Fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-2.2.3-09/1-2009-0012 „MESTEREMBER.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Grafikus felhasználói felület Windows alatt
Advertisements

Virtualizációs technikák
64 bites architektúra, csapdák és átjárók Tóth Sándor Terméktámogatási tanácsadó.
WINDOWS OPERÁCIÓS RENDSZEREK
Az operációs rendszer.
FEFO vékonykliens megoldások
Hálózati architektúrák
SZOFTVER.
Az operációs rendszer.
Networkshop, április Gál Gyula, Szegedi Tudományegyetem, Egyetemi Könyvtár Szerver-kliens alapú online intranetes.
1 Hálózati Operációs Rendszerek gyakorlat Bevezető Előadó: Bilicki Vilmos
4. Gyires Béla Informatikai Nap május 6.1 Márton Ágnes Debreceni Egyetem Informatikai Kar Informatikai Rendszerek és Hálózatok Tanszék A Virtual.
Készítette: Martis Zsombor
Az operációs rendszer működése, fajtái, felépítése
Az operációs rendszer működése, fajtái, felépítése
BE KI Perifériák Számítógép.
Microsoft Virtual PC 2007 Beszerzés, telepítés
Operációs rendszerek Microsoft Windows XP.
Microsoft Windows A Windows fejlődése, általános jellemzése – 2. dia
Kiss Tibor Rendszeradminisztrátor (MCP) DevNet Solution Kft. Jakab András Program-koordinátor Microsoft Program.
Storage Virtualization Presentation Virtualization Server Virtualization Desktop Virtualization Application Virtualization SYSTEM CENTER.
A tanári munka támogatása a szakképzésben
Számítógépem És a főbb részei…. Története: 2008 végén vettem Online rendeltem meg a részeit Egeret, billentyűzetet nem kellett Ezt a monitort csak idén.
Az operációs rendszer.
Windows 98 SE telepítése.
Felkészítő tanár: Széki Tibor tanár úr
O PERÁCIÓS RENDSZEREK. F OGALMA Az operációs rendszer programok gyűjteménye, amelyek elősegítik a számítógép hardverének könnyű, sokoldalú és biztonságos.
Module 1: A Microsoft Windows XP Professional telepítése
Új Windows alapú intézményi szerverek (címtár és management) tervezése és kivitelezése.
Windows Server 2012 Kiadások, licencelés, lehetőségek
Takács Béla Eset: Egyenrangú (peer-to-peer) hálózat Mi kell hozzá? A számítógépekben (PC-kben) legyen hálózati kártya (Network Interface Card)
Takács Béla Operációs rendszerek 2.. „Néhány” fontos operációs rendszer EgyfelhasználósTöbbfelhasználós DOS (Microsoft)UNIX MS-DOS (Microsoft)LINUX.
Az operációs rendszereK
Timándi Tibor 13/A/H2. A számítógép konfigurációkat 3 féle csoportja: Alap kategóriás gépek Közép kategóriás gépek Felső kategóriás gépek.
Ön egy kisvállalkozás számítástechnikai munkatársa. - Főnökétől azt a feladatot kapja, hogy egy számítógépes munkaállomáshoz az internetről letöltött árajánlatot.
WINDOWS OPERÁCIÓS RENDSZEREK
Számítógép legfontosabb paraméterei
Operációs rendszerek Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT Operációs rendszerek feladatai és csoportosításuk.
Operációs rendszerek Oberhuber Balázs.
Az ECDL-ről „Az ECDL célja az informatikai írástudás elterjesztése, és annak elősegítése, hogy minél több ember az Információs Társadalom teljesértékű.
Magas rendelkezésre állású Hyper-V rendszer építése
Szoftverek.
Út a felhőbe - Azure IaaS Windows Server 2012 R2 konferencia
Az operációs rendszer.
Levelezés a Jedlikben Borbély Balázs rendszergazda-helyettes Jedlik Ányos Gimnázium.
A számítógép felépítése
Felhő PC demonstráció Gergely Márk MTA SZTAKI Laboratory of Parallel and Distributed Systems
Az operációs rendszer feladata
Linux telepítés Prém Dániel Tanszéki mérnök Windisch Gergely Tanársegéd Operációs Rendszerek 2013/2014/1.
Java web programozás 5..
Iskolai számítógépes hálózat bővítése Készítette Tóth László Ferenc.
2. Operációs rendszerek.
Desktop virtualizáció Microsoft VDI használatával Háló Gyula.
SZOFTVEREK (programok)
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európa terv keretében valósul meg. Számítógép- hálózatok dr. Herdon Miklós dr. Kovács György Magó Zsolt.
2015. július július július 22. Készítette: Gráf Tímea Informatika 9. évf. Informatikai alapismeretek III.
TÁMOP /1-2F Modern informatikai eszközök Alkalmazások a számítógépen Papp Szabolcs 2009.
Szoftverek csoportosítása
SZOFTVEREK (programok)
Netware 6 telepítése Molnár Péter. Telepítési követelmények I. Minimális rendszerkövetelmények · Szerverszintű PC legalább Pentium II vagy AMD K7 processzorral.
Rendszergazda Tábor Velence 2000 Molnár Péterwww.afg1.sulinet.hu/~molnarp/enewmail.htm.
Ilyen számítógépet szeretnék
Ilyen számítógépet szeretnék
Az operációs rendszer.
Ilyen számítógépet szeretnék
- Ilyen számítógépet szeretnék - Faragó Dominik János - Győri Tamás
Ilyen számitógépet szeretnék.
IT ALAPFOGALMAK OPERÁCIÓS RENDSZEREK.
Az operációs rendszerek
OPERÁCIÓS RENDSZEREK II.
Előadás másolata:

