Tehetséggondozás a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégiumban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Advertisements

A BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Magyar Tehetséggondozó Társaság
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
„Ezt egy életen át kell játszani”
Iskolánkról.
Mit kínál az I. Béla Gimnázium? Tájékoztató nap november 20. Hajós Éva igazgató.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Tehetségpont létrehozása
Természettudományok fizika, kémia, biológia Céljaink  Szemléletformálás (tanórán és azon kívül is)  Gyakorlatias tudás  Egyéni tehetséggondozás  Felkészítés.
Jó gyakorlatok a Kazinczy Ferenc Tagiskolában
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények
Szeretettel köszöntjük az iskolánk, és ezen belül az informatika-matematika szakirány után érdeklődő nyolcadikos tanulókat.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
VPG es tanév átlagai 12. évfolyam érettségi eredményei egyetemi továbbtanulás OKTV II. forduló OKTV döntő Országos tanulmányi.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Karácsonyi János Katolikus Gimnázium
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
"Legyen az esély egyenlő ..."
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
EREDMÉNYEK TANULMÁNYI. Tanulmányi eredmények 2012 kompetenciamérés érettségi tanulmányi átlagok egyetemi továbbtanulás országos versenyeredmények.
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Kecskeméti Széchenyivárosi Arany János Általános Iskola Kecskemét
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Készítette: Kocsis Erzsébet
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
VASVÁR ÚTI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÓZD
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Kertvárosi Általános Iskolája
NYITOTT KAPUK NAPJA FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ RÉVAI MIKLÓS GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM november.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Tehetséggondozás a Kiskossuthban. Tehetséggondozás a tanórákon O Csoportbontás O Differenciálás O Egyénre szabott munka O Játékos, nem formális tanulás.
Sakk-logikaoktatás a gyakorlatban A logikus gondolkodástól a kritikai gondolkodásig.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Az Arany János Tehetséggondozó Program szerepe a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tehetséggondozó munkájának pedagógiai, módszertani fejlesztésében.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
DARUS a gyermekekért.
Középiskolás éveim Fekete Eszter
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Mit kínál az I. Béla Gimnázium?
Tokaji II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola
Előadás másolata:

Tehetséggondozás a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégiumban Debrecen 2014. szeptember 20.

Előzmények: sárospataki hagyományok (Szalkai,Comenius,Harsányi) az ÁVG megalapítása-tehetséggondozó tevékenység elindítása 1996-tól két évig KOMA pályázatból Tehetséggondozó Központ 1996-tól bekapcsolódás a Magyar Tehetséggondozó Társaság munkájába 1998-2000 BAZ Megye Közoktatásáért Közalapítvány támogatásával 2000-ben az Arany János Tehetséggondozó Program alapítóintézménye 2003/2004-től BAZ Megye Közoktatásáért Közalapítvány támogatásával (tehetséggondozás „borsodi modellje”): tehetséggondozó decentrum tehetséggondozó műhelyek tehetséggondozó bázisintézmény 2009. az Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium Tehetségpont regisztrálása 2011-től akkreditált kiváló tehetségpont

Pedagógia, pszichológiai mérések – tehetségazonosítás: Tanári vélemények: osztályfőnök szaktanár Pedagógiai mérések: szövegértés, matematikai készségek Pszichológiai mérések: általános intellektuális képességek, kreativitás, egyéni tanulási stratégiák, motiváció, énkép, szorongás, szociális konformitás, pályaorientáció Önértékelés ált. intellektuális képességek x kreativitás X egyéni tanulási stratégiák motiváció énkép, önértékelés szorongás pályaorientáció

Projektmódszer alkalmazása: nyertes pályázatok segítségével, kis csoportos foglalkozások keretében komplex humán, természettudományos, idegen nyelvi kommunikáció, tánc, nyelvészet kritikus gondolkodás, kreatív gondolkodás, problémakeresés és megoldás kutatási, döntéshozatali készség fejlesztése személyiségfejlesztés (énkép, kreativitás, társas kapcsolatok, konfliktusmegoldás) produktum készítése

Versenyelőkészítők, szakkörök, sportfoglalkozások: informatika, matematika, kémia, biológia, fizika, földrajz, történelem, idegen nyelvi versenyelőkészítők médiaismereti-, robotika-, rajz-, természettudományi szakkör, „digifizika”, énekkar kézilabda, kosárlabda, röplabda, labdarúgás, aerobik, szabadidős tevékenység

Hátránykompenzáció és tehetséggondozás – AJTP: országos tehetséggondozó program – szociálisan hátrányos helyzetű diákok számára - 23 intézménypár (gimnázium, kollégium) közreműködésével komplex fejlesztés a Renzulli - modell alapján, részint tanórai, részint tanórán kívüli gazdagító programok mentén az iskolában és a kollégiumban személyre szabott pedagógiai és szociális segítségnyújtás tanulmányi célok: nyelvvizsga, ECDL, jogosítvány, egyetemi v. főiskolai továbbtanulás szakmai jövőkép kialakítása

