Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Advertisements

Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Norvég Alap Zöld ipari innováció. Célok – Zöld ipari innováció Zöld vállalkozások versenyképességének erősítése, meglévő iparágak zöldebbé tétele, zöld.
A gazdaság és az oktatás együttműködése
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Szent László Alapfokú Oktatási Központ Türje a Támogató Társadalmi Megújulás Operatív Program keretén belül a „Hálózati tanulás – együttműködés” című TÁMOP / azonosítójelű.
Európai Uniós pályázatok Unio Tender Europa Kft..
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Műszaki és informatikai képzési terület jelentkezés és felvételi követelmények Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
Projekt adatai Azonosító: TÁMOP A/1-11/ Cím: ELTE - PPKE informatika tananyagfejlesztési projekt Honlap:
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 6. Modellezés.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 10.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Pályázati lehetőségek Unio Tender Europa Kft.. Általános szabályok Társfinanszírozás Közép-Magyarországi régió: Budapest, Pest megye Konvergencia régiók:
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
Tájékoztató rendezvény Szombathely.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
CAMPUS HUNGARY PROJEKTADATOK TÁMOP B/1TÁMOP B/2 Forrás1, 3 Mrd Ft3, 6 Mrd Ft Felhasználási területOrszágos (KMR és konvergencia) Csak konvergencia.
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
KMOP-4.2.1/B „Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése, valamint új.
HEFOP Tananyag-fejlesztési projekt Főpályázók tájékoztatása november 8.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
MISKOLCI EGYETEM. A TUDÁS ÉS KÖZÖSSÉG CAMPUSA Dr. Bányai Tamás DUÁLIS KÉPZÉS Logisztikai mérnöki BSc Gépészmérnöki és Informatikai Kar.
MUNKAERŐ-PIACI IGÉNYEKRE TÁMASZKODÓ GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSEK, SZOLGÁLTATÁSOK A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM FÓKUSZÁBAN TÁMOP F-14/1/Konv
Záró konferencia Pályázati cél Az iskolás korú gyermekek, tanulók természettudományos érdeklődésének felkeltése, ismereteik mélyítése.
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
AP1 - SPORTTUDOMÁNYI KÉPZÉS ÉS TARTALOMFEJLESZTÉS
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP
Nappali mesterszakjaink
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Előadás másolata:

Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar Dr. Horváth Sándor dékán TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1 projektnyitó 2012. február 16.

A kar története Budapesti Állami Közép-Ipartanoda 1889 A magyar iparügy palotája Magyar Királyi Állami Felső-ipariskola 1901 Galamb József befejezi tanulmányait 1954 BÁNKI Donát nevének felvétele 1962 Felsőfokú Gépipari Technikum 1969 Gépipari Műszaki Főiskola 1991 Műszaki Főiskola BMF Bánki Kar 2010 ÓBUDAI EGYETEM Bánki Kar

Gépipari mérnökasszisztens Munkavédelmi mérnökasszisztens Képzési kínálat németül is Gépipari mérnökasszisztens Munkavédelmi mérnökasszisztens angolul is

több mint 2300 hallgató, várhatóan tovább nő a létszám kontakt óraszám korlátozott sokan részidős képzésre járnak hiányos természettudományos alapismeretek

Főbb kutatási területek Anyagtudományi szimulációs szoftverfejlesztés (OTKA-TéT, vállalati megbízások) Mikroszerkezet kutatás: modellezés és minősítés sztereológiai módszerekkel (OTKA-TÉT) Felületi topográfia 3D-s vizsgálata (OTKA) Tribológiai kölcsönhatások elemzése (OTKA) Forgácsolószerszámok minőségképessége (OTKA-TÉT) Mester-szolga manipulációs rendszerek kutatása (TÉT) Mechatronikai elméleti kutatás és hardver fejl. (OTKA-TÉT) Végeselemes szimuláció, szemcsés anyagok mechanikája, polimerek- és polimer kompozitok mechanikája Biztonságtechnikai, munkavédelmi és ergonómiai rendszerek vizsgálata Technikatörténet

Köszönöm a figyelmet! www.bgk.uni-obuda.hu horvath.sandor@bgk.uni-obuda.hu

Köszöntjük az Óbudai Egyetem és a Széchenyi István Egyetem TÁMOP-4. 1 Köszöntjük az Óbudai Egyetem és a Széchenyi István Egyetem TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2011-0054 projekt Nyitó rendezvényének résztvevőit

Helyzetkép Európai Szociális Alap (ESZA): Humánfejlesztés, képzés,… = Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) Területi felhasználás: Közép-magyarországi régió (KMR): kevesebb forrás 6 konvergencia régió: relatív forrásbőség Probléma: Közép-Magyarországi Régió: Felsőoktatási kapacitások 50%-a KMR-ben van Felsőoktatási fejlesztési források kevesebb, mint 20%-a költhető KMR-ben

A pályázat története 2011. január a TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1 Képzés- és tartalomfejlesztés, képzők képzése, különös tekintettel a matematika, természettudományi, műszaki és informatikai képzésekre és azok fejlesztésére pályázat kiírása, 2011. május, a pályázat benyújtása (összesen 106 pályázó), 2011. október 10. a támogatói döntés (81 nyertes pályázat), 2011. december 23. a támogatási szerződés aláírása, 2012. január 1. - 2013 augusztus 31. a projekt futamideje.

