DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Advertisements

1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
. A évi általános felsőoktatási felvételi eljárás Stéger Csilla Oktatási Hivatal - Felsőoktatási Főosztály Educatio Kiállítás – január 20.
„A Miskolci Egyetemen működő tudományos képzési műhelyek összehangolt minőségi fejlesztése” című TÁMOP-4.2.2/B-10/ számú projekt Nyitó rendezvény.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
Képzési lehetőségek a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala szervezésében
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Gábor Dénes Tehetségpont
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszék Bölcsészettudományi Kar.
A BME főfolyamatai Műegyetem 2014 Fórum Fortuna Zoltán
Önálló lépések a tudomány területén TÁMOP-4.2.2/B-10/
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Agria Media Eger, október
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
2007. március A TDK hete a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Amit a TDK-ról tudni kell…
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
A Platform 2013 évi további programja Jövő Internet Nemzeti Kutatási Program Szerkesztő Bizottság megalakulása- március 31 Workshop május vége: Beszámoló.
Tehetséggondozás a Miskolci Egyetemen. „csak tanult emberek tarthatják fent a nemzetet, illeszthetik be Európába.” „csak tanult emberek tarthatják fent.
Hantos Elemér Szakkollégium Miskolci Egyetem HANTOS ELEMÉR SZAKKOLLÉGIUM.
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
. Hallgatói kiválóság – Tehetséggondozás – TDK dr. Princzinger Péter október 27.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Országos Tudományos Diákköri Tanács – Helyzet és Jövőkép TÁMOP / „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban”
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
Szakkollégiumi Műhelymunka: Helyzetkép a szakkollégiumi tehetséggondozásról Benkó Marcell - Széchenyi István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
A hátrányos helyzetű fiatalok felsőfokú tanulmányait elősegítő esélyegyenlőségi programom, amit az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogat és megvalósítója.
„Az emberi tehetség parányi lámpa, mely egyszerre keskeny kört tölthet meg fényével; s ha egy helyéről másra hurczoltatik, setétséget hagy maga után. Bizonyos.
PSZICHOLÓGIAI SZEMPONTOK A FELSŐOKTATÁSI TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOKHOZ PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM, május 6. Dr. Balogh László Magyar Tehetséggondozó Társaság.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
Szabó Éva DE IEAS anglisztika MA II április 20. Jelentkezési határidő: május 6. (péntek) 12:00
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
Romák a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra
Európai szemeszter 2018/19
Ünnepélyes eredményhirdetés
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés! Jelen és jövő a Debreceni Egyetem tehetséggondozásában MTT Konferencia Mándy Zsuzsanna 2014. Szeptember 19-20. Debreceni Egyetem mandy.zsuzsanna@unideb.hu

2014. áprilisában megrendezett DETEP konferencián részt vevő véleménye „A DETEP konferencia ideje alatt azt éreztem, hogy kiváló lehetőséggel élhetek, hiszen gyakorolhatom a nagyobb közönség előtti előadásmódot és akár új irányokat is vehet majd a kutatásom a konferenciát követő beszélgetések után. Olyan szakmai és személyes kapcsolatokat alakíthattak itt ki - kutatási területtől függetlenül - a résztvevők, amelyekre máskülönben nem lenne lehetőségünk. Jó érzéssel tölt el, hogy az egyetememen vannak olyanok, akik ilyen programokat szerveznek a hallgatóknak, akik nemcsak köszönettel, hanem sokkal többel tartoznak mindezekért.” Cserháti Zoltán VI. évf. általános orvos, nappali

2008 Április: a Debreceni Egyetem szenátusa dönt az egységes, egész egyetemre vonatkozó Tehetségszabályzatról Május: megalakul a mai formájában is létező Tehetségtanács Szeptember: beindul a hallgatók jelentkezése az „új” DETEP-be

Célok Az egyetem tehetséges hallgatóinak azonosítása és bevonása a tehetséggondozó programba Tutoriális rendszerben a hallgatóknak szakmai támogatás nyújtása Teljesítmény alapú ösztöndíjak osztása Egyetem erőforrásaihoz mérten egyéb támogatások biztosítása

Tehetségtípusok az egyetemen Szakmai tehetség – mindazok a hallgatók, akik alkalmasnak találtatnak arra, hogy a tudományos életben sikeresek legyenek Művészeti tehetség – a Zeneművészeti Kar hallgatói

2012-es év Új kihívások A végzős hallgatók anonim kérőíve alapján a következő javaslatok érkeztek a hallgatóktól: Interdiszciplinaritás növelése Az átlaglimit eltörlése Kifejezetten a DETEP-es hallgatóknak szóló konferenciák rendezése Speciális kurzusok biztosítása a program hallgatóinak

A lendület évei Eltörlésre kerül az átlag minimum Levelezős hallgatók jelentkezésének biztosítása a programba Új honlap, logó Szakkollégiumokkal szoros együttműködés és szakmai felügyeletük Speciális kurzusok biztosítása DETEP konferencia Külföldi hallgatók bevonása (DETEP in English)

Sikereink Az egyetem 7 pro scientia díjasa közül 5 DETEP-es Az OTDK-n részt vevők 80%-a DETEP-es hallgató Nemzeti Kiválóság nyerteseinek 90%-a volt a programban Mentor Oscar Felsőoktatási informatikai és hallgatói szolgáltatás területek felmérése TÁMOP pályázat keretében az országos 7 jó példa közé kerülés

A DETEP számokban Hallgatói létszámok 2013/2014/2 505 2013/2014/1 475 2013/2014/2 505 2013/2014/1 475 2012/2013/2 430 2012/2013/1 451 2011/2012/2 447 2011/2012/1 492 2010/2011/2 431 2010/2011/1 516 2009/2010/2 425 2009/2010/1 212 2008/2009/2 198 Évente kiadott oklevelek száma: 150 Programban tevékenykedő oktatók száma: 180

A jövő….. Sporttehetségek bevonása a DETEP-be Szakmai tehetségek számára fórum biztosítása Karrierlehetőségek kilátásba helyezése Szoros kapcsolat cégekkel, szakmai gyakorlat, támogatás szerzése céljából Tehetségközpont megvalósítása Mentorok, témavezetők méltó elismerése Minta lenni az európai egyetemeknek

Babinszki Emese, II. pszichológia MA „A DETEP elősegíti, hogy a program hallgatói közösen magas színvonalú, interdiszciplináris kutató munkát végezzenek.” Köszönöm a figyelmet!