Önismereti, tanulásmódszertani foglalkozások: reális önértékelés, önérvényesítés kudarctűrő képesség fejlesztése konfliktuskezelés, kooperativitás érzelmi intelligencia, szociális kompetenciák kialakítása tanulási szokások, technikák tanulási részképességek fejlesztése (beszéd-, olvasástechnika, stb.) az egyes tantárgyak tanulásának, sajátosságainak megismerése a vitázás mint komplex képességfejlesztési tevékenység, eszköz jellegű kompetencia kommunikációs zavarok és leküzdésük a személyközi és csoportközi életben tanulás és gondolkodás - intelligens tanulás (problématudat, kérdezéstechnikák, a gondolkodás tanulása)

Tanulmányi, művészeti és sportversenyek rendezése: fizika becslési verseny (határon túli és AJTP-s iskolák részvételével) Logo Országos Számítástechnikai Tanulmányi Verseny regionális forduló nemzetközi szavaló-, népdaléneklési-, rajzverseny körzeti idegen nyelvi-, történelmi versenyek éneklő osztályok versenye körzeti és megyei fordulók kézilabda, kosárlabda szakágakban

Kiállítások, előadások, kulturális műsorok: iskolagaléria diákelőadások történelmi, természettudományi, idegen nyelvi – országismereti, társadalomismereti problémák területen az énekkar külföldi és belföldi fellépései irodalmi műsorok

Külföldi projektek: Környezetvédelem – komplex természetismeret (Hollandia, Németország, Lengyelország) „Európai fórum. Fiatalok napjainkban.” – jövőről való felelősségteljes gondolkodás (Németország) Parlamentáris demokrácia és a kultúra fejlődése Európában (Nagy-Britannia, Csehország, Lengyelország, Törökország)

Szabadidős tevékenység: diákönkormányzati rendezvények osztálykirándulások, „programhétvégék” (AJTP) kollégiumi rendezvények téli sí táborok nyári vízi-, kerékpár-, gyalogtúrák diáksport egyesület rendezvényei Vöröskereszt Ifjúsági Tagozatának rendezvényei

Eredményeink: OKTV országos döntőbe jutás, dobogós helyezés (matematika, földrajz, informatika, olasz nyelv) Magyar Ifjúsági Innovációs Verseny országos dobogós helyezés „Ki miben mindentudó” országos csapatverseny dobogós helyezés országos döntős helyezések informatikából (OKTV, Nemes Tihamér, LOGO OKSZTV) diákjaink versenyeredményeik alapján nemzetközi versenyek résztvevői

Eredményeink: országos döntős helyezések matematikából (Gordiusz, Kenguru) idegen nyelvi versenyek országos 1-3. helyezések (angol, német, olasz) AJTP-s versenyek országos 1-3. helyezések (matematikai-, irodalmi-, történelemi-, vállalkozói-, novellaírói-, helyesírási-, világvándor verseny) népdaléneklési verseny országos 2-3. helyezések („Tiszán innen, Dunán túl”)

Konferenciák: 12. Közép-Európai Számítástechnikai Diákolimpia (CEOI) – 2005 Európai Tehetséggondozó Konferencia záró rendezvénye – 2006 14. Országos Vöröskeresztes Ifjúsági Találkozó – 2007 Arany János Tehetséggondozó Program 8. Országos Tanévnyitó Konferenciája – 2007 5. Országos Filozófiai Diáktalálkozó – 2009 54. Országos Fizikatanári Ankét és Eszközbemutató – 2011 38. Festival d’italiano – 2012 MTT konferencia és éves közgyűlés - 2012

Bemutató foglalkozások, továbbképzések: szakmai-módszertani-, kísérleti bemutatók, foglalkozások előadások a tehetséggondozás témakörében Géniusz-képzések szervezése a kistérségben tanító pedagógusok, pszichológusok, fejlesztő pedagógusok és szülők számára

Szakmai kapcsolatok: Magyar Tehetséggondozó Társaság Arany János Tehetséggondozó Program Intézményeinek Egyesülete Informatika - Számítástechnika Tanárok Egyesülete Országos Tehetségpont Debreceni Egyetem Regionális Tehetségpont Miskolci Egyetem Regionális Tehetségpont Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Tehetségsegítő Tanács Tehetséghidak Program

Elismeréseink: 2009. „Miniszteri elismerő oklevél” kitüntetés a tehetséggondozás területén végzett kiemelkedő munkáért 2011. „Akkreditált Kiváló Tehetségpont” cím elnyerése 2014. Pro Progressio díjban részesítés 2014. Akkreditált Kiváló Tehetségpont” cím újabb elnyerése

Köszönöm a figyelmet!