6., 8. és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az érettségi rendszere
Advertisements

Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Az országos mérések megújult rendszere
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
A 2004/2005-ös tanév rendje Oktatási Minisztérium március 17.
. J elentkezés a kétszintű érettségire 2004/2005. tanév február 10.
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Földrajz Közép és emeltszintű vizsgák értékelése vizsgatárgyanként
A válaszadók > május-június október-november
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
. Előzetes j elentkezés a kétszintű érettségire 2004/2005. tanév január 04.
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
Érettségi vizsgák Végzős osztályfőnöki feladatok
Feladatnaptár Április 27. (kedd) Migráns-project megbeszélés (érintett ofők és ofő-h) Április 29. (csütörtök) Osztályozó értekezletek Április 30. (péntek)
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
Felvételi tudnivalók Pályaválasztás a es tanévben.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
EREDMÉNYEK TANULMÁNYI. Tanulmányi eredmények 2012 kompetenciamérés érettségi tanulmányi átlagok egyetemi továbbtanulás országos versenyeredmények.
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
BEVEZETŐ.
Általános iskola első osztály
A felvételi eljárás elemei
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
Az országos mérések megújult rendszere
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
A prezentációban – ahol rendelkezésre álltak - kis betűvel vagy külön utalással a évi, a évi, a évi és a évi május-júniusi vizsgaidőszak.
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium Érettségi eredmények május.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
Gyorsjelentés az érettségi eredményeiről július 12.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
Kétszintű érettségi.
2016. november 12..
Érettségi tájékoztató 2016/2017
Érettségi eredmények május
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Az érettségi számokban
Jelentkezés Érettségire jelentkezés határideje: február 15. Helye: Tiszakécskei Református Általános Iskola és Gimnázium.
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Érettségi eredmények 2017.
2016. november 7..
magyar nyelv és irodalom
Vásárhelyi Pál kereskedelmi Szakgimnázium
A felvételi eljárás elemei
Kétszintű érettségi 2018 május
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
2018.május-június érettségi vizsga eredményei 2018.augusztus 31.
FELVÉTELI Berzsenyi Dániel Gimnázium 1858
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
a középfokú iskolai felvételi eljárás rendje
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Beiskolázás a „Gundel”-ben
Gimnáziumi statisztika
Előadás másolata:

6., 8. és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés és a 11. évfolyamosok próbaérettségi programja 2004. május 17-18. 2004. május 11. .

A kétszintű érettségi bevezetése 2003. május - Próbaérettségi program 2003 42 iskola - megyénként egy gimnázium és egy szakközépiskola (Budapesten 2-2) Írásbeli és szóbeli vizsgák közép- és emelt szinten egyaránt (magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, angol és német nyelv) Középszinten 15 diák/iskola (630 fő) írásbelizett és 5 diák/iskola (210 fő) szóbelizett Emelt szinten tantárgyanként 2 diák/iskola (420 fő) írásbelizett és szóbelizett Minden feladatlap, szóbeli tétel és értékelési útmutató olvasható, és letölthető az OKÉV honlapjáról! www.om.hu, www.okev.hu

Kommunikáció Az általános és részletes követelmények megjelenése a közlönyben és az OM honlapján elektronikus formában (minta feladatsorokkal) 2003 tavaszán – OM tájékoztató füzet kiküldése az iskolákba a 10.osztályosoknak, és tájékoztató körlevél az igazgatóknak 2004. május - OM tájékoztató pedagógusoknak, szülőknek, diákoknak Tanári kézikönyvek (tantárgyanként, minta feladatsorokkal) megjelentetése az OM honlapján 2004 tavaszán folyamatosan Adatgyűjtés az iskoláktól a 11. évfolyamosok 2005. évi érettségi szándékairól – modellezés céljából „Képzők képzése” program (10 tantárgy, kb. 300 pedagógus) – felkészítés a vizsgáztatói képzések megtartására Akkreditált vizsgáztatói képzések (10.000 Ft/pedagógus kiegészítő érettségi továbbképzési normatíva a középiskoláknak, csak ebből a tantestületek 1/3 része vehet részt az idén továbbképzésen) Internetes fórum az OM és a KFPT Kht honlapján folyamatosan Tájékoztató előadások és fórumok országszerte (csak az OKÉV mintegy 70 rendezvényen tartott tájékoztatót, kb. 5000 fő számára)

Próbaérettségi program a 11. évfolyamosok számára Kommunikáció A közoktatás történetében először a program teljes kommunikációja elektronikus úton történt egy, az iskolákba telepített szoftver (ADAFOR) segítségével. Ezen keresztül történt (történik): A tájékoztató levelek kiküldése A diákok jelentkeztetése A szervezési útmutató kiküldése A tantárgyi „forgatókönyvek” kiküldése A beküldendő dolgozatok (minta) kijelölése Június elsejétől minden dokumentum mindenki számára elérhető lesz az OKÉV honlapján! www.om.hu, www.okev.hu

Próbaérettségi program a 11. évfolyamosok számára 2004. május 18. Cél: Felkészülés a kétszintű érettségi vizsgarendszer 2005. évi bevezetésére a tanulóknak, a tanároknak, az iskoláknak, a szakmai előkészítőknek és a szervezőknek egyaránt.

Próbaérettségi program a 11. évfolyamosok számára 2004. május 18. Tapasztalatokat szereznek a tanulók az új típusú vizsgatesztek megoldásában, a tanárok az új vizsgatesztekkel, az értékelési eljárásokkal kapcsolatosan, az iskolák a szervezési feladatokkal kapcsolatosan, a szakmai előkészítők az új vizsgatesztek és értékelési eljárások „működésével” kapcsolatosan, a szervezők az új vizsgarendszerrel kapcsolatos logisztikai feladatok megoldásában.

