Márka - Brand Általános megfontolások Márka típusok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Advertisements

A diákat készítette: Matthew Will
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
BMW.
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
Márkaépítés a gyakorlatban
Termék és márka.
NEM AZ IPHONE A LEGMENŐBB!? Szávuly Krisztián, internet lapigazgató Sanoma Budapest.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
Prezentáció címe hónap nap.. Rossz hírek •Nehéz (és költséges) manapság a piacra betörni, •A piacra kerülő márkák elenyésző része válik sikeressé,
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
TVút A hazai kereskedelmi TV-s márkaépítés tanulságai. Kereskedelmi TV-k.Márkaépítés.Tanulságok. TVÚT.
Minőségmenedzsment alapelvek
Humánkineziológia szak
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
A nemzetközi üzleti élet etikája
Cigány ügyek az Emberi Jogok Európai Bírósága előtt Siófok, szeptember 16.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
© Leading Innovation – RSEU KFT. Minden jog fenntartva! Szellemi Vagyon Menedzsement Keresnyei János, ügyvezető Riglersystem Európa Kft. Pécs.
Corporate Identity a szállodaiparban
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás 2. óra szeptember 9., 10. v
A diákat jészítette: Matthew Will
A globális világgazdaság és az USA világgazdasági szerepköre
(3) Termékpolitika: Márkázás
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
A válság megelőzése és kezelése Készítette: Balázs Anna Dénes Gábor Kopasz Márta Romvári Frigyes.
Környezeti kontrolling
Marketing alapismeret
Lineáris egyenletrendszerek (Az evolúciótól a megoldáshalmaz szerkezetéig) dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém 2007.
Csáki Zoltán Országos Széchényi Könyvtár Digitális folyóiratok tartalomjegyzékeinek feldolgozása az OSZK-ban (EPAX projekt) NETWORKSHOP 2008.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Vállalatok pénzügyi folyamatai
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Kalandorok kíméljenek! Július 29.. A címadás indoka Reklám céljai: –Termékeladás –Márkanév ismertsége –Márkakép kialakítása –Márkahűség kialakítása.
Termékpolitika 6. szeminárium
A diákat készítette: Matthew Will
A diákat készítette: Matthew Will
Bauer András - Berács József:
Bauer András - Berács József:
Sponsorare necesse est
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
Copyright by Republic 2007 Employer Branding BCCH - HR munkacsoport részére Készítette: Soltész Krisztina, Január 07.
1 Gazdasági változások a rendszerváltás után 1990-es évek: Első multinacionális cégek megjelenése Új management kultúra Keleti piac helyett nyugati piac.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
A t e r m é s z d a l Csak az erős ember ismeri a szeretetet,
Hányszor csodálkozunk azon, amikor halljuk, hogy mások már 100%-ot teljesítenek! Thema: 100%-os teljesítmény És hányszor halljuk, hogy több, mint 100%-ot.
A MARKETING FOLYAMATA.
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Közösségi marketingstratégia és az etnocentrikus fogyasztói magatartás
A Monarchia haditengerészetének csatái
március március március 31.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
A reklám centruma.
az Akasztói Szikiponty
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Előadás másolata:

Márka - Brand Általános megfontolások Márka típusok Átfogó összegzés Általános megfontolások Márka típusok Márkaérték (Brand Equity) Márkahűség A márka pénzügyi értékének meghatározása Vállalati márkázás (Corporate Branding) Vizuális identitás fejlődése

MÁRKÁZÁS Márka:olyan szimbólumok összessége, melynek feladata termékek és szolgáltatások egy meghatározott gyártóval, forgalmazóval való azonosítása és egyúttal azoknak más termékektől való megkülönböztetése. Márkaérték: a márka azon tulajdonságai, melyek révén az egyes termékek és szolgáltatások fogyasztóinak és tulajdonosainak értéktöbbletet képesek nyújtani. Márkaasszociáció: a fogyasztóknak a márkához fűződő érzései, gondolatai. (Nescafé/azonnal oldódó kávé) Márkakiterjesztés:egy márkanév újabb termékekre vagy termékcsoportokra történő átvitele. (Pl.GUCCI, HVG) Márkahűség:(szűkebb ért.) ha egy fogyasztó egy meghatározott időszakban egy termékcsoportból csak egyetlen márkát vásárol.