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Molnár Péter

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Probléma felvetés Desktop operációs rendszerek telepítése (Windows változatok, Linux disztribúciók) Hálózati operációs rendszerek telepítése (Windows szerverek, Linux disztribúciók,) Operációs rendszer beállítások, konfigurálás. Programok telepítése, eltávolítása, konfigurálása Ismétlés, többszöri feladatmegoldás Feladatok: Rendszergazdai jog 45 perces határ Helyreállítás, eredeti állapot visszaállítása.

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Elvárások Rendszergazdai jog Felfüggeszthető folyamat Ne zavarja a következő órát A helyreállítás beleférjen a 10 perces szünetbe Több kollégát és csoportot is képes legyen kiszolgálni, kezelni. Az elvégzendő feladatokat tudja kezelni.

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Megoldási lehetőségek I. Mindent a munkaállomáson végzünk, majd a végén helyreállítás Hagyományos munkaállomás alapú: Előny: csak telepítőkészleteket kell sokszorosítanunk, semmilyen plusz előkészület, költség nem szükséges óraszervezés (több óra) szükséges, visszaállítás problémás az elvégzett munka elmentése nem vagy csak nagyon nagy áron oldható meg a munkák géphez kötöttek, a gép elromlása esetén a munkák elvesznek. részfeladatokat szinte lehetetlen gyakoroltatni Hátrány:

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Megoldási lehetőségek II. csak telepítőkészleteket kell sokszorosítanunk visszaállítás nem szükséges az állapot elmentése szükségtelen, mert „megmarad” A winchester első partícióján a mindennapi munkához szükséges operációs rendszer van, míg a többi partíción vagy másik winchesteren a feladatok elvégzéséhez szükséges adatok találhatóak. Előny: óraszervezés szükséges, mivel a diákmunkák géphez kötöttek a diák, s az oprendszer is „elronthatja” az eredeti állapotot, s ilyenkor visszaállításra van szükség plusz winchester beépítése gépenkénti költséggel jár a diákok géphez kötöttek, a winchester elromlása esetén a munkák elvesznek iszonyatos „előmunkát”, előtelepítést igényel Hátrány: Munkaállomáson több partíció vagy több winchester:

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban VirtualBox használata: Megoldási lehetőségek III. Előny: munkaállomásra telepíthető program, mely képes virtuális gépeket futtatni. egy géphez több diák is tartozhat minden futtatható rajta a munkaállomás alaprendszere használható marad, így további feladatokra is használható nincs szükség visszaállításra elmenthető az állapot a virtuális gépek hardvere teszőlegesen megadható

