Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egész nap iskola?! – a pilot program bemutatása
Advertisements

"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Megtakarításokról közérthetően mindenkinek
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Tehetségpont létrehozása
A szaktanácsadás támogató szerepe
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
HÁLÓZATI TANULÁS Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon TÁMOP nyitókonferencia EGER, szeptember 3.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
kiemelt projekt bemutatkozása
A távmunka nem cél, hanem eszköz december 11.
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
1 „Fenntartható fejlődés” Új tartalmak közös (informatikai) platformon Kovács Kálmán államtitkár Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Szabadka, 2008.
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Amilyen korán csak lehet
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
A szaktanácsadó segítő szerepe
A Nemzeti Fejlesztési Terv
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Nemzetközi ökoiskolai helyzetkép Varga Attila
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet térségi tevékenysége Budapest, november 30. Hálózatépítés - kapacitásbővítés – OFI-Pontok /távmunka/
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Varga Attila A fenntarthatóságra nevelés új kihívásai.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az új ökoiskola kritériumrendszer Varga Attila
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Nemzetközi és országos koordináció az életpálya- tanácsadás területén szeptember 15. WS5 Borbély-Pecze Tibor Bors, PhD programvezető
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Back to Nature Egy kísérleti, természet-közeli, innovatív pedagógia kifejlesztése általános iskolák számára.
A Nemzeti Pályaorientációs Tanács (NPT) és a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok (RFKB) együttműködése TÁJÉKOZTATÓ ANYAG az RFKB pályaorientációs.
Nemzetközi és országos koordináció az életpálya-tanácsadás területén
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei Varga Attila varga.attila@ofi.hu

Az ökoiskola a jövő iskolája Iskolafejlesztési forgatókönyvek (OECD): a status quo megőrzése Bürokratikus modell Piaci modell Iskolátlanítás Válság – a rendszer elolvadása Hálózat Újfajta iskoláztatás – az egyik útja az ökoiskola Tanuló szervezet Társadalmi központ

Nemzetközi kötelezettségek ENSZ Fenntarthatóságra nevelés évtized UNECE – Stratégia az évtized céljainak megvalósítására EU Fenntartható Fejlődés Stratégia EU ajánlások a kulcskompetenciákról (két szó szerinti utalás a fenntarthatóságra) EU fejlesztési pénzek: horizontális prioritás a fenntartható fejlődés

AZ EURÓPAI UNIÓ TANÁCSA következtetései a fenntartható fejlődést szolgáló oktatásról 2010. november 19 (2010/C 327/05) Az Európai Unió Tanácsa felkéri a Tagállamokat, hogy tevékenyen támogassák a fenntartható fejlődést szolgáló oktatással kapcsolatban az "egész iskolás" megközelítést, többek között a forrásaikat fenntartható módon használó intézmények előtt álló akadályok megszüntetése révén.

Hazai kötelezettségek NAT a környezeti nevelés kiemelt fejlesztési terület EU fejlesztési pénzek horizontális prioritás a fenntartható fejlődés, TÁMOP: ökoiskolák száma mint indikátor

Az ökoiskola hálózat fejlődése számokban 2000 pilótaprojekt 40 iskolával 2005 144 iskola nyeri el hivatalosan az ökoiskola címet 2012 562 iskola rendelkezik ökoiskola címmel

Az ökoiskola hálózat fejlődése számokban

Mire jó a hálózati tagság? Szakmai kapcsolatok Emberi kapcsolatok Gyakorlati ötletek Együttműködési lehetőségek

Ökoiskolák számára is elérhető források EU-s pályázatok TIOP TÁMOP ROP Egyéb források: Állami szervezetek Civil szervezetek Gazdasági szereplők

www.okoiskola.hu Hírlevél Segédanyagok Háttéranyagok Publikációk

Nemzetközi lehetőségek EU - Élethosszig tartó tanulás programja Iskolai együttműködések E-twinning Comenius iskolai együttműködések Központi programok Carbon Detectives – Széndioxid Nyomozók U4energy, BEAGLE, SUPPORT, RWL, CODES,

U4energy www.u4energy.eu Általános és középiskolák diákjai és pedagógusai számára: Versenyek: Energiatakarékossági intézkedések az iskolában, Kampány az energiatakarékosságról, Pedagógiai jó gyakorlat

Az ökoiskola hálózat tervei Közös projektterv a Zöld Óvoda programmal a Svájci Hozzájárulás keretében Célok A Ökoiskolák és Zöld Óvoda hálózatok kiszélesítése Forrásközpontok kialakítása Országos forrásköpontok Regionális forrásközpontok Natura 2000-es területekkel kapcsolatos pedagógiai munka segítése

A tervezett forrásközpontok rendszere (2012-2016) Országos koordináció Ökoiskola országos forrásközpont Zöld Óvoda országos forrásközpont Regionális forrásközpont Regionális forrásközpont Regionális forrásközpont. Ökoiskola, Zöld Óvoda programhoz csatlakozni szándékozó intézmények

Országos forrásközpontok Országos hatáskörű szakmai civil szervezet Aktív részvétel az Ökoiskola vagy a Zöld Óvoda program működtetésében Regionális forrásközpontok felkészítése Regionális forrásközpontok támogatása Szakmai anyagok fejlesztése Szakmai rendezvények szervezése

Regionális forrásközpontok legalább három éve Ökoiskola tudásforrás funkció más intézmények felé Ökoiskola címre pályázni szándékozó iskolák felkészítése, regionális és helyi szakmai rendezvények szervezése mentorálás, tanácsadás.

Köszönöm figyelmüket! Varga Attila varga.attila@ofi.hu