egy egyszerűbb és egy összetettebb beadandót kell készíteni a félév során  A válaszható API-k: DirectX 10 illetve OpenGL 3  Bemutatási határidők: Első program: tavasz szünet utáni héten Második program: legkésőbb a vizsgaidőszak első hetében 17

Javasolt irodalom  Nyisztor Károly: Grafika és játékfejlesztés DirectX-szel  Nyisztor Károly: Shaderprogramozás - Grafika és játékfejlesztés DirectX-szel  Paul Martz: OpenGL röviden 18

Javasolt irodalom A „Sünis könyv”: Csonka, Szirmay-Kalos, Antal Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés 19

Javasolt irodalom  GPU Gems sorozat  The Cg Tutorial Mind a négy ingyenesen elérhető: 20

Javasolt irodalom  ShaderX sorozat Részletek letölthetők: 21

22 Javasolt irodalom  The Physics Behind Graphics and Game Animation 2005, Charles River Media

23 Javasolt irodalom  Game programming gems,  Charles River Media

24 Alapozó Könyvek  Alan H. Watt, 3D Computer Graphics, Addison Wesley; 3rd edition (December 6, 1999), ISBN:  Eric Lengyel, Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, Delmar Thomson Learning; 2nd edition (November 18, 2003), ISBN:  Tomas Moller, Eric Haines, Tomas Akenine-Moller, Real-Time Rendering (2nd Edition), AK Peters, Ltd.; 2nd edition (July, 2002), ISBN:

25 Konferenciák  Siggraph  Eurographics  Eurographics Symposium on Rendering  WSCG: Winter School of Computer Graphics  SCCG: Spring Conference on Computer Graphics  CESCG: Central Europian Seminar on Computer Graphics  GDC: Game Developers Conference  Magyar Számítógépes Grafika és Geometria Konferencia

26 InterNET anyagok  GameDev.net - all your game development needs,  DevMaster.net - Your source for game development,  Gamasutra - The Art & Science of Making Games,  