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban VirtualBox használata: Megoldási lehetőségek III. Hátrány: munkaállomásra telepíthető program, mely képes virtuális gépeket futtatni. valószínűleg gépbővítésre lesz szükség a géphez kötöttség miatt, a gép elromlása esetén a gépen dolgozó diákok munkája elvész. Az óra előkészítésekor a telepítőkészleteket minden gépre külön fel kell másolni vagy telepítőkészleteket kell csinálnunk. Előtelepített rendszerek visszaállítását gépenként kell megcsinálnunk. Teljesítménye a futtató gép teljesítményétől, konfigurációjától függ. Általában lassú. Ráadásul vegyes géppark esetén még nagyobb eltérések lehetnek a feladat elvégzésének idejében.

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Megoldás: szabaduljunk meg a munkaállomástól

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet Előny: csak 1 gépen kell mindent állítanunk a virtuális gépek nem a munkaállomáson futnak, így a munkaállomás teljesítménye nem befolyásolja a virtuális gép teljesítményét a munkaállomás „elromlása” nincs hatással a virtuális gépre nem kell telepítőkészleteket csinálnunk, mert minden a központi gépen lehet virtuális gépek tömegesen létrehozhatóak, menthetőek, visszaállíthatóak a rendszer használata nem terheli a belső hálózatot gyors vagy legalábbis mindenkinek ugyanolyan sebességű mindenféle operációs rendszert képes futtatni a virtuális gépek hardvere központilag állítható lehetőség van a diákoknak távoli elérést biztosítani a virtuális gépekhez, így otthonról is dolgozhatnak a gépeiken

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet Hátrány: A központi gép nem szokványos számítógép, viszonylag nagy teljesítményűnek kell lennie, sok háttértárolóval, sok memóriával Meg kell tanulni valami újat…

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet HARDVER Intel® Virtualization Technology - VT-x magos Diákonként 1 GB Minimum 8 GB, Javasolt 16, 24, 32 GB Alaprendszernek, szoftvereknek 1 db, 3-4 diákonként 1 db winchester Pakoljunk bele amennyit csak lehet.