A projekt célja Az innovatív hazai cégek számára jól képzett szakemberek kibocsátásához és továbbképzéséhez szükséges műszaki és természettudományos ismeretek átadására alkalmas tananyagok fejlesztése. Ez a célkitűzés szervesen illeszkedik az Óbudai Egyetem és a Széchenyi István Egyetem intézményfejlesztési terveihez, melyek a korszerű, igényes, de ugyanakkor erősen gyakorlatorientált ismeretek oktatását tűzik ki célul, összhangban a felvevőpiac elvárásaival.

A projekt részcéljai: Vállalati-felsőoktatási kapcsolatok fejlesztése Hiányzó, korszerű tananyagok fejlesztése A műszaki képzés népszerűsítése A projekt eredményeként létrejövő képzési programok, tananyagok használatához, oktatásához kapcsolódó oktatás-módszertani továbbképzés

A projekt keretében az alábbi területeken történik meg korszerű, az egységes, mérnöki szemléletű tananyagok kifejlesztése: 1. Természettudományos alapismeretek 2. Mérnöki alapismeretek 3. Alkalmazott mérnöki ismeretek 4. Példatárak / projektfeladatok a fenti területekhez kapcsolódóan

A megvalósítás során elkészítendő tananyagok ÓE Szerző/Szerkesztő Munkahelyek ergonómiai ellenőrzése (angol nyelven is) Dr. Szabó Gyula Géptan Stein Vera Kémia Kutasi Istvánné dr Mechanika 1 (Statika) (német nyelven is) Dr. Legeza László Mechanika 2 (Szilárdságtan) (német nyelven is) Mechanika 3 (Kinematika és kinetika) Mechatronika alapjai Dr. Bencsik Attila Mérnöki fizika I. Dr. Pápay Kálmán Hallgatói projektmunka feladatok az alkalmazott műszaki ismeretekhez (ÓE-SZE közös fejlesztés) Dr. Horváth András

A megvalósítás során elkészítendő tananyagok SZE Szerző/Szerkesztő Alkalmazott/mérnöki rugalmasságtan Dr. Égert János Elemi fizikai példatár Dr. Horváth András Informatikai eszközök alkalm. mérnöki számításokhoz Pusztai Pál Informatikai rendszerek alapjai Járműelemek (német nyelven is) Kovács Gáborné Matematikai analízis és differenciálegyenletek Lukács Antal Lineáris algebra és többváltozós függvények Dr. Gáspár Csaba Valószínűség-számítás és matematikai statisztika Dr. Harmati István Árpád Mérnöki fizika 2 Műszaki ábrázolás Dr. Kovács Miklós

Pozitív elképzelések Mindkét konzorciumi partnernél alkalmazható, használható, valóban korszerű, új tananyagok fejlesztése a cél. A szerzők a tananyagok tartalmát egyeztetik a konzorciumi partner társoktatóival, szükség esetén kibővítik azt. A konzorciumi partnerek egymás tananyagait lektorálják. Minden szerző illetve szerkesztő elkészíti saját fejezetekre lebontott ütemtervét. Kifizetés csak ennek teljesítése esetén lehetséges. A tananyag adatlapokon megadott terjedelem minimum követelmény! A szerzők és társoktatók résztvesznek a pályázatban leírt képzéseken.

A projekt menedzsment Moharos István ÓE projekt menedzser, Dr. Palásti Kovács Béla ÓE szakmai vezető, Marton Zoltánné ÓE pénzügyi vezető, Dr. Horváth András SZE alprojekt vezető, Dr. Legeza László ÓE alprojekt vezető, ? SZE pénzügyi munkatárs,

Moharos István projekt menedzser A megvalósításról… Moharos István projekt menedzser

A projekt teljes költségvetése: 104.643.950 Ft A támogatási összeg I. A projekt teljes költségvetése: 104.643.950 Ft

A projekt teljes költségvetése: 104.643.950 Ft A támogatási összeg II. A projekt teljes költségvetése: 104.643.950 Ft

A projekt ütemezése

Még nyitott kérdések Hogyan biztosítható egységes formátum? Ki végzi a digitalizálást és milyen kiinduló formátumból? Az animációk és interaktív tartalmak hogyan illeszthetők a megkívánt formátumhoz?

Köszönjük figyelmüket, köszönjük, hogy megtisztelték részvételükkel a projekt nyitó rendezvényét, a szerzőknek és minden közreműködőnek jó munkát, sikeres és harmonikus együttműködést kívánunk.