2011. március 20. Fuvareszközök Zsibrita Mátyás –

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Solar Energy Technology
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
A belsőégésű motor részei és működési elve…
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Vigh György: Webes alkalmazások akadálymentesítése Kaposvár, oldal.
A fuvarozási ágak díjazása
EuroScale Mobiltechnika Kft
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
Kombinált fuvarozások
Megy a gőzös, megy a gőzös….
2011. március 20. Disztribúciós hálózat Zsibrita Mátyás –
Zsibrita Mátyás – DÍJSZÁMÍTÁS Zsibrita Mátyás – március 20.
© ABB Group July 11, 2014 | Slide 1 Az ABB Magyarországon 2012.
Energiaellátás: Tárolás
Járművek és mobil gépek II. Építőipari szállítójárművek
Járművek és mobil gépek II. Szállítóberendezések
Építőipari Logisztika
Levegő-levegő hőszivattyú
Térelemek Kőszegi Irén KÁROLYI MIHÁLY FŐVÁROSI GYAKORLÓ KÉTTANNYELVŰ KÖZGAZDASÁGISZAKKÖZÉPISKOLA
RFID labor az Intézetünkben
Sebességváltó Segédlet a Járműszerkezetek I. tantárgyhoz
Elektrotechnika előadás Dr. Hodossy László 2006.
Védőgázas hegesztések
Volumetrikus szivattyúk
Városi tömegközlekedés
Mindennap egy ablakot kinyitni és a kellemes meglepetést élvezni.
Darupályák tervezésének alapjai
Katonai Műszaki Doktori Iskola A katonai közlekedési rendszertechnika helye, szerepe a katonai műszaki tudományokban Szűcs László CSc / Előadás: án.
MINŐSÍTŐ VIZSGÁZTATÁS KATONAI VIZSGAKÖZPONT (ILIAS RENDSZER)
ÁRUSZÁLLÍTÁSI ALAPFOGALMAK
szakmérnök hallgatók számára
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj 4. A bringa közösség, és gazdaságfejlesztő szerepe 5. A bringázás kisteljesítményű.
A villamos jel analízis módszer alkalmazása forgó gépek energetikai és diagnosztikai vizsgálata céljából Gyökér Gyula okl. vill. mérnök.
Zsibrita Mátyás – Fuvarozási módok Zsibrita Mátyás – március 20.
Komissiózás részműveletei
Csomagolás, egységrakomány-képzés
2011. március 20. Szállítási és raktározási igénybevételek Zsibrita Mátyás –
Zsibrita Mátyás – INCOTERMS Zsibrita Mátyás – március 20.
Szállítmányozás és fuvarozás
Hegesztés Bevezetés.
Vízi és vasúti szállítás
EGYEBEK : Hibridhajtás : Erőforrás: kombinált Általában belsőégésű motor+elektromos hajtás.
Közl_kvéd021 közlekedési zaj források mérés/számítás (határértékek) csökkentés.

Aszinkron gépek.
HÍDÉPÍTÉS Acélszerkezetek
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Informatikai Automatizált Rendszerek Konzulens: Vámossy Zoltán Projekt tagok: Marton Attila Tandari.
Közlekedés Gőzmozdony és tutaj.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
A t e r m é s z d a l Csak az erős ember ismeri a szeretetet,
MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Hányszor csodálkozunk azon, amikor halljuk, hogy mások már 100%-ot teljesítenek! Thema: 100%-os teljesítmény És hányszor halljuk, hogy több, mint 100%-ot.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
4. 1. Definíciók Közlekedés: Közlekedési rendszer:
A belsőégésű motor részei és működési elve
Készítette: Csala Flórián
Készítette: Kovács Adrienn
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
AZ EGYSÉGESÍTETT ANYAKÖNYVEZÉS KIALAKÍTÁSÁNAK ÚTJÁN 1. rész 1. dia.
James Watt.
Volt egyszer teherautó gyártás is Magyarországon…!
Kiss Bettina Hosszú Norbert
Dr. Lakatos Péter, egyetemi docens
Előadás másolata:

2011. március 20. Fuvareszközök Zsibrita Mátyás –

A fuvareszközök kialakítása igazodik az adott közlekedési al-ágazat sajátosságaihoz. Ezért ismerünk:  vasúti  közúti  vízi  légi járműveket

3 Vasúti jármű lehet:  vonó (mozdony)  vontató (kocsi,vagon)

5

6  A vonójárműveket különböző energiával lehet meghajtani.  Időrendi sorrendben: 1. gőzzel 2. belsőégésű (diesel motorral) 3. elektromossággal 4. gázturbinával

 dugattyús  turbinás  A gőzmeghajtás jellemzői: 1. Előny: kiváltotta az izomerőt (ember, ló) 2. Hátrány:  rendkívül alacsony hatásfok (2-3 %)  környezetszennyező  nagy karbantartási igény (kenés)  kis teljesítmény (néhány száz LE, KW)  külön ellátási hálózat (fűtőanyag, víz)  hosszú előkészítési idő

Jellemzői: 1. a gőzmozdonynál nagyobb hatásfok (36-38%) 2. nagyobb teljesítmény ( LE, KW) 3. környezet szennyező A diesel mozdonyok meghajtási módjuk szerint lehetnek:

10

Jellemzőik:  a meghajtó energiát nem maguk állítják elő (hozzájutás felsővezetéken vagy sínen keresztül)  magas hatásfok (96-98 %)  nagy teljesítmény ( több ezer LE, KW)  környezet kímélő

 zárt  nyitott (nyitott alá)  pőre  alacsony oldalfalú  magas oldalfalú

Tehergépkocsik.  Rakfelülettel és beépített erőforrással rendelkeznek.  Felépítményük lehet: 1. billenős 2. fix (nyitott,zárt) 3. különleges (fedélzeti berendezés, árúhoz igazodó stb.)

 Kialakítása szerint lehet:

 motoros hajók  uszályok  bárkák

 hőlégballon,léghajó (hobbi,kutatás)  merevszárnyú repülőgép  helikopter (normál, különleges)

Köszönöm a figyelmet!