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet SZOFTVER Ingyenes Magyar nyelvű adminisztrációs felület Könnyű, gyors telepítés Széleskörű operációs rendszer támogatottság desktop és hálózati Windows Family Windows 2008 Essential Business Server; Windows 2008 Small Business Server; Windows 2008 Standard; Windows 2008 R2 RTM; Windows 2008 R2 Standard; Windows 7 Professional (Final); Windows 7 RTM; Windows 7 RC; Windows 7 Beta; Windows 7 Beta; Windows 7 Beta; Windows Server 2008 (Datacenter); Windows Server 2008 (Datacenter); Windows Vista Ultimate; Windows Vista Ultimate; Windows Server 2003 R2 (Std); Windows Server 2003 R2 (Std); Windows Server 2003 x64; Windows Server 2003 x64; Windows Server 2003 (Enterprise); Windows Server 2003 (Enterprise); Windows XP Pro x64; Windows XP Pro; Windows XP Pro; Windows XP Pro; Windows 2000 Pro (SP4); Windows 2000 Pro (SP4); Windows 2000 Advanced Server; Windows 98SE; Windows 98SE; Windows NT Server 4.0 sp 1; Windows NT Workstation 4.0 (no SP); Windows 95; Linux Family: Fedora/RedHat Derivatives CentOS 5.5; Enterprise Linux 5.4 / Unbreakable Linux; Fedora 13; Fedora 11; Fedora 11; Fedora 11 BETA; Fedora 10; Fedora 9; Fedora 8; Fedora 7; Fedora 6; Fedora 5; Fedora 4; Fedora 3; Fedora 1; Fedora 1; RHEL6 beta; RHEL5; RHEL4; RHEL3; Red Hat Linux 9; Red Hat Linux 8; Red Hat Linux 7.3; Red Hat Linux 7; Scientific Linux 5.4.1; Trixbox (CentOS); CentOS 5.4 Linux Family: Ubuntu/Debian Derivatives Debian GNU/Linux 5.0; Debian GNU/Linux 5.0; Ubuntu 10.10; Ubuntu LTS; Ubuntu 9.04; Ubuntu 8.10; Ubuntu 8.04 LTS; Ubuntu 7.10; Ubuntu 7.10 Server; Ubuntu 7.10 Server; Ubuntu 7.04; Ubuntu 6.06 LTS Server; Debian Lenny 5.0; Debian Lenny 5.0; Debian Lenny 5.0; Debian Etch 4.0; Debian Etch 4.0; Debian Etch 4.0; Debian Sarge 3.1; Debian Sarge 3.1; Xandros 3 OCE; KNOPPIX 5.1.1; Knoppix 5.2 Other Linux Distros Android 2.2; SUSE Linux Enterprise Server 11; SUSE Linux Enterprise Server 10; openSUSE 11.3; openSUSE 11.2; openSUSE 11.1; openSUSE 11.1; openSUSE 11.0; openSUSE 10.3; openSUSE 10.3; openSUSE 10.2; SUSE Linux 10.0; SUSE Linux 9.1; Slackware 12.2; Slackware 12; Slackware 11; Qemu-Puppy ; Qemu-Puppy ; SystemRescueCD 0.3.4; Gentoo ; Gentoo ; Gentoo ; Arch Linux (Duke); Mandrake Linux 9.2; Mandriva 2009; Mandriva ; Mandriva 2008; Mandriva 2007; Crux Linux 2.5 UNIX Family: BSD OpenBSD 4.8; OpenBSD 4.7; OpenBSD 4.6; OpenBSD 4.6; OpenBSD 4.5; OpenBSD 4.5; OpenBSD 4.4; OpenBSD 4.2; OpenBSD 4.1; OpenBSD 4.0; OpenBSD 4.0; FreeBSD 6.1; FreeBSD 6.2; FreeBSD 6.2; FreeBSD 6.3; FreeBSD 6.3; FreeBSD 6.3; FreeBSD 7.0; FreeBSD 7.0; FreeBSD 7.0; FreeBSD 6.0, FreeBSD 6.2, FreeBSD 7.2; FreeBSD 7.0; FreeBSD 7.1; FreeBSD 7.2; FreeBSD 8.0; GNU/kFreeBSD; GNU/kFreeBSD; GNU/kFreeBSD; NetBSD 3.1; NetBSD 3.1; NetBSD 4.0; NetBSD 5.0; NetBSD 5.0.2; MirBSD 2009/10; PC-BSD 1.4; DragonflyBSD ; DragonflyBSD 2.2. UNIX Family: Solaris/OpenSolaris Solaris 10 U1; Solaris 10 U3; Nexenta Core 1.0; Nexenta Core 2.0 b104 rc3; OpenSolaris ; Milax 0.3.2; Belenix 0.7.1; Solaris 10 U6; OpenSolaris ; OpenSolaris Other UNIX systems Darwin 8.0.1; MINIX 3.1.2a; MINIX 3.1.6; GNU hurd live CD ( ); GNU/Hurd (Debian K14); GNU/Hurd (Debian K16); QNX 4.25; QNX 6.3.2; QNX 6.4.0; QNX Others Haiku OS; Amiga Research OS (AROS); Amiga Research OS (AROS); ReactOS 0.3.0; FreeDOS 1.0; MS DOS 6.22; MS DOS 5.0; Syllable 0.61; Visopsys 0.62; Plan 9; FreeDOS 7 + Novell Netware 4.1

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX telepítése

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX telepítése

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX telepítése

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX telepítése

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX telepítése

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX telepítése

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX telepítése

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX telepítése

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX használata

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX használata

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban 1 GB-nál nagyobb ISO-k feltöltése WinSCP-vel a /var/lib/vz/template/iso könyvtárba Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX használata

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX használata

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX használata

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX használata

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX használata

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX használata

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX használata

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX használata

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX virtuális gépeinek távoli elérése 9001 stream tcp nowait root /usr/sbin/qm qm vncproxy 9001 jelszo stream tcp nowait root /usr/sbin/qm qm vncproxy 9002 jelszo stream tcp nowait root /usr/sbin/qm qm vncproxy 9003 jelszo3 /etc/inetd.conf állományba a következő sorokat kell beírni: port-szám Proxmox gépszám jelszó

