1 Objektum orientált programozás Struktúrák és objektumok gyakorlat Nagy Szilvia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Osztály leszármaztatás
Advertisements

Krizsán Zoltán iit 1.1.  Aszinkron történésről értesítés egy vagy több objektum számára.  Delegátumok segítségével valósítja meg a C#.  event típus,
Tervezési minták és a PHP 5
C++ programozási nyelv Gyakorlat hét
Programozás III OOP ALAPOK.
Öröklődés 2..
© Kozsik Tamás Beágyazott osztályok A blokkstrukturáltság támogatása –Eddig: egymásba ágyazható blokk utasítások Osztálydefiníciók is egymásba.
Szabó Tamás Károly G6HT12 A Ruby programozási nyelv.
Programozás alapjai.
Csala Péter ANDN #4. 2 Tartalom  C# - ban előre definiált típusok  Változók  Változókkal műveletek  Elágazás  Ciklus.
Öröklődés Polimorfizmus Csomagok Absztrakt osztályok, interfészek
Osztályok Garbage collection.  általában minden osztálynak vannak adattagjai és/vagy metódusai ◦ adattagok megadása:  [láthatóság] [static] [final]
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 7. Gyakorlat Operator overloading.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 8. Gyakorlat Operator overloading II.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 5. Gyakorlat Öröklődés, virtuális függvények,
Programozás II. 3. Gyakorlat C++ alapok.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 6. Gyakorlat const, static, dinamikus 2D.
Tömbök ismétlés Osztályok Java-ban Garbage collection
A Java programozási nyelvSoós Sándor 1/17 Java programozási nyelv 4. rész – Osztályok II. Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai.
A C++ programozási nyelvSoós Sándor 1/14 C++ programozási nyelv Gyakorlat hét Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
Java programozási nyelv 3. rész – Osztályok I.
A C++ programozási nyelvSoós Sándor 1/10 C++ programozási nyelv Gyakorlat - 5. hét Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
A C++ programozási nyelvSoós Sándor 1/12 C++ programozási nyelv Gyakorlat - 8. hét Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
Java programozási nyelv 5. rész – Osztályok III.
C# tagfüggvények.
C# osztályok Krizsán Zoltán 1.0.
C# tagfüggvények.
© Kozsik Tamás Csomagok. © Kozsik Tamás A program tagolása Típusdefiníciók (osztályok, interfészek) Metódusok Blokk utasítások Csomagok.
OOP ÖRÖKLŐDÉS, INTERFÉSZ
A JAVA TECHNOLÓGIA LÉNYEGE Többlépcsős fordítás A JAVA TECHNOLÓGIA LÉNYEGE Platformfüggetlenség.
Ficsor Lajos Template-ek CPP8/ 1 Template-ek. Ficsor Lajos Template-ek CPP8/ 2 A template fogalma Kiindulási probléma: tetszőleges típusokon kellene ugyanolyan.
Ficsor Lajos CPP6 / 1 Virtuális bázisosztály Ficsor Lajos Miskolci Egyetem Általános Informatikai Tanszék.
Bevezetés a C++ programozási nyelvbe
Operációs rendszerek gyakorlat 5. Gyakorlat Vakulya Gergely.
HEFOP 3.3.1–P /1.01 Az OOP elve A programozási paradigma (vagy elv) a számítógépes programok tervezésének és programozásának módszerét jelenti.
Szoftvertechnológia alapjai Java előadások Förhécz András, doktorandusz tárgy honlap:
Objektum orientált programozás a gyakorlatban
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Java programozási nyelv Metódusok
Java programozási nyelv Adatbekérés konzolról
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 4. Gyakorlat Függvény paraméterek, dinamikus.
Objektum orientált programozás 3. Függvények Nagy Szilvia.
Objektum orientált programozás
Objektum orientált programozás
1 Objektum orientált programozás Öröklődés: többszörös öröklődés, konstruktorok, destruktorok, overloading Nagy Szilvia.
Objektum orientált programozás
Programozás III OOP ALAPOK.
Programozás III OOP ÖRÖKLŐDÉS.
Objektumorientált alapjai ISZAM III.évf. részére Bunkóczi László.
Ficsor Lajos CPP2 / 1 Származtatási mechanizmus a C++ nyelvben Ficsor Lajos Miskolci Egyetem Általános Informatikai Tanszék.
Ficsor Lajos A C++ programozási nyelv I. CPP1/ 1 Osztály és objektum fogalma.
1 Objektum orientált programozás Az objektumok és az osztályok – példányosodás Nagy Szilvia.
Ficsor Lajos Objektumok inicializálása CPP4 / 1 Objektumok inicializálása Ficsor Lajos Miskolci Egyetem Általános Informatikai Tanszék.
Objektum orientált programozás 4. Mutatók, típusok és struktúrák Nagy Szilvia.
Struktúrák a C nyelvben 1 Akkor használjuk, ha az egy egyedre jellemző különböző típusú adatokat együtt akarjuk tárolni. Lényegében típusdeklaráció. A.
V 1.0 Programozás I. Osztályok, objektumok 1 ÓE-NIK-AII, 2014.
TÁMOP /1-2F JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam Osztályok, objektumok definiálása és alkalmazása. Saját.
Krizsán Zoltán, iit C# osztályok 2 Adattagok  Osztály hatáskörben definiált változó.  Formája: [attribútum] [módosító] típus azonosító [=kezdő érték][,
LA C++ programozási nyelv Alkalmazott Informatikai Tanszék MŰSZAKI INFORMATIKA dr.Dudás László 16./0. lA világ objektum alapú szemlélete lSzoftverfejlesztési.
A C++ programozási nyelv
Objektum-orientált programozás Stringműveletek
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
String osztály létrehozása
3. osztályban.
Öröklődés Objektumok közötti speciális kapcsolat.
Konverziós operátorok
Feladat Készítsünk programot, amely ciklikusan egy egyenest forgat 8 fokonként, mialatt 3 db vektort mozgat és forgat 5, 6 ill 7 fokonként, és kijelzi.
Függvénysablonok használata
Előadás másolata:

