TÁMOP /1 Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Hartal Katalin Marcali Kistérségi Többcélú Társulás
Pályázati felhívás Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására
Projekt célja alapszolgáltatások újszerű koordinációjával A szolgáltatást igénybevevők saját lakókörnyezetben történő önálló életvitelének támogatása
Projekt célja SZESZK szociális és gyermekjóléti ellátási területén működő alapszolgáltatást végzők együttműködésének javítása az alapszolgáltatások koordinációjának kialakítása az alapszolgáltatások hatékonyságának növelése
Modellkísérleti program alapvető célja Szolgáltatások működési hatékonyságának fejlesztése olyan szolgáltatási koordináció kialakításával, mely a lakosság szociális szükségleteinek megfelelő, célszerű és komplex megoldását kínál, a lehető legrövidebb időn belül
Projekt célterülete Balatonújlak Csákány Főnyed Kelevíz Libickozma Marcali Nagyszakácsi Táska Pusztakovácsi Sávoly Somogyfajsz Somogysámson Somogyzsitfa Szegerdő Szőkedencs
Modellkísérleti programban együttműködő szakmai szolgáltatók Szociális alapszolgáltatást nyújtók SZESZK Marcali Alapszolgáltatási Központ Balatonkeresztúr Szociális Szolgáltató Központ Kéthely Az ellátási területen működő valamennyi VédőnőHáziorvos
Célcsoportok képviseletének együttműködő szervezetei Mozgáskorlátozottak Somogy Megyei Egyesületének Marcali csoportja Szivárvány Nyugdíjas egyesület Vakok és Gyengénlátók Somogy Megyei Egyesületének Marcali csoportja Cigány Kisebbségi Önkormányzat
Projekt indokoltsága Hiányos ismeretek Alapellátásban dolgozók a lakossági szükségletekről szolgáltatásokról, azok elérhetőségéről szakemberek közötti kommunikáció lehetséges módjáról tartalmáról Helyi társadalom igénybe vehető szolgáltatásokról igénybe vett szolgáltatások tartalmáról igénybevétel módjáról
Alapszolgáltatást nyújtók kommunikációja
Terveink Együttműködés javítása Szolgáltatók felkészítése az együttműködésre szükségletek diagnosztizálására szükséglet felmérésre jelzőrendszeri tevékenységre szoftverhasználatra Módszerei szervezetfejlesztés felnőtt képzés szupervízió
Alapszolgáltatások koordinációja Módszertani munka / standardizáció kommunikáció javítása ellátási útvonalak (kompetenciák) szolgáltatások egységes értelmezése jelzés-, visszajelzés területein Módszerei team ülések tesztelés, kipróbálás
Alapszolgáltatások hatékonyságának növelése Hosszú távú cél Közösségi alapú szociális munka fejlesztése Keresni a párbeszédet az erőforrással rendelkezők és az azokkal nem rendelkezők között
Lakosság ismereteinek bővítése Közösségfejlesztés területei információ szerzés módjairól szükségletek jelzéséről helyben igénybe vehető szolgáltatásokról Módszerei Tájékoztatók tartása szülők,és családtagok részére Interaktív kommunikáció/ Info-kommunikációs fejlesztés Információs füzetek elkészítése
Honlap fejlesztés Célja a közösségfejlesztés A lakosság számára elérhetővé válnak Információk Lakossági felhívások Regisztrált fórumozók értesítése új hírről, témáról Adatlapok a veszélyes helyzetek jelzésére
Projekt megvalósítása Megvalósítás időtartama július december 31. Szakmai megvalósításban résztvevők 1 fő szakmai vezető 2 fő szakmai asszisztens 10 fő családgondozó 8 fő védőnő 12 fő orvos (két fővel nem tudtunk együttműködési megállapodást kötni
Projekt megvalósítása Elsődleges feladat volt Alapszolgáltatást végzők szakmai tudásának, együttműködési készségének kialakítása, javítása Képzés 15 főx4x8 óra ( ) Szervezetfejlesztési tréning 2x15 fő számára 10x6 óra ( és ) Szupervízió 2X15 főx14x4 óra( ) és ) 2X15 főx14x4 óra( ) és )
Projekt megvalósítása Alapszolgáltatások koordinációja Team munkában a szakmai megvalósítókkal Módszertani útmutatók készítése Szükségletfelméréshez Elektronikus jelzőlapok használatához Honlap fejlesztés és kipróbálás Jelzőlapok Lakossági fórum oldal Tájékoztató füzet elkészítése szakemberek lakosság
Projekt megvalósítása További feladatok A lakosság egészségügyi és szociális ismereteinek bővítése Lakossági tájékoztatók tartása Idősek számára 12 alkalommal: Gyermekes családok számára 10 alkalommal
Projekt megvalósítása Az alapszolgáltatások hatékonyságának javítása Az alapszolgáltatások hatékonyságának javításaSzükségletfelmérés interjú - szükségletek felmérése kérdőív - ellátási hiány felmérése Elégedettség mérés kérdőíves felmérés ( és ) alapszolgáltatásokat igénybevevők (180 db) együttműködő partnerek (30 db) elégedettségét vizsgálta a projekt időtartama alatt
Eredmények a fő céloknak megfelelően Az alapszolgáltatást végzők együttműködésének javítása érdekében megvalósult szervezetfejlesztés felnőtt képzés szupervízió Az alapszolgáltatások koordinációja a módszertani útmutatók együttes elkészítésével, honlap fejlesztéssel megvalósult Eredmény Együttműködés a háziorvosi prakszisokkal csak részben javult Az alapszolgáltatások koordinációja csak részben javult Az alapszolgáltatások hatékonysága javult Az igénybevevők elégedettsége javult
Köszönöm a figyelmet!