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX tömeges gépkezelés #! /bin/bash /usr/sbin/qm create cdrom local:iso/xpcf3.iso --name tvgx1 --vlan0 rtl8139=6E:99:59:49:14:8C --bootdisk ide0 --ostype wxp --ide0 local1:10,format=raw --memory onboot no --sockets 1 /usr/sbin/qm create cdrom local:iso/xpcf3.iso --name tvgx2 --vlan0 rtl8139=6E:99:59:49:14:89 --bootdisk ide0 --ostype wxp --ide0 local2:10,format=raw --memory onboot no --sockets 1 /usr/sbin/qm create cdrom local:iso/xpcf3.iso --name tvgx3 --vlan0 rtl8139=6E:99:59:49:14:90 --bootdisk ide0 --ostype wxp --ide0 local3:10,format=raw --memory onboot no --sockets 1

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX tömeges gépkezelés qm parancs használata: qm stop gépszám: virtuális gép kikapcsolása qm start gépszám: virtuális gép elindítása qm destroy gépszám: virtuális gép törlése qm reset gépszám: virtuális gép újraindítása qm shutdown gépszám: virtuális gép leállítása (poweroff) qm stopall: minden virtuális gép kikapcsolása qm startall: minden virtuális virtuális gép elindítása

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX tömeges gépkezelés #! /bin/bash qm stop 6001 qm stop 6002 qm stop 6003 qm destroy 6001 qm destroy 6002 qm destroy 6003 /usr/sbin/qm create 6001 … /usr/sbin/qm create 6002 … /usr/sbin/qm create 6003 … qm start 6001 qm start 6002 qm start 6003 Virtuális gépek kikapcsolása Virtuális gépek törlése Virtuális gépek létrehozása Virtuális gépek elindítása

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX tömeges gépkezelés vzdump --quiet --snapshot --compress --storage local1 --mailto ALL pillanatkép készítése a virtuális gép leállítása nélkül tömörített mentésmentés helye a mentés végén összegző jelentés megy erre a címre Proxmox gépszám

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX tömeges gépkezelés VISSZAÁLLÍTÁS vmrestore mentes.tgz gepszam OpenVZ qmrestore [--storage local] mentes.tgz gepszam --unique KVM kicsomagolás helye egyedi MAC-cím

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX tapasztalatok Operációs rendszer telepítése KVM KVM, mentett állapot vissza- állításával OpenVZ LINUX (szerver) disztribúciók konfigurálása, programok telepítése Windows rendszerek konfigurálása, programok telepítése

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX tapasztalatok

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX tapasztalatok Hardver

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX hardver javaslatok Minimum 4 magos legyen, magas működési frekvenciával Intel® Hyper-Threading Technology támogatás Intel® Virtualization Technology támogatás Core i5 (i7) Amennyit csak bele lehet tenni az alaplapba, tegyük bele! Lehetőleg olyan alaplapot válasszunk, amibe több mint 8 GB RAM tehető! Amennyi SATA csatlakozó van az alaplapon, annyit tegyünk bele! Lehetőleg olyan alaplapot válasszunk, amelyikben sok-sok SATA csatlakozó van. Winchesterenként max 3-4 diákkal számoljunk! A szűk keresztmetszet a háttértároló teljesítménye! Sok HDD esetén figyeljünk a jó minőségű tápegységre is!

fddfgdfgdfgd A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP / „MESTEREMBER – Az elméleti és gyakorlati szakképzés fejlesztése az alapítványok és gazdálkodó szervezetek együttműködésében” Virtuális számítógépek használata a gyakorlati informatika oktatásban Központi gépes virtualizációs környezet PROXMOX hardver javaslatok 4 x Kingston 4GB 1333MHz DDR3 memória – 4 x Ft 1 db MSI H55M-P31 alaplap 3 év gar. – Ft 6 db Western Digital Blue Caviar 500GB 32MB cache SATA3 – 6 x Ft 1 db Intel Core i GHz Dobozos 3 év gar. – Ft 1 db ASUS TA-K82 számítógépház fekete – Ft 1 db Chieftec CTG P 600W tápegység Dobozos – Ft 1 db Samsung SH-S222A 22x IDE DVD-író, DL, OEM, fekete – 5000 Ft Ft