1 Objektum orientált programozás Struktúrák és objektumok gyakorlat Nagy Szilvia

2 Struktúrák felépítése struct struktúranév { változótípus1 változónév1a, változónév1b…; változótípus2 változónév2a, változónév2b…; … }; Az adattagok nyilvánosak

3 Osztályok felépítése class osztálynév { változótípus1 változónév1a, változónév1b…; változótípus2 változónév2a, változónév2b…; … }; Az adattagok privátak.

4 Osztályok felépítése class osztálynév { változótípus1 változónév1a, változónév1b…; public: változótípus2 változónév2a, változónév2b…; … }; át lehet definiálni az adattagokat: a 2a, 2b … változók kívülről is hozzáférhetők

5 Struktúrák felépítése struct struktúranév { private: változótípus1 változónév1a, változónév1b…; változótípus2 változónév2a, változónév2b…; … }; Az adattagok itt is átdefininiálhatók: a felsorolt változók kívülről nem láthatók, csak a struktúrában definiált publikus műveletekkel.

6 Osztályok felépítése class osztálynév { változótípus1 változónév1a, változónév1b…; változótípus2 változónév2a, változónév2b…; … public: fvkimenet1 fvnév1(fvargumentum1a,…) { parancsok1 ;} fvkimenet2 fvnév2(fvargumentum2a,…) { parancsok2 ;} };

7 Struktúrák felépítése struct struktúranév { változótípus1 változónév1a, változónév1b…; változótípus2 változónév2a, változónév2b…; … public: fvkimenet1 fvnév1(fvargumentum1a,…) { parancsok1 ;} fvkimenet2 fvnév2(fvargumentum2a,…) { parancsok2 ;} };

8 Osztályok (struktúrák) felépítése Az osztály függvényeiben az osztály elemeire való hivatkozás: adattagjára: adattag1 osztályelemre: this->adattag1/tagfüggvény1

9 Osztályok (struktúrák) felépítése deklarálás: class osztálynév változónév1, változónév2,…; (vagy egyszerűen osztálynév változónév1, változónév2,…;) hivatkozás egy osztálybeli objektum valamely adattagjára: változónév1.adattag1 tagfüggvényére: változónév1.tagfüggvény1