A SERDÜLŐK SIKERESSÉG FELFOGÁSA A siker mint társadalmi érvényesülési cél az információs társadalom korában Dr. Szabó Éva.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Támogató Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében „Képzés, foglalkoztatás szakembereknek” tárgyú felhívás.
Advertisements

Vélemények a tehetségről
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Az első házasság felbomlása
A tanári munka sikerességének vizsgálata a pedagógiai attitűdök, a tanár-diák viszony és az iskolai élmények összefüggésrendszerében Indoklás.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Bajmócy Zoltán – Gébert Judit egyetemi docens PhD hallgató
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
1 …mert mindenki fogyasztó ! Tájékoztató kampány a Közép- dunántúli Régióban TAMOP /2 KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁS A projekt az Európai Unió támogatásával,
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP – 08/1/B
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA KIEMELT PROJEKT TÁMOP Elítéltek több szakaszos, társadalmi.
Trimble Aerial Camera Nagyfelbontású légi felvételező rendszer fejlesztése A fejlesztés a TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV azonosító számú, „Kutatóegyetemi.
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
A regionális innovációpolitika jóléti aspektusai A differenciált innovációpolitika sablonos voltáról Bajmócy Zoltán egyetemi docens Szegedi Tudományegyetem.
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából” A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából”
Roma Központ Nagykanizsa Magyar-Horvát Szakértői Akadémia szeminárium
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Látássérült Nők Munkaerőpiaci Reintegrációja a Fehér Bot Alapítványnál A „Sorstárssegítők a Szociális Szférában” című programról.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Halász Levente Tudományos munkatárs Kodolányi János Főiskola
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Marginalitás és jól-lét – kibékíthető koncepciók? Inkluzív társadalom – jól-lét – társadalmi részvétel A Kodolányi János Főiskola szakmai konferenciája.
Tájékoztató rendezvény Szombathely.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
A szociális képességek fejlesztése módszertana
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Nagy Erzsébet, Gyenes Anett, Vargáné Molnár Alíz,
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
TÁRSADALMI VERSENYKÉPESSÉG ÉS SIKER A MAGYARORSZÁGI NAGYVÁROSI TÉRSÉGEKBEN BARÁTH GABRIELLA PHD TUDOMÁNYOS MUNKATÁRS KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA A MAGYAR.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Dr. Tokár-Szadai Ágnes Adjunktus Miskolci Egyetem, Gazdálkodástani Intézet VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN.
TÁMOP /2/A SZOCIÁLIS KÉPZÉSEK FEJLESZTÉSE, SZAKEMBEREK ÉS ÖNKÉNTESEK KÉPZÉSE, TOVÁBBKÉPZÉSE ÉS KÉSZSÉGFEJLESZTÉSE, VALAMINT A HELYI FEJLESZTÉSI.
A magyar kistérségek innovációs képessége és versenyképessége
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
AZ ATHÉNI DEMOKRÁCIA PERIKLÉSZ KORÁBAN
KLEISZTHENÉSZ REFORMJA
A SZOLÓNI ÁLLAMSZERVEZET ATHÉNBAN
Spárta államszervezete
Az új Alaptörvény és a jogélet reformja
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
A FEUDÁLIS TÁRSADALOM MŰKÖDÉSE.
AZ INVESZTITÚRA
A KERESZTES HÁBORÚK OKAI
A KÖZÉPKORI VÁROS POLITIKAI
A KÖZÉPKORI EGYETEMEK FELÉPÍTÉSE
A RENESZÁNSZ VILÁGKÉPE
Minta prezentáció a régió és területfejlesztés kurzushoz
Előadás másolata:

A SERDÜLŐK SIKERESSÉG FELFOGÁSA A siker mint társadalmi érvényesülési cél az információs társadalom korában Dr. Szabó Éva

Miért érdekes ez?

A kutatás elméleti kerete  A sikerideológiák sikeretika és sikerretorika fogalmai (De’Vitis és Rich, 1996) Minden társadalom kitermeli Elsajátítása réteg specifikus  A sztereotípiák tartalom modellje – kevert sztereotípiák (Fiske, 2004) Kompetencia Affiliáció  A társadalmi kontraszelekció élménye (Hunyady, 2010)

 A siker fogalmának tettenérése  A sikeres célcsoportok kategóriák tartalmának feltárása  Társadalmi kontraszelekció megjelenése  A siker elsősorban pénzt jelent (Váriné,1999;Szabó-Váriné, 2007)  Kevert sztereotípiák megjelenése (Fiske,2004)  A siker nem elsősorban az egyéni teljesítmény függvénye (Hunyady, 2010) A kutatás céljaHipotézisek

A minta és módszer Nem reprezentatív Földrajzi és iskolatípus szempontjából vegyes összetételű, viszonylag kiegyenlített Kérdőíves vizsgálat (Szabó, Váriné, 2007; Szabó, 2007) Csoportos felvétel, önkéntes, anonim kitöltés

A siker jelentése

A sztereotípiák összegzett értékelő töltete A sikeres…

A sikeres ember = sikeres üzletember

A domináns csoport leértékelése az affiliáció területén

A sikert meghatározó tényezők 1. faktor „külső” V%= 21,67 2. faktor „diszpozícionális” V%= 16,39 3. faktor „fatális” V%=12,96 jó nexusok,719intellektuális képességek,774család,607 Anyagi helyzet,711személyiség,761iskolai előmenetel,607 külső megjelenés,612 lakóhely,528 szerencse,509

A faktorok klaszterei 1. Klaszter (N=219) 2. klaszter (N=397)

 A diákok a sikert elsősorban a pénzzel azonosítják  A sikeres embert ennek megfelelően az üzletember képéhez hasonlónak látják  Nézeteikben megjelennek a kevert sztereotípiák  A kontraszelekció élménye kismértékben, de kimutatható Összegzés

Az előadás a TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV azonosító számú, „Kutatóegyetemi Kiválósági Központ létrehozása a Szegedi Tudományegyetemen” című projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg. Köszönöm a figyelmet!