Több, mint benzin értékesítés….

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Termékkereskedelem, termékek felhasználása
Energia – történelem - társadalom
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
A METRO Kereskedelmi Kft.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
E.ON – Versenyben Önökért!
A kritikus infrastruktúra biztonsági aspektusai a MOL-nál
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Megújuló energia tanúsítványok az EON ügyfelei számára
Nemzetközi körkép az Élelmiszer Önrendelkezésről
A köles kül- és belpiaca
A TESZÖV Energia-beszerző Konzorcium FÖLDGÁZ 2010/2011/2012
Termékkereskedelem, termékek felhasználása
Magyar Fuvarozói Fórum november 22. És minket mi hajt? Vicze Anikó MOL Magyarország Kártyamenedzsment vezető.
Válts időben 6. Feladat Százhalombatta
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
A MOL bemutatása Nemes Mariann Földházi Szilárd.
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
E.ON – Versenyben Önökért!
NEM MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK
A nemzetközi üzleti élet etikája
Társadalmi–gazdasági fejlettségi különbségek Észak-Afrikában
Üzleti megoldás nemcsak üzletembereknek !. Mit kell tudnod és mit kell mondanod ? - Milyen érvek vannak az elkezdés mellett. - Hogy épül fel, az üzleti.
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Az ökológiai lábnyom.
A Microsoft Windows Vista gazdasági hatásai Lehetőségek az ökoszisztéma számára Microsoft Innovációs Nap november 27. Komáromi Zoltán Ügyvezető igazgató.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Szeretettel köszöntöm az Etikus cégek üzleti fórumán megjelenteket!
FÖLDRÉSZEK.
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
III. A logisztika jövője
A marketing piac tartalma
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2009 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól június 3.
Dr. Holló András; Dr. Geiger András
8. Az eladásösztönzés.
OPEC (Organization of the Petroleum Exporting Countries) Kőolajexportáló Országok Szervezete Készítette: Győry Sándor geográfus II.
A nyomdaipar évi teljesítménye a papírkereskedelem tükrében.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Földgáz és Kőolaj Szücs Tamás 10.c.
Transznacionális és multinacionális vállalatok
MultiMOL, avagy a regionális multivá válás folyamata a MOL-nál március 6. Jerkovits Éva, Pál Zsófia.
Az Amerikai Egyesült Államok ásványkincsei és gazdasága
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Magyarország a globális világgazdaságban
ÚJ ÜZLETI LEHETŐSÉG.
1095 Budapest, Mester u. 4. HUNGARY Érdemes-e szénhidrogént kutatni Magyarországon? - szénhidrogén-bányászati, vállalkozási szemszögből Dr. Tóth Tamás.
„A MOL Csoport finomítási tevékenysége napjainkban”
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Nemzetközi kereskedelem
Energiahatékonysággal a költségcsökkentés és a minőségi üzletvitel érdekében.
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
Energetikai gazdaságtan
Kőolaj és földgáz Oroszi eszter 10.b.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Energiahatékonysággal a költségcsökkentés és a minőségi üzletvitel érdekében.
Energiahatékonysággal a költségcsökkentés és
Társ a tanulásban. Marketingterv készítése 2. szakasz Marketingterv készítése.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Jövőkutatás: az energiák jövője, a földgáz sorsa Dr. Szilágyi Zsombor gázipari szakértő Magyar Mérnöki Kamara MESZ XXIII. Országos Fogyasztói Konferencia.
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Vásárlókat vagy rajongókat szeretnél? Zemplén Zsófia / Nuskin Enterprises.
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Bioenergia, megújuló nyersanyagok, zöldkémia
Előadás másolata:

Több, mint benzin értékesítés…. Molnár Róbert Értékesítés Központ Vezető Százhalombatta, 2014. november 21. Ki tud többet a kőolajfeldolgozásról? Vetélkedő általános iskolák 7-8. osztályos csapatai számára

Tartalom Milyen termékeket gyártunk és mire lehet azokat használni? Hogyan jutnak el a termékek a finomítóból a fogyasztókhoz? Hogyan lehet támogatni a Kereskedelem munkáját?