Márka - Brand "A márka a fogyasztó elképzelése a termékről. (David Ogilvy).

Általános megfontolások Névváltoztatás Minnesota Mining and Manufacturing Philip Morris Cities Service Corporation Pannon GSM 3M Altria Citgo Pannon

Márka típusok Termékmárka: Tide, Pampers, Ivory, Oil of Olay, Omo, Persil. Magas költségek. Jó pozicionálási lehetőség. Vállalati védettség. Vállalati márka: Sony, HP, Harley Davidson, Yamaha. Állandó kiváló minőség. Alacsonyabb költségek. Vállalati kockázat. Fedőmárka: Vállalati márka + Termékmárka: Renault Megan, Clio. Alacsonyabb költség. Magas ismertség.

Márka típusok Támogató márka: Vállalati márka + Vállalatai márka: Sheraton + ITT Holding, Conex + Vofadone Befektetői értékítélet. Piaci érték növelése. Fogyasztói bizalom növelése. Közös márkázás: Hitelkártya: Raiffeisen Visa. Alkotórészek: Nutrasweet, Intel Inside. Kereskedelmi márkázás: Profi, Tesco. Olcsó. Elfogadható minőség.

Márkaérték A fogyasztó számára A vállalat számára Észlelt minőség Márkaérték - A hozzáadott értékben rejlő értékekből származik. (Aaker 1996) A fogyasztó számára A vállalat számára Észlelt minőség Márkaasszociációk Márkatulajdonhoz kötődő előnyök Márkahűség Márkaismertség

Márkaérték Fogyasztó számára Minőség (Canon) Alacsony ár (Sony) Kiváló szolgáltatások Státus (Mercedes) Funkcionális előnyök (könnyű használhatóság)

A márka pénzügyi értékének meghatározása A befektetés mértéke alapján. A márkának tulajdonítható jövedelem alapján. Advertising Age (Megabrands) Brandweek (Superbrands) Interbrand Business Week

Advertising Age - Megabrands

Interbrand – Business Week 2005 Nyertesek

Interbrand – Business Week 2005 Vesztesek

Interbrand – Business Week 2005

Vállalati márkázás – Corporate Branding Az információs korszakban a nem tárgyiasult javaknak, mint tudás, információ és ötletek, egyre nagyobb fontossága van (Mitchell 1997). Előnyök: Értékteremtés teljes alkalmazotti részvétellel. A vállalati márka az elvárt vállalati kultúrát képviseli. Csökkenti a feldolgozandó információt. Áttetsző vállalat. Áttekinthető kommunikációs stratégia, alacsonyabb költségek.

Vállalati márkázás – Corporate Branding Kockázat Hírnév Unilever Procter & Gamble Mars Toyota - Lexus 1999 Coca-Cola. Belgium Nike. Keleten működtet gyárakat. Cadbury. Elhízás ellenes kampány.

Vizuális identitás fejlődése Magyar Villamos Művek 1992 előtt

Vizuális identitás fejlődése Magyar Villamos Művek 1992 - 2001

Vizuális identitás fejlődése Magyar Villamos Művek - jelen

Vizuális identitás fejlődése A vizuális elemek

Vizuális identitás fejlődése A vizuális elemek tilos használata

Vizuális identitás fejlődése A vizuális elemek tilos használata

Vizuális identitás fejlődése Motorola 1928 Autórádió 1930

Vizuális identitás fejlődése Skoda 1904 – Slaviát felváltja a Laurin & Klement 1926 – Fuzió a Skodával 1915 – 1920 – Új embléma Öttollas, körcsatos indián fejdísz alapján

Vizuális identitás fejlődése 1904 – René Lacoste Eredet – Megnyert fogadás egy krokodilbőr táska Embléma – Robert George

Vizuális identitás fejlődése BMW (Bayerische Motoren Werke) 1916 Embléma 1917-ben szabadalmaztatva Mozgó repülőgép-motort szimbolizál

Vizuális identitás fejlődése Mercedes – Benz 1902 – Mercedes 1926 – Mercedes - Benz