Próbaérettségi program a 11. évfolyamosok számára 2004. május 18. A program jellemzői: Minden, 2005-ben az új vizsgarendszerben érettségiző, most 11. évfolyamos tanuló írásbeli vizsgadolgozatot ír a a magyar nyelv és irodalom, a történelem, a matematika, az angol nyelv, és a német nyelv tantárgyak valamelyikéből az általa (közép- vagy emelt) választott szinten, tartalmi és formai tekintetben is az új vizsgaszabályzat szerint. A nemzetiségi iskolákba járó tanulók a történelem és a matematika dolgozatokat az adott nemzetiség nyelvén is megírhatják.

Próbaérettségi program a 11. évfolyamosok számára 2004. május 18. Közreműködők: Tartalmi elemek: OKI Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központ Szervezés: OKÉV Elemzés: A középszintű vizsgadolgozatok véletlenszerűen kiválasztott 10%-át országos szakmai elemzésre az OKÉV begyűjti. Minden emelt szintű vizsgadolgozatot az OKÉV begyűjt, kijavíttat, és ezek 20%-át átadja szakmai elemzésre. A szakmai elemzést az OKI KVK készíti el.

Próbaérettségi program a 11. évfolyamosok számára 2004. május 18. A résztvevők száma összesen 94.750 fő Adatok Középszint Emelt szint Magyar nyelv és irodalom 16.768 4.199 Történelem 16.470 5.573 Matematika 18.729 6.961 Angol nyelv 11.436 3.421 Német nyelv 9.157 2.036 Összesen: 72.560 22.190

Próbaérettségi program a 11. évfolyamosok számára A program folytatása: 2004. május 18-án déltől további érettségi tantárgyak írásbeli feladatsorai és értékelési útmutatói (közép- és emelt szinten) lesznek elérhetőek kóddal elektronikusan a középiskolák számára (majd június 1-től a www.okev.hu és a www.om.hu honlapon keresztül mindenkinek), melyek segítségével további tapasztalatokat szerezhetnek a 2005. évi írásbeli vizsgákról. Ezek a tantárgyak: biológia, fizika, földrajz, informatika, kémia, valamint horvát, német, román, szerb és szlovák nemzetiségi nyelv és irodalom

Próbaérettségi program a 11. évfolyamosok számára A program zárása: Országos szakmai elemzés A szervezési tapasztalatok összefoglalása

6., 8. és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés 2004. május 17. Az országos mérések rendszere 2004. Országos kompetenciamérés 2003. Országos kompetenciamérés 2001. Országos kompetenciamérés 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 2002. óta folyamatosan használható DIFER Diagnosztikus mérőeszköz rendszer

A korábbi évek kompetenciaméréseinek zárása 2002. ősz Országos elemzés Iskolai jelentés Iskolai értékelési kézikönyv és iskolai szoftver 2003. és 2004.: kötött felhasználású normatíva (720 Ft/tanuló) van pedagógiai szakmai szolgáltatások igénybe vételére 2004. január Fenntartói jelentés

6., 8. és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés 2004. május 17. Az iskolák tájékoztatása: A korábban megszokott ütemezésben: 2003. május 23. – 12/2003. (V. 23.) OM rendelet a 2003/2004. tanév rendjéről 2003. október 22. – általános tájékoztató levél az iskoláknak 2003. november 14-ig – az érintett osztályok adatainak begyűjtése 2004. április – részletes tájékoztató levél és a Koordinátori kézikönyv kiküldése az iskoláknak. Minden nyilvános dokumentum olvasható és letölthető az OKÉV honlapjáról. A feladatlapok és a javítási útmutatók május 18-án jelennek meg ugyanitt. www.om.hu, www.okev.hu

6., 8. és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés 2004. május 17. Célok: A mérés, értékelés kultúrája folyamatosan épüljön be az iskolák mindennapjaiba. Az iskolák kapjanak képet saját diákjaik teljesítményéről, valamint az iskola pedagógiai hozzáadott értékéről a többi iskolához képest. Az iskolák és a fenntartók kapjanak adatokat a helyi szintű értékeléshez. Az oktatásirányítás átfogó, árnyalt képet kapjon a korosztály alapvető kompetenciáiról. Országos és helyi szintű tervezés, fejlesztés

6., 8., és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés 2004. május 17. Közreműködők: Tartalmi elemek: SULINOVA Kht. Értékelési Központ Szervezés: OKÉV A kompetenciamérés tartalmi elemei (hagyományosan): Olvasás-szövegértés Matematikai eszköztudás A kompetenciamérés eljárásrendje: A korábbi méréssel szinte azonos. Időtartama ezúttal: 4x45 perc, 10 perces szünetekkel. Az országos elemzéshez iskolánként és képzési típusonként 20-20 fő dolgozatát kérjük be mintaként a központi javításra és elemzésre.

6., 8., és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés 2004. május 17. A résztvevők iskolák száma: 3.848 Adatok A részt vevő iskolák száma (db) A részt vevő osztályok száma (db) diákok száma (fő) 6. évfolyam 3.011 5.406 116.704 8. évfolyam 3.084 5.387 111.530 10. évfolyam 1.080 3.874 110.394 Összesen: 14.667 338.628

6., 8. és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés 2004. május 17. A program zárása: Országos elemzés Fenntartói jelentés Iskolai jelentés Iskolai értékelési kézikönyv és iskolai szoftver