A kőolaj útja a fogyasztóhoz ? 150 autó Tudjátok? 1 MOL töltőállomás 1 átlagos napon 9 ezer liter üzemanyagot értékesít. Hány 60 literes autó tankját tudjuk így megtölteni egy nap alatt? Tudjátok? 1 tankerhajó hány 60 literes üzemanyag tankkal rendelkező autót tud feltölteni? Tudjátok? 1 évben hány hajónyi kőolajat termelnek a világban? 5,3 millió autó 14.000 hajó KUTATÁS & TERMELÉS FINOMÍTÁS, TERMÉKELŐÁLLÍTÁS TERMÉK ELOSZTÁS ÉS ÉRTÉKESÍTÉS Kőolaj piaca Termékek piaca Kutatás & termelés Finomítás Elosztás & értékesítés Tevékenység: Kőolaj kitermelés (kutatás) Kőolaj feldolgozás Benzin (stb.) értékesítés Jellemzők: Olajmezők a világon Munkaerő tapasztaltsága Technológiai kihívások Elhelyezkedés Korszerűség Fontosság Töltőállomás hálózat Folyamatos fejlődés Pénzügyi befektetés: $ $ $ $ $ $ $ $ $ $ Forrás: Purvin & Gertz

Milyen termékeket gyártunk? PB gáz Motorbenzin Dízel Kerozin/Jet Tudtátok? A CD lemez alapanyaga is a kőolaj, csakúgy, mint a nejlon zacskóé, vagy a mézes maci bödöné Tudjátok? Mi az az új termékünk, amelyet kidobott gumiabroncsok segítségével állítunk elő, így is jelentősen védve környezetünket? Tüzelőolaj Fűtőolaj Egyéb speciális termékek Bitumen

Olaj készletek területi elhelyezkedése 2013-ban (milliárd hordóban) A jelenlegi fogyasztás mellett ez kb 51 évig elegendő mától fogva! És mennyi a jelenlegi fogyasztás? Európa és Eurázsia Észak Amerika ?!! Közel-Kelet OPEC: Venezuela Ecuador Algéria Angola Líbia Nigéria Egyesült Arab Emírségek Irak Irán Katar Kuvait Szaúd-Arábia Afrika Ázsia 808,5 Közép- és Dél- Amerika Tudjátok, hol találhatóak a világon a legnagyobb olajkészletek? 329,6 229,6 147,8 42,1 130,3 5

A világban kicsik vagyunk, de… A négy olajipari óriás: Tudtátok? A MOL 3 finomítójával 0,5 %-át biztosítja a világ teljes kőolaj felhasználásának… Tudtátok? …és „mindössze” 7,5-szer kisebb a finomítói kapacitása, mint a Shell-é, aki 32 finomítóval rendelkezik a világ számos országában Tudtátok? Az USA kevesebb, mint 1 hét alatt felhasználná a MOL finomítója által 1 év alatt létrehozott termékeket 95 millió hordó/nap Jegyzet/ háttérinfó: Fortune Global 500 2011 alapján: 1. Shell 484 milliárd $ - központ: Hága, Hollandia 2. Exxon-Mobil 452 milliárd $ - központ: Irving, Texas, USA 4. BP 386 milliárd $ -központ: London, Egyesült Királyság 8. Chevron 245 milliárd $ - központ: San Ranom, California, USA 412. MOL 26 milliárd $ - központ: Budapest, Mo --- Shell árbevétel alapján kb 20-szor olyan nagy, mint a MOL A világ kőolajfogyasztása (2013): 91,3 millió hordó/nap 1 hordó = 158,99 Liter

A MOL szerepe régiós viszonylatban Meghatározó szerep: Magyarországon Szlovákiában Horvátországban Lengyelország 70 %-os piacrész Slovnaft Polska Németország Slovnaft Ceska Szlovákia MK Mineralkontor Slovnaft MOL Austria Románia Roth Heizöle MOL MOL Romania MOL Slovenija Tifon IES INA Energopetrol Szerbia A teljes régiót tekintve: üzemanyagok esetén közel 25%-os részesedés az eladásokból Bosznia Hercegovina Olaszország Intermol d.o.o Jegyzet: Hordók: 10 hordó eladott benzinből 7 MOL-os

Az áru a finomítóból több módon juthat el a fogyasztókhoz Tudtátok? A MOL legnagyobb arányban orosz kőolajat használ fel. És honnan vásárolunk még? = 1356 km Tudtátok? A finomított termékek döntő hányada vezetékeken keresztül indul tovább a MOL finomítóiból. Ezen túl tankhajóval, tankautóval és vasúttal történik a szállítás. Csővezeték Tanker/ Uszály Vasút Kimenő logisztika Finomító Tankautó Tudtátok? A MOL a battain kívül még 3 külföldi finomítóval rendelkezik (SK, HR) Üzleti vásárlók Benzin szállítása Benzinkút Kőolaj finomítása Benzin szállítása Üzemanyag raktár Jegyzet: Termékvezeték hossza Mo-n: kb 1400 km -> ez kb a Budapest- Nápoly távolság Olajvezetékek: - Barátság I-II teljes kb 4500 km Uráltól (Oroszo., majd Ukrajnán át érkezik Mo-ra), BI hossza Mo: 120 km (Sahy felől- Battáig), BII hossza Mo-n: 290 km (Ungvár felől Battáig) Adria teljes hossza (Krk-sziget, Omisalj) kb 400 km, Mo-n: 190 km (Sisak felől Battáig). Alföldi hossza kb 200 km (Algyőtől, Battáig- magyar kőolaj szállítása) Benzin értékesítés Tudjátok, hogy a kik a MOL vevői? 2012. november 23.

