„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, 2012. szeptember 21. Fókuszban a biztonságos kerékpáros közlekedést szolgáló fejlesztések és intézkedések
„Győr közlekedésfejlesztései az elmúlt 5 év távlatában az Útkezelő Szervezet szemével” új beruházások, felújítások, az új KRESZ lehetőségeinek kihasználása és alkalmazása Szalipszki Csaba Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezet forgalomtechnikai előadó
Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete Intézményünk megalakulása Feladatok, jogkörök Kezelésünkben lévő hálózati elemek
Útkezelő Szervezet kezelésében lévő kerékpáros hálózat bővülése az elmúlt évek során Jelentősebb beruházások: Hédervári út átépítése (700 m) Zöld és Erfurti utcák átépítése (520 m és 1150 m) Jereváni út és Zöld út csomópont korszerűsítés Győr-Gyirmót városrészhez vezető kétirányú kerékpárút (2600 m) Új Bácsai út építése (2100 m) Széchenyi-híd és kapcsolódó kerékpárutak (….. m) Jedlik-híd építéséhez kapcsolódó kerékpárutak (3300 m) Kossuth-hídon gyalogos és kerékpáros forgalom elválasztása Több ponton kerékpártámaszok és tárolók kiépítése
Kerékpáros létesítmények várható alakulása a közeljövőben Kivitelezés alatti projektek: Bartók B. út és Szent Imre út (közel 1500 m kerékpárút) Ifjúság körúton 1900 m kerékpárút Győr-Abda közötti kerékpárút (1500 m) 821.sz.főút melletti közös gyalog- és kerékpárút (300 m) 2012.évi kerékpárút felújítások közel 20 millió Ft értékben AUDI gyárbővítéshez kapcsolódó út és kerékpárút építések
Rövidtávú fejlesztési elképzelések Tervezés, előkészítés alatt álló fejlesztések: Mészáros L. úton közel 1800 m kerékpárút Kandó K. úton 1200 m új és 1000 m kerékpárút felújítás Hűtőházi úton 1400 m kerékpárút építés Kodály Z. út kerékpárút építés csomópont korszerűsítéssel 14.sz.főút és Új Bácsai út közötti kerékpárút megvalósítása a Malomsok sétányon keresztül Eszperantó út – Mészáros L. út jelzőlámpás csomópont Régi építésű kerékpárutak komplex felújítása
Jogszabályi háttér Alapvető előírások: 1/1975. KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól (jelentős változások 2010.01.01-től) e-UT 03.04.11 „Kerékpárforgalmi létesítmények tervezése” Útügyi Műszaki Előírás (hatályos 2010.04.15-től)
Új elemek megjelenése és gyakorlati alkalmazása Nyitott kerékpársáv Kerékpáros nyom Forgalommal szemben közlekedő kerékpáros fogalma
Jövőkép Gazdasági válság hatására alternatív közlekedési módok előtérbe kerülése Ipari beruházások következményeként nagyobb forgalom Infrastruktúra fejlesztése szükséges minden járműnem részére Kerékpáros is jármű = figyelembe kell venni igényeiket
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!