Kik is a MOL fogyasztói? Tippeljetek! Kik lehetnek az „Egyéb vevők”? Nemzetközi olajtársaságok Szállítás Egyéb vevő Mezőgazdaság Vegyipar Lakossági fogyasztás Útépítés Közszolgálat, szolgáltatás Lakossági fogyasztás Nemzetközi olajtársaságok Szállítás Mezőgazdaság Útépítés Közszolgálat, szolgáltatás Vegyipar Egyéb vevő Dízel Motorbenzin PB gáz Vegyipari benzin Jegyzet: Felosztás: Lakosság: kézpénzes, nem céges vásárlás (nem a teljes kisker forgalom, csak a lakossági része) + Fehér töltők Kb 60-40% dízel és benzin felhasználó Szállítás: Légi, vasút, közúti áru- és személyszállítás, vízi. Dízel + RÜK jet felhasználás Közszolgálat, szolgáltatás: közművek /erőművek, állami és helyi intézmények, egyéb szolgáltatók Dízel, motorbenzin, tüzelőolaj és jet Egyéb vevők: MOL belső vevők, viszonteladók, kis cégek (máshova be nem sorolt vagy pl. Green kártyás vevő) + Egyéb ipar (nem útépítés és nem vegyipar) Dízel, motorbenzin, PB gáz, petrolkoksz Vegyipar: vegyipari benzin, PB gáz Útépítés: bitumen Mezőgazdaság: dízel Tippeljetek! Kik lehetnek az „Egyéb vevők”? Kerozin Bitumen Összes MOL értékesítés*: 5,9 millió tonna *Magyarország, 2014 Petrolkoksz Egyéb üzemanyag Erőművi Tüzelőolaj Fűtőolaj

Az értékesítők sok mindennel foglalkoznak… Kapcsolatot építenek a vevőkkel Tárgyalnak a vevőkkel Ajánlatot adnak a vevőknek Szerződést kötnek a vevővel Kezelik a szerződést annak érvényessége során Megújítják a szerződést Tevékenységük során piaci információkat gyűjtenek és osztanak meg a kollégáikkal Szerintetek hány féle módon lehet a kapcsolatot tartani a vevőkkel? Milyen technikai eszközök állnak rendelkezésre? https://b2b.mol.hu/isa2/ Évente több, mint 20 ezer szerződés Ti milyen információkra lennétek kíváncsiak egy MOL-os üzletkötő helyében?

A MOL töltőállomás hálózata 530 x 60 liter autógáz dízel Hány liter benzin fér egy átlagos tankautóba? Hány féle üzemanyag kapható? 149 32 ezer liter 209 benzin 61 364 prémium benzin prémium dízel 128 Hány liter egy átlagos kút éves forgalma? 37 445 Kb 6000 222 Egy forgalmas töltőállomáson hány csésze kávét főznek le egy nap? 33 110 Hány fajta termék kapható a shopban? 52.000 x 60 liter 3,1 millió liter 360

Mitől különleges a MOL Istenhegyi úti kútja? Egyik büszkeségünk… Tudjátok? Mitől különleges a MOL Istenhegyi úti kútja?

Hogyan lehet ösztönözni az értékesítést?: Marketing A marketing egyszerűen szólva: a termékek eladhatóságát segítő vállalati tevékenység. Négy fő szemponton keresztül valósul meg: Termék (Product): Megfelelő minőségű és választékú Milyen a termék? Hely/Elosztás (Place/Distribution): Elérhető legyen a boltokban, polcon belüli helye, stb. Hol kapható? A benzinnél is így van! Eladásösztönzés (Promotion): Igény és a vágy a termék iránt: Reklám, akció. Ismerik, keresik a terméket? Ár (Price): Vevő és eladó számára is elfogadható Mennyibe kerül?

Ajánlják termékeinket Termékkereskedelem, termékek felhasználása Miért jó ha elégedettek a vásárlóink? Tudtátok? Egy elégedetlen vásárló 9-20 embernek mondja el a problémáját Újravásárolnak Ajánlják termékeinket másoknak Tudtátok? Míg az elégedett vevő 2-4 embernek meséli el elégedettségét Egyéb termékeket is vásárolnak + Többet is hajlandóak fizetni Tudtátok? A hűséges vásárlókon többet keres a cég, mintha új vásárlókat győzne meg Hűségesebbek …ez az üzemanyag vásárlásnál is így van! Elégedett fogyasztók Sikeres vállalat 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Köszönöm a figyelmeteket!